Aurora 1995 4.0

Oldsmobile

piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Znowu się nie zgodzę :D
Bardzo prosty test - wsiądź do manuala, rozpędź się, wrzuć 5, wyrównaj obroty na ok. 2000 i wciśnij gaz do deski. Zacznie się dusić, oczywiście w zależności od konkretnego modelu w większym lub mniejszym stopniu.
Ale żeby nie bylo wątpliwości - po prostu mam inne zdanie, nie pomyśl, że chcę się kłócić czy wymądrzać :)
Jedno co mogę zaproponować - sprawdzić przy jakiej prędkości (km/h) zmienia biegi bez żyłowania. Załóżmy, że z 2 na 3 przy 50 km/h. Rozpędzić się do 55 po rozgrzaniu silnika (gdy juz nie chce redukować i nie reaguje na gaz) i ręcznie zmienić na 2. Jak zmieni to docisnąć gaz i będzie wiadomo czy to sterowanie skrzyni czy nie. Tylko potem warto wrzucić D :)

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Jutro bede jechał do wawy to sprawdze, a ja jeszcze zastanawiam sie nad sonda, w poniedziałek wstawiam do warsztatu i beda walczyć.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Jeszcze bezpieczniej będzie jak się po prostu zatrzymasz i ruszysz - jeśli będzie normalnie przyspieszać to sprawa jasna :) Sonda to inna bajka, zasadniczo największy wpływ ma na spalanie.

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Powiem tak, jak juz sie dobrze rozgrzeje to nawet ma problem aby sie rozpędzić, samochod nie wchodzi na obroty i w pewny momencie musze sie zatrzymać...
Panowie jest to tak upierdliwe ze musze to zrobic... Bo o ile moge przejechać powiedzmy 20 km na działkę tam posiedzieć i wrócić i nie ma problemu, ale jak pojadę do Warszawy 20 km i bede wracał zaraz to juz sa problemy.
Moze i to ma związek z wysterowaniem skrzyni a moze silnik... Za dużo tych może.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

A jak po rozgrzaniu zatrzymasz się, wrzucisz P to wchodzi na obroty czy nie? Jeśli tak, to problem ze skrzynią, jeśli nie to silnik.

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Dziś bede jeździł i sprawdze, ale wydaje mi sie jak jest na N to obroty szły ostro w gore.
Postaram sie go dziś dobrze rozgrzać i zobaczę.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Czytałem pobieżnie jeszcze raz wątek i takie dwie sprawy: sprawdź ponownie poziom oleju w skrzyni, to raz,
A dwa - pisałeś, że jak włączyłeś grzanie to było lepiej - nadal tak jest? Bo może jednak będę właził pod stół i odszczekiwał, że to silnik :D Jak bardzo Ci się grzeje? Zmieniałeś termostat? Czy ta zmiana coś dała? Może odwrotnie założony? Wiem, że to głupie, ale kiedyś widziałem coś takiego...

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Kiedyś tak zrobiłem i nie było problemu, dziś mimo ze go mocno dociskalem to lata jak szalony, mimo ze temperatura silnika była ponad 95... Wychodzi na to ze musi byc tez mocno ciepło na zewnątrz aby był problem.
Nie stracił mocy i na koniec zrobiłem test przyspieszenia i wyszło okolo 8 sekund czyli wychodzi ze dobrze.
Jeszcze pojezdze do weekendu moze uda mi sie go doprowadzić do tego stanu.
Co do oleju, to sprawdzałem ostatnio i wychodzi ze jest zgodny z instrukcja.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Padła mi pompa wody, jutro będę miał nowa i wymiana.
Może się okazać ze to ona powodowała utratę mocy po rozgrzaniu, jeżeli tak to byłoby bardzo dobrze.
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Może jeszcze być problem z czujnikiem temperatury powietrza na dolocie.

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Zabawy ciąg dalszy...

Po wymianie pompy, 2 dni później silnik zaczął nierówno chodzić i ostro dymić z wydechu, dało się wyczuć paliwo tak więc kolejny problem.
Okazało się że jeden z wtrysków puszcza i to powód, a ze miałem jeszcze z dawcy listwę, co prawda wtryski nie nowe ale wybrany najlepszy włożony i chodzi dobrze...
I teraz najlepsze, usterka która pojawiał się tylko przy rozgrzanym teraz występuje od początku, czyli mogę przyspieszać ale nie wciskając pedał w podłogę tylko delikatnie naciskając.
Jak tylko wcisnę mocniej to następuje odcięcie mocy wystrzał z tłumika i tyle z przyspieszenia, zastanawiam się co teraz!?
Na moje problem jest z ciśnieniem (pompa paliwowa jest w miarę nowa) może regulator... a może coś innego jakieś sugestie?
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


piotrekzet

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: piotrekzet »

Strzał w tłumik sugeruje zbyt bogatą mieszankę.
Dym z wydechu - bialy to uszczelka pod głowicą. A nie masz przypadkiem zatkanego zaworu EGR? Sprawdzałeś błędy?

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Ten problem rozwiązany (uszkodzony wtrysk)
Po wymianie obroty prawidłowe i brak dymu.

Niestety nie dysponuje komputerem... A niestety za rozsądne pieniadze nic nie kupie bo u mnie jest OBD1,5 (tak to określają)

Problem jest przy przyspieszeniu, ale tylko gdy jest dynamiczne.
Przy normalnym przyspieszeniu nie ma problemu,
Dlatego obstawiam regulator ciśnienia, choć gdzies tez czytałem kiedyś ze czasem za takie problemy odpowiadały cewki, ewidentnie przy obciążeniu brakuje czegoś (paliwa, powietrza)

Jutro jak da radę bedzie sprawdzane regulator i ewentualnie ciśnienie na wtryskach, ale to w sumie najlepiej na obciążonym ale nie wiem jak to zrobic bo na postoju obroty wkręcają sie bez problemu, a ciśnienia w czasie jazdy to nie da rady łatwo sprawdzic ;)
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Topic author
EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: EdMar79 »

Dawno nie pisałem.
Problem znikł, gdy wymieniłem pompę paliwa (wymieniałem ja 3 krotnie w 1,5 roku)
Teraz dałem inna 5 barowa zamiast dedykowanego. Jedyny problem ktory sie pi tym pojawił to wysokie obroty, ale przyspiesza jak nalezy i tu pewnie regulator nie daje rady.

Teraz Aurora stoi i niestety nie wstawilem jej do garażu a teraz przy śniegu to bedzie trudne.
Inna sprawa byłem teraz prawie trzy tygodnie w szpitalu, Aurora cała w śniegu nie odpalana od wigilii i wczoraj postanowiłem zobaczyc czy zyje ;) i co ... Przekrecenie kluczyka i za pół sekundy słyszę silnik no bajka ;)
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Salvador
Posty: 17
Rejestracja: 20 kwie 2016, 09:24
Samochód: OLDSMOBILE AURORA
Skąd: Kalisz

Re: Aurora 1995 4.0

Post autor: Salvador »

Melduje się we właściwym miejscu nowy posiadacz AURORY. Serdecznie pozdrawiam z wielkopolski
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
OLDSMOBILE AURORA 1995 4.0 KALISZ

ODPOWIEDZ