Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Pontiac
ODPOWIEDZ

Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

Jak w temacie przedstawiam wam kolejnego furaka spod symbolu indianina. Nowy obywatel w rodzinie zawitał od soboty 7.05 biegłego rocznika. Powiem krótko na kilka oglądanych ten faktycznie był najlepiej zachowany i zagazowany (niestety i stety) z dwóch powodów ponieważ gaz to ZŁO, ale z drugiej jako codzienne auto to sami wiecie dlaczego stety ;) .

P5080182.JPG
P5080183.JPG
Pod maską V6 (ależ oczywiście jak by inaczej) ja wiem że jedyna słuszna to fał ósemka :D ale nie tutaj. Pojemność jaka mnie interesowała to 3.1 i taka tutaj jest. Motor LG6 TBI kurcze zero elektroniki (prawie) nie ma co się psuć. Skrzynia TH125C wzorowo wywiązuje się z zadania, wszystko ślicznie wrzuca i zrzuca (z siodła nie spadłem jeszcze :hah: ). Wnętrze zadbane i jak dla mnie ładnym piaskowym kolorze tapicerki.
P5070184.JPG
C18574968_7.jpg
P5080181.JPG
P5080185.JPG
Ten grajek w konsoli mnie rozwalił ma takiego buta że spadłem z fotela jak dałem po garach
P5080187.JPG
Wszystko prócz pustej klimy działa bez zarzutu, co prawda gazownik trochę zaszalał z kablami ale to nawet dobrze bo będę miał zajęcie na wolne dzionki co by go odszykować na zlota - tak wpadnę do was autobusem :hah: .
Generalnie furak ma otarcia z przodu i z tyłu na zderzakach co prawda niewielkie ale ma. Jeździła nim kobieta ja to rozumiem jak najbardziej nie każdy ma łapie perfecto parkowanie autobusem. Więc zrodził się taki plan fota poniżej przedstawia furaka w obecnym stanie:
C18574968_1.jpg
Plan jest taki żeby ładnie szlifnąć otarcia i walnąć mu pas od dołu na czarno jak poniżej:
lifting 1.jpg
lifting 2.jpg
Do pełni szczęścia co by nadać indianinowi hard coru myśle o takiej skórze na przód

http://imageshack.us/photo/my-images/263/luminal.jpg

Oczywiście buty też trzeba by było zmienić. Więc w planie felgi z czarnym rantem i szprychami w kolorze nadwozia lub ala cragary w identycznym malowaniu. Miłej lekturki pędziwiatry ...


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: MichaŁ »

Super auto. Zawsze mi się podobała ta sylwetka klina - jest absolutnie ponadczasowa.
Wnętrze w mojej ulubionej kolorystyce :D
Jedyna rzecz która mi się nie podoba w "Ponczkach" TS to ułożenie foteli 2+3+2 - gdyby było jak na Vana przystało 2+2+3 to byłoby miodzio... w sumie zawsze można się posiłkować ustawieniem 2+2+2 :)

Jestem ciekawy tych tylnych foteli bo chyba nigdy na nich nie siedziałem. Oparcia wyglądają na wysokie, dają radę bez zagłówka ? W mojej Babci brak zagłówków w kanapach mnie drażni.

A co do dwukolorowego malowania to jestem jak najbardziej za :) ale może nie na czarno, bo z daleka będzie wyglądać troche jak podstawowa wersja Lanosa z czarnymi zderzakami, a to przecież nieźle wypasiony krążownik.

Klimę nabija się starym czynnikiem czy tym aktualnym ? Bo szukam kogoś w okolicy kto nabija tym starym :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

Ustawienie foteli mam własnie 2+2+2 bo nie było jednego fotela. I powiem Ci że takie ustawienie jest idealne. Zagłówków nie mam na tyle w ogóle tylko przednie je posiadają. Ale powiem ci zagłówki na tyle moim zdaniem strasznie by zmniejszyły poczucie objętości tej budy. Klima jest na R134 na szczęście natomiast w twoim przypadku R12 już nigdzie nie ładują bo wycofali ale na otarcie łez w celu pocieszenia jest opcja że wymienisz uszczelnienia i węże gumowe na te przystosowane do R134 i tez będziesz się cieszył klimą. Sprawdź u siebie na kompresorze na naklejce pisze jaki czynnik wchodzi i ile.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 21:59 przez kurczak, łącznie zmieniany 1 raz.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: MichaŁ »

Na pewno jest we Wrocku jeden gość, który nabija R12 :) a przynajmniej w zeszłym roku nabijał. Ale muszę poszukać kontaktu do niego, no i brał za to ok. 250, gdzie w Oleśnicy za R134 cały tok - odsysanie, sprawdzanie szczelności, nabijanie i tym podobne bzdury 180 zł

Kolega w Babci nabijał R134 to wsio chodziło jak trzeba ale trzymało mu rok. Także niewątpliwie spierdziela bokiem :P

Chętnie zajmę miejsce na tych fotelach :D TS naprawdę bardzo mi się podoba - szczególnie w takich barwach. Może będzie okazja się przymierzyć, jeśli to regionalne spotkanie w końcu dojdzie do skutku :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Sibi
Posty: 203
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: Sibi »

Jeżeli mogę wyrazić moje zdanie to powiem tak:
TS-y podobały mi się zawsze ale tylko z zewnątrz bo niestety wnętrze (w szczególności deska) jakoś ma już mniej polotu.
Co do malowania to tak jak MichaŁ napisał ten czarny dół to troszkę biedna wersją zalatuje.
Na temat silnika i skrzyni się niestety nie mogę wypowiedzieć bo nie miałem z tym styczności.

Ale co tam o gustach i geścikach się nie dyskutuje bo to jest wyłącznie sprawa właściciela.
Mi pozostaje jedynie życzyć zadowolenia i bezbolesnej eksploatacji ;)


Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

Co do koloru dołu nadwozia to mam wała ponieważ ni jak nie pasi nic prócz czarnego w połysku. Pod brąz może jeszcze coś ale no nie ...

Wracając do silnika to to jest najmniej awaryjna w tym wydaniu. 2.3 quad cam to była totalna porażka co chwile się coś sypało a z tego co wiem to był najgorszy model silnika czterocylindrowego 16V ze stajni GM. 3.8 tez miała humory jednak tez robiła robote. Był motor 3.4 i ciężko dostać PTS z takim silnikiem a jak już to cena powyżej 10k.
Ostatnio zmieniony 14 maja 2011, 22:08 przez kurczak, łącznie zmieniany 1 raz.


Sibi
Posty: 203
Rejestracja: 08 maja 2011, 22:03
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: Sibi »

kurczak pisze:Co do koloru dołu nadwozia to mam wała ponieważ ni jak nie pasi nic prócz czarnego w połysku. Pod brąz może jeszcze coś ale no nie ...
może coś w brązie ale ciemniejszej tonacji


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: MichaŁ »

kurczak pisze: 2.3 quad cam to była totalna porażka co chwile się coś sypało a z tego co wiem to był najgorszy model silnika czterocylindrowego 16V ze stajni GM.
I do tego manual... tfu! ;)
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

Tylko ciekawe było to że ten 2.3 napędzał oldsmobile aerotecha i wyciśnięto z niego 850 KM


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: MichaŁ »

Widać jak chcą to potrafią ;)
A tak w ogóle to świnia jestem bo gadam i gadam a jeszcze nie pogratulowałem, a więc...

Serdecznie gratuluje zakupu! Niech się zdrowo chowa :D
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: RadAg! »

Bardzo fajne auto. Ponadczasowa lina, jakbym nie byl zboczonym fanem crown vic to bym kupil takiego PTS-a tym bardziej ze jest plastykowy wiec nie rdzewieje. Niestety obmyslam juz plan zakupu kolejnej CV :D
Nie malowalbym na czarno. Kolor jest swietny, zdecydowanie ladniejszy niz White Van Karlone ;) i gora co bym zrobil to ciemniejszy odcien brazowego. Najlepiej jednak zostawic jak jest. Wyglada SUPER.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: Macianowa »

Super bus , gratulacje wyglada na zadbanego , co do koloru czarny raczej nie pasowal by do tego koloru , jedynie barwy w podobnej tonacji cimniejszy lub jasniejsz np , jak to bylo w mercedesach Sklasy typ 140 , najlepiej to zostawic jak jest , a powiedz jaka jest widocznosc z przodu , kiedys mialem Aerostara i mial podobna dluga polke przed szyba
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)


Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

Faktycznie jak siedzisz z przodu to przypomina to trochę lot concordem bo szyba gdzieś tam daleko się kończy a po boku jeszcze te dwie trójkątne szybki są wygląda to jak kabina samolotu ale to jest klimat to jest jak zaraza to się kocha :D

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: KARLone »

Faktycznie potwierdzam, w żadnym aucie szyba nie biegnie tak daleko do przodu, potęguje to wrażenie przestrzenności. Ostatnio siedziałem w Voyku 3 gen i przez to, że szyba jest bliżej oraz nie ma tych trójkątnych szybek ma się wrażenie, że w środku jest ciaśniej mimo, że to nie prawda. Widoczność do przodu jest za to wzorowa - żadnych szerokich słupków jeśli chodzi o PTSa.

Jeśli chodzi o silnik 3.1 to też słyszałem o nim dużo dobrego. Miejmy nadzieję, że to się potwierdzi.

Mój PTS w porównaniu do tego to straszny obtłuk ;) do tego jeszcze odklejająca się podsufitka i łuszczący się dach, jednak zależało mi na aucie z dobrym motorem i skrzynką. Tu nie mogę złego słowa na mojego powiedzieć, mam go nie cały rok, nakulałem ok 15 tys km i jak dotąd spotkała mnie tylko jedna przygoda - nagrzewnica się rozszczelniła. Jak na dwudziestoleniego dziadka jest nieźle :)

Nie wiem jakim cudem ale wszystkie pomysły podkrada mi kurczak. Też chciałem pomalować listwy i zderzaki na czarno. Poza względami estetycznymi ma to praktyczne znaczenie, w razie zarysowania łatwo zrobić zaprawki. Na srebrnym jak w moim przypadku w zasadzie nie da rady już nic zrobić jak malować cały element. Co do koloru samego auta, to właśnie ten kolor najbardziej by mi pasował do mojego PTSa, nie widać na nim tak brudu, a przypomnę, że moje cudeńko codziennie wozi mi dupsko po budowach w błocie i piachu :P


Topic author
kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: Pontiac Trans Sport 1993 3.1 nowy obywatel w rodzinie

Post autor: kurczak »

A ja już mam patent. Odkręciłem lampkę podsufitkę no i jest to co myślałem czyli ta pianka. Materia obiciowy to

CIENIOWANY BEŻ PÓŁMAT

drugi od góry w sam raz pod kolor tapicerki

http://allegro.pl/nowosc-4kol-skaj-tapi ... 80758.html

baza to płyta HDF tam i tak nie ma gdzie woda podciekać wiec będzie jak znalazł.

Pozostaje klejenie i włożenie i gitarra

oczywiście postaram się wszystko ładnie udokumentować dla potomnych

ODPOWIEDZ