GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Pontiac
ODPOWIEDZ

jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: jmichlicki »

Wspolczuje tlumaczenia sie teraz. Napewno wokol jest tlum zyczliwych dajacych komentarze , ze opel astra to ho ho by jezdzil :). ja chyba nigdy nie mialem "normalnego" auta. No mialem poeugeoty 106 i 206 ale zawsze jako drugi samochod do zadan specjalnych tzn. dojezdzania w korkach do pracy a i tak szybko przerzucilem sie na gaz.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

jmichlicki - chyba wszyscy przeszliśmy przez to wśród swoich znajomych - szkoda się męczyć.

Mechanik dał "ciała" - Ponczek nadal stoi i dopiero końcem tyg się chwyci tego ;(
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Pierwsze fotki z etapu pracy przy zmianie pompy:

Pompa z dorobionymi uchwytami:
Obrazek

Po przykręceniu:
Obrazek
Obrazek

Ciasno pod dolotem i będzie trzeba przedłużyć rurę do filtra stożkowego.
Problem z przewodami - są stalowe i dlatego nie są tak giętkie - mechanik porobi złączki i od nich pociągnie miedzianymi do pompy i na pewno nie obejdzie się też bez spawania (podobno).
Do tego jeszcze oryginalny zbiorniczek nie pasuje - jest za duży i będzie trzeba kupić coś "ala maluchowski" i zawiesić nad serwem.

Prace dokończone będą w poniedziałek.

Co nas zastanowiło... ma mieć ABS (znaczy nie ma już) a jak to działa na 3 przewody? Do przodu idą osobno na każde koło a na tył jeden i dopiero gdzieś na dole się rozdziela. Ciekawe :?
Jeszcze nowe klocki z ASU na przód założone :cool:
Na tył też by się przydały ale jest jeszcze trochę. Do wymiany prawy tylny zacisk - zawiesił się chyba ale koło się kreci :)

A powiedźcie mi - pytam tak z ciekawości - jak się zmienia świece w tym silniku??
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: brolcio »

Po prostu ABS trzykanałowy - wielokrotnie się z takim spotykałem np f-body IV-gen. Astro itd.


kurczak
Posty: 404
Rejestracja: 18 sie 2010, 19:02
Skąd:

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: kurczak »

Wczoraj wrzuciłem pompę od 3-gena do PTS pozbywając się tego cholernego ABS raz na zawsze. Jakoś całe życie jeździłem autami bez ABS to i teraz też mogę. Pompa pasowała bez przeróbek pod rozstaw szpilek na serwie. Jako że rozdzielacz w 3 genie jest z tyłu auta ten musiałem zastosować w komorze silnika z racji tego że oryginalnie w pączku wychodzą 4 przewody hamulcowe z modulatora ABS. W każdym bądź razie heble teraz to istna żyletka a przed zabiegiem na i tak nie działającym abs-ie to działały jak spowalniacz.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

My jeszcze nie wiemy jaka będzie różnica w działaniu ale na pewno ogromna - przy tej elektrycznej hamować zaczynał po około 1 sek od wciśnięcia hamulca z syczeniem z każdej strony :) My zastosowaliśmy pompę hamulcową wraz z serwem z Poloneza - ma też wyjścia na 3 przewody tak,że tylko przeróbka przewodów przy pompie będzie.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Dziś skończone - efekt:

Obrazek
Obrazek

Niewymiarowe końcówki - 13 i 14 i problem był ze złączkami. Obyło się bez spawania.
Pompa Polonez /zbiorniczek z malucha,ponieważ oryginalny z Poloneza jest nasadzany na pompę i blokował dojście do dolotu kolektora więc trzeba go było przenieść.

Wszystko fajnie,udało się poskładać itp ale na koniec okazało się,że pompa jest walnięta :shoot: Musze znowu kupić ale chociaż przekładka samej pompy to już nie tak trudno - serwo działa.

Koszt przekładki:
- serwo + pompa 60zł;
- zbiorniczek 13zł;
- 1 sztuka złączki 9zł;
- robocizna 150zł
suma: 232zł
I ponownie muszę dokupić samą pompę to koszt jakiś 30zł i jeszcze butelkę płynu.
Reszta materiałów policzone w robociźnie.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Aha - jak się wymienia tutaj świece? 8/

Obrazek

Od razu mówię,że te nasadki z przewodami nie są nasadkami tylko pod kopułka jakoś siedzą a same przewody nierozłączalne.... Ok - po lewej dekiel ściągnę a po prawej? Cały kolektor ściągać?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: jmichlicki »

Gratuluje ceny przerobki. Praktycznie za darmo.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Niestety ale pompa nie sprawdziła się - pedał wpada... wymieniona na drugą taką samą (myśleliśmy,że pierwsza przepuszcza) to samo.
Okazało się,że mają za małe tłoczki - średnica oryginalnego miała 25mm a te zamontowane 19mm... Kupiona inna większa i ma mieć ponoć tłok 32mm ale to dopiero jutro się okaże....
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: RadAg! »

Szkoda roboty, oby sie z ta wieksza udalo choc jak tloczek ma teraz byc wiekszy od oryginalnego to mozesz miec pedal hamulca jak przycisk ON/OFF :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Hihi RadkAg - obawiałem się tego po przeczytaniu posta Twojego ale jednak nie ma tak. Jest nawet ok tylko coś twardy znowu... Hamuje lepiej. Odpowietrzałem przód tylko tyłu nie ale da się jeździć bo jeżdżę bez szaleństw ale da się. Ja już nie mam czasu na niego ani chęci grzebać wiedząc,ze i tak idzie na handel.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Autko nadal wisi na Alledrogo ale jakoś emocje opadły - były oferty zamiany na Eclipse i Winiego z Chorzowa kolegi z ASU ale z dopłatą i jeden tel jak przesłuchanie - od pn cisza - nie wiem czy się cieszyć czy płakać ale pod blokiem dwa amerykany sobie stoją :D Brat zrezygnował z dalszej eksploatacji :P

Jutro lub w sobotę idę po raz 4 robić/wymieniać pompę - będę wrzucał oryginalną z Pontiac-a ale tylko pompę - serwo pozostaje made in PL.
Cholerka może się wreszcie uda bo mnie łeb już boli od myślenia.... :razz:
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


jmichlicki
Posty: 313
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:48
Samochód: Ford Taurus 1999, GMC Suburban 6,5 TD 1994
Skąd: Torun

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: jmichlicki »

Sprzedac auto dzisiaj to masakra. Ja caravana sprzedalem za 3800 handlarzowi a on opylil go komus odrazu. I tylko ten handlarz przyjechal obejrzec auto. O taurusa nikt przez rok nawet nie spytal.

Awatar użytkownika

Topic author
MarDan
Posty: 1246
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: GRAND PRIX GTP - pytania,twierdzenia itp.

Post autor: MarDan »

Wreszcie postęp :viva: Hamulec prawie okey ale zapowietrzony gdzieś jeszcze bo nie ma "ściany" ale wtorek wolny to się cały układ przeleje. No jeszcze muszę jakoś pomyśleć nad zbiorniczkiem - przymocować mocniej bo blisko przepustnicy jest ale nic się nie dzieje - profilaktycznie.

A więc po około 30 godz walki,wymianie 4 pomp,przerabianiu węży układ pracuje na serwie Polskim a pompa z Pontiac-a (co za ironia). Zbiorniczek oryginalny lecz na wzdłuż - jak pompa - nie wszedł więc musiałem skręcić go i z drugiej komory poprowadzić wężyk. Nie mam fotek niestety :(

Co ciekawe - pompa spasowała do łoża serwa z jedną przeróbka tylko - rozstaw śrub był mniejszy ale pozostałe czyli rozstaw na popychacz z serwa bez przeróbki pasuje,średnica wejścia do serwa ta sama :D

Za niedługo to chyba serwis amerykanów otworzę.....

Czyli cenę chyba trza podnieść do... 6 tyś? :D
Ostatnio zmieniony 03 gru 2011, 18:28 przez MarDan, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

ODPOWIEDZ