Argumenty: CVPI vs SUV'y

Ford
Awatar użytkownika

Topic author
LouCyphre
Posty: 20
Rejestracja: 14 gru 2012, 10:58
Samochód: jest Chev Evanda '05 2.0L/był Opel Omega '97 2.5V6
Skąd: Tomaszów Mazowiecki

Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: LouCyphre »

Witajcie,

Jakie macie za i przeciw wobec zakupu CV P71? Będę wymieniał auto (rok wcześniej niż planowałem).
W grę wchodzi wyłącznie P71 lub coś z SUV'ów, typu Explorer, Expedition, Tahoe, Durango itp (wersje tylko z V8)

P71
plusy:
- mocny sedan full-size na ramie z v8 (chyba oczywiste)
- auto niespotykane i jedyne w swoim rodzaju
minusy:
- gabaryty (w szczególności chodzi o długość)
- dostępność części do P71 "od ręki" oraz brak mechaników ogarniających to auto(??)

SUV'y
plusy:
- siedzisz wyżej, widzisz więcej
- załadujesz więcej, 3 rząd foteli,
- większy komfort jazdy (?)
- lepsza dostępność części
minusy:
- droższe części(?) zużycie paliwa?
- to w sumie "zwykłe" auta, które widuje się okazyjnie na ulicach miast

Aha, przyszłe auto będzie służyć do codziennej jazdy ~100 km + weekendowe wyjazdy, rodzinka 2+1
Za wszystkie opinie z góry dzięki:)

Awatar użytkownika

emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: emilianox »

Życie za krótkie jest żeby jeździć SUW'em. Moim zdaniem zdecydowanie CV P71, potężny, na ramie, prosty (też mi się taki marzy :roll: ). A co do mechaników, te podstawowe naprawy mechaniczne powinno się samemu umieć ogarnąć w razie problemów, bo szczerze większość mechanorów tylko czeka jak wjedziesz do nich amcarem to myślą jak cie tu orżnąć na kasę :> Przykład z życia, popularny serwis w moim mieście, alternatorów, rozruszników, itd. Przyniosłem rozrusznik do regeneracji, pyta się od czego to, ja od Jeepa G.Ch. V8 5.2, a on na to uuu, trudno to rozebrać, nie wiem czy będę miał takie łożyska, itd. ostatecznie skasował mnie na 200,- za wymianę łożysk i nasmarowanie, gdzie za większość popularnych rozruszników cena nie przekracza u nich 100-120 zeta.
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: Pan Arek »

Nie wiem czy można mówić o dobrej dostępności części do CVPI i jednocześnie sugerować kiepską lub gorszą do SUVów. Taki chyba urok tych samochodów, że ani do jednego ani do drugiego nie dostaniesz wszystkiego od ręki i trzeba czasem zanurkować w allegro czy rockauto.
Z drugiej strony porównujemy auta które są skrajnie różne.
Jeśli masz jeździć tym codziennie i piszesz, że dość sporo, to wybrałbym Forda że względu na przewagę w ekonomii (wiadomo, modular, mniejsza masa, napęd tylko na jedną oś i opływowość), chyba wszystkie SUVy z USA przypominają kiosk a w połączeniu z napędem na 4 koła na pewno nie będzie to najbardziej ekonomiczna opcja.
Ciężko zrozumieć mi plus unikatowiści Forda CV. Przecież Expedition, Tahoe nie mijamy codziennie.

Osobiście gdybym miał wybrać między CV a jakiMŚ SUVem to szukałbym Chevroleta Suburbana albo Forda Expedition- moim zdaniem najciekawsze, ale też największe i pewnie najbardziej uciążliwe przy codziennej jeździe; )
(Jest jeszcze Ford Excurison , ale to już całkowicie kłóci mi się z codziennością :D )
Nie wiem skąd minus u Forda za długość, jeśli większość jeśli nie wszystkie wymienione przez Ciebie SUVY też mają te 5m+.

Generalnie temat rzeka i chyba nie ma jednoznacznej wygranej w takim sporze.
Plusy sedanów są minusami dla właścicieli SUVÓW i odwrotnie.

Weź to co bardziej Ci się podoba, czyli Ford (wnioskuję z tytułu ) i się ciesz ;)
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: cezar62 »

LouCyphre pisze:W grę wchodzi wyłącznie P71 lub coś z SUV'ów
I w związku z powyższym zgadzam się z poniższym :)
Pan Arek pisze:Generalnie temat rzeka i chyba nie ma jednoznacznej wygranej w takim sporze.
Plusy sedanów są minusami dla właścicieli SUVÓW i odwrotnie.
Gdybyś chciał zasięgnąć opinii porównawczej dotyczącej dwóch sedanów, dwóch SUW-ów, czy kombiaków, czy vanów, obojętne, to można by się pokusić o wyszukanie różnic dających plusy lub minusy, ale SUV kontra sedan?... Ciężko... :)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: RadAg! »

Głupie trochę to wybieranie bo to skrajnie różne samochody pod względem użytkowym więc przede wszystkim powinieneś się kierować własnymi potrzebami. Jeżeli natomiast porównywać CVPI z czymkolwiek innym pod względem awaryjności, trwałości i prostoty obsługi to też brak praktycznie konkurencji więc wybór jest tylko jeden. CVPI się nie psuje a jak się zepsuje to naprawisz z jednym palcem w du..e. Części ściągasz z USA na zapas bo do CVPI w naszym kraju nie dostaniesz praktycznie NIC (chyba, że bedziesz kupował części "cywilne" ale wtedy drastycznie obniżysz trwałość i wytrzymałość samochodu).
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

crownvictoriase
Posty: 340
Rejestracja: 01 kwie 2016, 14:00
Samochód: 2004 Ford Crown Victoria P71
Skąd: Sztokholm

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: crownvictoriase »

Ja miałem suva całkowicie z innej bajki, teraz mam CV p71 jestem zakochany w tym aucie i wiem, ze będzie bardzo długo ze mną.
Mnie osobiście długość tego auta w ogólnie nie przeszkadza. Zanim kupiłem zastanawiałem sie jak będzie z parkowaniem, a teraz mogę powiedzieć ze parkuje mi sie nim łatwiej niż kompressorem mojej kobiety.
Ja totalny laik z mechaniki potrafię sobie poradzić z podstawowymi wymianami zuzywalnych części.
Części z Stanów zazwyczaj sa do 5 dni, wiec można powiedzieć ze prawie od ręki.
2004 Ford Crown Victoria P71 aktualnie. Nie zamienię na inny samochód


piotrekzet

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: piotrekzet »

SUV - z mojego punktu widzenia oczywiście - ma tylko taką zaletę, że wjedzie na głębsze koleiny niż standardowy sedan. Terenówka to to nie jest, bo musiałby mieć adekwatne opony do terenu. Dużo pali, za to słabo przyspiesza - w porównaniu z dowolnym sedanem z podobnym silnikiem. Dużo większa masa przydatna przy zderzeniach czołowych. Nie powiem, SUVy jako takie są bardzo ładne, ale takiej CV też nic nie brakuje. No i jak pójdziesz z alternatorem do naprawy, to powiesz, że od Forda i Cię tak nie wyczyszczą z kasy :P A dla 3 osób CV ma jeszcze sporo zapasu. Poza tym weź pod uwagę, że jak będziesz miał SUVa to natychmiast wszyscy krewni i znajomi z sedanami będą Ci truć dupę, żebyś przewiózł pralkę, lodówkę, szafę, łóżko, odwiózł babcię z dziadkiem i wnukami, przywiózł ciocię Halinkę z szóstką dzieci i czterema rowerami itp. ;)

Awatar użytkownika

emilianox
Posty: 428
Rejestracja: 05 mar 2015, 18:08
Samochód: Ford Explorer II '96 4.0 OHV V6
Skąd: Piotrków Trybunalski

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: emilianox »

piotrekzet pisze:Poza tym weź pod uwagę, że jak będziesz miał SUVa to natychmiast wszyscy krewni i znajomi z sedanami będą Ci truć dupę, żebyś przewiózł pralkę, lodówkę, szafę, łóżko, odwiózł babcię z dziadkiem i wnukami, przywiózł ciocię Halinkę z szóstką dzieci i czterema rowerami itp. ;)
Dobrze prawi :hihi: nie kupuj SUVa, bierz CV ;)
W amcarach nie liczy się spalania, to spalanie liczy pojemność twojego portfela... XD

Obecnie:
Ford Explorer II '96 4.0 V6

Ex:
Cadillac Seville '97 4.6 V8
Jeep Grand Cherokee I '96 5.2 V8

Awatar użytkownika

Pan Arek
Posty: 1079
Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
Samochód: nope
Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: Pan Arek »

Nie wiem czy jestem durny, ale spodziewałem się lepszych argumentów od fanów CVPI.
Części ze Stanów w 5 dni? Super! Rozumiem ze części do innych marek/suv ów brak na tamtejszym rynku albo czeka sie miesiacami?
"CVPI się nie psuje" - to zdanie przemilczę.

Z plusów CV vs suvy na pewno ekonomia i dynamiczność jazdy wynikającą z mniejszej masy i mniejszych oporów powietrza, to z pewnością istotne przy codziennej intensywnej eksploatacji.

Co do łatwości parkowania - serio? Jak ktos nie potrafi zaparkować to i w punto będzie mial wszędzie problem. Minusem pod tym wzgledem niektórych Suvów może byc ich szerokość i wysokość.
Z miejsc parkingowych można wystawać dupą, ale jak na szerokość nie wejdziesz to juz nic nie zrobisz.
Kolejny minus dużych suvów - wysokość - odpadają podziemne parkingi w większości.
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: pecha »

piotrekzet pisze:SUV - z mojego punktu widzenia oczywiście - ma tylko taką zaletę, że wjedzie na głębsze koleiny niż standardowy sedan. Terenówka to to nie jest, bo musiałby mieć adekwatne opony do terenu. Dużo pali, za to słabo przyspiesza - w porównaniu z dowolnym sedanem z podobnym silnikiem. Dużo większa masa przydatna przy zderzeniach czołowych. Nie powiem, SUVy jako takie są bardzo ładne, ale takiej CV też nic nie brakuje. No i jak pójdziesz z alternatorem do naprawy, to powiesz, że od Forda i Cię tak nie wyczyszczą z kasy :P A dla 3 osób CV ma jeszcze sporo zapasu. Poza tym weź pod uwagę, że jak będziesz miał SUVa to natychmiast wszyscy krewni i znajomi z sedanami będą Ci truć dupę, żebyś przewiózł pralkę, lodówkę, szafę, łóżko, odwiózł babcię z dziadkiem i wnukami, przywiózł ciocię Halinkę z szóstką dzieci i czterema rowerami itp. ;)
Lubię crown vicky ALE...
0to60.jpg
GC z 4,7l V8
TB z 4,2l I6
CV z 4,6l V8
czyli porównywalne silniki
Opierajmy się na faktach :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: MichaŁ »

pecha pisze: Lubię crown vicky ALE...
0to60.jpg
GC z 4,7l V8
TB z 4,2l I6
CV z 4,6l V8
czyli porównywalne silniki
Opierajmy się na faktach :D
:pada:
Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: RadAg! »

No tyle, że kolega mówił o CVPI a w porównaniu jest cywil.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: RadAg! »

Pan Arek pisze:
"CVPI się nie psuje" - to zdanie przemilczę.
Chwała ci za to. Głupio by było żebyś się wypowiadał skoro nie jesteś i nie byłeś jej posiadaczem :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1423
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: pecha »

RadAg! pisze:No tyle, że kolega mówił o CVPI a w porównaniu jest cywil.
dzięki za wytknięcie, nie zwróciłem uwagi na to
proszę bardzo tutaj info o P71




Rok..................Model.............................1/4 Mile

1992 Ford Crown Victoria Police Interceptor 17.48
1993 Ford Crown Victoria Police Interceptor 17.29
1994 Ford Crown Victoria Police Interceptor 17.25
1995 Ford Crown Victoria Police Interceptor 17.32
1996 Ford Crown Victoria Police Interceptor 16.89
1997 Ford Crown Victoria Police Interceptor 17.63
2003 Ford Police Interceptor 16.99
2004 Ford Police Interceptor "3:27" 16.44
2004 Ford Police Interceptor "3:55" 16.34
2005 Ford Police Interceptor "3:27" 16.44
2006 Ford Police Interceptor "3:27" 16.73
2006 Ford Police Interceptor "3:55" 16.57
2007 Ford Police Interceptor "3:34" 16.70
2008 Ford Police Interceptor "3:27" 16.35
2008 Ford Police Interceptor "3:55" 16.29
2009 Ford Police Interceptor "3:27" 16.69
2009 Ford Police Interceptor "3:55" 16.71
2010 Ford Police Interceptor "3:27" 16.74
2010 Ford Police Interceptor "3:55" 16.42
2011 Ford Police Interceptor "3:27" 16.82
2011 Ford Police Interceptor "3:55" 16.75

tak jak myślałem - wygląda to tylko gorzej

BTW czasóweczka w Tomaszowie na zlocie pokonana Trailblazerem szybciej niż CV P71 :papa:

ALE

nie o to chodzi

takie samochody powinno się kupować sercem
Jeżeli tylko serce komuś podpowiada P71 to nie ma się co zastanawiać

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Argumenty: CVPI vs SUV'y

Post autor: RadAg! »

Pecha na pierwszym zlocie w Tomaszowie KJS wygrały kolejno Mustang, moja CV Karola na 3 miejscu. Na zlocie na którym ty byłeś miałem zimówki więc na letnich na pewno bym cię objechał :D Zeby ci jeszcze dokopać powiem że T'blazer jest brzydszy nawet od multipli :P

A tak na serio to wiadomo, że CV jest przestarzała jeśli chodzi o performance ale czy my tutaj o tym mówimy?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ