Aurora 1995 4.0

Oldsmobile
Awatar użytkownika

Salvador
Posty: 17
Rejestracja: 20 kwie 2016, 09:24
Samochód: OLDSMOBILE AURORA
Skąd: Kalisz

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: Salvador »

Mnie chyba by było żal tej drugiej na części i zaraz bym przy niej grzebał żeby też sobie biedna jeździła. Chyba się starzeję :)
OLDSMOBILE AURORA 1995 4.0 KALISZ

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Druga była wyrejestrowana i z zapartym silnikiem. I dzieki niej ma u siebie:
Skrzynie, chłodnicę, kompresor klimy, serwo hamulcy, antenę, i wiele plastikow.
I zostało troche zamiennych czesci ;)
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Salvador
Posty: 17
Rejestracja: 20 kwie 2016, 09:24
Samochód: OLDSMOBILE AURORA
Skąd: Kalisz

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: Salvador »

A może odsprzedałbyś parę rzeczy, które u Ciebie się nie zepsują, a te barany od audio nieodwracalnie pozmieniało. Brakuje mi panelu z kratka nawiewu z tyłu i przy konsoli centralnej z przodu) tam gdzie to chore radio LCD. Może pohandlujemy takimi drobiazgami?
OLDSMOBILE AURORA 1995 4.0 KALISZ

Awatar użytkownika

71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: 71Corvette454 »

Hejo, Salvadora już przywitałem, więc teraz chciałbym tylko sprostować kilka drobnych kwestii wspomnianych powyżej ;)
1. Metalowe gniazda pasów były jeszcze w '96
2. Wszystkie Aurory wyprodukowane w '94 to roczniki modelowe '95, więc wszystko się zgadza :)
3. To czy ogranicznik jest przy 176 czy 220 nie zależy od tego czy wersja US czy Kanada, tylko od tego czy ma pakiet Autobahn - i w sumie moja powyżej tych 200 jechała nawet żwawo, jak raz sprawdzałem ;) Znacznie lepiej od Cadillaca, który dopiero wtedy wrzuca czwórkę i ma strasznie niskie obroty.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Na ostatniej wycieczce do Kalisza wyszedł problem... Aurora nie potrafi dynamicznie przyspieszyć, jedynie muskanie gazu pozwala przyspieszyć, przy mocnym dociskaniu szarpie i podskakuje cały samochod. Pompa paliwa daje duzo (jest zamontowana inna od jakiegoś czasu i daje ponad 5 barów) regulator cisnienia jest nowy, dodam ze na N wchodzi na obroty bez problemu.
Zastanawiam mnie jednak jedna rzecz bo na listwie jest juz tylko troche ponad 2 bary... I tu pytanie czy tyle powinno byc? Jak nie to co (przewody, wtryski, cewki?)
Cos komuś do głowy przychodzi?
Jestem tez w stanie wstawic ja gdzies do warsztatu, tylko pytanie gdzie....
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Chyba wiem gdzie zacząć... Dzis jak podjezdzalem na parking wielopoziomowy (mocny podjazd) Aurora zgasła ewidentnie brak paliwa, czyli cos z bakiem/pompą, chyba ze macie inne sugestie. To czekam bo chciałbym aby silnik dawał tyle z siebie ile potrafi, a nie elastyczność poloneza :(
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Na początek zmieniłbym świece i przewody WN, o ile są stare. Jeśli nie to, to może czujnik położenia przepustnicy.
Da się w tej aurorze zczytać kody błędów? To, że zgasła pod obciążeniem niekoniecznie oznacza brak paliwa. Slaba iskra lub wypadanie zapłonu też może dawać takie efekty.

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Świece maja około pół roku przewody dwa lata, czujnik przepustnicy wymieniony.
Choć jestem juz na 90% pewien ze bak/pompa w baku.
Bo na zakrętach 90 stopni tez brakuje paliwa (takie odczucie jest) baku mam pół. Jeżdzę na pb.
A komp nie bardzo bo ty jest jakas masakra bo złącze jest cos jak obd1 ale kody jak obd2 ....

Macie w Warszawie lub okolicach kogos kto by mogl sie tym zająć?
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Tak się zastanawiam, chociaż czuję, że to głupi pomysł, ale to co napisałeś o brakach paliwa na zakrętach - sprawdzałeś olej w skrzyni? Co prawda przy niskim poziomie oleju powinien rozpinać skrzynię, ale może w aurorze jest inaczej. Bo przy połowie baku nic nie powinno się dziać. Nawet jeśli gdzieś masz nieszczelność w układzie, przewody paliwowe idą poza bakiem, a przelewa Ci się tylko olej w silniku i w skrzyni.
W Wawie możesz spróbować na Mlądzkiej 17, warsztat Fogla. W pierwszym warsztacie po lewej spytaj o Maniego, powiedz że od Piotrka co jeździ thunderbirdem.

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Olej sprawdzałem jakiś czas temu wszystko ok, w weekend zrobię kilka kilometrów aby olej rozgrzać i sprawdze.
Ale raczej nic nie gubie, bo parkuje w jednym miejscu.
U mnie jest od zawsze problem z pompa w baku, dlatego ostatnio dodałem druga po za bakiem i było wszystko idealnie, dobra w weekend ha posprawdzam, i jak nic nie wymyślę to gdzies ja wstawie.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Myślałem, że zmieniłeś pompę paliwa. A ta druga jest wstawiona szeregowo w układ paliwowy, czy równolegle, z rurką do baku i dołączyłeś do układu? W zasadzie żadne rozwiązanie nie jest dobre, jeśli ta w baku się blokuje to druga musi dużo ciężej pracować, a jeśli jest równolegle i z tą w baku jest problem, to część paliwa wraca.

Moim zdaniem powinieneś zmienić pompę w baku, a nie dokładać drugą. Ale rozumiem Twoje stanowisko, zdjęcie baku to przerąbana operacja...

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Chodziło na 2 i zrobiłem tak jakies 3 tys.
Pompa jest w baku a druga dodatkowa poza bakiem (duzo mocniejsza)
Dostep nie jest zły bo musze wyjąc dywanik z bagażnika, osłona i juz jestem, ale juz ta pompę w baku 3 razy wymieniałem i miałem dość.
W tygodniu wstawiam do warsztatu, bede informował co wyszło.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

To może lepiej tą mocniejszą do baku? Albo zrezygnować z pompy w baku w ogóle, a ciągnąć tylko na tej drugiej? Tylko w baku w miejsce pompy długi wężyk, żeby sięgał do dna. Najlepiej z filtrem na końcu, żeby nie ciągnęło syfu. A filtr paliwa wymieniałeś?

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Tak wszystkie wymiany filtry olej robię co około 8tys km. Ostatni był robiony jakieś 4.5kk temu bak był czyszczony 2 lata temu.
Teraz jeszcze mam odczucie że nie chodzi zawsze na 8 cylindrach... Dlatego wstawiam go do warsztatu, bo tam chociaż maja sprzęt aby go zdiagnozować.
Bo ja tracę już siły... A chce aby było wszystko jak należy bo lubię tą moja Aurore ;)

P.s. Zaczynam poszukiwania samochodu, ale coś z SUV ale chyba bardziej w kierunku Jeep-a, a ze ma być do jazdy na codzień to najlepiej nie starszy jak 10 lat.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Paweł3,8v6.92
Posty: 22
Rejestracja: 26 kwie 2016, 21:42
Samochód: Pontiac Trans sport 3.8 V6 USA 1992
Skąd: Legionowo

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: Paweł3,8v6.92 »

Witam, jeśli szukasz dobrego warsztatu od amerykańców to mogę polecić Quality Cars na Krakowiaków - ja tam robiłem oba swoje Pontony. Skaner na obd1 mają też w MarkAuto na 17ego stycznia.
PTS 3.8 '92 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .PTS 3.8 '95

Obrazek

ODPOWIEDZ