1998 Ford Crown Victoria LX

Ford
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Obrazek
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


piotrekzet

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: piotrekzet »

Zajebista instrukcja, chociaż ma jeden brak - jeśli się nie rusza, a powinno i wd40 nie pomaga, to trzeba wziąć młotek. Jeśli nadal się nie rusza, to potrzebny jest... większy młotek :)

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Mam problem z vicky. Jest generalnie luz na kierownicy i przy skręcaniu słychać takie klik, klik. Ponadto klika tak też na dziurach i ogólnie no czuję, że jest za luźno. Zastanawiam się czy to bardziej będzie kwestia przekładni, która może być do regeneracji/wymiany czy może steering shaft. Radek pisał, że wymienił steering shaft, bo był na tym luz i potem niebo a ziemia. Problem w tym, że byłem u mechanika i stwierdził, że jest tak, jak powinno być... Nie wiem co sądzić?

A co do chłodnicy oleju w skrzyni, o którą pytałem kiedyś, to okazało się, że jest taka zamontowana fabrycznie. :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Jak stoisz przed autem to masz steering shaft zaraz obok kolektora wydechowego po prawej stronie silnika. Chwyć go w kilku miejscach i nim poszarp, zdiagnozujesz w ten sposób czy masz luz na krzyżakach czy może coś stuka w samej przekładni. Warto byłoby też się wczołgać pod auto i oblookać idler arm, pitman arm i drążki kierownicze oraz końcówki drążków (a te przecież zmieniałeś jak pamiętam z tych używek co ci sprzedałem :D )
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Na zgaszonym silniku mogę steering shaftem pokręcić po jakieś pół centymetra w każdą stronę. A o te części i moje podejrzenia mógłbyś się w końcu przestać obrażać i odblokować mnie na fejsbuniu :P

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Bardziej mi chodziło o poszarpanie na boki, do góry i w dół :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone »

Samemu ciężko to sprawdzić i ciężko wytłumaczyć, trzeba by mieć porównanie jak powinno być. Te przekładnie ze względu na swoją konstrukcję mają zawsze jakiś luz ale ponoć są trwalsze ( nie ciekną) . Ja to podnosiłem maskę, łapałem za kolumnę kierowniczą i próbowałem kręcić na boki. Jak widać było, że kolumna się obraca, a drążki stoją no to przekładnia. Luzy mogą powodować elementy:
- kolumna a raczej krzyżaki
- przekładnia
- któraś z końcówek drążka
- złe prowadzenie to może też zła geometria, któraś gałek wahacza
Można jeszcze zerknąć na krzyżaki i pokręcić nimi przeciwstawnie czy wykazują luz. Mi wymienili krzyżaki na kolumnie. Fachowiec od wałów kardana dał sobie z tym radę w 2 godziny. Dolicz dniówkę na demontaż i ponowny montaż. Ja długo się bujałem po różnych doktorach, zanim trafiłem na takiego co ogarnął układ kierowniczy.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Demontaż i montaż kolumny jest prosty jak drut :P
Z tego co wiem to kolega ma nowe końcówki drążków i same drążki. Samą przekładnię można regulować w pod kątem luzu, od samej góry widać na przekładni dziurę na imbus i przeciwnakrętkę ale są fachowcy, którzy twierdzą że lepiej tego nie ruszac. Ja u siebie kasowałem w ten sposób luz ale efekty, mimo że były wyczuwalne to jednak mnie nie satysfakcjonowały dlatego ostatecznie kupiłem nową przekładnię i kolumnę ale tak jak pisał Karlone, najważniejsze na niej są krzyżaki no i ten gumowy element amortyzujący na nitach, przed samą przekładnią. Niestety nie wiem czy to się da regenerować.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

I jak wymieniłeś przekładnię i kolumnę to kierownica chodziła bez żadnego luzu jak w nowym aucie?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

saint benji pisze: 17 mar 2017, 08:26 I jak wymieniłeś przekładnię i kolumnę to kierownica chodziła bez żadnego luzu jak w nowym aucie?
Tak. Nadal nie mam żadnego luzu po 4/5 latach od wymiany.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Czyli chyba po prostu kupię części, zawiozę do mechanika, powiem "proszę wymienić" i tyle.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Przekłądnie są dość drogie, kup od razu z pitman armem.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Te steering shafty są trzy, jak widzę, upper, intermediate i lower, to też wszystkie? Już za samo to na tascaparts wychodzi ponad 500 baksów. Do tego gear assembly i pitman arm i mam rachunek na 1082 dolce :( Z przesyłką 1356.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Steering shaft składa się z 3 części, poza kabiną jest intermediate i lower. Upper sprawdzisz włażąc pod kierownicę, zobaczysz krzyżak, sprawdź czy ma luzy, nie powinien mieć bo pracuje w komfortowych warunkach, dlatego na odległość doradzam, żebyś kupił tylko środkowy i końcowy.
Przekładnię i pitmana kup na RA. Karlone ma chyba Cardone.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: saint benji »

Przekładnie na RA są tylko regenerowane, nie lepiej kupić nówkę? Poza tym ja muszę chyba mieć tę w/ Sport or Handling Package, a te są tylko Motorcrafta.

ODPOWIEDZ