Strona 10 z 11

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 06 paź 2019, 12:54
autor: Aw88i
W skrócie co mi się udało zrobić w tym roku w aucie (jak widać idzie zima :( i będzie więcej stał niż jeździł ) :
- olej silnik 5w30 filtr motorcraft
- konserwacja podwozia ale nie było się czego czepić (co roku poprawiam w obu autach jeśli jest co)
- wygłoszone wnętrze matą bitumiczną 2mm i pianką 6 mm (różnica kolosalna , jak ktoś nie ma to polecam )
- założona instalacja gazowa (nie sądziłem że będę nim tyle jeździł , jak bym po zakupie odrazu założył to by się już dawno zwróciła )
- nowe gumy letnie kormoran 235 55 r17
- w bagażniku czekają nowe klocki (tył+przód )
Jeszcze tam jakieś pierdoły były robione ale nie będę się rozpisywał.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 06 paź 2019, 18:16
autor: Atropos
Wygłuszenie robi ogromną robotę !!

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 10 gru 2019, 22:17
autor: Aw88i
Co myślicie na temat ceramizera do silnika?
Zastanawiam się czy przy następnej wymianie nie spróbować, nie oczekuje jakiś radykalnych zmian w spalaniu itp. tylko zastanawiam się czy naprawdę coś to daje (może to tylko placebo ) i czy nie uszkodze tym silnika.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 11 gru 2019, 08:00
autor: MichaŁ
Mam znajomego, który zastosował ceramizer w Oplu Zafirze 1.8 w gazie i dla draki nie zmienia oleju, zmienia raz w roku sam filtr.
Trwa to już ok. 4 lat czyli jakieś 100k km.
Auto jeździ i ma się dobrze.

Drugi przyklad od znajomego to BMW F10 550i. Silnik, który naturalnie niemal od nowości bierze olej i podkapca.
Po ceramizerze, zużycie zmalało.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 11 gru 2019, 09:01
autor: Marko
Aw88i pisze: 10 gru 2019, 22:17 Co myślicie na temat ceramizera do silnika?
Zastanawiam się czy przy następnej wymianie nie spróbować, nie oczekuje jakiś radykalnych zmian w spalaniu itp. tylko zastanawiam się czy naprawdę coś to daje (może to tylko placebo ) i czy nie uszkodze tym silnika.
W temacie dodatków : nie stosuję ceramizera ale MoS2 (https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Dodatek-MoS2-300ml/6 ).
Dodaję 300 ml przy każdorazowej wymianie oleju. Robię to już prawie 20 lat w każdym swoim aucie. Niezależnie czy to europejska , japońska czy amerykańska technologia. Zacząłem dolewać do silnika, który raptem zyskał apetyt na olej. Udało się przedłużyć mu żywotność o jakieś 120 kkm. Zacząłem dolewać do każdego kolejnego auta (nawet wprost z salonu). W chwili obecnej dodaję do wszystkich swoich czterech "amerykanów" i "japończyka" z przebiegami od 15 kkm do 280 kkm. Najdłużej, bo przejechałem nim ok. 200 kkm, stosuję w silniku 4,6 V8 Forda Explorera III gen. Wszędzie ten sam efekt: brak dolewek oleju w okresie między zmianami. Trzymam się dwóch żelaznych zasad: leję olej silnikowy zgodnie z wymaganiem producenta czyli Motorcraft 5W20 lub 5W30, żadnych zamienników ! ; wymiany oleju silnikowego co 10 kkm !

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 11 gru 2019, 09:01
autor: wojtekrobert
Zobacz sobie na jutube film m4garage, wpisz w wyszukiwarce "ceramizer". Może nie jest to obiektywne źródło informacji, ale możesz się co nieco dowiedzieć.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 11 gru 2019, 11:19
autor: simon
Mogę potwierdzić przykład z 1.8 Opla.
Przy szybkiej jeździe autostradowej potrafił zjeść dwie setki na 1 tkm markowego oleju. Ostatnio wziąłem ori GM olej 5w30 i specyfik z chlorekiem molibdenu. Już dwa razy leciałem autostradami łącznie ponad 2 tkm i może pół setki zjadło lub po prostu błąd pomiaru.
Silnik ciszej zaczął pracować szczególnie na "zimnym".
Nazwy jego nie pamiętam, mało znane, wziąłem to co mieli w hurtowni.
Zdecydowałem się na dolanie po obejrzeniu odcinka "101 napraw" Dudy i nie żałuję.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 27 gru 2019, 22:14
autor: Aw88i
Wiecie gdzie mógłbym dostać szybę czołową do CV ? W mojej okolicy każdy rozkładał ręce, kontaktowałem się również z PILKINGTON ale oni nie mają takiej w swojej ofercie, od NORDGLASS czekam na odpowiedź.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 28 gru 2019, 22:44
autor: RadAg!

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 04 sty 2020, 16:53
autor: Aw88i
Potrzebuje schemat modułu sterowaniem pompy paliwa, chodzi mi o rozpiskę kostki żeby podpiąć wyłącznik pompy (przekaźnik czasowy ) po przełączeniu się auta na instalacje lpg .
Viki jest z 2006r , na necie nic nie mogę znaleźć.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 04 sty 2020, 21:02
autor: RadAg!
Schemat układu i przekaźnika w 2001:

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 08 sty 2020, 20:28
autor: KARLone
Aw88i pisze: 27 gru 2019, 22:14 Wiecie gdzie mógłbym dostać szybę czołową do CV ? W mojej okolicy każdy rozkładał ręce, kontaktowałem się również z PILKINGTON ale oni nie mają takiej w swojej ofercie, od NORDGLASS czekam na odpowiedź.
ze dwa lata temu brałem w nordglasie i bez problemu mi sprowadzili. Wtedy było 8 szt. na magazynie. Nie chce mi się wierzyć, że to taki chodliwy towar. 700 zł z wymianą, czyli praktycznie połowa tego co płaciłem ściągając taką szybę zza oceanu ;) dodatkowo mam magiczne E w kółeczku :D

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 08 sty 2020, 21:50
autor: Aw88i
Tylko w nordglasie Pani po sprawdzeniu jest w stanie zamówić mi taką szybę (każdy inny rozkładał ręce ) . Szyba ma być firmy ABC kosz z montażem 697 zł, czas oczekiwania dwa miesiące.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 08 sty 2020, 22:15
autor: KARLone
ja czekałem 3 dni ale to było dwa lata temu, może rzeczywiście tyle tego jeździ.

Re: 2006 Ford Crown Victoria Police Interceptor

: 17 mar 2020, 13:34
autor: Aw88i
Mały serwis wykonany :
- nowe świece motorcraft
- przednie klocki wymieniłem (tylne jeszcze mają sporo okładziny )
- olej silnika 5w30 (nie będę pisał jaki żeby nie robić reklamy )
- filtr oleju (oczywiście tylko motorcraft )
- filtr powietrza motorcraft
- wymieniona uszczelka miski olejowej i podstawy filtra oleju (tu podziękowania dla kolegów z forum za załatwienie odpowiednich uszczelek )
- płyn chłodniczy
- założone oryginalne spotlight (szperacze ) , na obie strony
- już trzeci komplet żarówek LED kierunki /postojowe

Do wymiany uszczelki miski olejowej roboty jest że masakra, jakby ktoś chciał kiedyś robić to niech się przygotuje na dzień roboty . Przedni zawias trzeba opuścić.