Strona 1 z 2

Ford Explorer II

: 03 lis 2017, 21:28
autor: emilianox
Stało się! Po Cadillac'u musiałem wypełnić pustkę w garażu i zakupiłem sobie takie wozidło jakim jest Ford Explorer II z 1996, wersja europejska. "Motorek" V6 4.0 w benzynie, OHV (teoretycznie twardy w przeciwieństwie do SOHC), wszystko odpukać działa. Pięknie dudni przy delikatnym przyśpieszaniu, mnóstwo miejsca w środku, co tu więcej pisać, podoba mnie się! :]
Bagażnik zdemontowałem bo mnie irytował :|

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Ford Explorer II

: 03 lis 2017, 21:40
autor: Seweryn 1977
Fajny, zyczę radosnej bezawaryjnej eksploatacji. Wajcha za kierownicą, brakuje mi tego w trailblazerze.

Re: Ford Explorer II

: 03 lis 2017, 21:53
autor: lincoln1998
Przez krótki okres czasu miałem przyjemność użytkować Explorera,wdzięczne auta :) Strasznie mi się Twój egzemplarz podoba. Gratuluję i zazdroszczę .

Re: Ford Explorer II

: 04 lis 2017, 09:25
autor: jadaniel
Gratulacje. Bezawaryjnosci

Re: Ford Explorer II

: 04 lis 2017, 09:54
autor: Arkadi
Swego czasu zamierzałem kupić takiego Forda ale z V8 5.0l pod maską.

Re: Ford Explorer II

: 05 lis 2017, 09:20
autor: KARLone
4.0 bardzo dobre silniki. Bardzo oszczędne i trwałe. To ma napęd na 4 czy na 2? tak czy owak GRATULACJE. Prezentuje się świetnie.

Re: Ford Explorer II

: 05 lis 2017, 09:58
autor: Marko
KARLone pisze: 05 lis 2017, 09:20 4.0 bardzo dobre silniki. Bardzo oszczędne i trwałe...
Pod jednym warunkiem, że jest to OHV (taki jaki kupił kolega) a nie SOHC (znienawidzony i popularnie zwany grzechotnikiem).
W technice jak i w życiu - nie ma ideałów - więc i 4,0 OHV ma też swój czuły punkt - pękające głowice. Tak więc polecam dbałość o stan układu chłodzenia i utrzymywanie go w dobrej kondycji.

Re: Ford Explorer II

: 05 lis 2017, 11:00
autor: emilianox
KARLone pisze: 05 lis 2017, 09:20 4.0 bardzo dobre silniki. Bardzo oszczędne i trwałe. To ma napęd na 4 czy na 2? tak czy owak GRATULACJE. Prezentuje się świetnie.
Napęd na tylną oś, dołączany przedni auto, lub 4x4 low. Czy oszczędny, okaże się :) z czasem. Kupiłem do jazdy do pracy, na co dzień od ok 30-100 km dziennie, gdzie droga jest kiepskiej jakości.

Re: Ford Explorer II

: 05 lis 2017, 11:08
autor: emilianox
Marko pisze: 05 lis 2017, 09:58
KARLone pisze: 05 lis 2017, 09:20 4.0 bardzo dobre silniki. Bardzo oszczędne i trwałe...
Pod jednym warunkiem, że jest to OHV (taki jaki kupił kolega) a nie SOHC (znienawidzony i popularnie zwany grzechotnikiem).
W technice jak i w życiu - nie ma ideałów - więc i 4,0 OHV ma też swój czuły punkt - pękające głowice. Tak więc polecam dbałość o stan układu chłodzenia i utrzymywanie go w dobrej kondycji.
A propo układu chłodzenia, na wskaźniku temp. cieczy na trasie wskazówka nie przekraczała połowy skali, potem powoli schodziła na dół i z powrotem się podnosiła :/ Gdzie problem, termostat, czujnik cieczy?
Poziom płynu w normie, nie ubywa.

Re: Ford Explorer II

: 05 lis 2017, 12:00
autor: xKornik
Gratuluję. Kiedys szukałem takiego.
Ale dziś z klasy Tahoe ciężko mi będzie zejść

Re: Ford Explorer II

: 06 lis 2017, 01:29
autor: 999666mg
Gratulacje! Fajne autko w niezłym stanie za fajną cenę!

Re: Ford Explorer II

: 13 lis 2017, 23:36
autor: Pan Arek
Nie wiem czy to dzisiejszy zakup, ale dałbym sobie ręce uciąć, że dziś z rana widziałem go na olxie czy otomoto :) Wygląda na wyjątkowo zadbanego pośród całej reszty wyniszczonych przez rdzę i katów Exów :)

Gratuluję, oby spisywał się dzielnie :)

Re: Ford Explorer II

: 14 lis 2017, 18:19
autor: emilianox
Ten egzemplarz jeszcze kilka dni temu był widoczny na olx, mimo iż był już w moim posiadaniu.
Na tą chwilę płyny prawie ogarnięte, nowe kapcie całoroczne bo poprzednie miały już 10 lat, jeszcze mi ruda pod autem za tylna osią została do zlikwidowania, raczej nikt poprzednio nic tam nie robił przez ostatnie 21 lat :|

Re: Ford Explorer II

: 14 lis 2017, 20:56
autor: Seweryn 1977
Jakie opony kupiłeś?

Re: Ford Explorer II

: 14 lis 2017, 22:01
autor: emilianox
VREDESTEIN Quatrac 5 235/70 R16. Oryginalnie opony ponoć w tych Explorerach występowały 255/70 R16. Kupiłem węższe głównie na nasze dziurawe asfalty :)