Radek, nigdzie nie znalazłem info że skrzynka 4R70W jest trójbiegowa. To jest normalny 4 biegowy automat plus O/D. takie są przełożenia:
1st = 2.84 - ruszanie
2nd = 1.55 - wskakuje zaraz po ruszeniu
3rd = 1 - 40km/h
4th = 0.70 - 60 km/h
OD = 80 km/h
O/D jak zapina lockup nie zmienia przełożenia. Poza tym wyłączenie O/D nie skraca czasu przyśpieszania, jest wręcz na odwrót. Biegi zmieniają się później osiągając większe obroty silnika.Ten silnik ma zupełnie inną charakterystykę niż obecnie produkowane i kręcenie go na wysokie obroty nie poprawia dynamiki. O/D off to patent na góry, holowanie i ciężkie ładunki, skrzynka ma po prostu lżej.
Skrzynia 4R70W
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Victoria V8
Karole poszukaj lepiej bo troche wstyd ze kolege wprowadzasz w bladKARLone pisze:Radek, nigdzie nie znalazłem info że skrzynka 4R70W jest trójbiegowa. To jest normalny 4 biegowy automat plus O/D. takie są przełożenia:
1st = 2.84 - ruszanie
2nd = 1.55 - wskakuje zaraz po ruszeniu
3rd = 1 - 40km/h
4th = 0.70 - 60 km/h
OD = 80 km/h
O/D jak zapina lockup nie zmienia przełożenia. Poza tym wyłączenie O/D nie skraca czasu przyśpieszania, jest wręcz na odwrót. Biegi zmieniają się później osiągając większe obroty silnika.Ten silnik ma zupełnie inną charakterystykę niż obecnie produkowane i kręcenie go na wysokie obroty nie poprawia dynamiki. O/D off to patent na góry, holowanie i ciężkie ładunki, skrzynka ma po prostu lżej.
4R70W to skrzynia 3-biegowa z lockupem czyli Over Drivem. Wylaczenie O/D skraca czas przyspieszenia. Wystarczy sprawdzic przyspieszenie do setki z OD ON i OD OFF, sekunda roznicy. Twoja skrzynia pamieta lepsze czasy i to ze u ciebie nie ma roznicy a przyspieszenie do setki ma 13 sekundowe nie znaczy ze wszystkie Crown vic tak maja
Wysokie obroty poprawiaja dynamike, dlatego wlasnie skrzynie w Interceptorach sa sterowane przez komputer bardzo agresywnie (pozna zmiana przelozen (lub jej brak )
Wylaczenie OD to patent w gory i holowania ale zwracam jeszcze raz uwage, ze w przypadku agresywnej jazdy z duza predkoscia wylaczenie O/D moze zaoszczedzic nam powaznych wydatkow. Na crownvic.net sa zdjecia totalnie usmazonych overdrive bandow, a widzialem tez raz ukrecony wal w srzyni.
4R70W ratios are: (1st) 2.84, (2nd) 1.55, (3rd) 1.00, (OD) .7
http://www.tccoa.com/articles/tranny/trannies.html
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Victoria V8
lockup to nie jest zmiana przełożenia tylko spina się się ostatni bieg na sztywno w wałem. Dlatego spadają obroty. nawet durna wikipedia ci to powie http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_AOD_transmission. Lockup to nie jest bieg, tylko spięcie wszystkiego na sztywno czyli 4R70W stands for 4 gears, Rearwheeldrive, 70 is a measurement of torque and Wide gear ratio compared to the AODE.
The gear ratios are: 1st: 2.84 :1 2nd: 1.55 :1 3rd: 1.00 :1 4th: 0.70 :1 Rev: 2.23 :1
czyli, jeśli zmienia się przełożenie to liczymy jako bieg, a ovedrive to zestaw funkcji strzyni biegów nie powiązany bezpośrednio z przełożeniami tylko ustawieniami skrzynki, nie mylmy zatem zapięcia lockupu z overdrivem
The gear ratios are: 1st: 2.84 :1 2nd: 1.55 :1 3rd: 1.00 :1 4th: 0.70 :1 Rev: 2.23 :1
czyli, jeśli zmienia się przełożenie to liczymy jako bieg, a ovedrive to zestaw funkcji strzyni biegów nie powiązany bezpośrednio z przełożeniami tylko ustawieniami skrzynki, nie mylmy zatem zapięcia lockupu z overdrivem
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Victoria V8
Oj Karol, chyba nie chcesz dywagowac nad definicjami? Mialem na mysli ze sa 3 biegi i ovedrive lub po prostu 4 biegi. Jezeli piszesz ze 4R70W jest 4 biegowa + overdrive to tak jakby bylo 5 przelozen a wiemy ze sa 4.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Crown Victoria V8
Radek, koniecznie zapraszam na przejażdżkę bo chyba jeździmy różnymi autami udowodnię że u mnie są 4 biegi a poza tym na koniec jeszcze lockup spina ostatni bieg. Ach co byśmy zrobili gdyby nie zloty Sorry Sławek za offtopa, postaramy się wydzielić tę dyskusję do innego wątku
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Crown Victoria V8
Nie no ja na twoim miejscu pomyslalbym powaznie jednak o remoncie skrzyniKARLone pisze:Radek, koniecznie zapraszam na przejażdżkę bo chyba jeździmy różnymi autami udowodnię że u mnie są 4 biegi a poza tym na koniec jeszcze lockup spina ostatni bieg.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Skrzynia 4R70W
nie powiem, skrzynka przechodzona ale u mnie przynajmniej nie gubi ostatniego biegu no chyba, że u ciebie rusza z dwójki
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Skrzynia 4R70W
U mnie nie ma raczej kiedy wrzucic OD jak pedal gazu non stop w podlodze
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Skrzynia 4R70W
O tutaj maly przyklad. Mialem ci nagrac film jak skrzynia zmienia biegi ale bylo zbyt wietrznie zeby cos sensownego bylo slychac. Nagram ci w przyszlym tygodniu z nowymi tlumikami, wtedy uslyszysz ile ma byc przelozen
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Skrzynia 4R70W
ja pitole ale wy tam macie pogodę, u nas od kilku dni po 30 stopni na plusie
ok, podejmuję wyzwanie u mnie przegnił tłumik i też będzie słychać
ok, podejmuję wyzwanie u mnie przegnił tłumik i też będzie słychać
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Skrzynia 4R70W
Nic mi nie mow o pogodzie bo popelnie zaraz harakiri
Ja od dzis sie bujam z tlumikami MAGNAFLOW, ktore nie gnija Powiem wam ze brzmi po prostu bosko, jutro nakrece jakies movie
Ja od dzis sie bujam z tlumikami MAGNAFLOW, ktore nie gnija Powiem wam ze brzmi po prostu bosko, jutro nakrece jakies movie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Skrzynia 4R70W
a u mnie właśnie teraz brzmi "Les Paul" i to jest bosko
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD 256 KM
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L