1998 Ford Crown Victoria LX

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Zostałem poproszony o prezentację, zatem prezentuję. Zaczynam od mojego ulubionego samochodu.

Crown Vic zakupiony w 2010 roku z przebiegiem 50.000 mil, aktualnie jest tam coś koło 98.000.

Właściwie nie wiem co o nim napisać, bo pewnie wszyscy tu wiedzą wszystko o tych samochodach. Jeśli więc ktoś chce jakieś szczegóły, to pytajcie, jeśli będę znać odpowiedź, to chętnie jej udzielę :D

Parę zdjęć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone »

Jak to co pisać? 5 lat eksploatacji to już jest coś, eksploatacja, modyfikacje jakieś nierozwiązane problemy. Mówisz, że to twoje ulubione auto, więc za coś musisz go lubić. Mnie np nie interesuje pojemność silnika i bagażnika tylko co pchnęło właściciela do desperackiego kroku zakupu takiego dinozaura.

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

W ciągu tych 5 lat został wymieniony kolektor, oczywiście pękł dość szybko, wymieniony na metalowy już. Ulubione auto z tych, podanych w podpisie z tego względu, że jeżdżę nim najdłużej, bo od 2011 roku, wcześniej śmigał nim mój tata. On zaszczepił we mnie tę miłość do dużych amerykanów, sam zresztą miał kiedyś takie smaczki jak eldorado 71, eldorado 80. Wcześniej mieliśmy też CV 1992, więc zakup kolejnej był tylko kwestią czasu.

Od października auto w zasadzie stoi, z tego względu, że na co dzień jeżdżę town carem. Vicky stoi w Kaliszu i czeka aż ją przyprowadzę do Warszawy. Do wymiany jest parę rzeczy, więc zapytam od razu jakie z poniższych części polecacie (możecie poratować linkami np. do rockauto). Chciałbym nabyć w miarę dobre, nie najtańsze, ale też nie jestem krezusem, żeby kupować najdroższe :( Potrzebuję cewki, tarcze i klocki.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Co do cewek to od razu co poradzę że tutaj nie warto oszczędzać. Motorcrafty są drogie ale jako jedyne pracują zgodnie ze specyfikacją i bezawaryjnie. W Usa można dostać zestawy cewek aftermarketowych i znam wiele złych opini na ich temat. Być może są jakieś dobre, tańsze zamienniki ale jak do tej pory tylko oryginały nie sprawiały nikomu problemu. Ją wymieniam cewki jak jakaś padnie. Kilka zostało mi jeszcze oryginalnych w silniku ale nie wiem które to były. Zawsze jak coś zamawiam że Stanów biorę jedną cewke zebyzawsze mieć zapas, jak koło zapasowe. Jak tylko mam misfire na jakimś garze daje nowa cewke i po kłopocie. Tarcze i klocki to nie wiem, ty masz zwykła CV a ją kupuje klocki pod P71. Jest jednak na RA duży wybór fajnuch tarcz i klocków
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

A czy tarcze i klocki od P71 będą pasować czy się czymś różnią? Cewki zamówiłem jakiś czas temu i to dwa komplety, oczywiście najtańsze, niestety (a może i stety?) nie doszły, zostały doręczone komuś innemu, chyba nawet w innym kraju, nie udało mi się nawet ustalić firmy przewozowej. Teraz się zastanawiam właśnie nad oryginalnymi i nad tym, do którego auta je włożyć.

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

http://sklepjeep.redcart.pl/p/5088/2414 ... -ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rozumiem, że tych takich nie ma co brać, lepiej sprowadzić motorcrafty, które w zasadzie wyjdą pewnie i tak taniej?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

saint benji pisze:http://sklepjeep.redcart.pl/p/5088/2414 ... -ford.html

Rozumiem, że tych takich nie ma co brać, lepiej sprowadzić motorcrafty, które w zasadzie wyjdą pewnie i tak taniej?
Chcesz kupować cały komplet 8 cewek czy potrzebujesz tylko kilka wymienić? Jeśli nie masz kasy, zlokalizuj przez OBD2, z którymi cylindrami jest problem, pozamieniaj cewki, żeby wyeliminować inną przyczynę i zamów tylko tyle cewek ile potrzebujesz +1 :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Zasadniczo planowałem wymienić już wszystkie, bo te, które są, też były przełożone od innego wozu i już trzecia padła. Jedną chyba nawet jeszcze mam na wymianę, po prostu chciałbym jak najwięcej części wsadzić tam nowych, a nie za bardzo się znam na tym co jak często się wymienia (choć zakładam, że takie rzeczy jak cewki dopiero jak się zepsują). Jak kupię komplet nowych, to obecne sprawne będę mieć na wymianę. Nie wiem też jak często powinno się wymieniać np. kable wn. I właściwie czemu mogą mi się tak psuć te cewki, bo może przyczyny tkwi gdzieś głębiej, np. w kablach? Po prostu nie mam o tym pojęcia, a wcześniej bardziej tata ogarniał takie sprawy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Cewki się psują bo tak już mają, nie lubią wilgoci na pewno. W cewkach typu COP Coil On Plug nie ma kabli WN, w tym cały ich urok :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 839&jpid=9" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 525&jpid=8" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.rockauto.com/catalog/moreinf ... 62&jpid=37" onclick="window.open(this.href);return false; przód tył

Z tego co mi przychodzi do głowy do wymiany na początek. Tarcze z tego względu, że coś bije przy hamowaniu, amortyzatory nie kojarzę, żeby były wymieniane od kiedy go kupiliśmy, a 50k mil to jednak trochę jest... Czy znawcy propsują na początek?

Mam jeszcze problem z drzwiami. Klamka w drzwiach kierowcy któregoś razu jakby się "zerwała", tzn. nie sprężynuje do podstawowego położenia. Drzwi otwierają się normalnie. Natomiast tyle drzwi się jakby blokują i ciężko się je otwiera i zamyka. Tu już pewnie będzie musiał zajrzeć mechanik...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Klamki chromowane powinienem mieć, tam pewnie jest jakaś sprężynka do wymiany. Z tylnymi drzwiami to pewnie pierdoła, zdejmij boczek i zobacz co tam się zacina.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Mam nadzieję, że ostatnie pytanie w najbliższym czasie - da się sprawdzić bez komputera, na którym cylindrze wypada zapłon, bez wymieniania każdej cewki po kolei? Pamiętam, że w jakimś aucie był taki system, że się ileś razy przekręcało kluczyk w stacyjce i potem kontrola check engine "wymrugiwała" odpowiedni kod, ale nie wiem czy ford ma coś podobnego.

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: BartekV8 »

Piękny Crown Vic :)
Widzieliśmy się wczoraj wczoraj na moście Śląsko Dąbrowskim?
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

Awatar użytkownika

siwrelax
Posty: 518
Rejestracja: 05 lip 2013, 23:21
Samochód: PTS '90
Skąd: Aktualnie: Hoge Hexel, NL

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: siwrelax »

saint benji pisze:Pamiętam, że w jakimś aucie był taki system, że się ileś razy przekręcało kluczyk w stacyjce i potem kontrola check engine "wymrugiwała" odpowiedni kod, ale nie wiem czy ford ma coś podobnego.
To jest system OBD. Twój wóz posiada już OBD II i da się to sprawdzić np. za pomocą interfejsu ELM 327 i laptopa lub telefonu z Bluetooth i odpowiednim programem. Groszowe sprawy. ELM 327 nie ze wszystkim jest kompatybilne, ale z Fordem raczej będzie współpracować. Niech się koledzy z młodszymi autami wypowiedzą :)
Nie jestem pewien, czy w OBD II jest możliwość odczytania kodów z kontroli Check engine, ale chyba nie.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12238
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Elm pracuje świetnie z CV i czyta wszystkie kody. Jego możliwości w dużej mierze zależą od oprogramowania. Warto się uzbroić w taki skaner bo szybko i tanio można diagnozowac błędy i ogólny stan silnika i osprzetu i być na bieżąco.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ