EGR 4.6

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
Economan
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
Skąd:

EGR 4.6

Post autor: Economan »

Witam, mam plan wywalić EGR. Odlączyłem moduł egr, zawory i będe zabierał się za przepustnicę. Jednak mam kwestie taka - komputer będzie dostawał fałszywe dane z egr a raczej jego brak- może to odbić się na paramterach pracy silnika?. Trochę poszperałem i trzeba byłoby ogarnąć komputer ingerując w kości... Może ktoś z was wywalał to ustrojstwo bo niestety jest to wszechobecne w naszych prawdziwych autach. Też macie 4 sondy lambda? :)
V8

Full-Size Van

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: EGR 4.6

Post autor: RadAg! »

A po co chcesz to wywalac?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: EGR 4.6

Post autor: cezar62 »

Odkręcasz zawór, zaślepiasz otwór, przykręcasz z powrotem, nie ruszasz modułu elektrycznego.
Sprawdzasz jak to działa jeżdżąc i już wszystko wiesz :)
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: EGR 4.6

Post autor: marek_rd »

też mam 4 sondy:)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: EGR 4.6

Post autor: RadAg! »

Moim zdaniem jezdzic bedzie ale dostaniesz CHECK ENGINE i zmienia sie parametry spalania, tak mi sie wydaje.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: EGR 4.6

Post autor: marek_rd »

a że się tak zapytam po co wywalać egr ? jak dla mnie nie dali tego od tak sobie :)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: EGR 4.6

Post autor: cezar62 »

Zawór EGR recyrkuluje spaliny w celach ekologicznych.
Powoduje lepsze odparowanie paliwa podczas ekonomicznych trybów pracy silnika, niższe temperatury spalania, itp.

Ale... jak wiadomo poniekąd, zawór EGR kierując spaliny do kolektora dolotowego zabrudza cały silnik :D
Po zaślepieniu go, również teoretycznie dostaje się jakieś tam dodatkowe konie... no może pół konia ;)
Oraz podpada się pod paragrafy dyrektyw unijnych i różnych innych
z powodu antyspołecznej postawy skutkującej zwiększoną emisją NOx-ów (związków azotu) ze spalin,
do naszej biednej, zasyfionej do granic możliwości atmosfery ;D

Jak gdzieś, kiedyś czytałem - to tylko ekologia, a my mamy samochody, a nie Melexy :hah:
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Awatar użytkownika

Topic author
Economan
Posty: 16
Rejestracja: 28 kwie 2010, 09:54
Skąd:

Re: EGR 4.6

Post autor: Economan »

Dziekuje za odpowiedzi. Oczywiście że check control się zapalił... Teraz kombinuje co zrobić żeby komputer nie myślał o tym EGR ;] Do komputera silnika idzie moduł który jak poszukałem odpowiada pośrednio za EGR, jeżeli mi się uda to poprzez niego uda mi się obejść egr. Niektórzy się dziwią po co chce wywalić tego "ekologicznego przyjaciela" ;] Mianowicie w moim Econoline koliduje z planem zagospodarowania podwozia. Zbiornik paliwa zostaje zastąpiony butla LPG, a zbiornik benzyny zostanie zmieniony na mniejszy ( oryginał ma 180 litrów ). W miejscu gdzie chce zamontować zbiornik benzyny jest zbiornik do recylkulacji.

Oczywiscie zdam relacje z postępów

Pozdrawiam :)
V8

Full-Size Van


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: EGR 4.6

Post autor: brolcio »

Coś mi się wydaje, że pomieszałeś systemy dopalania w aucie - EGR wprowadza do dolotu spaliny w celu ich dopalenia (związki azotu), ostudzenia zaworów itd, natomiast zbiornik obok zbiornika paliwa to element instalacji o nazwie o ile dobrze pamiętam EVAP odpowiedzialnej za dopalenie oparów paliwa.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: EGR 4.6

Post autor: RadAg! »

brolcio pisze:Coś mi się wydaje, że pomieszałeś systemy dopalania w aucie - EGR wprowadza do dolotu spaliny w celu ich dopalenia (związki azotu), ostudzenia zaworów itd, natomiast zbiornik obok zbiornika paliwa to element instalacji o nazwie o ile dobrze pamiętam EVAP odpowiedzialnej za dopalenie oparów paliwa.
Dokladnie. System odprowadzania oparow (evaporative - czy jakos tak) nie ma nic wspolnego z EGR
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Z/28
Posty: 439
Rejestracja: 18 sty 2011, 20:35
Samochód: 1991 Chevy Camaro Z/28, 1972 Chevy Chevelle
Skąd:

Re: EGR 4.6

Post autor: Z/28 »

Mimo że nie mam Forda to u mnie w Chevym też jest EGR i EVAC i to EVAC jest odpowiedzialny za opary (to taka spora czarna skrzynka u mnie pod maską...)
1972 Chevrolet Chevelle 350
1991 Chevrolet Camaro Z/28 305 TPI
2002 Fiat Punto Sporting 1.2
;)


Bonio
Posty: 24
Rejestracja: 20 sie 2012, 19:56
Samochód: Toyota Avalon 3.o V6 / Accord Coupe 3.o V6
Skąd: Grajewo

Re: EGR 4.6

Post autor: Bonio »

odkopuje kotleta, udalo sie cos ogarnac z tym egr?


piotrekzet

Re: EGR 4.6

Post autor: piotrekzet »

Odkopuję jeszcze bardziej - miałem (i mam nadal) błąd, że zbyt uboga mieszanka, ale nie będę się nad tym rozwodził, tylko piszę jako info o tym skąd wzięło się moje zapotrzebowanie o wiedzy na temat EGR, EVAP itp.
Zaślepiłem EGR, bo miałem też błąd, że wykryto nadmierny przepływ właśnie na nim. Po zatkaniu EGR pojawił się kolejny błąd - wykryto brak przepływu, a także problem właśnie z EVAP - tą czarną skrzynką. Dodam, że w moim odczuciu nie doszło mi nawet ćwierć konia, za to dość wyraźnie śmierdziało benzyną z wydechu. I to tyle w temacie EGR :) Moim zdaniem nic to nie daje, a zdejmowałem dolot i nie kupuję wersji o tym, że spaliny go zasyfiają, bo chciałbym tak wyglądać po 15 latach zasyfiania... ;)
A tak BTW też mam 4 sondy lambda i już wiem jak je wymienić... Ta wiedza kosztowała mnie pół soboty i niepotrzebne rozebranie podłokietnika ;) No ale jak się nie chciało wczołgać całemu pod samochód...;) A jeszcze o sondach lambda - prawie na pewno pasują od sable 3.8. Czy od taurusa 3.0 to przekonam się wkrótce... ;)

ODPOWIEDZ