Pontiac Trans Sport ’93
-
Topic author - Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Pontiac Trans Sport ’93
Cześć!
Dawno mnie tu nie było, ale powracam z kolejnym GMem
Historia jest taka, że od małego mi się one podobały i od czasu do czasu patrzyłem w ogłoszenia, ale w ostatnich latach nabrałem trochę więcej samochodowego rozsądku, w związku z czym przed zakupem powstrzymywały mnie ciągle dwie rzeczy:
1. Nie potrzebowałem drugiego samochodu, bo moje Volvo 850 kombi spełniało znakomicie funkcję wożenia mnie wszędzie razem z moimi gitarami i innymi gratami.
2. Z mojego (przyznam że dość pobieżnego) rozeznania wynikało, że wersje europejskie występowały tylko z body kitem à la Oldsmobile Silhouette, czyli bez tych fantastycznych i w moim wyobrażeniu absolutnie obligatoryjnych przetłoczeń w stylu Ferrari i bez tego najpiękniejszego na świecie spiczastego przodu! A amerykańskiej wersji nie chciałem, bo mój miejscowy Przeglądowiec jest nieubłagany pod względem świateł przez co jak miałem Aurorę, to musiałem z nią jeździć do innego:P
Pewnego razu jednak pojawił się na fb ten właśnie niebieski pojazd, który nie dość, że wyglądał tak, jak trzeba, to miał 3.8 (a 3.8 to był dla mnie kolejny warunek konieczny) i LPG. Moja rozsądna głowa policzyła więc sobie, że powinno się nim jeździć jakieś 2 razy taniej niż Volvem, a poza tym ilość sprzętu, który wożę, nadal wzrasta i Volvo kiedyś stanie się za małe, żeby poza nim zmieścić jeszcze jakichś pasażerów, mimo więc wygórowanej ceny postanowiłem wsiąść w pociąg do Gdyni i go kupić. Nadmienię też, że nazwisko sprzedawcy wzbudziło moje zaufanie, choć pewnie złamałbym jakiś zapis w forumowym regulaminie o apolityczności, gdybym napisał, kto był poprzednim właścicielem
Kupiłem go już ponad miesiąc temu i od razu zaprzągłem go do pracy, której miałem ostatnio tyle, że nawet nie było kiedy odpalić forum, ale oto przed Wami w końcu zdjęcia;)
PS: jest w nim dużo rzeczy, o których jeszcze mógłbym pisać, ale żeby nie zanudzić tych z Was, którzy nie są fanami PTSów (o ile tacy istnieją?…;)), wspomnę tylko o dwóch jeszcze:
1. Ta wersja, która myślałem, że nie istniała, tak naprawdę była produkowana w latach 1992-1993
2. To jest najbrzydsza kierownica, jaką widziałem w Pontiacu (tysiąc razy bym wolał tę z milionem przycisków), ale podoba mi się w niej to, że taka sama była we wczesnych Corvette C4:D
Dawno mnie tu nie było, ale powracam z kolejnym GMem
Historia jest taka, że od małego mi się one podobały i od czasu do czasu patrzyłem w ogłoszenia, ale w ostatnich latach nabrałem trochę więcej samochodowego rozsądku, w związku z czym przed zakupem powstrzymywały mnie ciągle dwie rzeczy:
1. Nie potrzebowałem drugiego samochodu, bo moje Volvo 850 kombi spełniało znakomicie funkcję wożenia mnie wszędzie razem z moimi gitarami i innymi gratami.
2. Z mojego (przyznam że dość pobieżnego) rozeznania wynikało, że wersje europejskie występowały tylko z body kitem à la Oldsmobile Silhouette, czyli bez tych fantastycznych i w moim wyobrażeniu absolutnie obligatoryjnych przetłoczeń w stylu Ferrari i bez tego najpiękniejszego na świecie spiczastego przodu! A amerykańskiej wersji nie chciałem, bo mój miejscowy Przeglądowiec jest nieubłagany pod względem świateł przez co jak miałem Aurorę, to musiałem z nią jeździć do innego:P
Pewnego razu jednak pojawił się na fb ten właśnie niebieski pojazd, który nie dość, że wyglądał tak, jak trzeba, to miał 3.8 (a 3.8 to był dla mnie kolejny warunek konieczny) i LPG. Moja rozsądna głowa policzyła więc sobie, że powinno się nim jeździć jakieś 2 razy taniej niż Volvem, a poza tym ilość sprzętu, który wożę, nadal wzrasta i Volvo kiedyś stanie się za małe, żeby poza nim zmieścić jeszcze jakichś pasażerów, mimo więc wygórowanej ceny postanowiłem wsiąść w pociąg do Gdyni i go kupić. Nadmienię też, że nazwisko sprzedawcy wzbudziło moje zaufanie, choć pewnie złamałbym jakiś zapis w forumowym regulaminie o apolityczności, gdybym napisał, kto był poprzednim właścicielem
Kupiłem go już ponad miesiąc temu i od razu zaprzągłem go do pracy, której miałem ostatnio tyle, że nawet nie było kiedy odpalić forum, ale oto przed Wami w końcu zdjęcia;)
PS: jest w nim dużo rzeczy, o których jeszcze mógłbym pisać, ale żeby nie zanudzić tych z Was, którzy nie są fanami PTSów (o ile tacy istnieją?…;)), wspomnę tylko o dwóch jeszcze:
1. Ta wersja, która myślałem, że nie istniała, tak naprawdę była produkowana w latach 1992-1993
2. To jest najbrzydsza kierownica, jaką widziałem w Pontiacu (tysiąc razy bym wolał tę z milionem przycisków), ale podoba mi się w niej to, że taka sama była we wczesnych Corvette C4:D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
-
- Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Fajnie. Gratulacje.
Za mną wciąż chodzi biały na białych alufelgach.
Ale już co raz ciężej znaleźć jakąkolwiek sztukę, o wybieraniu w kolorach już nie wspominając
Jakbyś chciał znać głębszą historię... to przed tym gostkiem z Gdyni, posiadaczem był właściciel firmy TapiFlock i zdaje się, że to auto miało swój wątek na forum Vanklubu.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Za mną wciąż chodzi biały na białych alufelgach.
Ale już co raz ciężej znaleźć jakąkolwiek sztukę, o wybieraniu w kolorach już nie wspominając
Jakbyś chciał znać głębszą historię... to przed tym gostkiem z Gdyni, posiadaczem był właściciel firmy TapiFlock i zdaje się, że to auto miało swój wątek na forum Vanklubu.
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Cieszę się bardzo, ze auto zostało w "rodzinie". Miałem okazję spotkać właściciela i jego auto rok temu, zresztą chwaliłem się tym chyba na forum. Sam rozważałem jego zakup chociaż po moich bardzo negatywnych doświadczeniach z Luminą, szybko mi przeszło. Oby jeździł jak najdłużej. Jak podłoga? Zdrowa?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Taak, mnie też się marzył biały na białych - dlatego zresztą chciałem swojemu zrobić zdjęcie w porcie, że bardzo mi się podoba to:
Ale tak jak mówisz - nie bardzo jest w czym wybierać
O TapiFlocku słyszałem, ale wątku jeszcze nie szukałem. Wiem na razie, że nowa podsufitka, którą mam, jest jego autorstwa. Jest niestety trochę za gruba, przez co daszki przeciwsłoneczne nie dają się obracać na bok na szybę, ale wygląda rzeczywiście ładnie:)
A mnie ta krótka przejażdżka Twoją Luminą na pikniku w 2016 jeszcze zachęciła!;) Podłogę obejrzałem jeszcze przed zakupem na kanale i na moje niewprawne oko wygląda idealnie (była zabezpieczana antykorozyjnie jakoś z rok temu, z tego co mówił). Jedyne co dostrzegłem, to rdzewiejące mocowanie ramy pomocniczej z przodu i tylne amortyzatory.
Jest w nim w ogóle jeszcze parę rzeczy do zrobienia - najdroższy będzie zapewne kompresor klimy, który jest nieszczelny - ale generalnie wygląda naprawdę solidnie:)
Ale tak jak mówisz - nie bardzo jest w czym wybierać
O TapiFlocku słyszałem, ale wątku jeszcze nie szukałem. Wiem na razie, że nowa podsufitka, którą mam, jest jego autorstwa. Jest niestety trochę za gruba, przez co daszki przeciwsłoneczne nie dają się obracać na bok na szybę, ale wygląda rzeczywiście ładnie:)
A mnie ta krótka przejażdżka Twoją Luminą na pikniku w 2016 jeszcze zachęciła!;) Podłogę obejrzałem jeszcze przed zakupem na kanale i na moje niewprawne oko wygląda idealnie (była zabezpieczana antykorozyjnie jakoś z rok temu, z tego co mówił). Jedyne co dostrzegłem, to rdzewiejące mocowanie ramy pomocniczej z przodu i tylne amortyzatory.
Jest w nim w ogóle jeszcze parę rzeczy do zrobienia - najdroższy będzie zapewne kompresor klimy, który jest nieszczelny - ale generalnie wygląda naprawdę solidnie:)
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
- Samochód: Ford CV
- Skąd: okolice Bielska
Re: Pontiac Trans Sport ’93
nawet vicki się załapała.
FORD PROBE II V6
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0
-
- Posty: 1729
- Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
- Samochód: Merc ML W164 3.5 V6 2008
- Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Super kolor, całe auto prezentuje się wyśmienicie. Powodzenia i bezawaryjnosci sle to powinno byc bezproblemowo w końcu to GM
Daniel
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
ex Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91
-
Topic author - Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Re: Pontiac Trans Sport ’93
No pewnie! Czy ktoś słyszał, żeby jakiś GM się kiedykolwiek popsuł?
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Fajna landryneczka Gratulacje udanego zakupu!
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Świetny wóz. Ponadczasowe nadwozie z kompozytu. Dzisiaj nawet jeździłem nim po mojego Forda. Lubie nim jeździć. To już 11 lat jak u nas jeździ w zasadzie bezawaryjnie (poza tym ze dziś pod domem ujawnił się kapeć) Ogólnie widać że fajny egzeplarz masz. U mnie klima była na R12 ale udało się przerobić na R134a i teraz przyjemnie dmucha. Powodzenia i wielu mil za kierownicą.
-
- Posty: 444
- Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
- Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
- Skąd: Ustroń
Re: Pontiac Trans Sport ’93
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
- Skąd:
Re: Pontiac Trans Sport ’93
No i mnie ubiegłeś z białym Pontonem . Jak widać jednak się trafił.
-
- Posty: 3056
- Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
- Samochód: brak amcara
- Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie
Re: Pontiac Trans Sport ’93
No taki właśnie.Seweryn 1977 pisze:https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-t ... DYkhV.html?
Dam uczciwe 5 tysięcy
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
Były:
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
2015 Chrysler Town&Country 3.6 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6
-
- Posty: 444
- Rejestracja: 22 kwie 2016, 22:40
- Samochód: 2008 Chevy Tahoe LTZ RWD + 2004 Tahoe 5.3 LT 4x4
- Skąd: Ustroń
Re: Pontiac Trans Sport ’93
To atakuj sprzedającego. Ja tak kupiłem pierwszego Suba - wystawiony był za 30 kupiłem za 22 , tylko dwa razy wycieczka po 800km Przyjechałem mówię max 21 a kobitka 27, po dwóch dniach zadzwoniła i mówi daj 22 i zabieraj.MichaŁ pisze: ↑13 lip 2021, 01:22No taki właśnie.Seweryn 1977 pisze:https://www.otomoto.pl/oferta/pontiac-t ... DYkhV.html?
Dam uczciwe 5 tysięcy
Wysłane z mojego SM-A715F przy użyciu Tapatalka
1983 VW Rabbit SOLD
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
1992 Jeep XJ 4.0 SOLD
1989 Jeep XJ 2,1TD SOLD 1995 Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 SOLD 2002 Jeep WJ SOLD
1999 CHRYSLER TOWN&COUNTRY 3,8 SOLD
2003 Chrysler Town & Country LXi 3,8 SOLD
2003 Chrysler Grand Voyager 3,3 AWD SOLD
2001 Chevrolet Trailblazer 4,2 LTZ SOLD
2005 Chevrolet TRAILBLAZER 4.2 LT SOLD
2003 Chevrolet Suburban 5,3 LT SOLD
2004 Chevrolet Suburban 5,3 Z71 SOLD
2001 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4 SOLD
Aktualnie:
2004 Chevrolet Tahoe 5.3 LT 4x4
2008 Chevrolet Tahoe 5.3 LTZ
-
Topic author - Posty: 1423
- Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
- Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
- Skąd: Kanie
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Hej,
nic żem nie pisał, bo jakoś ostatnio rzadko w ogóle zaglądam na forum niestety, Pontiac zaś przeszedł w międzyczasie kilka napraw;)
Z pierwszej jestem wyjątkowo dumny, bo udało mi się samemu naprawić zewnętrzną klamkę prawych drzwi!:D Jak go kupiłem, drzwi otwierały się tylko od wewnątrz. Nie udokumentowałem tego jakoś super dokładnie, ale generalnie dzięki temu, że razem z samochodem dostałem oryginalny Factory Service Manual, udało mi się zdjąć boczek drzwi (nie urywając przy tym ani jednego bolca mocującego:D) i po drobnej gimnastyce poprawić lokalizację tego pręta, który jest połączony z zewnętrzną klamką, a który się wysunął ze swojego otworu przez to, że klamka za bardzo się cofała po puszczeniu - przykleiłem pod nią więc kawałek plastiku, żeby zapobiec przyszłym wypadkom i od tamtego czasu jest git:) To była jedyna rzecz, którą zrobiłem przy Pontiacu sam:P Później udało mi się niestety urwać motylek od otwierania bagażnika (moja wina - używałem go jako uchwytu, a tymczasem poprawny sposób otwierania bagażnika to niestety obrócenie motylka jedną ręką i równoczesne podniesienie klapy łapiąc drugą ręką za uchwyt znajdujący się poniżej. Niezbyt wygodne rozwiązanie). Drugie co się zepsuło, to lewy kierunkowskaz przestał się wyłączać po powrocie kierownicy do centralnego położenia - poszła taśma w kolumnie kierownicy. Wybrałem się więc do mechanika, który naprawił/wymienił:
-klakson,
-czujnik ciśnienia oleju (dotąd wskaźnik na desce pokazywał losowe wartości, teraz pokazuje rozsądnie),
-pompę wody, która była nieszczelna,
-termostat, bo silnik się nie dogrzewał - tu trochę mam zagwostkę, bo po wymianie wskazówka temperatury nadal nie przekracza 1/4 skali, kiedy jednak stoję w korku i zaczyna się zbliżać do 1/2, włącza się wentylator... Może więc po prostu wskaźnik źle pokazuje? Ufam że tak, bo tak samo na pewno wskaźnik paliwa pokazuje krzywo - jak bak jest pełny, to pokazuje tak z 90%, a jak prawie pusty to tak ze 20% Chyba się nie postarali z dokładnym wyskalowaniem go,
-kolumnę kierownicy złożył z dwóch i teraz kierunkowskaz działa i odbija prawidłowo,
-wyczyścił przepustnicę, bo powiedział mi, że raz mu się zdarzyło, że Pontiac stojąc na biegu jałowym podniósł sam z siebie obroty, a następnie zgasł... Dziwne, bo wcześniej nigdy tak nie miałem, ale też pomyślałem sobie, że to może od stania (czekałem na naprawę ok 2 miesięcy, bo najpierw kwarantanna w zakładzie, potem części długo szły, potem znów kwarantanna... ). Odkąd go odebrałem (pod koniec stycznia) dwa razy faktycznie mi się zdarzyło, że po prostu obroty wzrastały bez powodu na postoju (do jakichś 2500/min.), zawsze jednak problem sam ustawał po chwili i od jakiegoś czasu już się to nie powtarza, więc "jeżdżę i obserwuję".
Co do jeżdżenia w ogóle, to zwiedziłem już Trans Sportem kawałek kraju - byłem 2 razy nad morzem, raz na Mazurach i raz w górach i generalnie to faaajny jest, no... Bardzo mnie też cieszy jego pojemność - pomógł już w dwóch przeprowadzkach przewożąc raz studio nagraniowe, a drugi raz czwórkę ludzi z dobytkiem pod Gdańsk, wozi też regularnie mnie i moje zespoły na wszystkie próby i koncerty, więc spełnia swoje zadanie bardzo dobrze! Szkoda tylko, że nie ma lewych drzwi - tego jednak brakuje... No i że do otwarcia bagażnika trzeba dwóch rąk - znajomy ma Grand Caravana z bagażnikiem otwieranym z pilota i zazdroszczę mu tego No ale z wyglądu to żaden minivan się do mojego Pontiaca nie umywa!:)
nic żem nie pisał, bo jakoś ostatnio rzadko w ogóle zaglądam na forum niestety, Pontiac zaś przeszedł w międzyczasie kilka napraw;)
Z pierwszej jestem wyjątkowo dumny, bo udało mi się samemu naprawić zewnętrzną klamkę prawych drzwi!:D Jak go kupiłem, drzwi otwierały się tylko od wewnątrz. Nie udokumentowałem tego jakoś super dokładnie, ale generalnie dzięki temu, że razem z samochodem dostałem oryginalny Factory Service Manual, udało mi się zdjąć boczek drzwi (nie urywając przy tym ani jednego bolca mocującego:D) i po drobnej gimnastyce poprawić lokalizację tego pręta, który jest połączony z zewnętrzną klamką, a który się wysunął ze swojego otworu przez to, że klamka za bardzo się cofała po puszczeniu - przykleiłem pod nią więc kawałek plastiku, żeby zapobiec przyszłym wypadkom i od tamtego czasu jest git:) To była jedyna rzecz, którą zrobiłem przy Pontiacu sam:P Później udało mi się niestety urwać motylek od otwierania bagażnika (moja wina - używałem go jako uchwytu, a tymczasem poprawny sposób otwierania bagażnika to niestety obrócenie motylka jedną ręką i równoczesne podniesienie klapy łapiąc drugą ręką za uchwyt znajdujący się poniżej. Niezbyt wygodne rozwiązanie). Drugie co się zepsuło, to lewy kierunkowskaz przestał się wyłączać po powrocie kierownicy do centralnego położenia - poszła taśma w kolumnie kierownicy. Wybrałem się więc do mechanika, który naprawił/wymienił:
-klakson,
-czujnik ciśnienia oleju (dotąd wskaźnik na desce pokazywał losowe wartości, teraz pokazuje rozsądnie),
-pompę wody, która była nieszczelna,
-termostat, bo silnik się nie dogrzewał - tu trochę mam zagwostkę, bo po wymianie wskazówka temperatury nadal nie przekracza 1/4 skali, kiedy jednak stoję w korku i zaczyna się zbliżać do 1/2, włącza się wentylator... Może więc po prostu wskaźnik źle pokazuje? Ufam że tak, bo tak samo na pewno wskaźnik paliwa pokazuje krzywo - jak bak jest pełny, to pokazuje tak z 90%, a jak prawie pusty to tak ze 20% Chyba się nie postarali z dokładnym wyskalowaniem go,
-kolumnę kierownicy złożył z dwóch i teraz kierunkowskaz działa i odbija prawidłowo,
-wyczyścił przepustnicę, bo powiedział mi, że raz mu się zdarzyło, że Pontiac stojąc na biegu jałowym podniósł sam z siebie obroty, a następnie zgasł... Dziwne, bo wcześniej nigdy tak nie miałem, ale też pomyślałem sobie, że to może od stania (czekałem na naprawę ok 2 miesięcy, bo najpierw kwarantanna w zakładzie, potem części długo szły, potem znów kwarantanna... ). Odkąd go odebrałem (pod koniec stycznia) dwa razy faktycznie mi się zdarzyło, że po prostu obroty wzrastały bez powodu na postoju (do jakichś 2500/min.), zawsze jednak problem sam ustawał po chwili i od jakiegoś czasu już się to nie powtarza, więc "jeżdżę i obserwuję".
Co do jeżdżenia w ogóle, to zwiedziłem już Trans Sportem kawałek kraju - byłem 2 razy nad morzem, raz na Mazurach i raz w górach i generalnie to faaajny jest, no... Bardzo mnie też cieszy jego pojemność - pomógł już w dwóch przeprowadzkach przewożąc raz studio nagraniowe, a drugi raz czwórkę ludzi z dobytkiem pod Gdańsk, wozi też regularnie mnie i moje zespoły na wszystkie próby i koncerty, więc spełnia swoje zadanie bardzo dobrze! Szkoda tylko, że nie ma lewych drzwi - tego jednak brakuje... No i że do otwarcia bagażnika trzeba dwóch rąk - znajomy ma Grand Caravana z bagażnikiem otwieranym z pilota i zazdroszczę mu tego No ale z wyglądu to żaden minivan się do mojego Pontiaca nie umywa!:)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Pontiac Trans Sport ’93
Duma z samodzielności (z naciskiem na 'dzielność'), to fajna rzecz. Czyli do wszystkich swoich walorów dokładasz teraz klasę majster-klepki. Super
Podobnie miałem, jak kiedyś w Mercurym wymęczyłem dzielnie naprawę mechanizmu otwierania/zamykania szyby
Ten "Ponczek" zawsze się mnie podobał, ale z powodów techniczno-socjalno-ekonomicznych, nigdy się nie zdecydowałem na kupno takiego, czego czasem nawet żałowałem Dobry wóz, niech Ci dalej dzielnie służy
Podobnie miałem, jak kiedyś w Mercurym wymęczyłem dzielnie naprawę mechanizmu otwierania/zamykania szyby
Ten "Ponczek" zawsze się mnie podobał, ale z powodów techniczno-socjalno-ekonomicznych, nigdy się nie zdecydowałem na kupno takiego, czego czasem nawet żałowałem Dobry wóz, niech Ci dalej dzielnie służy
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L