Strona 1 z 1

Silnik PTS 3,8 v6

: 04 maja 2018, 21:40
autor: Paweł3,8v6.92
:faint:
Witam ponownie wszystkich.
Mam Pontiaca Trans Sporta 3,8v6 1995r. Samochód po przejściach. Lekko stukał popychacz...Ale do rzeczy.
Jedziemy z 60 na godzinę,czyli powoli, ale skrzynia już przy 2500 obr nie przerzuca na następny bieg. Temperatura w normie ,cisza spokój, roboty na drodze i nagle trach-metaliczy odgłos w okolicy skrzyni-silnika. Krótki na 1 sekundę. Silnik zgasł, auto się toczy, to go na neutralnym próbuje odpalić, ale kręci jakby brakowało paliwa. Zjechałem na pobocze. Parking , próbuje odpalić z dodaniem gazu...... Załapuje coraz mocniej ...kręci jak depnalem to załapał, na 3 może 4ch garach i jak odpuściłem gaz to momentalnie gaśnie. Jeszcze tak z 2 razy i KAPUT kręci jakby był sam rozrusznik i koło zamachowe.bez odpalania...hool..... Jeździłem ostatnio nawet często , akumulator ma kilka dni. Olej jest czysty, płyn tez, jak mnie holował na neutralnym to nie chodził prędkościomierz. A... miałem wyciek i mam prawdopodobnie spod kolektorów wlotowych płynu...ale ostatnio nic nie leciało...chyba . Płyn ma stan. Co to może być. Nagły trzask i koniec...pomóżcie proszę, jakieś sugestie co się stało, na co stawiacie...
Paweł.

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 15:58
autor: KARLone
nikt tu nie jest wróżką, ciężko powiedzieć tak na odległość, nie widząc, nie czując i nie słuchając... Wiem, że silnik jest na łańcuchu ale sprawdziłbym rozrząd.

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 16:23
autor: Paweł3,8v6.92
Mechanik stwierdził to samo, lekko kręci bez ciśnienia.... rozrząd

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 16:41
autor: Paweł3,8v6.92
1000zl robocizna plus części.... Abstrahując wymiana uszczelek pod kol.wlotowym 500, ale ceny.......

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 21:19
autor: RadAg!
Gówniany plastik choć ten przynajmniej ma przyzwoity silnik (sorry, musiałem ;) )

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 21:22
autor: Paweł3,8v6.92
To już mój trzeci....lubię je. Podobno to rozrząd bezkolizyjny...w sobotę się okaże...mam nadzieje, że dam radę..

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 22:12
autor: KARLone
Radek sam się zabierał za składanie dolotu i potem stwierdził, że wszystkie luminy vel transsporty są be. Jedyna wada tych aut jak dla mnie to brak drugich drzwi w drugim rzędzie.

1000 zł za robotę uszkodzonego rozrządu to jak za darmo... W normalnym aucie samo planowanie głowic kosztowało by 1600 zł. Przy takiej awarii cena zazwyczaj zamyka się kwotą 4000.

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 08 maja 2018, 23:03
autor: Paweł3,8v6.92
W normalnym czyli 4 cyl? Mechanikę powiedział,jak, że w 6tkach przeważnie jest niekolizyjny rozrząd. Jak mi zgrzytnelo to silnik zgasł i potem kręcił na 3 z dodaniem gazu jak odpuściłem to gasł. Gdyby była kolizja to by rzepolilo , albo blokowało....tak sądzę, ale dowiem się jak rozkrece. I tak kicha i tak. DobrE, że nie skrznia. Tfu, tfu...w mordę żeby nie zapeszyc.

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 09 maja 2018, 17:52
autor: RadAg!
KARLone pisze: 08 maja 2018, 22:12 Radek sam się zabierał za składanie dolotu i potem stwierdził, że wszystkie luminy vel transsporty są be.
Nie do końca. Kolektor i dolot ostatecznie złożyłem dobrze i było szczelnie tyle, że był przedmuch na uszczelce pod głowicą i szły spaliny w płyn chłodzący (dlatego też wydmuchało uszczelkę pod kolektorem). Niestety moja przygoda z U-body to było jedno wielkie nieprzerwane siedzenie w warsztacie i łatanie dziur...

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 09 maja 2018, 22:55
autor: KARLone
W normalnym czyli chodziło mi o klasyczny układ V. Chciaż R4 tez sa drogie w naprawach ze względu na stopień skomplikowania.

Radek, trudno mieć pretensje do auta ktore swoje wyjeździło. Po prostu pewne tematy kosztują. Może wynika to z niezamożności społeczeństwa. Przecież jak kupują na Zachodzie nowe auto, to jeżdżą nim 6-8 lat i potem wymieniają. Dla nich to bezawaryjne wozidła, z taką opinią sprzedają potem nam. A my się wkurzamy ze po 400 tys wciągnęło uszczelkę. Czasami warto ponieść koszty i cieszyć się z pewnego egzemplarza.

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 10 maja 2018, 21:07
autor: RadAg!
Wiesz ja myślę, że on od początku miał tę uszczelkę walniętą, dlatego tak tanio go kupiłem. Tak więc moje rozgoryczenie jest spotęgowane przez poczucie bycia oszukanym. Tego już nic nie wyleczy :D

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 07 cze 2018, 21:55
autor: Paweł3,8v6.92
.... no i kicha, miesiąc do tyłu, ale czas nadrobić, potrzebuję porady jak ściągnąc i jakim ściągaczem koło na wale głównym.
odkręciłem po męczarniach i żeby dostać się do rozrządu muszę ściągnąć to kółeczko

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 07 cze 2018, 21:57
autor: Paweł3,8v6.92
- nastepnie w jaki sposób najwygodniej spuścić płyn chłodzący?

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 07 cze 2018, 22:05
autor: Paweł3,8v6.92
może , ktoś zna osobę, która może doradzić na telefon lub krótka instr na forum, ktoś kto robił rozrząd w 3,8 lub rozkręcał silnik i pamięta co i jak? czy trzeba odkręcać przewody od chłodnicy olejowej? czy można bez?
Plan mam taki uchylę obudowe rozrządu i zobaczę czy jest uszkodzony czy nie, jak nie i znaczniki się pokrywają to handluję ostatniego Pontona za 1000 i koniec. A jak rozpierducha w rozrządzie to robię dalej...

Re: Silnik PTS 3,8 v6

: 07 cze 2018, 22:09
autor: Paweł3,8v6.92
podobno w otwory podłużne na kole wału wkręca się sciągacz na śruby i ściąga, ale czy to ktoś może potwierdzić? bo jutro muszę kupić sciągacz, a nie chciałbym już pakować kasy z dojazdem i okaże się że klapa...bo tam jest jakiś inny problem