Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Oldsmobile

JEDI_V

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: JEDI_V »

Na Twoim miejscu zdemontowal bym zegary i zawiozl do elektronika w celu przelutowania wszystkich polaczen. Przez prawie 30 lat mikrowstrzasow moglo cos popekac. To i tak dobrze, ze pochodza z epoki, gdzie plastyfikatorem lutu byl olow, obecna elektronika dziala do pierwszego wstrzasu.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

[Video][/Video]
Jakość nie za specjalna, ale jak dorwę coś lepszego typu kamerka itp. to nagram. Choinki nie ma bo to ledwie trzy wyświetlacze - paliwo, prędkość, przebieg. Przy czym ten ostatni to już w ogóle działa kiedy chce :). Wczoraj wziąłem się za rozbieranie boków żeby dobrać się do prowadnic szyb czy jak to się tam nazywa. Szwagier był pod wrażeniem stanu w jakim zachowana jest blacha :). A tu jeszcze ciekawostka: https://www.google.pl/maps/@52.7007424, ... 312!8i6656 stąd go wyciągnąłem :)

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Co do zegarów, mam zaufanego fachowca który powinien to ogarnąć i nie woła wielkich sum, więc się zrobi


KATZ
Posty: 94
Rejestracja: 10 gru 2016, 23:13
Samochód: Chevrolet Caprice Wagon '94 LT1
Skąd:

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: KATZ »

Ducky Ed pisze: 01 mar 2017, 11:32 Dumam co by zrobić z tłumikiem żeby wydobyć z niego fajne brzmienie, bo teraz pracuje cicho i grzecznie. Z drugiej strony podoba mi się jaka cisza panuje wewnątrz podczas jazdy, więc nie chciałbym tego popsuć
Jestem na podobnym etapie. W oparciu o filmiki z YT skłaniam się do Magnaflow. Fajnie burczy na wolnych, dźwięk przypomina basowe bulgotanie, nie ma blaszanego brzmienia (takim wydają mi się Flowmastery, IMHO - fajne w agresywnych furach, bardziej sportowych) Powoli dochodzę do tego czy wymienić cały układ czy tylko tłumiki... Rury wydają się być zdrowe, więc chyba będą same tłumiki :) Chciałbym uzyskać coś takiego (zwłaszcza, że mam taki właśnie silnik)
Pierwszy AmCar - Chevy Caprice Classic Wagon '94 LT1

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

U mnie można by wywalić kata przy okazji, a dalej to nie wiem, czy zmieniać środkowy, czy końcowy, różne opcje są na filmikach i każda daje inny dźwięk


JEDI_V

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: JEDI_V »

Kata zostaw, wywal tlumik(srodkowy) a w jego miejsce przelotowka Magnaflowa czy Flowmastera, ten na koncu to rezonator.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

To jak to jest w końcu z tym katalizatorem? Są opinie żeby wycinać, są opinie żeby nie wycinać, a jakie są właściwie skutki takiego moda?

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: saint benji »

Skutki są takie, że przez tego typu modyfikacje partie polityczne mają pożywkę, żeby forsować debilne pomysły o niewpuszczaniu aut niespełniających jakiś tam norm do centrum miast. To samo tyczy się usuwania filtrów DPF z dieseli.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: RadAg! »

Ducky Ed pisze: 02 mar 2017, 12:09 To jak to jest w końcu z tym katalizatorem? Są opinie żeby wycinać, są opinie żeby nie wycinać, a jakie są właściwie skutki takiego moda?
saint benji pisze: 02 mar 2017, 12:35 Skutki są takie, że przez tego typu modyfikacje partie polityczne mają pożywkę, żeby forsować debilne pomysły o niewpuszczaniu aut niespełniających jakiś tam norm do centrum miast. To samo tyczy się usuwania filtrów DPF z dieseli.
Oczywiście partie polityczne forsują te pomysły o niewpuszczaniu aut bo ludzie usuwają katalizatory z samochodów. Brawo za logiczne rozumowanie. Przecież zakaz wjazdy samochodów do centrów miast jest praktykowany w wielu dużych zachodnich miastach to raz. Te zakazy w większości dotyczą aut starszych i są najczęsciej tworzone są w oparciu o klasyfikację emisji spalin wg norm. Po trzecie katalizator mozna usunąć w każdym aucie czy to nowym czy starym ( o ile w ogóle jest) a zatem zakaz wjazdy samochodom starszym do centrów miast w żaden sposób nie eliminuje procederu zanieczyszczania miasta przez nowe samochody z wyciętym katalizatorem. Po czwarte kolega pytał o skutki wycinania katalizatora dla pracy silnika i zmiany ogólnej charakterystyki pracy układu napędowego a nie o twoje "genialne" przemyslenia na tematy polityczne.

Wg wielu opinii usuwanie katalizatorów zmienia rozkład mocy silnika w określonych zakresach obrotów, zresztą jak każda ingerencja w fabryczny ukłąd wydechowy. Czy na plus czy nas minus to już niestety ci nie odpowiem. Crown Vic ponoć traci trochę mocy w niskim zakresie obrotów. Druga kwestia to sondy lambda, które najprawdopodobniej wykryją brak katalizatora i wtedy trzeba kombinować ale są na to sposoby, np specjalne sondy, które montuje się w miejsce oryginalnych, które emulują pracę katalizatora ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


JEDI_V

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: JEDI_V »

Usuniecie kata zmieni ci dzwiek wydechu i to niekoniecznie na plus, przykladem moj ogor. Amon po wywaleniu kata wstawil elastyczna zlaczke i jak stwierdzil, auto przestalo gadac.
Wiekszosc starszych konstrukcji ma tylko sonde/y przed katem tzw.upstream i jego wyciecie niczego sonda nie wychwyci.
Po za tym katalizator jest wliczany przez inzynierow do oporow pracy wydechu, co ma wplyw na prace silnika itp.
I nastepna rzecz, trafisz na upierdliwego diagnoste lub kumata kontrole drogowa i masz po dowodzie.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Coś tak czuję, że nie tylko serwisy zarobią na usuwaniu DPF-ów ;) Sonda jest u mnie jedna przed katem. Chodziło mi właśnie o zmianę brzmienia i wpływ na przyspieszenie, spalanie itp. O tych oporach też gdzieś słyszałem, ciekawe. Widziałem patent na otwarcie kata, wywalenie wnętrzności i wspawanie rury, zachowując całe "katowe" opakowanie. Czyli co, sprawa prosta - kupić jakiś przelot Magnaflow, wstawić zamiast środkowego i cieszyć się brzmieniem i tyle:).


JEDI_V

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: JEDI_V »

Nie polepszysz osiagow robiac tylko uklad wydechowy na przelot, a moze byc wrecz przeciwnie.
Nad dolotem rowniez musialbys pomyslec, zamiast zwyklego filtra wkladka K&N.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Polepszenie osiągów to sprawa drugorzędna, aby tylko nie pogorszyć. Z filtrem to nie wiem, też różne opinie o tym chodzą


JEDI_V

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: JEDI_V »

Jak ma dobrze pierdzic to musi tez dobrze oddychac


Z Tatooine

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Cutlass Supreme '88

Post autor: Ducky Ed »

Jak sobie przejrzałem to za K&N trzeba przynajmniej dwie stówki dać. No dobra, to jeszcze raz - tłumik środkowy + filtr, ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

ODPOWIEDZ