1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
-
Topic author - Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
- Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
- Skąd: Legionowo
1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Nie tak dawno temu zostałem posiadaczem "pontona". Auto nabyłem za nieduże pieniądze, praktycznie po sąsiedzku Miałem świadomość, że za niedużą kwotę dostanę pojazd niedoinwestowany, ale padaka to jeszcze nie jest.
O zaletach tego samochodu nie będę się rozpisywał, bo na forum chyba wszystko zostało już powiedziane, a o wadach nie ma co wspominać . Auto posiada elektryczne szyby przód, el. lusterka, el. sterowany fotel kierowcy, przyciemniane szyby, niesprawną klimę, niesprawny abs, podtlenek lpg, centralny zamek (bez tylnej klapy - powszechna przypadłość), oryginalne alufelgi i parę spraw do rozwiązania
Moje inwestycje do tej pory sprowadziły się do wymiany butli gazowej, olej+filtr w silniku, olej+filtr skrzyni, lewa piasta tył, serwis lpg.
Do zrobienia jest kilka rzeczy, ale najpilniejsza sprawa to ASB.
Skrzynia pracuje poprawnie, tzn ciągnie do przodu i do tyłu, ale od jakiegoś czasu są problemy z wrzuceniem biegu przy ruszaniu. Nieraz jest tak że wchodzi od razu a nieraz trzeba wajchować dłuższą chwilę żeby ruszyć. Zaczęło się od wstecznego, potem przeszło na D i z czasem problem się pogłębia, tzn coraz dłużej się schodzi żeby ruszyć z miejsca. Z tego co zdążyłem się zorientować to może być wina pozycjonera. Niestety nowy kosztuje 700 zł, a używki na aukcjach jeszcze nie spotkałem. Może ktoś z Was zna kogoś, który słyszał o kimś co ma na zbyciu daną część? Dla pewności podjadę w tygodniu jeszcze do Midparts w Ursusie na diagnostykę skrzyni, czy tam nie dzieje się więcej...
Fotek samochodu nie posiadam, ale jak go wypucuję to zrobię małą sesję zdjęciową i się pochwalę...
O zaletach tego samochodu nie będę się rozpisywał, bo na forum chyba wszystko zostało już powiedziane, a o wadach nie ma co wspominać . Auto posiada elektryczne szyby przód, el. lusterka, el. sterowany fotel kierowcy, przyciemniane szyby, niesprawną klimę, niesprawny abs, podtlenek lpg, centralny zamek (bez tylnej klapy - powszechna przypadłość), oryginalne alufelgi i parę spraw do rozwiązania
Moje inwestycje do tej pory sprowadziły się do wymiany butli gazowej, olej+filtr w silniku, olej+filtr skrzyni, lewa piasta tył, serwis lpg.
Do zrobienia jest kilka rzeczy, ale najpilniejsza sprawa to ASB.
Skrzynia pracuje poprawnie, tzn ciągnie do przodu i do tyłu, ale od jakiegoś czasu są problemy z wrzuceniem biegu przy ruszaniu. Nieraz jest tak że wchodzi od razu a nieraz trzeba wajchować dłuższą chwilę żeby ruszyć. Zaczęło się od wstecznego, potem przeszło na D i z czasem problem się pogłębia, tzn coraz dłużej się schodzi żeby ruszyć z miejsca. Z tego co zdążyłem się zorientować to może być wina pozycjonera. Niestety nowy kosztuje 700 zł, a używki na aukcjach jeszcze nie spotkałem. Może ktoś z Was zna kogoś, który słyszał o kimś co ma na zbyciu daną część? Dla pewności podjadę w tygodniu jeszcze do Midparts w Ursusie na diagnostykę skrzyni, czy tam nie dzieje się więcej...
Fotek samochodu nie posiadam, ale jak go wypucuję to zrobię małą sesję zdjęciową i się pochwalę...
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Gratki z okazji zakupu
W jakim stanie był olej w skrzyni przed wymianą? Czy teraz masz dobry poziom oleju? Pamiętasz, że sprawdza się na uruchomionym silniku?
W jakim stanie był olej w skrzyni przed wymianą? Czy teraz masz dobry poziom oleju? Pamiętasz, że sprawdza się na uruchomionym silniku?
-
Topic author - Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
- Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
- Skąd: Legionowo
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Dzięki
Olej był zużyty, ale nie przepalony. Poziom jest ok, sprawdzałem na uruchomionym silniku, po przewajchowaniu na wszystkich biegach. Olej po wymianie czysty. Zastanawiam się jeszcze nad właściwym doborem oleju. Kupowałem w "usaolkusz", tam dedykowali mobila ATF 320, a czytałem, że użytkownicy zalecają dexron VI. Czy to robi aż taką różnicę?
Olej był zużyty, ale nie przepalony. Poziom jest ok, sprawdzałem na uruchomionym silniku, po przewajchowaniu na wszystkich biegach. Olej po wymianie czysty. Zastanawiam się jeszcze nad właściwym doborem oleju. Kupowałem w "usaolkusz", tam dedykowali mobila ATF 320, a czytałem, że użytkownicy zalecają dexron VI. Czy to robi aż taką różnicę?
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
ja tam nie dam złego słowa powiedzieć na pontona. Zwykła eksploatacja i tyle. Oby i u ciebie tak było.
-
Topic author - Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
- Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
- Skąd: Legionowo
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Dzięki KARLone, sam wiesz ile pracy i środków Cię kosztowało aby cieszyć się zwykłą eksploatacją Ja jestem na początku tej drogi, ale wierzę że dojdę do momentu gdy będę się tylko cieszył tylko jazdą bez niespodzianek.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Daj jakieś fotki w ogóle co?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
cały problem używek, to jakieś drutowanie zamiast zastosowanie porządnej części dedykowanej do właściwego modelu. Kilka rzeczy tak podrutuje poprzedni właściciel i potem ciężko dojść do ładu. U mnie w Chryslerze, np ktoś dał siłownik podnoszenia szyby, używkę z innego rocznika, jako, że siłownik miał inne mocowanie samej szyby zmienili też szybę żeby pasowało. Teraz moje wkurwienie kiedy siłownik się zjebał, ja kupuję nowy taki jak ma być i nie pasuje mocowanie do szyby, bo jakiś dupek zaoszczędził 50 zł, chociaż z szybą to wątpię, że mógł coś zaoszczędzić. Gdyby normalnie na bieżąco serwisować auta, to używane samochody były całkiem wdzięczne, a tak nigdy nie wiesz czy to co kupiłeś będzie pasować. Kolega, tak próbował ogarniać Grand Cherokee, poszedł mu dyfer i kupował tak w ciemno części, bo tak tam miał namieszane, że ciężko było dojść do tego co i jak.
Fakt faktem, że pakiet startowy trochę kosztował ale jak spojrzeć na to z perspektywy czasu to się po prostu opłacało. Mam nadzieję, że z Fordem będę miał to samo, bo na razie tylko kosmiczne wydatki mnie czekają, co mi trochę podcina skrzydła i stawia pod znakiem zapytania czy mnie stać na to auto.
Fakt faktem, że pakiet startowy trochę kosztował ale jak spojrzeć na to z perspektywy czasu to się po prostu opłacało. Mam nadzieję, że z Fordem będę miał to samo, bo na razie tylko kosmiczne wydatki mnie czekają, co mi trochę podcina skrzydła i stawia pod znakiem zapytania czy mnie stać na to auto.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Jak coś ci trzeba do Forda stary lamerze to daj znac
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 67
- Rejestracja: 17 wrz 2016, 00:20
- Samochód: Buick PA 92`+ Honda ST1100
- Skąd:
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Dziobu pozycjoner w PTyŚku dosc latwo sprawdzic - we zgo poprostu wykrec (z tego co pamietam to odkrecasz od gory naretke linki kluczem 13, i potem 2 lub 3 sruby mocujace pozycjoner), caly demontaz to moze 5-10min.
potem rozkrec sam pozycjoner i sprawdz jego stan - standardowa usterka jest zapchanie odplywu wody i korozja slizgu - ale bardzo czesto dobre czyszczenie zalatwia sprawe :-)
Za wchodzenie biegow w PTyŚku odpowiedzilne jest tez podcisnienie idace do skrzyni - kurcze zapomnialem jak to sie nazywa, ale jest z przodu skrzyni, zaraz za wentylatorem chlodnicy i idzie do tej gruszki 1 podcisnienie, jest tez zaworek zwrotny- czesto przewod podscisnienia peknie i wtedy skrzynia szarpie, sa problemy z biegami.
potem rozkrec sam pozycjoner i sprawdz jego stan - standardowa usterka jest zapchanie odplywu wody i korozja slizgu - ale bardzo czesto dobre czyszczenie zalatwia sprawe :-)
Za wchodzenie biegow w PTyŚku odpowiedzilne jest tez podcisnienie idace do skrzyni - kurcze zapomnialem jak to sie nazywa, ale jest z przodu skrzyni, zaraz za wentylatorem chlodnicy i idzie do tej gruszki 1 podcisnienie, jest tez zaworek zwrotny- czesto przewod podscisnienia peknie i wtedy skrzynia szarpie, sa problemy z biegami.
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Wiesz Karol, może dedykowana szyba była nieosiągalna albo taką mu sprzedali...
O druciarstwie w concordzie to mógłbym napisać elaborat, ale mi się nie chce
O druciarstwie w concordzie to mógłbym napisać elaborat, ale mi się nie chce
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Pisz Jak się nam nie spodoba, to Cię wygwizdamy najwyżej
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 444
- Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
- Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
- Skąd: Ustroń
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Foty jakie wrzuć
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
-
Topic author - Posty: 81
- Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
- Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
- Skąd: Legionowo
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Pozycjomer już czyściłem, ale efektu nie ma. Przypuszczam że to on sprawia kłopot bo jedna ze ścieżek była jakby nadtopiona/ przepalona. Ta gruszka to modulator, też sprawdzałem - wężyk podciśnienia podpięty, sam modulator siedzi sztywno. Raczej działa bo z tego co wiem to odpowiada za kick down (chyba że się mylę). Ciekawostka- pozycjoner jak demontowałem okazał się być niedokręcony- tzn. można go było przekręcić ręką na skrzyni. Myślałem że to może być przyczyna, okazało się że nie...
KARLone, wiem o czym mówisz, też nie jestem zwolennikiem używek. Ale nie zaryzykuję siedmiu paczek gdy nie mam pewności że to jest przyczyna. Dlatego zrobię diagnostykę, jak się okaże że to tylko pozycjoner, to trzeba będzie zainwestować
KARLone, wiem o czym mówisz, też nie jestem zwolennikiem używek. Ale nie zaryzykuję siedmiu paczek gdy nie mam pewności że to jest przyczyna. Dlatego zrobię diagnostykę, jak się okaże że to tylko pozycjoner, to trzeba będzie zainwestować
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
Może w weekend i "u siebie", nie będę robił offtopu. Teraz tylko napiszę, że być może mam uszkodzony jeden przewód od czujnika położenia wałka rozrządu, dość daleko od niego. Bardzo kosztowny ten jebany kabelek może się okazać.cezar62 pisze:Pisz Jak się nam nie spodoba, to Cię wygwizdamy najwyżej
Re: 1995 Pontiac Trans Sport 3.8L SE
http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php ... 85&jsn=435 to jest pozycjoner i kosztuje 18$, wiec niewiem co za frajerzy wolaja ci 700zl, on akurat odpowiada za swiatla cofania oraz odpalanie silnika na P i N.
Sprawdz z przodu skrzyni modulator cisnienia, taka gruszka wcisnieta w skrzynie od ktore odchodzi wezyk do przeputnicy, jego nieszczelnosc moze powodowac bledy w pracy skrzynik.
Sprawdz z przodu skrzyni modulator cisnienia, taka gruszka wcisnieta w skrzynie od ktore odchodzi wezyk do przeputnicy, jego nieszczelnosc moze powodowac bledy w pracy skrzynik.