Silnik PTS 3,8 v6
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Silnik PTS 3,8 v6
Witam ponownie wszystkich.
Mam Pontiaca Trans Sporta 3,8v6 1995r. Samochód po przejściach. Lekko stukał popychacz...Ale do rzeczy.
Jedziemy z 60 na godzinę,czyli powoli, ale skrzynia już przy 2500 obr nie przerzuca na następny bieg. Temperatura w normie ,cisza spokój, roboty na drodze i nagle trach-metaliczy odgłos w okolicy skrzyni-silnika. Krótki na 1 sekundę. Silnik zgasł, auto się toczy, to go na neutralnym próbuje odpalić, ale kręci jakby brakowało paliwa. Zjechałem na pobocze. Parking , próbuje odpalić z dodaniem gazu...... Załapuje coraz mocniej ...kręci jak depnalem to załapał, na 3 może 4ch garach i jak odpuściłem gaz to momentalnie gaśnie. Jeszcze tak z 2 razy i KAPUT kręci jakby był sam rozrusznik i koło zamachowe.bez odpalania...hool..... Jeździłem ostatnio nawet często , akumulator ma kilka dni. Olej jest czysty, płyn tez, jak mnie holował na neutralnym to nie chodził prędkościomierz. A... miałem wyciek i mam prawdopodobnie spod kolektorów wlotowych płynu...ale ostatnio nic nie leciało...chyba . Płyn ma stan. Co to może być. Nagły trzask i koniec...pomóżcie proszę, jakieś sugestie co się stało, na co stawiacie...
Paweł.
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Silnik PTS 3,8 v6
nikt tu nie jest wróżką, ciężko powiedzieć tak na odległość, nie widząc, nie czując i nie słuchając... Wiem, że silnik jest na łańcuchu ale sprawdziłbym rozrząd.
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
Mechanik stwierdził to samo, lekko kręci bez ciśnienia.... rozrząd
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
1000zl robocizna plus części.... Abstrahując wymiana uszczelek pod kol.wlotowym 500, ale ceny.......
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik PTS 3,8 v6
Gówniany plastik choć ten przynajmniej ma przyzwoity silnik (sorry, musiałem )
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
To już mój trzeci....lubię je. Podobno to rozrząd bezkolizyjny...w sobotę się okaże...mam nadzieje, że dam radę..
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Silnik PTS 3,8 v6
Radek sam się zabierał za składanie dolotu i potem stwierdził, że wszystkie luminy vel transsporty są be. Jedyna wada tych aut jak dla mnie to brak drugich drzwi w drugim rzędzie.
1000 zł za robotę uszkodzonego rozrządu to jak za darmo... W normalnym aucie samo planowanie głowic kosztowało by 1600 zł. Przy takiej awarii cena zazwyczaj zamyka się kwotą 4000.
1000 zł za robotę uszkodzonego rozrządu to jak za darmo... W normalnym aucie samo planowanie głowic kosztowało by 1600 zł. Przy takiej awarii cena zazwyczaj zamyka się kwotą 4000.
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
W normalnym czyli 4 cyl? Mechanikę powiedział,jak, że w 6tkach przeważnie jest niekolizyjny rozrząd. Jak mi zgrzytnelo to silnik zgasł i potem kręcił na 3 z dodaniem gazu jak odpuściłem to gasł. Gdyby była kolizja to by rzepolilo , albo blokowało....tak sądzę, ale dowiem się jak rozkrece. I tak kicha i tak. DobrE, że nie skrznia. Tfu, tfu...w mordę żeby nie zapeszyc.
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik PTS 3,8 v6
Nie do końca. Kolektor i dolot ostatecznie złożyłem dobrze i było szczelnie tyle, że był przedmuch na uszczelce pod głowicą i szły spaliny w płyn chłodzący (dlatego też wydmuchało uszczelkę pod kolektorem). Niestety moja przygoda z U-body to było jedno wielkie nieprzerwane siedzenie w warsztacie i łatanie dziur...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Silnik PTS 3,8 v6
W normalnym czyli chodziło mi o klasyczny układ V. Chciaż R4 tez sa drogie w naprawach ze względu na stopień skomplikowania.
Radek, trudno mieć pretensje do auta ktore swoje wyjeździło. Po prostu pewne tematy kosztują. Może wynika to z niezamożności społeczeństwa. Przecież jak kupują na Zachodzie nowe auto, to jeżdżą nim 6-8 lat i potem wymieniają. Dla nich to bezawaryjne wozidła, z taką opinią sprzedają potem nam. A my się wkurzamy ze po 400 tys wciągnęło uszczelkę. Czasami warto ponieść koszty i cieszyć się z pewnego egzemplarza.
Radek, trudno mieć pretensje do auta ktore swoje wyjeździło. Po prostu pewne tematy kosztują. Może wynika to z niezamożności społeczeństwa. Przecież jak kupują na Zachodzie nowe auto, to jeżdżą nim 6-8 lat i potem wymieniają. Dla nich to bezawaryjne wozidła, z taką opinią sprzedają potem nam. A my się wkurzamy ze po 400 tys wciągnęło uszczelkę. Czasami warto ponieść koszty i cieszyć się z pewnego egzemplarza.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik PTS 3,8 v6
Wiesz ja myślę, że on od początku miał tę uszczelkę walniętą, dlatego tak tanio go kupiłem. Tak więc moje rozgoryczenie jest spotęgowane przez poczucie bycia oszukanym. Tego już nic nie wyleczy
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
.... no i kicha, miesiąc do tyłu, ale czas nadrobić, potrzebuję porady jak ściągnąc i jakim ściągaczem koło na wale głównym.
odkręciłem po męczarniach i żeby dostać się do rozrządu muszę ściągnąć to kółeczko
odkręciłem po męczarniach i żeby dostać się do rozrządu muszę ściągnąć to kółeczko
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
- nastepnie w jaki sposób najwygodniej spuścić płyn chłodzący?
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
może , ktoś zna osobę, która może doradzić na telefon lub krótka instr na forum, ktoś kto robił rozrząd w 3,8 lub rozkręcał silnik i pamięta co i jak? czy trzeba odkręcać przewody od chłodnicy olejowej? czy można bez?
Plan mam taki uchylę obudowe rozrządu i zobaczę czy jest uszkodzony czy nie, jak nie i znaczniki się pokrywają to handluję ostatniego Pontona za 1000 i koniec. A jak rozpierducha w rozrządzie to robię dalej...
Plan mam taki uchylę obudowe rozrządu i zobaczę czy jest uszkodzony czy nie, jak nie i znaczniki się pokrywają to handluję ostatniego Pontona za 1000 i koniec. A jak rozpierducha w rozrządzie to robię dalej...
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95
-
Topic author - Posty: 22
- Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
- Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
- Skąd: Legionowo
Re: Silnik PTS 3,8 v6
podobno w otwory podłużne na kole wału wkręca się sciągacz na śruby i ściąga, ale czy to ktoś może potwierdzić? bo jutro muszę kupić sciągacz, a nie chciałbym już pakować kasy z dojazdem i okaże się że klapa...bo tam jest jakiś inny problem
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95