Problem z Crown Vic
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Problem z Crown Vic
Motor 5.0 rocznik 89.
Problem wygląda następująco-auto nierówno chodzi na wolnych (buja silnikiem).
Po wciśnięciu hamulca i wrzuceniu biegu auto potrafi zdechnąć-czasem przy ruszaniu potrafi się przydławić na dwie sek.
Ma to coś wspólnego z sondami czy raczej szukać gdzie indziej?
Problem wygląda następująco-auto nierówno chodzi na wolnych (buja silnikiem).
Po wciśnięciu hamulca i wrzuceniu biegu auto potrafi zdechnąć-czasem przy ruszaniu potrafi się przydławić na dwie sek.
Ma to coś wspólnego z sondami czy raczej szukać gdzie indziej?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Problem z Crown Vic
Świece i przewody w dobrym stanie?
Wyczyść przepływomierz i sprawdź jak wygląda jego połączenie z kablem.
Wyczyść przepływomierz i sprawdź jak wygląda jego połączenie z kablem.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Re: Problem z Crown Vic
Świece i kable założyłem nowiutkie.
Warto z przepływką czyścić silniczek krokowy?
Warto z przepływką czyścić silniczek krokowy?
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Problem z Crown Vic
Nigdy nie zaszkodzi
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Problem z Crown Vic
3 sprawy: powietrze, paliwo, iskra.
powietrze: szczelność dolotu, czystość filtra, sprawność czujników,
paliwo: pompa, wtryski, połączenia elektryczne wtryskiwaczy, filtr paliwa
iskra: czujnik położenia wałka, cewka zapłonowa, aparat, kolejność podpięcia przewodów,
to taka skrócona lista elementów do sprawdzenia
powietrze: szczelność dolotu, czystość filtra, sprawność czujników,
paliwo: pompa, wtryski, połączenia elektryczne wtryskiwaczy, filtr paliwa
iskra: czujnik położenia wałka, cewka zapłonowa, aparat, kolejność podpięcia przewodów,
to taka skrócona lista elementów do sprawdzenia
Re: Problem z Crown Vic
Moze zobacz, czy przewody nie są zamienione na cewce. Jak zmieniałem u siebie przewody i świece, to moj kumpel źle mi podpiął dwa przewody, na odwrót. Strasznie rzucało silnikiem.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Re: Problem z Crown Vic
Pompa paliwa nowa orginalna, przewody nowe, świece nowe, palec kopułka nowe.
Dodam że jak już auto ruszy to niema najmniejszego problemu, problem jest na wolnych i przy wrzuceniu biegu.
Problem nie dotyczy napewno skrzyni chodzi płynnie i prawidłowo zmienia biegi, over-drive też działa poprawnie, nie ślizga sie i nie szarpie.
Mam załozoną nowiutką sekwencje-przed założeniem też był ten problem aczkolwiek na benzynie jest to mniej odczuwalne, spada z obrotów i sie przydusi, czasem zgaśnie.
Na gazie zdycha praktycznie za kazdym razem.
Na benzynie czuć mocno z wydechów nie spalone paliwo, wydaje mi się że troche za dużo pali-trasa 160 km z prędkością 80-90km/h zjarał za 150 pln
Dlatego podejrzewam sondy.
Ma ktoś gdzieś kolejność podłączenia przewodów, nie mam u siebie żadnych oznaczeń.
Dodam że jak już auto ruszy to niema najmniejszego problemu, problem jest na wolnych i przy wrzuceniu biegu.
Problem nie dotyczy napewno skrzyni chodzi płynnie i prawidłowo zmienia biegi, over-drive też działa poprawnie, nie ślizga sie i nie szarpie.
Mam załozoną nowiutką sekwencje-przed założeniem też był ten problem aczkolwiek na benzynie jest to mniej odczuwalne, spada z obrotów i sie przydusi, czasem zgaśnie.
Na gazie zdycha praktycznie za kazdym razem.
Na benzynie czuć mocno z wydechów nie spalone paliwo, wydaje mi się że troche za dużo pali-trasa 160 km z prędkością 80-90km/h zjarał za 150 pln
Dlatego podejrzewam sondy.
Ma ktoś gdzieś kolejność podłączenia przewodów, nie mam u siebie żadnych oznaczeń.
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Re: Problem z Crown Vic
Własnie wszystko wyczyściłem. Nawet zawór egr. po odłączeniu egr nic sie nie zmienia, poza tym że zapala się check. A przepływomierza niemam.
Jest tylko egr,ktokówka i czujnik położenia przepustnicy
Patrze po fotkach i każdy tak ma.
Jest tylko egr,ktokówka i czujnik położenia przepustnicy
Patrze po fotkach i każdy tak ma.
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Problem z Crown Vic
A nie słychać żeby ciągnął gdzieś lewe powietrze na podciśnieniu ?
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Re: Problem z Crown Vic
Nie. Egr jest zaślepiony. Po odślepieniu auto trzyma 300 obr ledwo ledwo i wali na czarno jak smok wawelski
Po odcięciu egr auto chodzi normalnie ale gaśnie przy wrzuceniu biegu.
Bez kompa się chyba nie obejdzie.
Po odcięciu egr auto chodzi normalnie ale gaśnie przy wrzuceniu biegu.
Bez kompa się chyba nie obejdzie.
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Problem z Crown Vic
z tym kompem to powoli, to nie wróżka. Spora część mechaników jak widzi błąd np z sondy lambda to od razu każe ją wymieniać. Ja bym jednak zrobił porządne oględziny przez kogoś kto rozumie się na autach, bo np błąd sondy może być powodowany przez rozszczelniony wydech przed sondami i mieszanka która trafia do cylindra nie zgadza się z tym co dochodzi do sondy. Komputer świruje i podaje bogatszą mieszankę, paliwo się nie wypala i czasami zaleje świece. to tylko jedna z teorii, generalnie poszukiwanie przyczyn przypomina rozwiązywanie całki, nigdy nie ma takiej samej ścieżki, potrzeba pewnego instynktu i doświadczenia. Forum w takich sprawach narobi ci tylko zamieszania w głowie, lepiej oddać auto do dobrego mechaniora.
Ja bym proponował jeszcze sprawdzić te wtryskiwacze gazu i benzyny czy któryś się nie zawiesił w jakiejś pozycji, jak któryś leje to też będzie zalewał świecę, nie będzie iskry i zgaśnie.
Ja bym proponował jeszcze sprawdzić te wtryskiwacze gazu i benzyny czy któryś się nie zawiesił w jakiejś pozycji, jak któryś leje to też będzie zalewał świecę, nie będzie iskry i zgaśnie.
-
- Posty: 135
- Rejestracja: 13 mar 2013, 11:56
- Samochód: Camaro4gen / ex 95'Continental V8/ 99'Trep /94 TC
- Skąd: Wawa
Re: Problem z Crown Vic
Jak masz możliwość podpięcia kompa i podejrzenia chociażby napięcia sondy lambda to sprawdzisz czy działa.
Ja mam podobnie tylko w 4.6 (też cały zapłon nowy). Sond jeszcze nie sprawdzałem, a pokazuje mi za ubogą mieszankę raz na jednej grupie cylindrów raz na obu. Program Forscan, którym sprawdzam sugeruje:
- nieszczelny dolot z uszczelkami ssącego włącznie,
- niskie ciśnienie paliwa benzyna
- sonda lambda
- wydech przed sondą
- mafy, srafy itp.
Fajna stronka do diagnostyki (do 4.6 jest sporo ciekawych) po angielsku:
http://troubleshootmyvehicle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mam podobnie tylko w 4.6 (też cały zapłon nowy). Sond jeszcze nie sprawdzałem, a pokazuje mi za ubogą mieszankę raz na jednej grupie cylindrów raz na obu. Program Forscan, którym sprawdzam sugeruje:
- nieszczelny dolot z uszczelkami ssącego włącznie,
- niskie ciśnienie paliwa benzyna
- sonda lambda
- wydech przed sondą
- mafy, srafy itp.
Fajna stronka do diagnostyki (do 4.6 jest sporo ciekawych) po angielsku:
http://troubleshootmyvehicle.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
- Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
- Skąd: Koszalin / England
Re: Problem z Crown Vic
Ja w Victorii miałem problem z trzęsącym się silnikiem , elektryk od niemców nie potrafił zdiagnozowac więc udałem się do warsztatów JU ES end EJ i padło na COP cewka wymienili i śmigało ...
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)
Re: Problem z Crown Vic
KARLone chyba dal ci dobra podpowiedz. Moze wtrysk się zawiesił i leje, bo dziwne, ze na 160 km spalił za 150 pln. Spaliłeś za tyle gazu, czy benzyny?
-
Topic author - Posty: 12
- Rejestracja: 09 cze 2014, 20:47
- Samochód: Dodge Magnum/Ford CV
- Skąd:
Re: Problem z Crown Vic
Benzyny spalil tyle.
Gasnie mi i na pb i na lpg.
Gasnie mi i na pb i na lpg.