Oldsmobile Custom Cruiser '79

Oldsmobile
Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: Ducky Ed »

Wymieniam uszczelniacze, przy okazji zdjęcia głowic można coś przy nich pokombinować, stąd moje pytanie o planowanie. Wiadomo że zawsze lepiej sięgać po bardziej rozwojowe części zamiast ulepszać stare. Nie mam pieniędzy na swap, ale na przerabianie po trochu mojej 305 już prędzej, i wiem że najlepiej byłoby rozebrać silnik i zrobić go od podstaw, i w ogóle zdjąć karoserię z ramy, wszystko robić po kolei itd. Problem w tym, że nie jestem w stanie wywalić raz a porządnie konkretnej sumy i zrobić auto tak jak to powinno wyglądać, ale mogę dorzucać po parę stówek w miesiącu. Wiem że mało :). Aby silnik i heble dobrze działały, reszta jest do ogarnięcia "na raty".

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: RadAg! »

Odłóż inwestycje na za jakiś czas i odkladaj zaoszczedzone stowki. W ten sposób uzbierasz większą gotówkę :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

999666mg
Posty: 152
Rejestracja: 27 wrz 2016, 12:07
Samochód: OCC '91
Skąd:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: 999666mg »

Tez jestem zdania, ze lepiej spokojnie odkladc az sie uzbiera kupka z ktora mozna cos sensownego zrobic. Podpowiem, ze pierwsze co wydaje sie sensowne ( i ja tez to u siebie zrobie ) to wywale wentylator chlodnicy i zastapie go elektrycznym. Koszt tani bo cos dopasujesz, mozesz zrobic lekki porting kanalow w kolektorze dolotowym i w kolektorach wydechowych - warto, jezeli masz wiertarke i frez, nic wiecej nie potrzeba oprocz wlasnej pracy tak samo jak w przerobce gaznika TBI jak tu :
http://tbichips.com/?page_id=217
Zmieniasz uszczelki, pierscienie, uszczelniacze i jest ok. Duzo wlasnej pracy bez wiekszych kosztow, do tego satysfakcja, ze zrobilo sie cos wiecej niz standardowa robota :) ....A jak juz za rok czy dwa uzbierasz na swap.... to kto wie czy sie nie rozmyslisz i nie zmienisz podejscia do auta lub samego auta, bo moze trafisz lepsza sztuke w dobrych pieniadzach i z odpowiadajacym Ci juz silnikiem.
Pozdrawiam


JEDI_V

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: JEDI_V »

Glupota wywalac wisco, przy wisco masz stala temp silnika, nie ma sinusoidy jak przy elektrycznym, dlatego w starszych silnikach tak zadko siadaly uszczelki pod glowica


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: KARLone »

Jedi - ale co rozumiesz przez sinusoidy temperatury silnika?? Chyba, że ja nie rozumiem jak działa układ chłodzenia w samochodach... Przecież jest termostat regulujący temperaturę silnika... Nie reguluje jej dwustanowo (otwarty/zamknięty przepływ na duży obieg) - tylko proporcjonalnie się otwiera do temperatury. Jak masz sinusoidy temperatury po załączeniu wentylatora, to z pewnością zacina się termostat. Ja nigdy nie miałem sinusoid temperatury w żadnym aucie. Sorry za offtop ;)

Ed, jeśli masz chęci, czas i determinację, to warto zainwestować we własny zestaw narzędzi, samemu sprowadzać części jak się wie czego potrzeba i robić samemu, wtedy rzeczywiście remontowanie nawet największego złoma ma sens finansowy i zasługuje na uznanie ludzi. Dniówka u mojego mechanika kosztuje mnie jako zlecającego prace przy aucie 400 zł. Jak będzie grzebał przez tydzień, to wiadomo ile weźmie. Łatwo wyliczyć też że zakupione narzędzia szybko się zwrócą, a dla mnie osobiście przyjemność grzebania przy aucie jest bezcenna :)


JEDI_V

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: JEDI_V »

Termostat otwiera sie przy pewnej temp i jest caly czas otwarty, a czujnik wlacza wentylator, np 102 st i schodzi do 88, to jest sinusoida, przy wisco wskaznik stoi ci praktycznie w miejscu, co mniej doswiadczeni mysla, ze czujnik sie zawiesil


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: KARLone »

u mnie nigdy nie widać efektu włączenia wentylatora temperatura jest zawsze w tym samym miejscu na wskaźniku - termostat się przymyka, jak wentylator za mocno schłodzi.

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: Ducky Ed »

Kolektor zrobiony po znajomości, pokrywę sam szorowałem papierem ściernym :). Dostaliśmy się do głowic, pierścienie do wymiany ale progu nie ma, gładzie w dobrym stanie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: cezar62 »

Pięknie uszorowane :)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: Ducky Ed »

Ze trzy godziny się z tym mordowałem, ale efekt jest zadowalający, potem pryśnie się bezbarwnym i będzie pięknie :). Zrobi się przy okazji komorę i silnik, bo go wyciągamy


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: MichaŁ »

Opowiadaj Ducky Ed co to się wydarzyło?Obrazek

Wysłane przez Tapatalk

Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: Ducky Ed »

Powiedzmy że załamanie nerwowe :). Nie mam funduszy na robienie auta, sam nie umiem i tylko się denerwuję. Jak próbowałem wyjąć silnik (i to z pomocą dwóch osób) to żeśmy się szarpali z jedną zapieczoną śrubą, i przegraliśmy. Nie mam zaplecza ani talentu by dłubać samemu, nie mam pieniędzy by zlecić to fachowcom, a nie chcę żeby stał i wrastał w ziemię. Jedyne co się udało to wypiaskować i pomalować kolektor dolotowy, czego też sam nie zrobiłem. Tak więc jeśli ktoś jest zainteresowany to dzwońcie, 517 980 015. Mam dokładnie to samo co przy poprzednim amerykańcu, czyli multum pomysłów, duużo wiary, chęci, zero funduszy i możliwości - takie proporcje do niczego nie prowadzą. Nie dość że w dotychczasowej pracy zarabiałem najniższą krajową (a porwałem się na takie auto - trzeba być wariatem :D), to jeszcze jestem w trakcie szkolenia do nowej i od 1,5 miesiąca nie zarobiłem grosza, tylko długi. Na samym końcu powodów powiem, że zmieniła mi się koncepcja idealnego auta którą próbuję osiągnąć, ale to też nie ma znaczenia póki nie będzie mnie stać na auto do zabawy. Na pocieszenie dodam, że zaczynam pracę w branży z dobrymi perspektywami, więc mam nadzieję nie czekać zbyt długo na lepsze czasy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12235
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: RadAg! »

Jedź chłopie na Zachód. Nauczysz się języka, poznasz działanie normalnego kraju i normalnego społeczeństwa a za najniższą krajową (tamtą) odłożysz sobie na super furę. Nie będziesz żałował. I can guarantee :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Ducky Ed
Posty: 74
Rejestracja: 01 sie 2016, 11:03
Samochód: Buick Regal '87
Skąd: Pułtusk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: Ducky Ed »

Po burzy przychodzi słońce ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Oldsmobile Custom Cruiser '79

Post autor: KARLone »

no i fantastycznie! jednak jakieś warunki są ;) grzebanie przy autach wymaga cierpliwości i doświadczenia. Przy braku doświadczenia potrzeba 10 razy więcej cierpliwości.

ODPOWIEDZ