Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Ford
ODPOWIEDZ

Topic author
YaBolek
Posty: 21
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:44
Samochód: Ford Thunderbird 5.0 89r
Skąd:

Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Post autor: YaBolek »

Mam pytanko odnosnie silnika 5.0.
Kupilem komplet naprawczy i jak tylko paczka przyjdzie wyciagam silnik i robie kapitalny remont.Przy okazji chcialbym troche poprawic osiagi, powiedzmy do 260-280 km.Co powienienem zrobic zeby zblizyc sie do tych wartosci?Czy wyamiana kolektora ssacego i wydechowego cos da?

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Post autor: grusiak »

Aby uzyskać znaczącą poprawę mocy, to zabiegów jest wiele i nie takich prostych, aby "powiedzmy" podnieść moc nawet o te 20kW.
Kolektor ssący pewnie tak ale nie proponuje go polerować - kwestia skraplania mieszanki na ściankach gdy silnik nie pracuje
Kolektory wydechowe na "makarony" ale za tym powinna iść modyfikacja całego układu wydechowego;
Planowanie głowic aby zwiększyć stopień sprężania;
Wymiana zaworów na większe - duża modyfikacja głowic;
Wymiana wałków rozrządu na ostrzejsze;
Wydech i kolektory wydechowe;
Zmiana oprogramowania sterownika silnika i dawkowania paliwa;
Ogólnie z silników wolnossących wiele się nie uda wyciągnąć i nie będą to drastyczne wyniki. Chcesz duże mocy, modyfikuj silnik u profesjonalisty, który wrzuci Ci turbo. Nie zapomnij [przy okazji zmodyfikować układu hamulcowego i zawieszenia, żeby się nie zabić.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Topic author
YaBolek
Posty: 21
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:44
Samochód: Ford Thunderbird 5.0 89r
Skąd:

Re: Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Post autor: YaBolek »

Hmm...A wydawalo mi sie ze te starsze amerykanskie silniki sa dosc latwe i podatne na podnoszenie mocy....
Co do dmuchania w silnik to raczej nie.A juz zwlaszcza turbinami, niech sobie wlasciciele subarow i tojotow i innych nissanow zakladaja wiatraczki, jak dmuchac to kompresorem ;)
Pozatym zalozenie turbiny(soft turbo) kosztuje od 8tys i da +20-40%.Natomiast od 1600$ zaczynaja sie Top end Kit-y, taki Trick Flow podnosi moc do 340-360 hp ale cena niestety nie na moja kieszen ;/ 2700$.
Narazie mysle nad tym:
http://www.americanmuscle.com/bbk-intak ... 86-93.html
lub
http://www.stangmods.com/Polished-Cobra ... /01526.htm

Uklad wydechowy fabryczny(zwlaszcza kolektor) jest totalnie zrypany tyczy sie to tbirda lincolna i stanga z silnikim 5.0.
Ten:
http://www.ebay.com/itm/FORD-RACING-STA ... c7&vxp=mtr
Albo
http://www.ebay.com/itm/OBX-SS304-EQUAL ... f7&vxp=mtr

Heble mam z lincolna zawieszenie z SC.
Jesli wszystko jest pod kontrola to znaczy ze jedziesz za wolno ;)

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 690
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Post autor: grusiak »

Silnik to silnik, obojętnie jakiej produkcji. Sa po prostu pewnie zabiegi ogólnie znane, które mogą wpłynąć na moc i moment ale nie znam takich metod, że wystarczy coś zrobić domowym sposobem i będzie petarda ;) chyba tylko filtr stożkowy albo dodająca mocy końcówka wydechu hahahaha ;)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Topic author
YaBolek
Posty: 21
Rejestracja: 16 kwie 2012, 20:44
Samochód: Ford Thunderbird 5.0 89r
Skąd:

Re: Jaki kolektor ssacy do 5.0?

Post autor: YaBolek »

grusiak pisze:Silnik to silnik, obojętnie jakiej produkcji. Sa po prostu pewnie zabiegi ogólnie znane, które mogą wpłynąć na moc i moment ale nie znam takich metod, że wystarczy coś zrobić domowym sposobem i będzie petarda ;) chyba tylko filtr stożkowy albo dodająca mocy końcówka wydechu hahahaha ;)

No pewnie... silnik to silnik, jeden ma 4.6 200 koni inny 2.0 i tez 200 koni.
Nie wiem co smiesznego jest w domowych sposobach bo np domowymi sposobami zrobilem romont blachy i polakierowalem cale auto.A wymiana kolektora ssacego nie wydaje sie byc jakos bardzo skomplikowana.

ODPOWIEDZ