mmaciekk94 pisze:[...]
-auto czasem gaśnie, tak jakby falują obroty, szczególnie na wolnych telepie go troche (Pb i LPG to samo) jakieś sugetie?
-skrócone są śruby w piaście (ktoś założył dystanse do tych brzydkich felg i musiał je skrócić bo bym dystansu nie przykręcił, brakuje po za tym średnio po jedną szpilkę na koło) czy można jakoś wymienić/dolożyć brakujące szpilki czy cała piasta nowa musi być?
-i najgorsze, coś szumi z tyłu powyżej 30km/h. Nie jest to wycie (jak np w jeepach atak wyje) tylko szuranie takie raczej nie zależne od poziomy wciskania pedału gazu. Ponownie jakieś sugestie?
Wiem, że 1 i 3 pytanie to wróżenie z fusów trochę ale liczę na porady typu: "ja bym sprawdził to a potem to" bo nawet nie wiem jak ugryźć temat
pierwsze: silnik krokowy do sprawdzenia - niesprawny nie zawsze wywala błąd. Raczej obstawiam coś z układem dolotu powietrza. Filtr powietrza, przepływomierz czy czysty i czy dobrze reaguje na zmiany przepływu
drugie i trzecie: szpilki chyba da się wymieniać, łożysk z przodu nie da się wymieniać i trzeba całą piastę zmieniać. Z tego co widziałem bez problemu można taką kupić na naszych portalach aukcyjnych. Z tyłu jest łożysko, które ma bieżnię po półosi, więc awaria łożyska powoduje sporo szkód. U mnie wyrobiło dziurę w moście. Ciekawe jest to, że nie miałem szumu tylko takie wibracje jak przy słabych oponach. Jako że byłem bezpośrednio po zmianie kół, więc założyłem błędnie, że musiałem odwrotnie zamontować koła. To był takie wibracje. Zakres naprawy: wymiana mostu, wymiana półosi i oczywiście łożysk. Awarii łożyska w dyfrze jeszcze nie miałem ale może warto sprawdzić czy się trzymają jeszcze kupy.