chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

Mam takie pytanie, wczoraj straciłem wspomaganie na autostradzie! Przyczyna najprawdopodobniej lezy przy wężu ktory wchodzi do chłodnicy od skrzyni, uciekł mi płyn! Czy ta chłodnica jakoś sie dzieli? że jedna część jest na skrzynie a druga na wspomaganie czy może jakoś inaczej to wygląda ? czy jak wyciągne ten wężyk (zapewne wyleje się płyn z chłodnicy bo jest podłączenie na dole) to bęzdzie trzeba to odpowietrzyć? jeżeli tak to jak ? czy sam się odpowietrzy w czasie odpalenia i pokręcenia kierownicą ? :cool:

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: grusiak »

Powiem szczerze, że jedynymi mi znanymi autami, w których połączone sa układy ciśnieniowe to Citroeny.
Wątpię, aby układ wspomagania kierownicy i olej w skrzyni były połączone. I tu i tu moze być ten sam olej i stąd sugestia.
Co do samej chłodnicy, to tak. Często jest tak, że w jednej jest chłodzenie silnika, oleju w skrzyni i jeszcze chłodnia A/C, ale są to rozdzielone układy.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

u mnie akurat sa 3 chłodnice i w tą od skrzyni wchodzi też wspomaganie dlatego trochę mnie to zdziwiło, że wspomaganie ma też chłodzenie.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: KARLone »

to ciekawe, z tego co się orientuję, to w moim interceptorze nie ma chłodnicy wspomagania. Nie dawno zmieniłem pompę, przekładnię główną i przewody, a mechanior nic nie wspominał by miała tam być jakaś chłodnica.

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

u mnie wyglada to tak, od przody auta masz klimatyzacje pozniej skrzynie i wode, i w ta od skrzyni od przodu z prawej strony normalnie wchodza węże od wspomagania tylko nie wiem jak sie miesza ten olej w tej chłodnicy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: RadAg! »

Jak wroce do domu sprawdze w instrukcji jak to wyglada i co chlodzi co... Karlone, w Interceptorze powinienes miec uklad chlodzenia dla ukladu kierowniczego, ja mam, wiem z teorii, ale po pracy zorientuje sie dokladnie co jest od czego. uklady raczej nie sa polaczone bo przy wymianie oleju w skrzyni wymienialby sie tez olej w ukl. kierowniczym a tak nie jest, przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo, natomiast chlodnica moze byc ta sama do obu ukladow.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

w pierszej chwili pomyslałem sobie jedna chłodnica płyny te same może jest to jakoś połączone ale doklandie jak piszesz przy wymianie przeciez nie ubywa płynu to musi byc to osobno zrobione. Gdzie jest jest w ogóle pompa wspomagania ? Bo coś nie mogłem dojść po kablach gdzie to leci. Mam nadzieje że nic sie z nią nie stało po upływie tego płynu, do garażu wjeżdzałem chyba na 7 razy bez wspomagania :D

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: RadAg! »

Pompe wspomagania masz po prawej stronie jak patrzysz na silnik ponizej glowicy jest przykrecona do bloku.
Wg instrukcji Crown vic/Grand Marquis maja osobna chlodnice plynu z ukl. kierowniczego sa tylko zamontowane za pomoca wspolnych bracketow z chlodnica od skrzyni.

http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... er=1077826
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

spoko juz zdiagnozowałem usterke :D wężyk który wchodzi do chłodnicy musi iść do wymiany :P a wygląda to jak wąż od hamulców czyli z jeden strony wchodzi normalnie na opaske do chłodnicy z drugiej na takie cos nie wiem co to jest ale wchodzi w przewód metalowy, raczej wkęcane to jest. Teraz będę szukać żeby dostać taki kawałek węża z czymś takim na końcu:P

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: RadAg! »

Zobacz na rockauto, oni maja dedykowane weze z odpowiednimi koncowkami do konkretnych aut.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

no niby na rockauto jest za 3 euro ale nie wiem dokladnie czy to to. u mnie idzie to tak, z przedładni wychodzą dwa metalowe węże przykręcone do przekładni i one przechodzą w gumowy odcinek który wchodzi do chłodnicy. Przymocowany wąż gumowy do metalowego węża jest jakims metalowym czymś coś podobnego to tego jak przy układzie hamulcowym, z drugiej strony jest norlanie opaska metalowa. To może najlepiej upierdzielić to metalowe łączenie dać norlanego węża do wysokiego ciśnienia i opaska przytwierdzić do tego metalowego wężą co wychodzi z przekładni. Wiem że jest tam duże ciśnienie ale skoro do chłodnicy wchodzi normlanie opaska metalowa taka skręca śrubokrętem to co z drugiej strony kabla jest większe ciśnienie i mi wywali płyn ?!

Awatar użytkownika

Topic author
marek_rd
Posty: 185
Rejestracja: 01 kwie 2011, 11:28
Samochód: ex: LeSabre,Grand Marquis/ Volvo 740
Skąd: Wałbrzych/Wrocław

Re: chłodnica od skrzyni i wspomaganie ford 4.6

Post autor: marek_rd »

już sie dodzwoniłem do pewnej firmy we Wrocławiu co robia węże wysokoćiśnieniowe i powiedzieli że spoko zrobią mi to :)

ODPOWIEDZ