Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Ford
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11497
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! » 10 sie 2017, 12:09

JEDI_V pisze:
10 sie 2017, 11:46
Odginasz ramke drzwi, klinujesz plastikowymi klinami a potem drut i z petelka i probujesz otworzyc. A z drugiej strony MGM nie ma zamka kodowego?
Źle!!!

Drut i pętelka to może w maluchu. W MGM, podobnie jak w CV (wiem bo tak otwierałem) po odgięciu ramki prostym drutem celujesz w przycisk UNLOCK na drzwiach, który jest dostępny od góry. Samo odginanie ramki to trudny proces. Mi to robił fachowiec. Najpierw wkładał między drzwi i dach specjalną poduszkę, którą pompował i wtedy robiła się odpowiednia szczelina na kliny. Samymi klinami będzie ciężko bo to nie jest Honda czy Toyota...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 592
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa/Kalisz

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: saint benji » 10 sie 2017, 13:58

Czytałem, że to może na stałe odkształcić drzwi. Nie ma jakiej metody na wieszak druciany?

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 10 sie 2017, 15:25

najlepsza będzie długa antena - na prawdę nie wiele trzeba odginać - w sumie banalne jak już robisz to drugi raz.


MichaŁ
Posty: 2640
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: '05 T&C LTD i '90 Voyek LE
Skąd: Oleśnica

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: MichaŁ » 11 sie 2017, 06:01

Ja tak samo otwierałem Freestara. Kliny i metalowy wieszak z pralni rozgięty tak żeby nacisnąć unlock :)

Wysłane przez Tapatalk

Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


JEDI_V

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: JEDI_V » 11 sie 2017, 06:29

Jak dlugo pamietam, to w kazdym moim aucie mam gdzies schowany zapasowy kluczyk, w razie WU.


Adam_m
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2016, 08:23
Samochód: Ford Thunderbird '95 V8
Skąd: Nowy Sącz

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: Adam_m » 11 sie 2017, 21:48

saint benji pisze:
10 sie 2017, 11:38
Kolega zgubił kluczyki od MGM 99, ma ktoś jakiś pomysł jak się dostać do środka? :D Potem pewnie konieczna będzie wymiana stacyjki i zamków, nie?
ja niedawno zatrzasnalem swoje w srodku :roll:
przyjechal gosc (znaleziony w ogloszeniach a olx pod haslem awaryjne otwieranie drzwi) i wytrychami otworzyl, 20 sekund roboty, zadnych uszkodzen, zadnego odginania.

p.s. zestaw wytrychów na allegro jest tanszy jak usluga wiec mozna samemu probowac, o ile auto stoi w bezpiecznym miejscu ;)

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 13 sie 2017, 10:45

narzędzia same nie pracują ;) zdolności manualne w tym zawodzie to podstawa. Nawet kiedyś trafiłem na stronę pasjonatów otwierania wszelkiego rodzaju zamknięć - coś jak klub krzyżówkowiczów czy sudoku. Oni się tym po prostu pasjonują. Wątpię, żeby ktoś świeży w temacie dałby sobie radę.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11497
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! » 14 sie 2017, 11:01

saint benji pisze:
10 sie 2017, 13:58
Czytałem, że to może na stałe odkształcić drzwi. Nie ma jakiej metody na wieszak druciany?
Nie odkształci, chyba że je złamiesz :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 15 sie 2017, 10:31

Spotkała mnie niemiła sytuacja - jak wiadomo, mój Vic uzyskał przegląd, w dużej mierze nadaje się do jazdy, aczkolwiek nie mam jeszcze na tyle zaufania do auta, z racji tego, że był tak bardzo rozczłonkowany, w związku z tym jężdżę sobie po okolicy i testuję auto, słucham, staram się wyczuć, czy wszystko pracuje jak należy. Przyszedł też czas na nocną jazdę - niestety moje obawy potwierdziły się.

Po ok 20 minutach jazdy zaczęły mi gasnąć i zapalać się się światła główne. Z racji tego, że wcześniej korzystałem modułu świateł dziennych (system kanadyjski) mało korzystałem ze świateł mijania, dzień długi, szkoda tego palić. Oczywiście 20 km od domu, w ciemności, na drodze ciężko coś poradzić. Docisnąłem znane mi wtyczki, sprawdziłem bezpieczniki i tyle. Po paru minutach odpaliłem auto znowu i ruszyłem w drogę powrotną. Niestety sytuacja się powtórzyła. Ciekawe, że stop i kierunkowskazy działały normalnie.

Po dojechaniu do domu, zacząłem studiować wujka google. Teorii miliard, najwięksi hakerzy przerabiali LCM'y. Myślałem, że może moduł świateł dzienny wprowadza jakieś napięcie do LCM'a i elektronika świruje, odłączenie tego ustrojstwa jednak nie przyniosło efektu. Ściągnąłem sobie zatem schemat, żeby sprawdzić który element może powodować takie efekty: wyłącz, załącz, wyłącz itd. I wtedy patrząc na schemat przypomniałem sobie o jednej z teorii o której czytałem w sieci - uszkodzony circuit breaker. Nawet nie wiem jak to nazywa się po polsku i co to w ogóle jest?

Okazuje się, że ten circuit breaker, jest to rodzaj wyłącznika automatycznego. Różni się tym od bezpiecznika topikowego, że w przypadku wzrostu prądu (a zatem wzrostu temperatury) w obwodzie otwiera styk znajdujący się w środku tego dziada, gdy ostygnie, styk się zamyka, więc znowu zaczyna się grzać, a więc sytuacja zapętla się. To było to!

Ten circuit breaker znajduje się w skrzynce bezpieczników w kabinie, pozycja nr 12 i wygląda jak na zdjęciu. Wystarczy zastąpić go odpowiednim bezpiecznikiem topikowym. Nie wiem, czy będę w związku z tym ściągał nowego breakera. Zrobiłem jazdę prawie godzinną i wszystko działało jak należy. Temat w sieci opisany jako common problem for panther platform.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


JEDI_V

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: JEDI_V » 15 sie 2017, 11:10

Ale to nie wina circut breakera tylko czegosc, co powoduje wzrost pradu, masz ty orginalne zarowki o fabrycznej mocy, czy jakies np.100W.
Lat temu kilka kupujac we Wroclawiu PTS jechalem A4 w srodku nocy na dlugich, bo mijania ledwo swiecily i w srodku pola wszystko zgaslo, okazalo sie, ze dlugie/drogowe mialy zarowki 110W, wiec to zabezpieczenie sie przegrzewalo i wylaczalo swiatla. Do domu dojechalem juz tylko na mijania.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2678
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: cezar62 » 15 sie 2017, 22:27

KARLone pisze:
15 sie 2017, 10:31
uszkodzony circuit breaker. Nawet nie wiem jak to nazywa się po polsku i co to w ogóle jest?
/.../
Okazuje się, że ten circuit breaker, jest to rodzaj wyłącznika automatycznego
Odpowiedziałeś sobie sam, ja dodam, że ogólnie tłumaczy się tę nazwę circuit breaker jako wyłącznik instalacyjny, czyli po prostu bezpiecznik. A bezpiecznik raczej nie jest automatyczny, gdy się tego nie określi dodatkowo.

W omawianym przypadku wyłącznik ten jest przeznaczony zapewne do ochrony obwodu elektrycznego przed uszkodzeniem wynikającym z przeciążenia lub zwarcia. Ale piszesz, że zwykły topik nie puszcza, więc może za mocny drut dałeś i puści coś w innym miejscu w instalacji?...

Circuit breaker był zużyty/uszkodzony i nie trzymał, czy coś dalej w instalacji jest nie tak i podgrzewało ten wyłącznik?...
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 15 sie 2017, 22:58

Mierzylem prądy na wyjsciu z LCM. Wszystko w normie, znaczy sie zarowki normalne 55W i pobierały ok 4 amper. Maksymalnie płyneło ok 13 amper na całe oswietlenie samochodu, a breaker mial 18A nominalnego pradu, ewidentnie nie powinien zadzialac. Pewnie sie wygrzal w wyniku ciaglej eksploatacji. Nikt nie przewidzial ciaglego swiecenia lampami w dzien. Wszystkie auta bez dziennych swiatel maja powygrzewane gniazda zarowek, oraz jak sie okazuje takie wyłączniki. Tak czy owak bede to obserwowal. Moze nawet zmniejsze bezpiecznik na 15A.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3443
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: KARLone » 15 sie 2017, 23:16

Tak jeszcze dla wyjasnienia. Wyłącznik to rodzaj łącznika, zdolny do wielokrotnego łaczenia, bezpiecznik jest jednorazowy. To co pisza w necie o circuit breakerach dotyczy głównie wersji na 230V. Ten samochodowy nie posiada zadnej dźwigni, ani wskaznika zadzialania, zatem jest dość trudne do wyłapania w razie awarii Ponowne załączenie nastepuje po ostygnieciu, samoistnie, można powiedziec automatycznie. Zwykly bezpiecznik po prostu zgasi nagle swiatla i juz nie zalaczy. Mysle ze to jedyna funkcja dodatkowa którą przewyzsza zwyklego bezpiecznika topikowego.

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 2678
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
Skąd: Opole
Kontaktowanie:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: cezar62 » 15 sie 2017, 23:19

KARLone pisze:
15 sie 2017, 22:58
Pewnie sie wygrzal w wyniku ciaglej eksploatacji. Nikt nie przewidzial ciaglego swiecenia lampami w dzien. Wszystkie auta bez dziennych swiatel maja powygrzewane gniazda zarowek, oraz jak sie okazuje takie wyłączniki.
I to się nadaje do prasy! Myślę dokładnie tak samo.
(Co też potwierdza moją opinię, że świecenie lampami w dzień, to idiotyzm.)
Amerykańscy naukowcy zbadali, że im człowiek jest starszy, tym starzej wygląda
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6L V8 SOHC 16V
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 DOHC 16V

Awatar użytkownika

lincoln1998
Posty: 1962
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Samochód: 1998 Lincoln Town Car Signature Series 4.6 V8
Skąd: Kalisz

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: lincoln1998 » 04 lis 2017, 23:00

Cześć Panowie :)

Jako,że staliśmy się dzisiaj szczęśliwymi posiadaczami Lincolna Town Cara z 1998 roku mam już pierwsze pytanie ;)

Niestety ktoś długo jeździł bez wymiany oleju w silniku i w dodatku wg. kartki na 15w40 . Zostać przy tej lepkości czy zmieniać bezdyskusyjnie na 5w20 ? Filtr oleju WIX czy Motorcrafta ?
Obecnie:

2002 Chevrolet Avalanche Z71 5.3 V8
2001 Chrysler LHS 3.5 V6

Ex:

1991 Lincoln Town Car 5.0L V8
1993 Chevrolet G20 5.7L V8
1999 Chrysler Town & Country LXi 3.8 V6
2000 Chrysler Sebring Conv. JXi 2.5 V6
1997 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8
1998 Chrysler Concorde LXi 3.2 V6
1995 Chevrolet C1500 Pickup 4.3 V6
1998 Chrysler LHS 3.5 V6
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika