Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzenie baku

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzenie baku

Post autor: saint benji »

Jak już tu jestem to zapytam: jak leję benzynę na prawie pusty bak (gdy zostaje około 10-15 litrów) to muszę lać bardzo powoli. Gdy wciskam spust do końca, to zawór odbija, a z wlewu wylatuje mi pod ciśnieniem z pół szklanki benzyny. Dopiero gdy bak zapełni się gdzieś w połowie, mogę lać mocniej, ale też nie do końca, bo odbija. Z czym może być problem?

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Podłączę się bo mam podobny problem, jak leję paliwo do Vic to jak leję na full speed to mi ciągle odbija. ?Kiedyś tego nie miałem, teraz się nasiliło, muszę zawsze trochę odjąć na cynglu żeby wolniej leciało...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KondziuCrownVicP73
Posty: 43
Rejestracja: 23 wrz 2014, 23:00
Samochód: Ford Crown Victoria 98
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KondziuCrownVicP73 »

sprawdźcie system EVAP :P dwie części Vapor Canister Purge Valve i Vapor Canister Vent Solenoid

tu jest schemat tego całego gówna http://www.fordforumsonline.com/threads ... k-up.2603/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ostatnio zmieniony 17 mar 2015, 09:55 przez KondziuCrownVicP73, łącznie zmieniany 1 raz.
Fuck The Fuel Economy Im Driving V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: RadAg! »

Dawno nie sprawdzałem błędów, może mam jakieś nowe. Zrobie sobie skanowanie jak wyzdrowieje. Mam przepaloną żaróweczkę od CHECK ENGINE - błogosławieństwo :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KondziuCrownVicP73
Posty: 43
Rejestracja: 23 wrz 2014, 23:00
Samochód: Ford Crown Victoria 98
Skąd: Warszawa

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KondziuCrownVicP73 »

RadAg! pisze:Dawno nie sprawdzałem błędów, może mam jakieś nowe. Zrobie sobie skanowanie jak wyzdrowieje. Mam przepaloną żaróweczkę od CHECK ENGINE - błogosławieństwo :D
jak odpiąłem wtyczne od Vapor Canister Purge Valve wypluł błąd od razu. to jest ten system parowania paliwa czy coś tskiego robi to za odpowietrznik bo normy przepisy ze nie mogą paliwa parować bezpośrednio do środowiska i idzie to pod maske i do przepustnicy ;)

fakt check przepalony to błogosławieństwo :D ja jak wymieniłęm żarówki w zegarach to nie musiałem zapalać światełka w samochodzie jak się check zapalił :P
Fuck The Fuel Economy Im Driving V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: KARLone »

właśnie niedawno miałem zmieniane oba: Vapor Canister Purge Valve i Vapor Canister Vent Solenoid. W mojej ocenie winnym był ten drugi, choć na forach zalecali wymianę obu naraz. W chwili obecnej i tak nie mogę lać z pełną prędkością aczkolwiek, idzie 100 raz sprawniej niż przed wymianą. Ogólnie można powiedzieć, że wlew do Vica jest bardzo długi i w zasadzie nie ma takiego spadku jak większość aut EU. U nas po prostu pistolety są chyba zbyt czułe, bo jak wstawię lejek i przez lejek tankuję, to benzyna znika w czeluściach zbiornika bez najmniejszego problemu. Nie wiem jak inne amerykany...

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone »

RadAg! pisze:Dawno nie sprawdzałem błędów, może mam jakieś nowe. Zrobie sobie skanowanie jak wyzdrowieje. Mam przepaloną żaróweczkę od CHECK ENGINE - błogosławieństwo :D
Radek, sprawdzałem, ten układ póki pracuje nie wywala błędu. U mnie nic nie było, dopiero ktoś na CVN mnie uświadomił o co cho. Układ musiałby ulec uszkodzeniu, żeby zaświecił check. Także nie wszystkie usterki wyłapiemy naszymi skanerami. W tym wypadku tylko objawy świadczą o uszkodzeniu.

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: saint benji »

Czyli rozwiązaniem jest wymiana tych dwóch gówienek, ale to tak naprawdę nic nie da, więc może najlepiej lać benę przez lejek? Tym bardziej, że mam gaz i benzynę leję gdzieś co 4-5 miesięcy...

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: RadAg! »

Rozmawiałem dziś z Kondziem, który ponoć oczyścił samodzielnie ten valve i problem zniknął, mozę Konrad dokładnie opisze co i jak :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: saint benji »

No Kondziu mnie ostatnio uczy samodzielnej obsługi Vicky i uświadomił mnie, że mamy w ogóle jakiś węgielek, chłopak jest niesamowity pod tym względem :D


piotrekzet

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: piotrekzet »

KARLone pisze:właśnie niedawno miałem zmieniane oba: Vapor Canister Purge Valve i Vapor Canister Vent Solenoid. W mojej ocenie winnym był ten drugi, choć na forach zalecali wymianę obu naraz. W chwili obecnej i tak nie mogę lać z pełną prędkością aczkolwiek, idzie 100 raz sprawniej niż przed wymianą. Ogólnie można powiedzieć, że wlew do Vica jest bardzo długi i w zasadzie nie ma takiego spadku jak większość aut EU. U nas po prostu pistolety są chyba zbyt czułe, bo jak wstawię lejek i przez lejek tankuję, to benzyna znika w czeluściach zbiornika bez najmniejszego problemu. Nie wiem jak inne amerykany...
Mój robi dokładnie to samo, nie mogę lać na "pełen gwizdek", bo zaraz odbija, ale zlewam to falistym sikiem, tym bardziej, że kilka razy trafiłem na stacje, gdzie nie było tego problemu. I zauważyłem, że tak naprawdę to największy wpływ ma ustawienie pistoletu.
A vapor valve to chyba nie do końca ma wpływ na tankowanie, kurcze, kiedyś czytałem o tym goownie, ale już nie pamiętam.. :(


julek79
Posty: 179
Rejestracja: 12 paź 2014, 16:32
Samochód: crown vicki'93 GMC VANDURA'88
Skąd:

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: julek79 »

u mnie w cv'93 jest to samo ,chociaz kumpel kiedys wlewał i dawał na opór i nic nie odbijało,a mi nie szło może jałopa jestem i nie umiem zatankowac?! ;D

Awatar użytkownika

KondziuCrownVicP73
Posty: 43
Rejestracja: 23 wrz 2014, 23:00
Samochód: Ford Crown Victoria 98
Skąd: Warszawa

Re: Ford Crown Victoria problem z tankowaniem a odpowietrzen

Post autor: KondziuCrownVicP73 »

RadAg! pisze: mozę Konrad dokładnie opisze co i jak :)
będe za jakiś czas jeszcze raz płucka zwalać to wtedy rozbiore to jeszcze raz i zdjęcia porobie:)
Fuck The Fuel Economy Im Driving V8

ODPOWIEDZ