Crown Victoria V8

Ford
Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Dzisiaj odebrałem Fordasa z dynamicznej wymiany oleju w ASB, jeździ jak przed wymianą :D razem podobno przetłoczono niemalże 25 litrów.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

dżordż
Posty: 343
Rejestracja: 29 mar 2010, 18:33
Samochód: 1998 Crown Victoria
Skąd: opolskie
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: dżordż »

Jak wygląda taka procedura? Najpierw zrzucają miskę i wymieniają filtr?

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Nie odpowiem Ci profesjonalnie na to pytanie, ponieważ nie wiem, nie widziałem jak to robią, ani akurat o to nie dopytywałem :) trwało to na ogół około 7 godzin.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Miskę na pewno zrzucali żeby wymienić filtr. W wersji z chłodnicą oleju skrzyni wymianę dynamiczną można zrobić samemu.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Hej, wczoraj z rana zaskoczyła mnie dziwna praca układu kierowniczego, mianowicie kręcę kierownicą i podczas obrotów stwierdziłem, że kierownica ciężko zaczyna pracować, nie podczas całego obrotu ale w pewnych ustawieniach kierownicy, nie wiem jak to wytłumaczyć, podczas całkowitego skrętu kół w daną stronę tak ze 3 razy czuć, że kierownica ciężko się skręca. Ktoś się z tym spotkał? Przejechałem wczoraj 600 km i nic się nie zmieniło, płyn od wspomagania jest, żadnych wycieków i uszkodzeń mechanicznych ja nie stwierdzam. Nigdy wcześniej się z tym nie spotkałem, zawsze kierownica szła lekko i jednostajnie, nie musiałem zmieniać siły podczas kręcenia ani pomagać sobie drugą ręką a tu proszę.
Mi to wygląda na jakiś opór mechaniczny, tam są jakieś krzyżaki w przekładni, one mogą to powodować?
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Krzyżaki są chyba 2 plus przegub gumowy ale nie powinno mieć to wpływu na pracę układu poza ewentualnymi luzami. Obejrzyj sobie dokładnie cały drążek. Idzie obok lewego kolektora wydechowego. Osobiście obstawiam przekładnię ślimakową. Może łożyskowanie już się kończy. Karol trochę walczył z przekładnią, chyba 2 razy wymieniał. Może coś ci doradzi.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Fałszywy alarm, problem ogarnięty, przynajmniej chwilowo, ale już wiem gdzie szukać. Jak raz do roku nie wskoczy się pod samochód z kubełkiem smaru to zaczynają wyskakiwać takie dziwne problemy i zgrzyty, ale za to kocham to auto, przeważnie wystarczy młotek, proste klucze, kilka śrubokrętów i smar :D W każdym razie wygląda na to, że winny jest krzyżak na kolumnie kierowniczej, na części która jest w komorze silnika, odrdzewiacz i smar jak na razie sobie poradziły, zobaczymy czy problem wróci.

Zainspirował mnie ten filmik
co prawda konstrukcja układu jest trochę inna ale ta część pozostaje bez zmian i również jest tam krzyżak.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Zamówiłem na rockauto nowe sprężyny na tylną oś, już mam dość tego klapniętego tyłka, zdam relację po montażu :)
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Sprężyny już dzisiaj dotarły. Okazało się, że podkładki pod nie były dołączone do zestawu, co niestety nie było napisane w ofercie na rockauto, więc mam dwa komplety.

Doradźcie mi proszę, chciałem trochę "odświeżyć" miejsce montażu sprężyn do ramy, tzn zetrzeć nalot rdzawy i nałożyć tam coś co reaguje i neutralizuje rdzę, myślałem o hammerite, nie wiem czy to dobry pomysł? Co byście mi doradzili? Jest to poprawka czysto kosmetyczna, ale ma też zabezpieczyć tamto miejsce.
IMG_20191011_162232.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Nic bym nie robił, usunąl tylko luźną rdzę.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


MichaŁ
Posty: 3048
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: brak amcara
Skąd: Bierutów, dolnośląskie/opolskie

Re: Crown Victoria V8

Post autor: MichaŁ »

Cortanin F wiąże rdzę. Schnie 24h.

Wysłane z mojego ANE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Były:
1991 Chevrolet Caprice Classic 5.0 V8
2007 Chevrolet Express CargoVan 4.8 V8
1993 Cadillac Fleetwood 5.7 V8
2005 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1997 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 Chrysler Voyager LE 3.0V6
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


Marko
Posty: 97
Rejestracja: 27 lip 2014, 10:56
Samochód: Fordy: Explo III V8; Explo V V6; Mustang S197 V8
Skąd: Kaszuby

Re: Crown Victoria V8

Post autor: Marko »

Stajnia Ford:
2005 r. EX III - 4,6 V8 ;
2006 r. Mustang GT S197 - 4,6 V8 ;
2015 r. EX V - 3,5 V6 ;
1978 r. Mustang II King Cobra - 302 V8 ;
2012 r. Mustang Shelby GT 500 - 5,4 V8 .
Razem 1652 konie.

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Dziękuję za sugestie :) Usunę rdzę i chyba nałożę tam cortanin f, myślę, że nie zaszkodzi.

Słońce, 25*, piękna droga krajowa, no i Vicki, nic więcej do szczęścia nie trzeba. Kolejne 120 mil zrobione :)
IMG_20191013_112555.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

wojtekrobert
Posty: 841
Rejestracja: 09 lis 2014, 17:41
Samochód: Ford Crown Victoria V8
Skąd: Opole

Re: Crown Victoria V8

Post autor: wojtekrobert »

Tak wyszło po montażu nowych sprężyn. Osobiście miałem nadzieję, że będzie stał wyżej, ale jak widać tak ma być.
IMG_20191025_142018.jpg
IMG_20191025_164500.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
1998 Ford Crown Victoria LX 4.6 V8
Był: 1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

tak ma być, początkowe roczniki w tej budzie tak miały. Gliniarze narzekali, że za nisko. W rzeczywistości nie jest nisko, ale tył jest długi. Więc kiedy wozisz 3 trupy i piłę łańcuchową to trochę siedzi. W następnych rocznikach stoi wyżej. Chyba coś zmienili w gniazdach sprężyn. Zauważ, że cały próg jest równolegle do nawierzchni. Mam podobne odczucia, z resztą nie tylko ja, ale nic się nie da zrobić.

ODPOWIEDZ