Stajnia FORD
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: Stajnia FORD
Marko, robiłeś jakieś inne auta? Musisz skądś wiedzieć, że taka gruntowna odnowa kosztuje dwa lata... Lepiej się przyznaj
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
To tak do końca nie jest tak że KC "nie jedzie". Odpycha się jak najbardziej. Max. moment obrotowy to 340 Nm już przy 1600 obr/min co przy wadze auta ok. 1350 kg daje czas do 100 km/h -10,0 s. Ale jak to mówią mocy zawsze mało.
A odnośnie renowacji to start zależy od finalnego stanu auta. Ten sezon raczej zaplanowałem na promocję modelu i pokazanie się na zlotach i spotach Klubu Mustang Polska. Ostatecznie auto jest na chodzie !
Ostatnio zmieniony 25 sty 2018, 19:07 przez Marko, łącznie zmieniany 1 raz.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Kiedyś coś tam się zrobiło ... Mam przede wszystkim bogate doświadczenie życiowe, liczyć będę na wsparcie merytoryczne kolegów z Mustang Klub Polska i profesjonalne w tym względzie warsztaty. Jest zgromadzone zaplecze finansowe, swobodny dostęp do części zza wody, więc myślę że w tych 2 latach sie zmieszczę. Niektórzy z kolegów potrafią dopieszczać auto przez 4-5 lata.
Jedno wiem na pewno, w ciągu roku z takim zakresem prac nie ma szans.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Stajnia FORD
Piękna maszyna już teraz, a co dopiero po renowacji?... Marzenie
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
- Posty: 357
- Rejestracja: 27 lip 2015, 21:32
- Skąd:
Re: Stajnia FORD
Taki model też KC kończy remontować chlopak z innego forum.
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Nieco informacji z placu boju w temacie Mustang King Cobra. Od sierpnia ub.roku trwają prace blacharsko-lakiernicze. Równolegle toczy się remont układu napędowego silnik-skrzynia biegów. W kolejce czeka tylny most. Montaż ostateczny i powrót na drogi powinien zakończyć się w połowie tego roku. Poniżej kilka zdjęć z frontu walki.
Dla fanów FB, w miarę bieżące info tu: https://www.facebook.com/pg/KingCobra.1 ... e_internal
Dla fanów FB, w miarę bieżące info tu: https://www.facebook.com/pg/KingCobra.1 ... e_internal
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Stajnia FORD
Mega, sam to wszystko robisz?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Stajnia FORD
Ile roboty. Podziwiam. Mam nadzieję że uda się wszystko skończyć bez poślizgu. Jak z dostępem do części?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Prace blacharsko-lakiernicze , remont kapitalny silnika i skrzyni biegów wykonują warsztaty posiadające doświadczenie w renowacji egzemplarzy amerykańskiej motoryzacji. Ja w miarę swoich możliwości staram się odświeżać, przeprowadzać renowację poszczególnych elementów wnętrza korzystając z faktu że auto jest totalnie "wybebeszone".
Jeśli chodzi o części typu eksploatacyjnego to raczej nie ma problemów. Zakupy porobione, części leżą na półkach czekając na wymianę w odpowiednim momencie. Mam na myśli poszczególne elementy zawieszenia , ukł. kierowniczego , hamulcowego. Odnośnie silnika to oprócz kapitalki zmienione będą też wałki , sprężyny, tłoki , zrobiony będzie porting głowic , itd . Docelowo ma być ok. 50% więcej mocy.
Ale samemu trzeba na to wszystko zarobić.
Jeśli chodzi o części typu eksploatacyjnego to raczej nie ma problemów. Zakupy porobione, części leżą na półkach czekając na wymianę w odpowiednim momencie. Mam na myśli poszczególne elementy zawieszenia , ukł. kierowniczego , hamulcowego. Odnośnie silnika to oprócz kapitalki zmienione będą też wałki , sprężyny, tłoki , zrobiony będzie porting głowic , itd . Docelowo ma być ok. 50% więcej mocy.
Ale samemu trzeba na to wszystko zarobić.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Miało być o wiele wcześniej, ale życie pisze swoje scenariusze. Kończymy ostatecznie etap blacharsko -lakierniczy.
Ostatnie zdjęcia przed wjazdem do komory lakierniczej.
Ostatnie zdjęcia przed wjazdem do komory lakierniczej.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Długo było tutaj cicho. Jak to wygląda na dziś ?
King Cobra niestety dalej w trakcie prac. Z planowanych 2 lat zrobiło się już 3,5 roku, a auto dalej podczas prac mechanicznych. Dlaczego tak wyszło? Bo uwierzyłem zapewnieniom fachowców ? , nie zabezpieczyłem się umowami, paragrafami ? , trafiłem w złe miejsce ? , w złym czasie ? Nie wiem ! Coś tam się dzieje , posuwa naprzód , ale strasznie ślimaczy.
Szczegóły można niezmiennie śledzić na FB : https://www.facebook.com/KingCobra.1978
Nie wdając się w szczegóły, wreszcie zagadał silnik. Już widać i słychać, że fabryczne 141 KM to już wspomnienie. Demonem mocy z pewnością nie będzie, ale rozwiązania które tam się znalazły mają w sposób znaczący poprawić jego charakterystykę. Zobaczymy.
W tak zwanym międzyczasie dla poprawy nastroju, w połowie tego roku dokonany został remoncik blacharsko- lakierniczy Explorera III . Do kompletu wykonano pełną konserwację podwozia i profili zamkniętych. Myślę, że tu będę miał spokój na następne -naście lat.
No i ostatnia, spektakularna zmiana. Do Stajni FORD w ostatnim czasie dołączył inny Ford Mustang. Przedstawiciel ostatniej z akceptowanej przeze mnie generacji. Rocznik 2012. Takie coś !
King Cobra niestety dalej w trakcie prac. Z planowanych 2 lat zrobiło się już 3,5 roku, a auto dalej podczas prac mechanicznych. Dlaczego tak wyszło? Bo uwierzyłem zapewnieniom fachowców ? , nie zabezpieczyłem się umowami, paragrafami ? , trafiłem w złe miejsce ? , w złym czasie ? Nie wiem ! Coś tam się dzieje , posuwa naprzód , ale strasznie ślimaczy.
Szczegóły można niezmiennie śledzić na FB : https://www.facebook.com/KingCobra.1978
Nie wdając się w szczegóły, wreszcie zagadał silnik. Już widać i słychać, że fabryczne 141 KM to już wspomnienie. Demonem mocy z pewnością nie będzie, ale rozwiązania które tam się znalazły mają w sposób znaczący poprawić jego charakterystykę. Zobaczymy.
W tak zwanym międzyczasie dla poprawy nastroju, w połowie tego roku dokonany został remoncik blacharsko- lakierniczy Explorera III . Do kompletu wykonano pełną konserwację podwozia i profili zamkniętych. Myślę, że tu będę miał spokój na następne -naście lat.
No i ostatnia, spektakularna zmiana. Do Stajni FORD w ostatnim czasie dołączył inny Ford Mustang. Przedstawiciel ostatniej z akceptowanej przeze mnie generacji. Rocznik 2012. Takie coś !
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 336
- Rejestracja: 03 paź 2020, 08:19
- Samochód: Mercury Grand Marqius 10'
- Skąd: Elbląg
- Kontakt:
Re: Stajnia FORD
GT 500.Szanuję.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Stajnia FORD
Przejrzałem cała relacje na FB. Super się zapowiada, worek pieniędzy napewno poszedł ale ciekawy klasyk zostanie uratowany.Marko pisze: ↑01 lis 2021, 10:28 Długo było tutaj cicho. Jak to wygląda na dziś ?
King Cobra niestety dalej w trakcie prac. Z planowanych 2 lat zrobiło się już 3,5 roku, a auto dalej podczas prac mechanicznych. Dlaczego tak wyszło? Bo uwierzyłem zapewnieniom fachowców ? , nie zabezpieczyłem się umowami, paragrafami ? , trafiłem w złe miejsce ? , w złym czasie ? Nie wiem ! Coś tam się dzieje , posuwa naprzód , ale strasznie ślimaczy.
Szczegóły można niezmiennie śledzić na FB : https://www.facebook.com/KingCobra.1978
Nie wdając się w szczegóły, wreszcie zagadał silnik. Już widać i słychać, że fabryczne 141 KM to już wspomnienie. Demonem mocy z pewnością nie będzie, ale rozwiązania które tam się znalazły mają w sposób znaczący poprawić jego charakterystykę. Zobaczymy.
W tak zwanym międzyczasie dla poprawy nastroju, w połowie tego roku dokonany został remoncik blacharsko- lakierniczy Explorera III . Do kompletu wykonano pełną konserwację podwozia i profili zamkniętych. Myślę, że tu będę miał spokój na następne -naście lat.
No i ostatnia, spektakularna zmiana. Do Stajni FORD w ostatnim czasie dołączył inny Ford Mustang. Przedstawiciel ostatniej z akceptowanej przeze mnie generacji. Rocznik 2012. Takie coś !
Co do silnika mam parę pytań odnośnie głowicy:
- czy przed i po obróbce ( porting plus większe zawory) był pomiar na flow-benchu?
Sam w swoim silniku Olds-a wstawiam większe zawory, jestem na etapie budowy flow-bencha amatorskiego, stąd ciekawy jestem wyników jeśli takowe majstry robiły. To był pełny porting czy tylko "bowling" wokół wystającej prowadnicy?
- kto obrabiał głowice? wał? szukam sensownych ludzi..... oprócz stolycy bo worek pieniędzy tam to mało.
POzdrawiam
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8
-
Topic author - Posty: 97
- Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
- Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
- Skąd: Kaszuby
Re: Stajnia FORD
Pomiarów przepływu nie było - (nic mi o tym nie wiadomo). Wszystkie zmiany włącznie z portingiem są efektem pracy jednego człowieka. W trakcie omawiania z mechanikiem moich oczekiwań co do tego silnika powstał przybliżony zakres prac i zmian które trzeba wykonać aby je osiągnąć. Wszystko w oparciu o jego (mechanika) wieloletnie doświadczenie i jego własne autorskie rozwiązania. Dostał ode mnie zielone światło i rozpoczął pracę. Modyfikacji autorskich jest tam sporo. Takich które wypracował i stworzył przez lata pracy a w zasadzie teraz miał możliwość skumulować je w tym silniku. Np. ukształtowania kanałów ssących głowicy jak i kolektora ssącego. Porting był pełen.
Gdzie były robione głowice i wał - nie mam pojęcia. Pewno gdzieś blisko niego (czyli koło W-wy). Wiem tylko, że była diabelsko długa kolejka.
Z takich ciekawostek , nie wiem czy zwróciłeś uwagę na sposób portingu kolektora.
Gdzie były robione głowice i wał - nie mam pojęcia. Pewno gdzieś blisko niego (czyli koło W-wy). Wiem tylko, że była diabelsko długa kolejka.
Z takich ciekawostek , nie wiem czy zwróciłeś uwagę na sposób portingu kolektora.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.
-
- Posty: 248
- Rejestracja: 15 lis 2020, 20:37
- Samochód: Cadillac Seville
- Skąd: Łęczyca - ELE
Re: Stajnia FORD
Ja mam kolektor Edelbrocka, jest kolektor high Volume.Marko pisze: ↑02 lis 2021, 11:02 Pomiarów przepływu nie było - (nic mi o tym nie wiadomo). Wszystkie zmiany włącznie z portingiem są efektem pracy jednego człowieka. W trakcie omawiania z mechanikiem moich oczekiwań co do tego silnika powstał przybliżony zakres prac i zmian które trzeba wykonać aby je osiągnąć. Wszystko w oparciu o jego (mechanika) wieloletnie doświadczenie i jego własne autorskie rozwiązania. Dostał ode mnie zielone światło i rozpoczął pracę. Modyfikacji autorskich jest tam sporo. Takich które wypracował i stworzył przez lata pracy a w zasadzie teraz miał możliwość skumulować je w tym silniku. Np. ukształtowania kanałów ssących głowicy jak i kolektora ssącego. Porting był pełen.
Gdzie były robione głowice i wał - nie mam pojęcia. Pewno gdzieś blisko niego (czyli koło W-wy). Wiem tylko, że była diabelsko długa kolejka.
Z takich ciekawostek , nie wiem czy zwróciłeś uwagę na sposób portingu kolektora.
Z portingiem jest pewien problem. Nadmierny zwiększenie przepływu przy danym otwarciu zaworu może spowodować spadek dynamiki.
Jak poczytasz Amerykanów oni robią najpierw pomiar przeplywu, dla głowicy przed obróbka, później po wstawieniu większych zaworów i dopiero robią porting. I ponowny pomiar. Poruszę ten temat w swoim topic-u. I tak czekają Cię regulacje zapłonu i gaźnika, najlepiej po dotarciu całego układu. Polecam hamownie.
Porting robił pan Jacek z Nadarzyna?
Cadillac Seville - 1 gen - 350cui v8