Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Oldsmobile
Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: KARLone »

trudność w wyciąganiu podsufitki z sedana polega na tym, że trzeba by wykroić przednią szybę, wyciągnąć podsufitkę i po naprawie ponownie wkleić szybę. U mnie było prościej, bo w kombi da radę wyciągnąć podsufitkę przez tylną klapę. Najlepiej używać klejów tapicerskich. Ładnie przylegają do wszelkich włochatych powierzchni i nie powinny przebarwiać materiału.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Czyli z baldachimem będzie więcej roboty niż się spodziewałem :). W piątek do Oldsa wpadł nowy filtr powietrza i wycieraczki. Wczoraj zrobiłem pierwszą dłuższą trasę, Pułtusk - Tłuszcz - Pułtusk, w jedną stronę 50 km z hakiem. Ogólnie nie będę się rozpływać nad komfortem i wrażeniami, tylko napiszę co zwróciło moją uwagę. Przy zjeździe z obwodnicy (tocząc się z górki) gdy włączałem się do ruchu i dodałem gazu silnik poszarpywał, jakby nie dostawał paliwa czy coś. Trwało to kilka sekund i przestawało, działo się to parę razy, za każdym razem po toczeniu się bez dotykania gazu (obstawiam świece - przewody). Po dotarciu do domu zajrzałem pod maskę i zauważyłem, że "wywaliło" płyn do wspomagania ze zbiorniczka. Tzn. nie wiem jak on się wydostał, ale w tym miejscu było mokro, trochę pasek rozchlapał. Płynu jest mniej niż było wcześniej, ale może to kwestia tego że był zalany pod korek? Poza tym żadnych problemów, nawet spalanie wyszło w miarę. I radio zatrybiło i nie trzeszczy :). Także takie moje pytania:
1. Skąd ten wyciek płynu i dlaczego
2. Przy jakiej temperaturze włącza się wentylator (przez całą trasę się nie włączył, a było dość gorąco)
3. Fabryczne głośniki są słabe. Jeśli chciałbym je wymienić na coś porządnego to czy muszę też zmieniać radio?

Awatar użytkownika

Lucas
Posty: 949
Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
Skąd: Ostrowiec Św.

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Lucas »

Po pierwsze chciałem się przywitać i powiedzieć, że bardzo chwalę odstawienie wiejskiego powozu i zabranie się za prawdziwą motoryzację. Grono młodych posiadaczy AmCarów rośnie i jestem z tego powodu bardzo zadowolony.

Olds bardzo fajne auto. Ekonomiczy dupowozik, nieoklepany no i stylistyka lat 80'tych... uwielbiam :) Na pierwszego amcara dobry wybór. Fajnie, że idziesz z tematem, rób, naprawiaj i ciesz się z jazdy. Takie auto będzie wymagało trochę większej opieki ale jak już się o niego zatroszczysz to będziesz jeździł długo i bezproblemowo.

Jak na auto tak niewielkich rozmiarów mają one dość przestronne wnętrze i są komfortowe. Sam śmigałem parę razy bliźniakiem Cutlassa - Chevym Berettą (też 88 rok) i jest to całkiem fajne wozidełko.

Co do spadków mocy silnika to może to być niewydajna pompa paliwa lub zanieczyszczony filtr paliwa...
Co do wentylatora to w Berettcie (ten sam silnik co u Ciebie) uruchamia się on jak wskazówka dochodzi już do czerwonego pola.
Oryginalne radio poradzi sobie z innymi głośnikami, pod warunkiem, że nie założysz tam niewiadomo czego :P

Gratuluję zakupu i czekam na rozwój sytuacji. Beretta też stała dosyć długo i miała po tym postoju sporo problemów, ale po długich walkach wyszła na prostą i teraz cieszy właściciela :)
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: KARLone »

Po pierwsze wymienić filtr paliwa jeśli nie wiadomo kiedy był zmieniany.

Po drugie sprawdzić jakie ciśnienie daje pompa paliwa.

Po trzecie wykręcić po kolei świece i sprawdzić czy nie mają gdzieś przeskoków do obudowy. Iskra musi przeskakiwać na czubkach elektrod a nie gdzieś w środku świecy. Jak są już okrągłe łby to też trzeba zmienić. Elektroda musi mieć ostre końce.

Po czwarte sprawdź czy jakiekolwiek płyny nie rzygają na cewkę, przewody i świece, to też da przebicie do masy zamiast na świecę.

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Pan Arek »

Cześć, trochę powróżę z fusów co do stanu głośników. Jeśli auto faktycznie stało dość długo nie myślałeś, żeby podejmować boczki, oczyścić instalację i dokładnie wszystko wysuszyć? Może gdzieś dostała się wilgoć, albo przewody nie stykają?
Mam PA z 92 i fabryczne nagłośnienie robi mega robotę jak na moje proste, chłopskie ucho, w życiu nie pomyślałbym, żeby coś przy tym grzebać
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6


piotrekzet

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: piotrekzet »

1. Jeśli płyn we wspomaganiu był pod korek to musiało wywalić. Pilnuj właściwego poziomu.
2. Odłącz wentylator od kostki i podłącz bezpośrednio pod akumulator, będziesz wiedział czy działa. Znajdź jakiś manual przy jakiej temperaturze powinien się włączać, ewentualnie po rozgrzaniu silnika postaw samochód z włączonym silnikiem i poczekaj aż włączy się wiatrak, obserwując wskazania czujnika temperatury żeby nie przegrzać.
3. Najistotniejsza w głośnikach jest impedancja. Jeśli masz np. 16 ohm (jak w starych fordach), a zmienisz na np 6 ohm (panasonic), czy 4 ohm (philips), czy nawet najbardziej popularne 8 ohm to z spalisz końcówkę mocy w radyjku. W drugą stronę nie ma problemu, czyli jeśli radio ma wyjście np. 6 ohm, to możesz wsadzić głośniki 8 lub 16 ohm.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Lucas dzięki, mam nadzieję że lista problemów się skończy i wreszcie będę mógł się w pełni nacieszyć Cutlassem :).
Wczoraj sobie jeździłem, i problem z "przyduszaniem" pojawił się na dłużej, aż w końcu w ogóle przestał chodzić na dwa gary. Odpalam dziś rano i to samo. Świece i filtr paliwa będą u mnie jutro, a na przewody muszę czekać 3 tygodnie :x. Wkurzyłem się... ale nie na samochód ani czas oczekiwania, tylko na to, że przez 3 tygodnie nie będę mógł nim jeździć... a nie ma dla mnie lepszej frajdy niż widok łebków obserwujących mnie, kiedy toczę się po rynku (najdłuższym w europie!) w Pułtusku :D. No trudno, przeżyję.
KARLone - z tym płynem to może być coś na rzeczy, bo jak wspominałem, wywaliło płyn od wspomagania. Przyjrzę się temu
Pan Arek - dobry pomysł, sprawdzę
Piotrekzet - poprzedni właściciel powiedział, że jedna końcówka mocy jest spalona. Da się to zrobić? Jeśli jest to rzecz do naprawienia, to przejrzę głośniki + przewody i wtedy zobaczę jak to wszystko gra


piotrekzet

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: piotrekzet »

Da się zrobić, tylko powstaje pytanie dlaczego spalona, bo końcówki mocy nie palą się "same z siebie". Mogą paść w przypadku dawania radyjku w pizdę, podłączenia głośników o mniejszej impedancji oraz przy zamianie biegunów - z tym, że wtedy padają wszystkie. Spytaj w jakimś serwisie RTV czy Ci to naprawią, koszt nie powinien być wyższy niż 100-150 pln. Tylko koniecznie sprawdź głośniki i jakie masz wyjście w ohmach na radiu.


piotrekzet

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: piotrekzet »

A wracając jeszcze do podsufitki - zmieniałem w taurusie sedanie na taką z sedana sable. Nie było żadnych problemów z wyciągnięciem, rozłożyłem fotele i lekko naginając podsufitkę wyciągnąłem ją z samochodu. O ile dobrze pamiętam to wygodniej było do tyłu :)

Awatar użytkownika

EdMar79
Posty: 204
Rejestracja: 05 lis 2013, 19:07
Samochód: Aurora 4.0 V8 '95 Jeep GC 5.7 HEMI '05
Skąd: Legionowo
Kontakt:

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: EdMar79 »

Co do braku mocy, to stawiam pompę, bo podobnie miałem w Aurorze (niestety pompy w oldsach lubią czesto siadać, takie info dostałem w warsztacie)

P.s.
Co do rynku w Pułtusku to kocie łby to istny test dla zawieszenia ;)
I przejazd tak na prawdzie to na puszczonym gazie... Wieksze prędkości nie sa wskazane, nawet jak byłem innym samochodem jak Aurora, to tak naprawdę tylko toczenie wchodzi w grę ;)
Zachorowałam na amcary, ale dobrze mi z tym ;)
Aurora 4.0 V8 '95
Jeep GC 5.7 HEMI '05


Charon
Posty: 356
Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
Skąd:

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Charon »

BartekV8 wyciągał podsufitkę i naprawiał w moim Ariesie, efekt był super i udało się zachować fabryczny materiał (ale pracy to sporo kosztowało).

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Piotrekzet - dobrze by było, bo wolałbym zachować obecne radio, niż pakować nowe.
Podsufitka jest teraz najmniejszym problemem. Wczoraj wymieniliśmy świece, a silnik dalej pracuje nierówno. EdMar79 - chyba trafiłeś, to pewnie pompa. Odkryliśmy też coś gorszego, mianowicie sondę lambdę wystrzeliło z jej miejsca, bo przepróchniało... jest też jakiś wyciek oleju.
Co do rynku to tak, od strony południowej to na puszczonym gazie, od północnej zrobili nawierzchnię i nawet można się rozpędzić :). Ale ja to tam nic, są łebki które jeżdżą tam furkami z gwintem, to dopiero musi ich wytrzepać w środku :D.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: MichaŁ »

Jeżeli sonde Ci wystrzeliło z mocowania to przez to może Ci też nierówno motor pracować, bo nie ma odczytu.
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


piotrekzet

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: piotrekzet »

MichaŁ pisze:Jeżeli sonde Ci wystrzeliło z mocowania to przez to może Ci też nierówno motor pracować, bo nie ma odczytu.
Amen.
Oprócz świec warto też zmienić przewody WN. Ale na początek zająłbym się sondą.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Wyjąłem resztki sondy, zaizolowałem, dalej nie pali jak powinien. Walnąłem z bak parę razy i poruszałem filtrem paliwa - w ogóle przestał zapalać. To już chyba mamy winowajcę :)

ODPOWIEDZ