Strona 1 z 25

Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 15:22
autor: wojtekrobert
Na wzór tematu który założył Michał, dotyczącego Suvów GM (tfu tfuuuuu :razz: ) zakładam taki temat dotyczący fordowskiej platformy Panther (ohy i ahy :pada: ), jak coś takiego istnieje to proszę dołączyć posta, jak nie to proszę o przyklejenie w dziale Ford / Mercury / Lincoln.

Na początek mam zrobiony wzór płyty podłogowej do bagażnika. Mianowicie, jak ktoś chce sobie wstawić lpg do swojej fury i chce włożyć butlę toroidalna do wnęki w bagażniku oraz chciałby mnieć ukrytą butlę oraz płaską podłogę to ja sobie coś takiego zrobiłemz płyty OSB, mam do tego gotowy wzór z kartonu, wystarczy odrysować i wyciąć płytę OSB i gotowe. Wymiary zrobiłem pod butlę wysoką na 180-200 mm.
Jak ktoś nie ma umiejętności, czasu itp, aby taki wzornik wykonać samemu, to mogę wysłać listem gotowy. Zajęło mi to trochę czasu aby to spasować, więc polecam.
IMG_20170205_153659.jpg

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 18:29
autor: RadAg!
Fajnie, że zrobiłeś ten temat ale nic mi do głowy nie przychodzi żeby napisać aktualnie ;)

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 22:17
autor: cezar62
Mnie przychodzi:
- Jak wyjechać Mercurym z pieprzonego parkingu, który jest nieodśnieżany i ma na całej powierzchni dwudziestocentymetrową warstwę zamarzającego śniegu?...
Pół godziny się męczyłem, narobiłem lodu i guzik. Nie wyjechałem. Jakieś triki?

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 22:20
autor: RadAg!
No napewno nie tyłem. Na 2 biegu i jeśli nadal nie ciagnie to wtedy kolejno:
1.wrzucamy coś ciężkiego do bagaznika lub bierzemy pasażerów
2.zmieniamy opony na zimowe
3.zakładamy szperę :D

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 22:24
autor: wojtekrobert
Przede wszystkim zimowe opony Czarek załóż :)

wiaderko z popiołem się przydaje w bagażniku :P

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 05 lut 2017, 22:27
autor: cezar62
Pozycja na parkingu taka, że musiałem zaczynać jazdą do tyłu. I to akurat poszło gładko. Dalej były kłopoty.
ad.1 Nie lubię dźwigać i jestem samotnikiem.
ad.2 Nigdy w życiu!
ad.3 To może na następną zimę.
Nie pracuję już w elektrowni, to i popiołu nie posiadam :P

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 21:19
autor: crownvictoriase
Wojtek, będziesz te płytę osb jakimś materiałem obklejac?

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 21:20
autor: RadAg!
Napiszę podstawy:

Olej do silnika 5W20 lub 5W30. Generalnie silniki Modular są projektowane pod 5W30 jednak Ford aby sprostać gdzieś po drodze wymaganiom ekooszołomów zmienił w okolicach 2000 roku rekomendacje na 5W20, który jest "rzadszy" więc wpływa pozytywnie na konsumpcje paliwa. O ile można lać 5W20, to jest on trudno dostępny w PL poza tym przy autach z większym przebiegiem lałbym już tylko 5W30. Są też w USA wśród taryfiarzy takie patenty aby przy bardzo dużych przebiegach mieszać 5W30 z 5W40 50/50 i w ten sposób otrzymujemy 5W34 - oczywiście mieszać najlepiej oleje tego samego producenta i tego samego rodzaju.
Od wielu lat z powodzeniem stosuję tani w porównaniu do syntetyków i olejów typu MaxLife olej Valvoline Durablend 5W30 i nie narzekam.
W przypadku silnika Modular ważniejsza jest częstość wymiany oleju niż jego producent. Olej zmieniamy co 3 tys. mil jeżeli nic nie pomyliłem.

Filtr oleju tylko i wyłącznie Motorcraft FL-820S. Ten filtr jest tak zaprojektowany ze nie cały olej schodzi do miski olejowej (anti drain valve) a więc przy odpaleniu silnika szybciej idzie olej na rocker arms i wałki rozrządu.

Skrzynia 4R70W lub w nowszych 4R75W to 3 biegowy automat z nadbiegiem, czyli do dyspozycji mamy 4 biegi. Nadbieg mozna wyłączyć O/D off na końcu shiftera przyciskiem. Wtedy mamy na desce rozdzielczej kontrolkę OD OFF w kolorze zielonym. Nie musimy o pamiętać o tym, żeby włączyć OD, po każdym uruchomieniu silnika skrzynia pracuje z nadbiegiem dopóki go nie wyłączymy.

Olej w skrzyni Mercon V, który można też stosować w starszych skrzyniach dla których producent przewidział olej Mercon. Mercon V jest kompatybilny w dół.

W P71 wrażliwym tematem jest agresywne sterowanie pracą skrzyni, która przy redukcji potrafi zrzucić bezpośrednio z OD do drugiego biegu, jest to niebezpieczne dla skrzyni, można ukręcić wał w skrzyni, są na necie zdjęcia ;) Dlatego warto przed wyprzedzaniem, przy wyższej prędkości np 120 km/h i wyższej zanim wciśniemy gaz w podłogę, wcisnąć OD OFF wtedy skrzynia zrzuca na trójkę i przy ewentualnej redukcji na dwójkę nie ma ryzyka, że skrzynia od razu schodzi o 2 biegi w dół. Poza tym to są pancerne skrzynie :)

Do roku 2001 w konwerterze skrzyni jest korek spustowy, więc można bez wypompowywania oleju specjalnymi pompami zrzucić sobie olej z konwertera grawitacyjnie. Warto to robić przy zmianie oleju w skrzyni.

Słaby punkt silnika Modular to kolektor dolotowy wykonany z tworzywa, który sobie lubi pęknąć szczególnie w przedniej lub tylnej części. Najczęściej kupowane kolektory firmy Dorman jako zamienniki obniżają moc silnika o 20 koni, mają nieprawidłowo zaprojektowane kanały powietrzne dlatego przy konieczności wymiany kolektora kupujemy jedyny słuszny kolektor ssący Ford Racing stosowany w Mustangach. Jest to oryginalny kolektor Motorcrafta ze wzmacnianymi pasażami przednim i tylnym wykonanymi z aluminium i kosztuje bagatela blisko 300 USD ;)

Warto też wspomnieć że silniki w Crown Victoriach i Panther Platform miały zmieniane głowice na przełomie 99-2000. Głowice tzw NON PI i głowice PI (PI od Performance Imrove) dlatego przy doborze kolektora ssącego trzeba koniecznie upewnić się jakie mamy głowice w swoim silniku.

Obrazek

Tylny most 8,8" to jedna z solidniejszych konstrukcji na świecie, nawet GM-owcy nienawidzący Fordów ładują fordowskie 8.8 do swoich Chevroletów ;D

Płyn hamulcowy DOT 4

Wspomaganie kierownicy Mercin/Mercon V

Układ kierowniczy do 2002 roku (albo 2003) na przekładni ślimakowej lubiący dostawać luzy ale nie przekładnia jest problemem tylko krzyżak nr 2 na kolumnie kierownicy, który jest umieszczony bardzo blisko kolektora wydechowego po prostu szybko dostaje luzy ze względu na bardzo zróżnicowaną termikę , warto go często smarować. W ogóle kolumna kierownicy to słaby punkt bo z koleji w późniejszych modelach z przekładnią listwową Ford robił wezwania serwisowe na wymianę kolmny, która koroduje w przyśpieszonym tempie i pęka. Skręcach a tu nic, dalej jedziesz prosto... Warto więc, jesli nie wiemy co siedzi w naszym układzie kierowniczym za kolumna, zwrócić na nią uwagę.

To tyle na teraz. c.d.n. :)

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 22:41
autor: RadAg!
Wojtek a butle juz wsadziłeś od lpg?

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 23:04
autor: wojtekrobert
Piotrek docelowo miala byc oklejona wykladzina, podobna do tej jaką jest wyłożony bagaznik, co oczywiste. Ja sobie podzielilem na dwie czesci, gdyz w calosci nie da sie wsadzic do bagaznika tego, poza tym ulatwia to dostanie sie do przestrzeni pod płytą. Plyta u mnie lezy w piwnicy, na razie nieoklejona.

Radek nie wsadzilem butli, poniewaz na chwile obecna zrezygnowałem z montażu instalacji gazowej. Jeżdżę na Pb. Ale plyta pasuje na pewno, jesli o to Ci chodzi.

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 23:24
autor: RadAg!
Mnie interesuje bardziej jakie butle tam wejdą dlatego pytałem. Sama płyta mnie nie jara :D

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 07 lut 2017, 23:41
autor: wojtekrobert
Chyba kazda toroidalna tam wejdzie.

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 08 lut 2017, 07:34
autor: b182
A ja mam takie pytanie. Jak się jeździ CV? Chodzi mi o dynamikę. Czy to auto jest żwawe takie, że jak mi trzeba gdzieś kogoś pod górkę łyknąć to ładnie pójdzie czy raczej muł? Zapewne P71 ma kopyto, a jak jest ze zwykła Vic lub też grand marquis, czy innym Lincolnem Town car?

Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 08 lut 2017, 08:55
autor: RadAg!
b182 pisze:A ja mam takie pytanie. Jak się jeździ CV? Chodzi mi o dynamikę. Czy to auto jest żwawe takie, że jak mi trzeba gdzieś kogoś pod górkę łyknąć to ładnie pójdzie czy raczej muł? Zapewne P71 ma kopyto, a jak jest ze zwykła Vic lub też grand marquis, czy innym Lincolnem Town car?
P71






Re: Ford Crown Victoria / Mercury Grand Marquis / Lincoln Town Car - pytania, odpowiedzi, tricki, lifehacki itp.

: 08 lut 2017, 09:22
autor: b182
No idzie ładnie :D Czy zwykła Vic chodzi niewiele gorzej?