Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
-
- Posty: 268
- Rejestracja: 15 lip 2011, 07:40
- Samochód: Ford CV
- Skąd: okolice Bielska
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Bagażnik z prawej strony. A auto wygląda tak.
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka
FORD PROBE II V6
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0
MERCURY VILLAGER
DODGE RAM 1500 5.9
FORD MAVERICK V6
JEEP CHEROKEE 4.0
DODGE CARAVAN 3.0
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lis 2019, 19:14
- Samochód: Mercedes s500
- Skąd: Kraków
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Witam wszystkich forumowiczów, po kilku latach przeglądania ogłoszeń i rozmyślania chyba dorosłem do zakupu TC. Zastanawiam się nad zakupem Lincolna TC ewentualnie forda CV ale zdecydowanie skłaniam się mu TC. Nie mam doświadczenia z amerykańskimi samochodami, od 6 lat jeżdżę mercedesem w220 s500. Na codzien jestem taksówkarzem i do tego bede potrzebowal TC. Oglądałem jeden egzemplarz i zdałem sobie sprawę że muszę zasięgnąć trochę wiedzy. Tak więc, na co zwrócić uwagę przy zakupie? Interesuje mnie tylko czarny kolor z końca produkcji, typowy Black Cab Czy prawda jest że poruszanie się tym autem po autostradzie z prędkościami 140-150km/h to wyzwanie i można "ugotować skrzynię (wyczytałem to w jakimś artykule). Jak jest serwisem w PL, dostępnością części, jakiś polecany serwis w Krakowie lub na południu Polski? Jak te silniki działają z LPG i jakie będzie realne spalanie w mieście? Jaka jest maksymalna waga przyczepy i czy ten samochód poradzi sobie z laweta? Czy zdarzaja sie jakies irytujace awarie w elektronice? Co ewentualnie moze byc najdrozsze w naprawie?
Liczę na waszą pomoc, od lat jeżdżę niemieckim flagowcem ale szukam odmiany. Boję się tylko żeby Lincoln nie był uciążliwy w codziennym użytkowaniu, chociaż mercedes W220 też bez stresowy nie jest. Dużym plusem Lincolna jest 6 miejsc, czy bagażnik pomieści bagaże 5-ciu osób? Proszę o opinie ludzi którzy użytkuje takie samochody na codzień od jakiegoś czasu.
Liczę na waszą pomoc, od lat jeżdżę niemieckim flagowcem ale szukam odmiany. Boję się tylko żeby Lincoln nie był uciążliwy w codziennym użytkowaniu, chociaż mercedes W220 też bez stresowy nie jest. Dużym plusem Lincolna jest 6 miejsc, czy bagażnik pomieści bagaże 5-ciu osób? Proszę o opinie ludzi którzy użytkuje takie samochody na codzień od jakiegoś czasu.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Bagażnik zmieści bagaże całej rodziny i zostanie jeszcze miejsca na 3 trupy
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 3289
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Tak szczerze, to sądzę, że skoro jeździsz od 6 lat w220 s500, to Lincoln może być problemem. Bo co ma Cię w nim zachwycić?... Co ma sprawić przyjemność i wygodę inne, lepsze niż w Mercedesie?... Rozumiem chęć odmiany, ale czy w Twoim przypadku warto?... Potrzebujesz pojazdu do zarabiania na życie i prawdopodobnie najważniejsza jest bezawaryjność i niskie koszty utrzymania. Czyli masz typowy dylemat osoby kupującej następne auto - ma być tanio i jak najnowsze A z Lincolnem to niekoniecznie się uda.
Szybkie poruszanie się dłuższy czas po autostradzie może być problemem; serwisy na południu Polski na pewno są i są dobre; fordowskie silniki działają z LPG bez problemu i palą dużo Przyczepa lub laweta podpięta do TC... to chyba profanacja Najdroższa w naprawie może być skrzynia - zapewne będzie taniej wymieniać w razie konieczności. Irytujące awarie, to może kompresory poziomujące tył, może sprężarki klimatyzacji, może elektryka deski rozdzielczej. Zależy raczej od egzemplarza. A w te 6 miejsc to bym tak raczej słabo wierzył. Sześciu wielkich facetów, to w Lincolnie będzie miało ciasno jak cholera W ogóle, to z tyłu bardzo słabo jest z miejscem na nogi ze względu na ten wielki bagażnik do wożenia powietrza.
Szybkie poruszanie się dłuższy czas po autostradzie może być problemem; serwisy na południu Polski na pewno są i są dobre; fordowskie silniki działają z LPG bez problemu i palą dużo Przyczepa lub laweta podpięta do TC... to chyba profanacja Najdroższa w naprawie może być skrzynia - zapewne będzie taniej wymieniać w razie konieczności. Irytujące awarie, to może kompresory poziomujące tył, może sprężarki klimatyzacji, może elektryka deski rozdzielczej. Zależy raczej od egzemplarza. A w te 6 miejsc to bym tak raczej słabo wierzył. Sześciu wielkich facetów, to w Lincolnie będzie miało ciasno jak cholera W ogóle, to z tyłu bardzo słabo jest z miejscem na nogi ze względu na ten wielki bagażnik do wożenia powietrza.
Jest:
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
2008 Dodge Nitro 4.0 V6 R/T 4WD
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Jeżeli kupić Lincolna z nieco wiekszym rozstawem osi, to z tylu miejsca jest dużo. Poza tym większość to prawdacezar62 pisze: ↑20 lis 2019, 18:52 Tak szczerze, to sądzę, że skoro jeździsz od 6 lat w220 s500, to Lincoln może być problemem. Bo co ma Cię w nim zachwycić?... Co ma sprawić przyjemność i wygodę inne, lepsze niż w Mercedesie?... Rozumiem chęć odmiany, ale czy w Twoim przypadku warto?... Potrzebujesz pojazdu do zarabiania na życie i prawdopodobnie najważniejsza jest bezawaryjność i niskie koszty utrzymania. Czyli masz typowy dylemat osoby kupującej następne auto - ma być tanio i jak najnowsze A z Lincolnem to niekoniecznie się uda.
Szybkie poruszanie się dłuższy czas po autostradzie może być problemem; serwisy na południu Polski na pewno są i są dobre; fordowskie silniki działają z LPG bez problemu i palą dużo Przyczepa lub laweta podpięta do TC... to chyba profanacja Najdroższa w naprawie może być skrzynia - zapewne będzie taniej wymieniać w razie konieczności. Irytujące awarie, to może kompresory poziomujące tył, może sprężarki klimatyzacji, może elektryka deski rozdzielczej. Zależy raczej od egzemplarza. A w te 6 miejsc to bym tak raczej słabo wierzył. Sześciu wielkich facetów, to w Lincolnie będzie miało ciasno jak cholera W ogóle, to z tyłu bardzo słabo jest z miejscem na nogi ze względu na ten wielki bagażnik do wożenia powietrza.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 192
- Rejestracja: 28 kwie 2018, 21:31
- Samochód: Grand Marquis 09'
- Skąd: Ustroń
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Nawet krótki TC ma większy rozstaw osi od CV/GM.
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Oooo, faktycznie, nie wiedziałem
FCV Wheelbase 114.7 in (2,913 mm)
LTC Wheelbase 117.7 in (2,990 mm)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 14 lis 2019, 19:14
- Samochód: Mercedes s500
- Skąd: Kraków
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Zakładam że koszty utrzymania w220 są wyższe niż TC problemy z zawieszeniem też nie są mi obce najbardziej boję się serwisu bo nie mam doświadczenia i żadnego serwisu amerykańców w okolicy. Sytuacja w której auto stoi tygodniami bo mechanik nie ma pojęcia jak się za to zabrać nie może mieć miejsca. 6 miejsc jest mi potrzebne bardziej awaryjnie, rzadko zdarza się żeby wsiadło mi do samochodu 4 dużych gości z reguły to 1,2 Max 3 osoby ale czasami zdarzają się sytuację awaryjne. Jakie byłoby realne spalanie w mieście? W220 pali mi 17-20 lpg średnio, jest szansa żeby TC zamknął się w 20? Jak jest z jazda po autostradzie? Jeździłem np. Honda odyssey i w niej 120 na autostradzie to Max bo później to już trafienie w drogę, w220 nawet przy 200 jest tak przewidywalne że aż nudne. Jak jest w TC, też trzeba ograniczyć się do amerykańskich prędkości autostradowych czy można jeździć po polsku czyli 140-160?
-
Topic author - Posty: 841
- Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
- Samochód: Ford Crown Victoria V8
- Skąd: Opole
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Wiesz co, ta konstrukcja jest dość prosta i doświadczony mechanik powinien bez problemu ogarniać temat, przypadki, że samochód będzie stał tygodniami to tylko wtedy gdy nie będzie do niego części na miejscu, o tym trzeba wiedzieć. Co do prędkości to myślę, że 140 stałą prędkością to lekko, może wystąpić problem w bardzo upalne dni. Warto założyć chłodnicę oleju skrzyni biegów i problem z głowy. Na luzie zamkniesz się w 20, chyba, że będziesz jeździł po baaardzo zakorkowanych drogach.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Przerabiał ktoś temat węży od chłodnicy oleju silnikowego w P71?
Są może gdzieś dostępne w kraju czy trzeba dorobić na wzór?
Teraz jak zrobiło się zimno to zaczęło mi tam trochę kapać.
Są może gdzieś dostępne w kraju czy trzeba dorobić na wzór?
Teraz jak zrobiło się zimno to zaczęło mi tam trochę kapać.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Może tylko uszczelniacze trzeba wymienić? Mówisz o chłodzeniu oleju silnika czy skrzyni?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Silnika. Też obstawiam o-ringi na końcówkach tych węży, ale zanim to rozbiorę wolę się zorientować
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Kurde nie pamiętam które to są od oleju silnikowego. To sa te dwa grube co idą do tej chłodnicy "rurowej" na dole pod chłodnicami?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 349
- Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
- Samochód: 1998 Crown Victoria
- Skąd: opolskie
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
Tak, od adaptera filtra oleju.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.
One są na oringach z tego co pamiętam. Całe przewody jak i same oringi bez problemu do kupienia w USA. Pewnie na miejscu dałoby radę też coś dobrać. Mi tam się poci ale jeszcze nie kapie. Mocowania masz dobrze dokręcone?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<