Silnik 4.6 HELP:)
-
Topic author
Silnik 4.6 HELP:)
Radek, pytanie do Ciebie i chyba do Karlone - czy możecie sprawdzić u siebie pod maską jakiego koloru macie czujnik temperatury - ten od wiatraka itd?
Napiszę w czym rzecz. Mamy po dwa czujniki. Jeden, od wskaźnika temperatury, po lewej stronie silnika, jest zielony. Drugi, jakieś 10 cm obok, po prawej jest... no właśnie? Byłem w sklepie i tam w katalogu występuje tylko czarny. Ja mam biały. I podejrzewam, że tu jest problem. Silnik rozgrzewa się poniżej połowy, a włącza się wiatrak. Efekt uboczny jest taki, że podawana jest większa ilość paliwa i dzięki temu prawie wjechałem komuś w doopę - nie była to kwestia "odetkania" się czegoś, jak początkowo sądziłem. Jakbyście mogli sprawdzić kolorki i dali znać to byłbym wdzięczny. Tylko trzeba zdjąć wtyczkę, bo jest czarna
Dzięki in advance
Napiszę w czym rzecz. Mamy po dwa czujniki. Jeden, od wskaźnika temperatury, po lewej stronie silnika, jest zielony. Drugi, jakieś 10 cm obok, po prawej jest... no właśnie? Byłem w sklepie i tam w katalogu występuje tylko czarny. Ja mam biały. I podejrzewam, że tu jest problem. Silnik rozgrzewa się poniżej połowy, a włącza się wiatrak. Efekt uboczny jest taki, że podawana jest większa ilość paliwa i dzięki temu prawie wjechałem komuś w doopę - nie była to kwestia "odetkania" się czegoś, jak początkowo sądziłem. Jakbyście mogli sprawdzić kolorki i dali znać to byłbym wdzięczny. Tylko trzeba zdjąć wtyczkę, bo jest czarna
Dzięki in advance
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Silnik 4.6 HELP:)
kolor chyba nie ma tu nic do rzeczy, byle pasował w swoje miejsce i mierzył rzeczywistą temperaturę. Jutro postaram się zerknąć. Trochę nie rozumiem czemu przez to miałbyś wjechać komuś w doopę?
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Z tego co się zorientowałem to kolor jest bardzo istotny, każdy odpowiada za inną temperaturę. Wjechałbym w doopę bo stałem w korku, lekko przydepnięty hamulec, włączył się wiatrak, podniosły obroty, a ja ruszyłem Nie zdziwiłbym się jakby z każdego Forda pasował czujnik i wtyczka...
Dzięki Karlone
Dzięki Karlone
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Ciekawe co piszesz Piotrek. Kolor czujnika ma znaczenie?
Sprawdze co mam u siebie, sprawdze tez numer czesci.
U mnie wiatrak sie wlacza ponizej polowy wskazan czujnika temp. Wogle bardzo rzadko wskaznik dochodzi do polowy, musialbym zrobic z 10 mil z gazem w podlodze.
Najlatwiej sprawdzic temp. przez czytnik OBD2 (ktorego rzekomo nie masz i w co nadal trudno mi uwierzyc). U mnie jak dobrze pamietam wiatrak wlacza sie przy 90* ale musialbym to potwierdzicbo nie pamietam.
Sprawdze co mam u siebie, sprawdze tez numer czesci.
U mnie wiatrak sie wlacza ponizej polowy wskazan czujnika temp. Wogle bardzo rzadko wskaznik dochodzi do polowy, musialbym zrobic z 10 mil z gazem w podlodze.
Najlatwiej sprawdzic temp. przez czytnik OBD2 (ktorego rzekomo nie masz i w co nadal trudno mi uwierzyc). U mnie jak dobrze pamietam wiatrak wlacza sie przy 90* ale musialbym to potwierdzicbo nie pamietam.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
No właśnie podobno ma i już drugi raz to usłyszałem - być może dotyczy to tylko Forda - nie wiem. Wcześniej potrzebowałem do escorta i też pytali o kolor. Tam, o ile dobrze pamiętam był niebieski i kosztował 25 zł, za czarny mam zapłacić między 80 a 120... Ta cena być może tylko dlatego, że do T-birda.
Swoją drogą to teraz mnie zaciekawiłeś, nie grzeje Ci się w korkach i wiatrak się włącza przy temperaturze poniżej połowy?
Radek, naprawdę chciałbym mieć OBD2, uwierz mi
Swoją drogą to teraz mnie zaciekawiłeś, nie grzeje Ci się w korkach i wiatrak się włącza przy temperaturze poniżej połowy?
Radek, naprawdę chciałbym mieć OBD2, uwierz mi
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
W Interceptorze uklad chlodzenia jest b. wydajny. 20 l plynu chodzacego, powiekszony wymiennik ciepla. Watpie zebys ty taki mial Chodzi mi o to ze jednak wskaznik temperatury nie jest wymiernym punktem odniesienia. Najlepiej byloby wiedziec przy jakiej temp. dokladnie zalacza ci sie wentylator.
Przejzalem instrukcje. U mnie na silniku sa dwa sensory, po lewej, stojac przed autem patrzac na silnik, masz czujnik temperatury cieczy chlodzacej a po prawej stronie silnika czujnik temperatury glowicy. O ktory tobie chodzi?
Przejzalem instrukcje. U mnie na silniku sa dwa sensory, po lewej, stojac przed autem patrzac na silnik, masz czujnik temperatury cieczy chlodzacej a po prawej stronie silnika czujnik temperatury glowicy. O ktory tobie chodzi?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
O ten od głowicy, po prawej. Według mojej najlepszej wiedzy powinien być czarny, a jest biały. Ten po lewej, od temperatury cieczy jest zielony i taki ma być
Przeglądałem net i znalazłem info, że do mustanga 3.8 jest taki sam jak do lincolna 4.6, mam silnik 3.8 od sable, więc jutro się poprzyglądam tym wynalazkom...
Nie mam pojęcia ile płynu wchodzi do T-birda
No i nie wiem jak wydajne jest chłodzenie, bo ten cholerny wiatrak się włącza co chwilę Na pewno coś z nim nie tak, pisałem wcześniej, że na mrozie czasem nie włączało mi się ssanie automatyczne... Tylko zanim wydam kasę na czujnik chcę się poupewniać
Przeglądałem net i znalazłem info, że do mustanga 3.8 jest taki sam jak do lincolna 4.6, mam silnik 3.8 od sable, więc jutro się poprzyglądam tym wynalazkom...
Nie mam pojęcia ile płynu wchodzi do T-birda
No i nie wiem jak wydajne jest chłodzenie, bo ten cholerny wiatrak się włącza co chwilę Na pewno coś z nim nie tak, pisałem wcześniej, że na mrozie czasem nie włączało mi się ssanie automatyczne... Tylko zanim wydam kasę na czujnik chcę się poupewniać
-
- Posty: 129
- Rejestracja: 22 sty 2012, 12:49
- Samochód: I've got a HEMI
- Skąd:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Temperatura się zwiększyła, dostał obroty i pewnie go szarpnęło ponad normę do przodu, co przy jednostkach takich pojemności nie jest problemem ze "sprawnym" ruszaniem...KARLone pisze:kolor chyba nie ma tu nic do rzeczy, byle pasował w swoje miejsce i mierzył rzeczywistą temperaturę. Jutro postaram się zerknąć. Trochę nie rozumiem czemu przez to miałbyś wjechać komuś w doopę?
Poszukuję właścicieli aut amerykańskich z Zielonej Góry (lubuskie) oraz bliższych lub dalszych okolic - us.cars.zgora@gmail.com
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
Wyłącz światła - włącz myślenie www.DADRL.pl
Born to Ride, Ride to Live
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Hej Piotrek. Na rockauto do Crown Vic są tylko czarne (do mojego rocznika). Do T'birda 4.6 '97 nie ma czegoś takiego jak Cylinder Head Temperature Sensor jest za to Intake Manifold Temperature sensor (czujnik temp kolektora dolotowego) i jest biały.
A teraz najciekawsze, u mnie też jest biały
A teraz najciekawsze, u mnie też jest biały
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Dzięki Radek za info
Czyli wychodzi na to, że masz coś, czego nie masz?
I co ja biedny robaczek mam teraz zrobić?
Sprawdziłem w silniku 3.8, ale tam są zupełnie inne wtyczki.
Za to ujawniłem inny problem - nie działa mi kontrolka włączonego OD - i nie jest to kwestia żarówki. Oprócz tego znalazłem kontrolkę THEFT - znasz jej przeznaczenie? Info o próbie włamania? Jest jeszcze jedna, fuel cut off czy jakoś tak, ale nieaktywna - to znaczy nie mam tam nawet gniazda żarówki.
Czyli wychodzi na to, że masz coś, czego nie masz?
I co ja biedny robaczek mam teraz zrobić?
Sprawdziłem w silniku 3.8, ale tam są zupełnie inne wtyczki.
Za to ujawniłem inny problem - nie działa mi kontrolka włączonego OD - i nie jest to kwestia żarówki. Oprócz tego znalazłem kontrolkę THEFT - znasz jej przeznaczenie? Info o próbie włamania? Jest jeszcze jedna, fuel cut off czy jakoś tak, ale nieaktywna - to znaczy nie mam tam nawet gniazda żarówki.
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Nie wiem czy dobrze widzę, ale biała jest wtyczka z kablami czy sam czujnik? Bo chodzi mi o kolor czujnika, to znaczy jego wtyczki
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Nie wiem jak jest w Thunderbirdzie. W CV nie ma kontrolki wlaczonego OD, jest kontrolka wylaczonego OD. Jak wciscniesz przyciks na dzwigni zmiany biegow zapala sie zielona kontrolka O/D OFF.
Nie mam pojecia co to jest kontrolka THEFT. Fuel cut off, tez nie wiem. Wiem tylko ze w bagazniku jest wylacznik bezpieczenstwa pompy paliwa ale nie ma do tego zadnej kontrolki na desce rozdzielczej. Znasz to na pewno z Taurusa.
Wracajac do czujnika temperatury, wg info jakie znalazlem nie ma w T'birdzie czujnika temp. glowic, tylko (jakby w zamian) jest czujnik temp. kolektora dolotowego. Na zdjeciach z rockauto jest bialy ale wg mnie kolor nie ma tu nic do rzeczy.
Jaki jest VIN twojego Forda?
edit:
Wtyczka jest biala, wybacz ale nie za bardzo mam ochote wyjmowac czujnik. Nigdy tego nie robilem, dostep troche trudny, jeszcze cos zepsuje
Nie mam pojecia co to jest kontrolka THEFT. Fuel cut off, tez nie wiem. Wiem tylko ze w bagazniku jest wylacznik bezpieczenstwa pompy paliwa ale nie ma do tego zadnej kontrolki na desce rozdzielczej. Znasz to na pewno z Taurusa.
Wracajac do czujnika temperatury, wg info jakie znalazlem nie ma w T'birdzie czujnika temp. glowic, tylko (jakby w zamian) jest czujnik temp. kolektora dolotowego. Na zdjeciach z rockauto jest bialy ale wg mnie kolor nie ma tu nic do rzeczy.
Jaki jest VIN twojego Forda?
edit:
Wtyczka jest biala, wybacz ale nie za bardzo mam ochote wyjmowac czujnik. Nigdy tego nie robilem, dostep troche trudny, jeszcze cos zepsuje
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Tak, chodziło mi o kontrolkę wyłączonego OD - u mnie nie świeci, mimo że żarówka jest OK, no i jest różnica przy włączaniu/wyłączeniu OD
Odcięcie pompy znam z taurusa i sable Ale pierwszy raz widzę kontrolkę. Coś w ogóle było grzebane, bo mam pourywane zaczepy od deski rozdzielczej, a tam, gdzie jest kontrolka długich świateł ktoś zrobił bandycki patent - nie wyobrażam sobie, żeby to działało.
Nie chciałem, żebyś wykręcał czujkę! chodziło mi tylko o widoczny plastik od tego czujnika
Dzięki jeszcze raz za info, teraz będę kombinował
Odcięcie pompy znam z taurusa i sable Ale pierwszy raz widzę kontrolkę. Coś w ogóle było grzebane, bo mam pourywane zaczepy od deski rozdzielczej, a tam, gdzie jest kontrolka długich świateł ktoś zrobił bandycki patent - nie wyobrażam sobie, żeby to działało.
Nie chciałem, żebyś wykręcał czujkę! chodziło mi tylko o widoczny plastik od tego czujnika
Dzięki jeszcze raz za info, teraz będę kombinował
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Silnik 4.6 HELP:)
Zrob zdjecie swojego sensora i pokaz jak to tam wyglada. Czy czujesz ze jak wylaczysz OD to auto jedzie tylko na 3 biegach? Moze po prostu gdzies kabelek jest uszkodzony albo inny drobiazg, natomiast jezeli praca skrzyni jest prawidlowa to nie ma co panikowac
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author
Re: Silnik 4.6 HELP:)
No chyba muszę zrobić bo się nie dogadamy
Nie przejmuję się, a wyłączając OD od razu czuję redukcję biegu i później wrzuca wyższy. Trochę to inaczej działa niż w taurusie, przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
Nie wiem jaką mam skrzynię, ale gdzieś doczytałem, że w 97 już zakładali 5 biegową w T-birdzie.
Nie przejmuję się, a wyłączając OD od razu czuję redukcję biegu i później wrzuca wyższy. Trochę to inaczej działa niż w taurusie, przynajmniej takie odnoszę wrażenie.
Nie wiem jaką mam skrzynię, ale gdzieś doczytałem, że w 97 już zakładali 5 biegową w T-birdzie.