Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: wojtekrobert »

Na wzór tematu który założył Michał, dotyczącego Suvów GM (tfu tfuuuuu :razz: ) zakładam taki temat dotyczący fordowskiej platformy Panther (ohy i ahy :pada: ), jak coś takiego istnieje to proszę dołączyć posta, jak nie to proszę o przyklejenie w dziale Ford / Mercury / Lincoln.

Na początek mam zrobiony wzór płyty podłogowej do bagażnika. Mianowicie, jak ktoś chce sobie wstawić lpg do swojej fury i chce włożyć butlę toroidalna do wnęki w bagażniku oraz chciałby mnieć ukrytą butlę oraz płaską podłogę to ja sobie coś takiego zrobiłemz płyty OSB, mam do tego gotowy wzór z kartonu, wystarczy odrysować i wyciąć płytę OSB i gotowe. Wymiary zrobiłem pod butlę wysoką na 180-200 mm.
Jak ktoś nie ma umiejętności, czasu itp, aby taki wzornik wykonać samemu, to mogę wysłać listem gotowy. Zajęło mi to trochę czasu aby to spasować, więc polecam.
IMG_20170205_153659.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Fajnie, że zrobiłeś ten temat ale nic mi do głowy nie przychodzi żeby napisać aktualnie ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: cezar62 »

Mnie przychodzi:
- Jak wyjechać Mercurym z pieprzonego parkingu, który jest nieodśnieżany i ma na całej powierzchni dwudziestocentymetrową warstwę zamarzającego śniegu?...
Pół godziny się męczyłem, narobiłem lodu i guzik. Nie wyjechałem. Jakieś triki?
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

No napewno nie tyłem. Na 2 biegu i jeśli nadal nie ciagnie to wtedy kolejno:
1.wrzucamy coś ciężkiego do bagaznika lub bierzemy pasażerów
2.zmieniamy opony na zimowe
3.zakładamy szperę :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: wojtekrobert »

Przede wszystkim zimowe opony Czarek załóż :)

wiaderko z popiołem się przydaje w bagażniku :P
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: cezar62 »

Pozycja na parkingu taka, że musiałem zaczynać jazdą do tyłu. I to akurat poszło gładko. Dalej były kłopoty.
ad.1 Nie lubię dźwigać i jestem samotnikiem.
ad.2 Nigdy w życiu!
ad.3 To może na następną zimę.
Nie pracuję już w elektrowni, to i popiołu nie posiadam :P
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6

Awatar użytkownika

crownvictoriase
Posty: 340
Rejestracja: 01 kwie 2016, 14:00
Samochód: 2004 Ford Crown Victoria P71
Skąd: Sztokholm

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: crownvictoriase »

Wojtek, będziesz te płytę osb jakimś materiałem obklejac?
2004 Ford Crown Victoria P71 aktualnie. Nie zamienię na inny samochód

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Napiszę podstawy:

Olej do silnika 5W20 lub 5W30. Generalnie silniki Modular są projektowane pod 5W30 jednak Ford aby sprostać gdzieś po drodze wymaganiom ekooszołomów zmienił w okolicach 2000 roku rekomendacje na 5W20, który jest "rzadszy" więc wpływa pozytywnie na konsumpcje paliwa. O ile można lać 5W20, to jest on trudno dostępny w PL poza tym przy autach z większym przebiegiem lałbym już tylko 5W30. Są też w USA wśród taryfiarzy takie patenty aby przy bardzo dużych przebiegach mieszać 5W30 z 5W40 50/50 i w ten sposób otrzymujemy 5W34 - oczywiście mieszać najlepiej oleje tego samego producenta i tego samego rodzaju.
Od wielu lat z powodzeniem stosuję tani w porównaniu do syntetyków i olejów typu MaxLife olej Valvoline Durablend 5W30 i nie narzekam.
W przypadku silnika Modular ważniejsza jest częstość wymiany oleju niż jego producent. Olej zmieniamy co 3 tys. mil jeżeli nic nie pomyliłem.

Filtr oleju tylko i wyłącznie Motorcraft FL-820S. Ten filtr jest tak zaprojektowany ze nie cały olej schodzi do miski olejowej (anti drain valve) a więc przy odpaleniu silnika szybciej idzie olej na rocker arms i wałki rozrządu.

Skrzynia 4R70W lub w nowszych 4R75W to 3 biegowy automat z nadbiegiem, czyli do dyspozycji mamy 4 biegi. Nadbieg mozna wyłączyć O/D off na końcu shiftera przyciskiem. Wtedy mamy na desce rozdzielczej kontrolkę OD OFF w kolorze zielonym. Nie musimy o pamiętać o tym, żeby włączyć OD, po każdym uruchomieniu silnika skrzynia pracuje z nadbiegiem dopóki go nie wyłączymy.

Olej w skrzyni Mercon V, który można też stosować w starszych skrzyniach dla których producent przewidział olej Mercon. Mercon V jest kompatybilny w dół.

W P71 wrażliwym tematem jest agresywne sterowanie pracą skrzyni, która przy redukcji potrafi zrzucić bezpośrednio z OD do drugiego biegu, jest to niebezpieczne dla skrzyni, można ukręcić wał w skrzyni, są na necie zdjęcia ;) Dlatego warto przed wyprzedzaniem, przy wyższej prędkości np 120 km/h i wyższej zanim wciśniemy gaz w podłogę, wcisnąć OD OFF wtedy skrzynia zrzuca na trójkę i przy ewentualnej redukcji na dwójkę nie ma ryzyka, że skrzynia od razu schodzi o 2 biegi w dół. Poza tym to są pancerne skrzynie :)

Do roku 2001 w konwerterze skrzyni jest korek spustowy, więc można bez wypompowywania oleju specjalnymi pompami zrzucić sobie olej z konwertera grawitacyjnie. Warto to robić przy zmianie oleju w skrzyni.

Słaby punkt silnika Modular to kolektor dolotowy wykonany z tworzywa, który sobie lubi pęknąć szczególnie w przedniej lub tylnej części. Najczęściej kupowane kolektory firmy Dorman jako zamienniki obniżają moc silnika o 20 koni, mają nieprawidłowo zaprojektowane kanały powietrzne dlatego przy konieczności wymiany kolektora kupujemy jedyny słuszny kolektor ssący Ford Racing stosowany w Mustangach. Jest to oryginalny kolektor Motorcrafta ze wzmacnianymi pasażami przednim i tylnym wykonanymi z aluminium i kosztuje bagatela blisko 300 USD ;)

Warto też wspomnieć że silniki w Crown Victoriach i Panther Platform miały zmieniane głowice na przełomie 99-2000. Głowice tzw NON PI i głowice PI (PI od Performance Imrove) dlatego przy doborze kolektora ssącego trzeba koniecznie upewnić się jakie mamy głowice w swoim silniku.

Obrazek

Tylny most 8,8" to jedna z solidniejszych konstrukcji na świecie, nawet GM-owcy nienawidzący Fordów ładują fordowskie 8.8 do swoich Chevroletów ;D

Płyn hamulcowy DOT 4

Wspomaganie kierownicy Mercin/Mercon V

Układ kierowniczy do 2002 roku (albo 2003) na przekładni ślimakowej lubiący dostawać luzy ale nie przekładnia jest problemem tylko krzyżak nr 2 na kolumnie kierownicy, który jest umieszczony bardzo blisko kolektora wydechowego po prostu szybko dostaje luzy ze względu na bardzo zróżnicowaną termikę , warto go często smarować. W ogóle kolumna kierownicy to słaby punkt bo z koleji w późniejszych modelach z przekładnią listwową Ford robił wezwania serwisowe na wymianę kolmny, która koroduje w przyśpieszonym tempie i pęka. Skręcach a tu nic, dalej jedziesz prosto... Warto więc, jesli nie wiemy co siedzi w naszym układzie kierowniczym za kolumna, zwrócić na nią uwagę.

To tyle na teraz. c.d.n. :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Wojtek a butle juz wsadziłeś od lpg?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: wojtekrobert »

Piotrek docelowo miala byc oklejona wykladzina, podobna do tej jaką jest wyłożony bagaznik, co oczywiste. Ja sobie podzielilem na dwie czesci, gdyz w calosci nie da sie wsadzic do bagaznika tego, poza tym ulatwia to dostanie sie do przestrzeni pod płytą. Plyta u mnie lezy w piwnicy, na razie nieoklejona.

Radek nie wsadzilem butli, poniewaz na chwile obecna zrezygnowałem z montażu instalacji gazowej. Jeżdżę na Pb. Ale plyta pasuje na pewno, jesli o to Ci chodzi.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

Mnie interesuje bardziej jakie butle tam wejdą dlatego pytałem. Sama płyta mnie nie jara :D
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: wojtekrobert »

Chyba kazda toroidalna tam wejdzie.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

b182
Posty: 171
Rejestracja: 19 kwie 2012, 08:21
Samochód: 2003 Ford Taurus
Skąd: Gorlice

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: b182 »

A ja mam takie pytanie. Jak się jeździ CV? Chodzi mi o dynamikę. Czy to auto jest żwawe takie, że jak mi trzeba gdzieś kogoś pod górkę łyknąć to ładnie pójdzie czy raczej muł? Zapewne P71 ma kopyto, a jak jest ze zwykła Vic lub też grand marquis, czy innym Lincolnem Town car?

Online
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: RadAg! »

b182 pisze:A ja mam takie pytanie. Jak się jeździ CV? Chodzi mi o dynamikę. Czy to auto jest żwawe takie, że jak mi trzeba gdzieś kogoś pod górkę łyknąć to ładnie pójdzie czy raczej muł? Zapewne P71 ma kopyto, a jak jest ze zwykła Vic lub też grand marquis, czy innym Lincolnem Town car?
P71





Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

b182
Posty: 171
Rejestracja: 19 kwie 2012, 08:21
Samochód: 2003 Ford Taurus
Skąd: Gorlice

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

Post autor: b182 »

No idzie ładnie :D Czy zwykła Vic chodzi niewiele gorzej?

ODPOWIEDZ