Strona 6 z 7

Re: Bonneville 3.8 '89

: 13 kwie 2012, 10:49
autor: krzemien323
Białym markerem olejowym, może się utrzyma. A Ty czym malowałeś?

Re: Bonneville 3.8 '89

: 13 kwie 2012, 11:35
autor: MichaŁ
Jak dobrzy wyczyściłeś i odtłuściłeś napis przed malowaniem to się utrzyma.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 14 kwie 2012, 11:09
autor: Arkadi
krzemien323 pisze:Białym markerem olejowym, może się utrzyma. A Ty czym malowałeś?
Od nowości opony miały fabrycznie białe litery ale z czasem biały kolor zrobił sie lekko szary więc myśle o poprawce.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 08 maja 2012, 17:34
autor: krzemien323
Do Bonnevilka zawitało radio z grusiakowego Buicka (dzięki grusiak :D ). Trochę musiałem pomęczyć się z instalacją elektryczną, bo kable były przerabiane pod inne radia poprzednich właścicieli, teraz jest oryginał. Jedyna wada jest taka, że radio ma zielone podświetlenie, a wszystkie włączniki w Bonnevilku są podświetlane na czerwono :(.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 14 maja 2012, 00:25
autor: krzemien323
Chyba coś spartoliłem z tym radiem bo dzisiaj chciałem powozić się Bonnevillem i coś rozładowało akumulator prawie do zera :(, a stał tylko 3 dni. Akumulator jest ok, bo wcześniej stał nawet tydzień i odpalał bez problemu.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 23 maja 2012, 17:34
autor: krzemien323
Zamówiłem do Bonnevilla nowe świece, dzisiaj dotarły. Ciekawe jaki będzie dostęp do tych z tyłu...

Re: Bonneville 3.8 '89

: 25 maja 2012, 17:55
autor: krzemien323
Czy ktoś wie jak w moim samochodzie kasuje się kontrolkę Engine Servis Soon? Dzisiaj znowu auto zaczęło mi nawalać na trasie i mrugała kontrolka Servis Soon (głośno piszcząc). Zastanawiam się czy to nie jest wina nie kasowanego przez długi czas serwisu.

Druga sprawa - gdzie umieszczony jest czujnik temp. wody w GM 3.8 (nie w chłodnicy)? Muszę go skontrolować, bo możliwe, że on coś też miesza.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 25 maja 2012, 23:45
autor: RadAg!
Wydaje mi sie ze Engine service soon to to samo co check engine. Bledy kasujesz czytnikiem bledow lub komputrem.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 31 maja 2012, 10:06
autor: Natas
SES można prosto skasować odpinając zwyczajnie akumulator na 10 sec wszystkie błędy się kasują no chyba że coś go nadal gryzie no to znowu się zaświeci i błąd zostanie ponownie zapisany w kompie. Najlepiej z czytać kody jakie wywala i sprawdzić w książce serwisowej lub google co go gryzie.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 31 maja 2012, 11:05
autor: Natas
Jeśli nie masz gdzie podjechać i z czytać kodów to możesz zrobić to domowym sposobem zapewne masz tam złącze typu OBD1 musisz zewrzeć ze sobą pin A i B jakimś drutem i uruchomić zapłon kontrolka SES zacznie wywalać ci w pierwszej kolejności kod 12 czyli mrugnie raz przerwa i dwa razy co oznacza kod 12 i informacje że komputer silnika wciąż żyje kod 12 powtórzy się trzykrotnie po czym zacznie sypać kody błędu jakie go gryzą np. mig mig przerwa mig mig mig co oznacza kod 23 itd. po czym znowu proces się powtarza od nowa czyli od kodu 12 poniżej masz wykaz wszystkich kodów w komputerach GM do 1995 roku i fotkę które piny masz ze sobą zewrzeć pamiętaj że jeśli wcześniej odłączyłeś akumulator to w komputerze nie będzie zapisanych żadnych kodów po za 12 więc będziesz musiał uruchomić silnik tak by znowu zaświeciła mu się kontrolka SES i kod błędu się zapisał po czym jak wyżej :)

GM common codes for OBD1 (for vehicles made before 1995)
12 System normal
13 oxygen sensor circuit open
14 coolant sensor high resistance or shorted
15 coolant sensor circuit low or open
16 direct ignition system (DIS) fault in circuit
17 cam position sensor fault
18 crank or cam sensor error
19 crank sensor circuit fault
21 tps sensor out of range
22 tps sensor signal voltage low
23 intake air temp sensor out of range, low
24 vehicle speed (vss) sensor circuit fault
25 air temp sensor sensor out of range, high
26 quad-driver module (computer) circuit #1 fault
27 quad-driver module (computer) 2nd gear circuit
28 quad-driver module (computer) circuit #2 fault
29 quad driver module (computer) 4th gear circuit
31 cam position sensor fault
32 egr circuit fault
33 map sensor signal out of range, high
34 map sensor signal out of range, low
35 idle air control sensor circuit fault
36 ignition system circuit error
38 brake input circuit fault
39 clutch input circuit fault
41 cam sensor circuit fault, igntion control circuit fault
42 electronic spark timing (EST) circuit grounded
43 knock sensor
or electronic spark control circuit fault
44 oxygen sensor lean exhaust
45 oxygen sensor rich exhaust
46 pass-key II circuit or ps.pressure switch circuit fault
47 pcm-bcm data circuit
48 misfire diagnosis
51 calibration error, mem-cal, ecm or eeprom failure
52 engine oil temperature circuit, low temperature indicated
53 battery voltage error or egr or pass-key II circuit
54 egr system failure or fuel pump circuit low voltage
55 a/d converter error or pcm not grounded or lean fuel or frounded reference voltage
56 quad-driver module #2 circuit
57 boost control problem
58 vehicle anti-theft system fuel enable circuit
61 a/c system performance or degraded oxygen sensor signal
62 engine oil temperature high temperature indicated
63 oxygen sensor right side circuit open or map sensor out of range
64 oxygen sensor right side lean exhaust indicated
65 oxygen sensor right side rich exhaust indicated
66 a/c pressure sensor circuit low pressure
67 a/c pressure sensor circuit or a/c clutch circuit failure
68 a/c compressor relay circuit failure
69 a/c clutch circuit head pressure high
70 a/c refrigerant pressure circuit high
71 a/c evaporator temperature sensor circuit low
72 gear selector switch circuit
73 a/c evaporator temperature circuit high
75 digital egr #1 solenoid error
76 digital egr #2 solenoid error
77 digital egr #3 solenoid error
79 vehicle speed sensor (vss) circuit signal high
80 vehicle speed sensor (vss) circuit signal low
81 brake input circuit fault
82 ignition control (IC) 3X signal error
85 prom error
86 analog/digital ecm error
87 eeprom error
99 power management

Re: Bonneville 3.8 '89

: 31 maja 2012, 11:22
autor: krzemien323
Raz już sprawdzałem metodą spinaczową, ale rzeczywiście zrobiłem błąd, bo robiłem to zaraz po przypięciu akumulatora. Muszę to sprawdzić jeszcze raz...

Dzięki za dokładny opis :pada:

Re: Bonneville 3.8 '89

: 31 maja 2012, 20:19
autor: jadaniel
slyszałem o tej metodzie ale jeszcze nie stosowalem u siebie , ale bede musiał spróbować , teraz widze że nie jest to nic z kaplikowanego dzieki temu że zarąbiscie to opisałeś i z obrazowałes , dziekns ,

Re: Bonneville 3.8 '89

: 18 cze 2012, 21:58
autor: krzemien323
Zająłem się nareszcie ubywającym płynem chłodniczym. Wyjęcie chłodnicy to pestka, wystarczy odkręcić górną osłonę i po odłączeniu przewodów po prostu się ją wysuwa (ktoś niedawno musiał cały przód rozbierać ;) ). Okazało się, że poprzedni właściciel kleił ją poxipolem lub jakimś innym ustrojstwem, a to nie mogło wytrzymać.
Chłodnica rozeszła się na lucie... teraz muszę znaleźć jakiegoś magika, który mi to zlutuje.

Re: Bonneville 3.8 '89

: 20 cze 2012, 22:36
autor: krzemien323
Chłodnica zalutowana, nareszcie auto nie gubi płynu. Testowo pojeżdżę kilka dni na wodzie, jak wszystko będzie ok to zaleję płynem :D .

Następna rzecz, którą zajmę się w wolnym czasie to klimatyzacja. Kompresor jest odpięty, a pasek go omija. I teraz pytanie, czy muszę ściągać nowy kompresor za 120$, czy to się jakoś regeneruje?

Re: Bonneville 3.8 '89

: 20 cze 2012, 23:14
autor: brolcio
Kompresor klimy można regenerować o ile nie jest zatarty - jeżeli gładzie cylindrów są OK (zapewne masz tłokowy) to regeneracja polega na zamontowaniu nowych uszczelniaczy, wymianie łożysk itp - warto już je dobrać na czynnik R134A. Jeżeli gładzie są naruszone to regeneracja jest nieopłacalna i należy liczyć się z kosztem płukania układu, wymiany osuszacza, dyszy rozprężnej itp.