'98 Oldsmobile Aurora

Oldsmobile
Awatar użytkownika

EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: EdMar79 »

Puck był grany widzę ;)
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Był faktycznie - dobre oko ;) Przejechałem się do samego końca Helu - fajnie, bo jak się zatrzymałem w Jastarni, to nawet słońce wyszło i sobie mogłem trochę popływać :) Doskonale się ten samochód nadaje do takich wycieczek!

Jedyne co muszę ogarnąć, to ABS/kontrola trakcji - na początku potrafiły się zaświecić kontrolki od obu (bo są osobne) po przejechaniu kilkuset kilometrów, Piotrek (poprzedni właściciel) mówi, że to szczególnie jak jest wilgotno, więc może któryś czujnik, ale komp nic nie pokazał, a ostatnio kontrolki zapalają się różnie - czasem obie, czasem kontrola trakcji, czasem ABS, a co najdziwniejsze kontrola trakcji potrafi się włączyć zaraz po włączeniu zapłonu (nawet zanim odpalę, nie mówiąc w ogóle o ruszeniu z miejsca). Nie wiem czy to może być wina pompy czy jakiegoś sterownika...
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8


piotrekzet

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: piotrekzet »

A masz wyłącznik kontroli trakcji? Bo nic nie stoi na przeszkodzie żebyś miał dwie usterki - czujnika ABS i wyłącznika kontroli trakcji.

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Mam wyłącznik - teraz wyłączam ją od razu po odpaleniu, żeby się nie załączała sama podczas jazdy. I faktycznie się wyłącza, więc myślę, że to nie problem z wyłącznikiem.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Panowie mam zagwozdkę :/ Dopóki jeździłem sobie tylko Aurorą, to nie zwracałem na to zbytnio uwagi, ale jak się przejechałem Cadillaciem, to zauważyłem, że on znacznie bardziej płynnie zmienia biegi... No a to jest ta sama skrzynia, więc to na pewno nie ma to, że Cadillac jest droższy, nowszy i lepszy. Pierwsze co mi przyszło do głowy, to żeby wymienić płyn, ale pogadałem z Piotrkiem (poprzednim właścicielem) i mówi, że wymieniał go rok temu, czyli bardzo niedawno, bo w instrukcji jest napisane, że jak się nie jeździ po zapylonych terenach, ani często w korkach, to można w ogóle nie wymieniać dopóki komputer nie powie, żeby wymienić. No więc stwierdziłem, że może go jest za mało - ale sprawdziłem poziom (zgodnie z instrukcją przejeżdżając najpierw 24 km, przechodząc przez wszystkie tryby po 3 sekundy i ciągle na włączonym silniku po 5 minutach trzymając bagnet w środku przez 3 sekundy) i okazało się, że jest go znacznie za dużo. Właściwie to po odkręceniu bagnetu widać jak się gotuje niedaleko pod korkiem. Przy czym (znowu odwołując się do instrukcji) za dużo płynu jest złe z tego względu, że może się wylać na coś gorącego i będzie pożar, a nic tam nie piszą, że przez to skrzynia gorzej działa. Myślicie, że to może być przyczyna? Jeśli tak, to spróbuję go jakoś odpompować...
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8


piotrekzet

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: piotrekzet »

Za dużo to też niedobrze, odciągnij ten olej. Pożar to jedno, ale jak Ci sie "gotuje" koło korka, to pomyśl jak takie nabulgotane "coś" przenosi napęd z silnika.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: RadAg! »

Zrób pełną wymianę OLEJU (a nie płynu :D )łacznie z filtrem, na zalecany przez producenta olej, oczywiście do prawidłowego poziomu. Zrobiłbym tak z kilku powodów. Olej olejowi nierówny. Skąd wiecz co tam było wlane? Skąd wiesz kiedy? Poprzedniego właściciela bym traktował z przymróżeniem oka. Może zrobił coś źle i nie wie? (bo skąd przelany olej?) a może zrobił coś źle i kłamie? Tego nie wiesz. Auta nie kupiłes na chwile więc podejdź do tematu jak profesjonalista. Zrób pełną wymianę oleju, łącznie z konwerterem i ciesz się pracą skrzynia następne 50 tys. km
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Hm, no to chyba faktycznie tak zrobię... Piotrkowi ufam, bo poznaliśmy się w sumie 7 lat temu (mimo że tylko internetowo), więc zakładam, że rzeczywiście ten rok temu wlał Dexron VI tak jak mówi - no ale nie da się ukryć, że jest tego płynu (czy oleju :D - dla mnie tam "Fluid", to płyn :P) za dużo, więc faktycznie coś jest nie halo.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Aż strach mnie bierze, jak patrzę, kiedy ostatnio pisałem, a od zlotu mnie ludzie proszą o świeże fotki, więc oto one - z dzisiaj :) Ależ kocham to auto!

EDIT: nie działa mi dodawanie zdjęć, więc spróbuję tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 2057
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1996 Lincoln Town Car 4.6 V8 spełnione marzenie :)
Skąd: Kalisz

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: lincoln1998 »

Ależ ona rewelacyjnie się prezentuje :)
Obecnie:

2005 Cadillac SRX 3.6 V6
2003 Lincoln Town Car "L" 4.6 V8
2007 Chrysler 300C 5.7 V8 HEMI
1996 Lincoln Town Car 4.6 V8
1976 Lincoln Continental Mark IV 7.5 V8

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0 V8
1993 Chevrolet G20 5.7 V8
1999 Chrysler Town & Country 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
1998 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2005 Chrysler Sebring Conv. 2.4 R4
1999 Chrysler LHS 3.5 V6
2005 Chrysler Town&Country 3.8 V6
1992 Mercury Grand Marquis 4.6 V8
2001 Lincoln Town Car 4.6 V8
2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2005 Chrysler 300C 3.5 V6
2001 Chrysler Town&Country 3.8 V6
2001 Chrysler LHS 3.5 V6
2002 Chrysler Grand Voyager 3.3 V6
2005 Cadillac SRX 3.6 V6
1999 Lincoln Town Car 4.6 V8
2003 Lincoln Town Car 4.6 V8
2005 Ford Crown Victoria 4.6 V8 - P71

Awatar użytkownika

Topic author
71Corvette454
Posty: 1423
Rejestracja: 10 paź 2010, 19:43
Samochód: Obecnie Volvo 850 :D
Skąd: Kanie

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: 71Corvette454 »

Hej, znów "dość" dawno nie pisałem, ale oto jestem! :D Okazja do napisania paru słów jest nie byle jaka, albowiem w ostatni piątek odebrałem Aurorę ze znanego i lubianego warsztatu "Grus Garage", gdzie udało się ogarnąć miliard drobnych i większych tematów, które się nawarstwiły ;) Oto lista:
-wymiana tarcz i klocków (4 + 8 ;) )
-wymiana przedniej prawej piasty (wreszcie mi działa ABS!)
-siłownik trzymający maskę (zardzewiał i się rozszczelnił)
-przednia prawa obrysówka (ktoś się nie bał i mi stłukł)
-uzupełnienie czynnika w klimie
-hamulec awaryjny (pękła/spadła sprężyna, która odciągała pedał przy zwalnianiu go)
-wyciek oleju - wyglądało, że znad miski, na razie jest OK
-regulacja kierownicy
-świece + przewody WN

Jedyne co mi jeszcze zostało to blacharka - pojawiło się ognisko na przednim prawym i tylnym lewym błotniku no i w dalszej perspektywie może środek, bo skóra jest zniszczona, ale mechanicznie jest już tip top, więc cieszę się jak w dniu, kiedy ją kupiłem! :viva:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Sprzedane:
'99 Cadillac Seville SLS (L37 swap)
'98 Oldsmobile Aurora Autobahn
'93 Pontiac Trans Sport SE 3.8

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: Pan Arek »

Pięknie się prezentuje, a na tych krynickich drogach... jakoś tak amerykańsko :) Jak rozwinęła się sytuacja ze skrzynią ? wymiana oleju pomogła ? czy odciągałeś nadmiar ?
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: RadAg! »

Piękna ta biała aurora, moim zdaniem milion razy bardziej charakterna niż ten pedalski cadillac :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: '98 Oldsmobile Aurora

Post autor: KARLone »

nie pedalski tylko stręczycielski :D poza tym dobry cadillac nie jest zły.
Fajnie, że Aurora śmiga jak trzeba. Ciekawe jak by wyglądała Aurora w dzisiejszych czasach. To by musiało być coś bardziej kosmicznego niż honda civic, z jakimś potwornym motorem cadillaca.

ODPOWIEDZ