Skrzynia 4R70W

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Skrzynia 4R70W

Post autor: KARLone »

Radek, nigdzie nie znalazłem info że skrzynka 4R70W jest trójbiegowa. To jest normalny 4 biegowy automat plus O/D. takie są przełożenia:
1st = 2.84 - ruszanie
2nd = 1.55 - wskakuje zaraz po ruszeniu
3rd = 1 - 40km/h
4th = 0.70 - 60 km/h
OD = 80 km/h
O/D jak zapina lockup nie zmienia przełożenia. Poza tym wyłączenie O/D nie skraca czasu przyśpieszania, jest wręcz na odwrót. Biegi zmieniają się później osiągając większe obroty silnika.Ten silnik ma zupełnie inną charakterystykę niż obecnie produkowane i kręcenie go na wysokie obroty nie poprawia dynamiki. O/D off to patent na góry, holowanie i ciężkie ładunki, skrzynka ma po prostu lżej.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:Radek, nigdzie nie znalazłem info że skrzynka 4R70W jest trójbiegowa. To jest normalny 4 biegowy automat plus O/D. takie są przełożenia:
1st = 2.84 - ruszanie
2nd = 1.55 - wskakuje zaraz po ruszeniu
3rd = 1 - 40km/h
4th = 0.70 - 60 km/h
OD = 80 km/h
O/D jak zapina lockup nie zmienia przełożenia. Poza tym wyłączenie O/D nie skraca czasu przyśpieszania, jest wręcz na odwrót. Biegi zmieniają się później osiągając większe obroty silnika.Ten silnik ma zupełnie inną charakterystykę niż obecnie produkowane i kręcenie go na wysokie obroty nie poprawia dynamiki. O/D off to patent na góry, holowanie i ciężkie ładunki, skrzynka ma po prostu lżej.
Karole poszukaj lepiej bo troche wstyd ze kolege wprowadzasz w blad :D
4R70W to skrzynia 3-biegowa z lockupem czyli Over Drivem. Wylaczenie O/D skraca czas przyspieszenia. Wystarczy sprawdzic przyspieszenie do setki z OD ON i OD OFF, sekunda roznicy. Twoja skrzynia pamieta lepsze czasy i to ze u ciebie nie ma roznicy a przyspieszenie do setki ma 13 sekundowe nie znaczy ze wszystkie Crown vic tak maja :D
Wysokie obroty poprawiaja dynamike, dlatego wlasnie skrzynie w Interceptorach sa sterowane przez komputer bardzo agresywnie (pozna zmiana przelozen (lub jej brak ;) )
Wylaczenie OD to patent w gory i holowania ale zwracam jeszcze raz uwage, ze w przypadku agresywnej jazdy z duza predkoscia wylaczenie O/D moze zaoszczedzic nam powaznych wydatkow. Na crownvic.net sa zdjecia totalnie usmazonych overdrive bandow, a widzialem tez raz ukrecony wal w srzyni.

4R70W ratios are: (1st) 2.84, (2nd) 1.55, (3rd) 1.00, (OD) .7

http://www.tccoa.com/articles/tranny/trannies.html
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

lockup to nie jest zmiana przełożenia tylko spina się się ostatni bieg na sztywno w wałem. Dlatego spadają obroty. nawet durna wikipedia ci to powie http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AOD_transmission. Lockup to nie jest bieg, tylko spięcie wszystkiego na sztywno czyli 4R70W stands for 4 gears, Rearwheeldrive, 70 is a measurement of torque and Wide gear ratio compared to the AODE.
The gear ratios are: 1st: 2.84 :1 2nd: 1.55 :1 3rd: 1.00 :1 4th: 0.70 :1 Rev: 2.23 :1
czyli, jeśli zmienia się przełożenie to liczymy jako bieg, a ovedrive to zestaw funkcji strzyni biegów nie powiązany bezpośrednio z przełożeniami tylko ustawieniami skrzynki, nie mylmy zatem zapięcia lockupu z overdrivem

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Oj Karol, chyba nie chcesz dywagowac nad definicjami? Mialem na mysli ze sa 3 biegi i ovedrive lub po prostu 4 biegi. Jezeli piszesz ze 4R70W jest 4 biegowa + overdrive to tak jakby bylo 5 przelozen a wiemy ze sa 4.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

Radek, koniecznie zapraszam na przejażdżkę bo chyba jeździmy różnymi autami :D udowodnię że u mnie są 4 biegi a poza tym na koniec jeszcze lockup spina ostatni bieg. Ach co byśmy zrobili gdyby nie zloty :D Sorry Sławek za offtopa, postaramy się wydzielić tę dyskusję do innego wątku ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

KARLone pisze:Radek, koniecznie zapraszam na przejażdżkę bo chyba jeździmy różnymi autami :D udowodnię że u mnie są 4 biegi a poza tym na koniec jeszcze lockup spina ostatni bieg.
Nie no ja na twoim miejscu pomyslalbym powaznie jednak o remoncie skrzyni :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: KARLone »

nie powiem, skrzynka przechodzona ale u mnie przynajmniej nie gubi ostatniego biegu :D no chyba, że u ciebie rusza z dwójki :P

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: RadAg! »

U mnie nie ma raczej kiedy wrzucic OD jak pedal gazu non stop w podlodze :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: RadAg! »

O tutaj maly przyklad. Mialem ci nagrac film jak skrzynia zmienia biegi ale bylo zbyt wietrznie zeby cos sensownego bylo slychac. Nagram ci w przyszlym tygodniu z nowymi tlumikami, wtedy uslyszysz ile ma byc przelozen ;)

Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: KARLone »

ja pitole ale wy tam macie pogodę, u nas od kilku dni po 30 stopni na plusie :P
ok, podejmuję wyzwanie u mnie przegnił tłumik i też będzie słychać :D

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: RadAg! »

Nic mi nie mow o pogodzie bo popelnie zaraz harakiri :razz:
Ja od dzis sie bujam z tlumikami MAGNAFLOW, ktore nie gnija ;) Powiem wam ze brzmi po prostu bosko, jutro nakrece jakies movie :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3289
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Skrzynia 4R70W

Post autor: cezar62 »

a u mnie właśnie teraz brzmi "Les Paul" i to jest bosko :P
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

ODPOWIEDZ