1995 Ford Crown Victoria LX

Ford

Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 30 lip 2017, 13:29

sliwma pisze:
30 lip 2017, 11:58
Na żarówkach podpiętych w Twoją instalację też za szybko miga?
Sprawdzę dzisiaj wieczorem. Wstawię klasyczne żarówki na miejsce LED.
Tylko bez LED nie będę miał koloru migacza jak należy. To szybsze miganie to po modyfikacji świateł i odcięciu migania w 2 żarówkach dwużarnikowych. Wcześniej miganie, postojowe i stop było w 2 lampach (w każdej po 2 żarówki).
W jednej został tylko kierunek, a w drugiej stop i pozycja.


Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 30 lip 2017, 19:31

sliwma pisze:
30 lip 2017, 11:58
Na żarówkach podpiętych w Twoją instalację też za szybko miga?
Zamieniłem LED na normalne żarówki. Czyli zostały oporniki tylko zmiana żarówek na klasyczne.
Efekt migacze pracują w dobrym tempie. Tylko, że są czerwone, a nie pomarańczowe.
Za mały opornik jest? Jaka diagnoza?


sliwma
Posty: 148
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: jak na razie brak
Skąd: Poznań
Kontaktowanie:

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: sliwma » 30 lip 2017, 23:19

Na to wygląda, pewnie i bez oporników by działało poprawnie, włóż LEDy i dołóż opornik, powinno pomóc. :)
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)


Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 31 lip 2017, 07:28

sliwma pisze:
30 lip 2017, 23:19
Na to wygląda, pewnie i bez oporników by działało poprawnie, włóż LEDy i dołóż opornik, powinno pomóc. :)
Normalne żarówki bez oporników chodziły za szybko. Zmieniłem je na LED, które też chodziły za szybko.
Podpiąłem oporniki i LED nadal chodziły za szybko.
Za Twoją radą sprawdziłem zamieniając żarówki LED na klasyczne i okazało się, że klasyczna żarówka + wcześniej wstawiony opornik robią robotę po za kolorem jaki potrzebuję.
Czy dołożenie kolejnego opornika nie zjara mi jakoś kabli, instalacji itp.?

Awatar użytkownika

JEDI_V
Posty: 561
Rejestracja: 04 maja 2010, 11:14
Samochód: Ford Taurus SHO-3.2 V6 LPG, Chrysler 300M-3.5 V6
Skąd: Tatooine-Nakło Śląskie

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: JEDI_V » 31 lip 2017, 08:38

hubu pisze:
31 lip 2017, 07:28
sliwma pisze:
30 lip 2017, 23:19
Na to wygląda, pewnie i bez oporników by działało poprawnie, włóż LEDy i dołóż opornik, powinno pomóc. :)
Normalne żarówki bez oporników chodziły za szybko. Zmieniłem je na LED, które też chodziły za szybko.
Podpiąłem oporniki i LED nadal chodziły za szybko.
Za Twoją radą sprawdziłem zamieniając żarówki LED na klasyczne i okazało się, że klasyczna żarówka + wcześniej wstawiony opornik robią robotę po za kolorem jaki potrzebuję.
Czy dołożenie kolejnego opornika nie zjara mi jakoś kabli, instalacji itp.?
Opornik zostaw, zarowke klasyczna zostaw, ale wlutuj ja w okolice opornika, a do oprawek wsadz LEDy, zobacz jak to dziala.
Kiedys w PTS w tylnych klasycznych czerwonych swiatlach zrobile taka kombinacje, bo nie mialem opornikow, tylko rownolegle wstawione zarowki a w oprawkach LEDy.
Ford Taurus SHO '95-3.2 V6+LPG, Chrysler 300M '99-3.5 V6
Obrazek


sliwma
Posty: 148
Rejestracja: 02 maja 2015, 19:06
Samochód: jak na razie brak
Skąd: Poznań
Kontaktowanie:

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: sliwma » 31 lip 2017, 13:51

Jeżeli założysz opornik w miejscu w którym będzie mógł oddawać ciepło (tzn., np. przykręcony do blachy auta) to nic się nie zjara. ;)
hubu pisze:
31 lip 2017, 07:28
sliwma pisze:
30 lip 2017, 23:19
Na to wygląda, pewnie i bez oporników by działało poprawnie, włóż LEDy i dołóż opornik, powinno pomóc. :)
Normalne żarówki bez oporników chodziły za szybko. Zmieniłem je na LED, które też chodziły za szybko.
Podpiąłem oporniki i LED nadal chodziły za szybko.
Za Twoją radą sprawdziłem zamieniając żarówki LED na klasyczne i okazało się, że klasyczna żarówka + wcześniej wstawiony opornik robią robotę po za kolorem jaki potrzebuję.
Czy dołożenie kolejnego opornika nie zjara mi jakoś kabli, instalacji itp.?
Jak mnie będzie stać to sprowadzę sobie zza oceanu:
- Ford Crown Victoria P7B (bo tak)
- Lincoln Town Car Cartier Series, '97 (bo mój rocznik)


Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 31 lip 2017, 13:56

@sliwma, dziękuję spróbuję tak zrobić. Tylko dzisiaj tak gorąco, że sam muszę oddać ciepło.
@JEDI_V, dziękuję zobaczę też opcję z dodatkową żarówką.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3255
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone » 31 lip 2017, 15:33

Jakakolwiek żarówka powinna być w oprawie. Jak nie może być w oprawie, to jest duże ryzyko że się stłucze i będzie stanowić zagrożenie pożarowe, bo druciki w żarówce ciągle będą pod napięciem bez izolacji.

P=U*I
gdzie P to moc żarówki,
U to napięcie pracy,
I to prąd.
Z tego wyliczasz, że w obwodzie do żarówki ma płynąć prąd 1,55A (przyjąłem moc żarówki 21 W, a napięcie 13,5V) trzeba zmierzyć jaki prąd pobiera led. Od 1,55A który ma pobierać żarówka zwykła, odejmujesz prąd leda który zmierzyłeś - nie wiem - powiedzmy, że będzie to wartość 0,5A, więc trzeba bokiem ( z pominięciem żarówki) z przewodu napięciowego przez rezystor do przewodu masowego puścić 1,05 A. Ze wspomnianego już wzoru wyliczasz moc rezystora czyli P = 13,5 * 1,05 = 14, 175 W czyli powiedzmy spełni to rezystor o mocy minimum 15 Wat.
Trzeba jeszcze policzyć wartość rezystancji P= I do kwadradu razy R. https://pl.wikipedia.org/wiki/Moc_elektryczna
Przekształcasz wzór i masz R = P / I do kwadratu = 15 / 1,10 = 13,63 oma. Wiadomo, że nie dobierzesz rezystora idealnie więc trzeba dość biegle to czuć i przeliczać wg tego co jest dostępne w sklepie. Jeśli tego nie rozumiesz, to lepiej oddaj auto elektrykowi, bo jeszcze coś się wypali. Za słaby rezystor będzie się mocno grzał.

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3255
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone » 31 lip 2017, 15:43

doczytałem jeszcze wcześniejsze posty i wygląda na to, obwód ma dużą rezystancję i płynie za mały prąd. Słaby styk jest albo na zasilaniu +12V albo na masie.


Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 31 lip 2017, 16:36

@KARLone zaimponiłeś mi.
Nie za bardzo rozumiem, o czym do mnie mówisz.
Zakładam jednak, że nie mam rezystora 13 omów. Takie twierdzenie popieram napisem na obecnie podłączonym rezystorze czyli 6,5 oma :D
Czy mam podpiąć drugie 6,5 oma czy mam kupić 13,5 oma taki większy i dopiero podpiać?

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3255
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone » 01 sie 2017, 21:57

na pytanie o rezystor nie ma gotowej odpowiedzi - trzeba kilka wielkości elektrycznych zmierzyć miernikiem i wtedy podstawiasz do tych wzorów i ci wyjdzie jakie wartości ma mieć rezystor, żeby to działało. Ja sobie tylko przyjąłem jakieś przykładowe wartości, żeby pokazać jak to się liczy, ty musisz zmierzyć rzeczywiste i te rzeczywiste wartości podstawiać do wzorów.

Ogólnie musi wzrosnąć wartość prądu w obwodzie "migacza", za mały prąd powoduje szybkie miganie. Prąd może wzrosnąć na dwa sposoby albo poprawisz styki (bardziej prawdopodobna przyczyna) albo wlutujesz rezystor który zrobi dodatkowe przejście dla prądu (to nic nie da jeśli styki są zaśniedziałe i słabo przewodzą), tak żeby z punktu widzenia modułu oświetlenia prąd miał taką samą wartość jak przy zwykłej żarówce pobierającej dużo prądu. Wierz mi, lepiej będzie to oddać elektrykowi.

Awatar użytkownika

JEDI_V
Posty: 561
Rejestracja: 04 maja 2010, 11:14
Samochód: Ford Taurus SHO-3.2 V6 LPG, Chrysler 300M-3.5 V6
Skąd: Tatooine-Nakło Śląskie

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: JEDI_V » 01 sie 2017, 22:06

Wg mnie cos jest nie tak z instalacja, skoro zarowki migaczy sa standaryzowane to pod nie sa gotowe rezystory. Przerobilem juz kilkanascie amerykwncow i nigdy nie bylo problemow. Jedne modele wymagaly rezystorow inne w ogole.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ford Taurus SHO '95-3.2 V6+LPG, Chrysler 300M '99-3.5 V6
Obrazek

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3255
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: KARLone » 01 sie 2017, 22:16

też się skłaniam ku teorii, że instalacja wymaga naprawy. Zaczął bym od pomiaru spadku napięcia na żarówce i prądu jaki pobiera, będzie można wyliczyć rezystancję samej pętli i ocenić czy styk jest dobry.


Topic author
hubu
Posty: 122
Rejestracja: 05 lut 2017, 16:44
Samochód: poszukuję
Skąd: L-wo

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: hubu » 02 sie 2017, 16:52

To elektryk mnie czeka :) Teraz tylko takiego trzeba znaleźć, który zna się na swojej robocie.

Awatar użytkownika

JEDI_V
Posty: 561
Rejestracja: 04 maja 2010, 11:14
Samochód: Ford Taurus SHO-3.2 V6 LPG, Chrysler 300M-3.5 V6
Skąd: Tatooine-Nakło Śląskie

Re: 1995 Ford Crown Victoria LX

Post autor: JEDI_V » 02 sie 2017, 17:25

Tylko nie jedz do takiego, ktory twierdzi, ze amerykance to inna bajka


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ford Taurus SHO '95-3.2 V6+LPG, Chrysler 300M '99-3.5 V6
Obrazek

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika