Crown Victoria V8

Ford
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

marcinc pisze:Witam jeszcze raz.
JDostałem PW na forum forda , gdzie się zainstalowałem z myślą ,że nie będe osamotnionym użytkownikiem , ale jak się okazało byłem....
A od kogo? :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


marcinc
Posty: 34
Rejestracja: 05 mar 2010, 16:45
Skąd:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: marcinc »

Karlone.
CV LX 4,6 98 '

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

A zatem wszystko jasne :) Fajnie, że tu wpadłeś. Mamy nadzieję, że będziesz odwiedzał nas często ;) Już jakiś czas temu, widziałem Twojego posta na tamtym forum, niestety miałem kłopoty z rejestracją. Okazało sie, że mam tak skuteczny bloker skryptów (przede wszystkim reklam) że coś mi nie przechodziło, powyłączałem wszystko i udało się w końcu.

Do tej pory pozostawieni byliśmy sobie z Radkiem sami, no ale teraz to jest już nas aż 3!!! Wow :D Przeglądam polskie fora od 3 lat i na prawdę nie natknąłem się na żadnego właściciela Vica w Polsce, bo Radek to Wyspiarz, podobnie na zlotach, totalne zero, nikogo.

Pozostaje pogratulować słusznego auta! Może załóż wątek, gdzie przedstawisz auto i napiszesz co się skłoniło do tak extremalnego samochodu :D Z resztą sam to powinienem zrobić, bo te forum jest stosunkowo nowe dla mnie ;)

ps. mamy też żywą stronę http://www.roadrunners.pl do eksploracji której zapraszamy :)
Cześć

Edit: teraz przyjrzałem się fotkom z początku wątku i to jest ta Viki co przez długi czas wisiała na alegro z Koszalina. Heh pamiętam, że początkowo sprzedajcy komis chciał za nią 28 tys potem chyba 24 tys zł, nie ma co - przy dobrym stanie technicznym to bardzo dobra cena była. Kiedy stałeś się właścicielem?


marcinc
Posty: 34
Rejestracja: 05 mar 2010, 16:45
Skąd:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: marcinc »

Jeszcze ambasada USA ma sztukę ;) biały LX
CV LX 4,6 98 '


marcinc
Posty: 34
Rejestracja: 05 mar 2010, 16:45
Skąd:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: marcinc »

A , ten o którym piszesz z komisu to był inny.
CV LX 4,6 98 '

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Byl jeszcze kolega Macianowa ktory przywiozl te zielona Vicky do Polski z UK ale cos do nas juz nie zaglada...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

marcinc pisze:A , ten o którym piszesz z komisu to był inny.
bardzo możliwe - a więc jeszcze jeden gdzieś jest do odnalezienie hehe. Ja piszę tylko, że do tej pory nie natknąłem się na właściciela na żadnym forum czy zlocie. Spotkałem kliku właścicieli poprzednich generacji tj. LTD i Crown Vica I. Ale w aktualnej budzie, w Polsce auto jest naprawdę rzadkie. Raz udało mi się spotkać Mercurego GM w pięknym kolorze kawa z mlekiem metalik ale spotkanie wyglądało w ten sposób, że minął mnie z naprzeciwka na przeciwległym pasie autostrady A4 a więc nawet nie zdążyłem zobaczyć tablicy skąd jest. Konsulat w Krakowie też ma jednego białego Vica. Wszystkim zawsze mówię, że te auta w Polsce można policzyć na palcach jednej ręki ;)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

No u mnie na IOM mozna Crown vici policzyc na palcu jedego palca :D A wszystkie amerykany na wyspie na palcach stop i rak jednej osoby. Miejmy nadzieje ze tego roku wiecej CV zjedzie na zloty. ;)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

Topic author
Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Crown Victoria V8

Post autor: Macianowa »

Hello chlopaki nie zagladalem bo mialem klopoty z kompem i musialem nabyc inny takze nie stawiac na mnie krzyzyka hehe , pozdrawiam Marcina wlasciciela zielonej Vicky :papa: mam nadzieje ze dobrze sluzy fajnie bylo by sie spotkac z tymi landarami kiedys . p.s. ta Victoria z Koszalina to inne auto , wlasciciel chyba z Kolobrzegu
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)

Awatar użytkownika

Topic author
Macianowa
Posty: 233
Rejestracja: 13 sty 2010, 22:32
Samochód: Oldsmobile Cutlass Supreme
Skąd: Koszalin / England

Re: Crown Victoria V8

Post autor: Macianowa »

Jaki olej do Vicky 5w20 ? quaker state ? czy jaki inny , ludzie rózne wlewają a jak u was , czym karmicie swoje V8 ?
93' Oldsmobile Cutlass SUPREME 3.1 V6
93' Oldsmobile Cutlass Supreme Convertible 3.1 V6
00' Honda HRV 1.6 :-)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Ja zalalem swoje auto 5W20 tak jak zaleca ford firmy Lucas. To byl jedyny jaki znalazlem na wyspie o tych parametrach. Dosc trudno dostac olej o tych wlasciwosciach.
http://www.lucasoil.ca/products/product ... =HeavyDuty
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

Witam wszystkich:)
jestem nowym posiadaczem "Marcinowej" Vicki. Obecnie dopieszczam samochód. Do tej pory zrobiłem całe przednie zawieszenie (Marcin dzięki za części:) wraz z tarczami. Mam kilka pytań:
Po zrobieniu zawieszenia:
1. Skrzypią sprężyny podczas najazdu na krawężnik z skręconymi kołami (to samo na wybojach podczas manewrowania - niska prędkość) W trakcie prac przy zawieszeniu sprężyny zostały zdemontowane i ponownie założone jednak bez użycia "kompresora". Potem lewa (mocniej skrzypiąca) została osadzona ponownie. Skrzypi zdecydowanie mniej ale jednak. Czy skrzypienie jest spowodowane złym montażem sprężyn. Czy też ten typ tak ma ?
2. Pierwsze uruchomienie silnika po zrobieniu zawieszenia strzelił wąż serwo. Wymieniony (olej - właściwy - też). Teraz niestety serwo pracuje ociężale (wcześniej starczyło "oprzeć" palec) a chwilowo w czasie manewrów parkingowych (szybkie kręcenie kierownicą) jakby zanikało. Kręcę wolno i dostojnie ciężej ale działa. Kręcę szybko - twarde. Pompa nie piszczy pasek napięty. Co to może być? Pompa czy maglownica?
3. Czy "kombajn" kierunek wycieraczki i awaryjne jest rozbieralny (naprawialny?) przerywa kierunkowskaz i awaryjne raz działa raz nie. Albo działa ale tylko lewa strona. Albo kierunek lewy włączony i awaryjne działają:)
4.Zaczyna się blokować blokada kierownicy. Trzeba bardzo delikatnie ruszyć (mikrony) zblokowana kierownicą aby dało się przekręcić kluczyk. Da się to naprawić czy trzeba wymienić (ale co stacyjkę?)
5. Podczas "bujania" na nierównościach drogi (przód - tył) dochodzą delikatne stuki (jak pukanie w blachę) z tylnej cz. zawieszenia. Czy są tam jakieś elementy (tak jak z przodu) które wymagają wymiany. Mam odczucie, że teraz tył jest bardziej miękki niż przód.
Ale się rozpisałem.... Tak to bywa na początku:) Bedę wdzięczny za sugestie. Inaczej czeka mnie szukanie w warsztacie po omacku:( A materiału do porównań bardzo mało.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Ad 1:
Ograniczniki skretu. Jak skrecasz kola na ramie sa takie wystajace ograniczniki ktore ograniczaja (jak to ograniczniki maja w zwyczaju :D ) dalszy skret kol. Posmaruj smarem albo wazelina i bedzie swiety spokoj, to raczej nie sa sprezyny.
Ad 2: Nie wiem co masz na mysli piszac serwo. O ktora czesc dokladnie ci chodzi? Przekladnia raczej nie, ona z wiekiem chodzi coraz lzej a nie coraz ciezej, obstawiam pompe zakladajac ze plyn masz OK.
Ad 3: Tak jest rozbieralny ale to delikatna sprawa. Szukaj pod multiswitch lub cos w ten desen w dziale o Taurusach, tam sie o tym kiedys rozpisywalismy.
Ad 4: A to chyba tak ma dzialac czy nie?
Ad 5: Tylne zawieszenie jest dosc proste. Zaczalbym od stabilizatora, moze gumy sa zmeczone i stuka. Przedni stabilizator lubi robic halas jak sa gumy wyrobione wiec moze i tylny tez. A elementy do wymiany z tylu? Amory, gumy stabilizatora, tyleje wahaczy, laczniki stabilizatora i cosby sie jeszcze znalazlo ;)

Pytaj dalej, na pewno dojdziemy do jakichs rozwiazan, kilku z nas zna calkiem dobrze te wozy :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

RadAg! Dzięki za podpowiedzi. Ograniczniki przesmarowałem. Super:) Już nie muszę się wstydzić:)

Serwo czyli wspomaganie. Jeśli dobrze wyczytałem w instr.obsługi ten model ma wspomaganie o zmiennej sile (w zależności od prędkości) Przed remontem zawieszenia chodziło b.lekko i trzeba było pamiętać o odkręcaniu po wykonani manewru (kierownica nie wracała). Teraz chodzi zdecydowanie ciężej tak o 30/40%. A szybkie kręcenie raz w jedną następnie od razu w drugą stronę (nie koniecznie do pkt. skrajnych) powoduje dosłownie twardość kierownicy - tak jakby wspomagania nie było. Kręcenie dostojne (powolne) działa w trybie utwardzonym (i kierownica sama jakby trochę wracała) Gdyby nie te całkowite zaniki mogło by tak zostać. Nie wiem który stan jest prawidłowy. Obecny czy z przed remontu. Poziom płynu ok. pompa cicha. Acz po odpięci kostki przy pompie w warsztacie nie było żadnej zmiany w sile kręcenia kierownicą. Na wszelki wypadek zamówiłem nową.

Switch'a też zamówiłem. Nie czuję się na siłach aby grzebać:)

Stacyjka czasami tak się zblokuje po zaskoczeniu blokady, że nie ma ani milimetra luzu. A kręcenie kierownicą w "luzie" blokady nic nie daje - nie można jej przekręcić. Trzeba dosłownie próbować trafić (b.krótki ruch kierownicą) na miejsce w którym stacyjka "puszcza". Mechanicy twierdzą, że to znana przypadłość fordowskich stacyjek. Po prostu się wyrabiają. Wniosek trzeba kupić nową. Czy to faktycznie to?

Zawieszenie tylne też będę robił. Przód świeży to aż nie wypada by tył został:) Czy mi się wydaje , czy tak jest, że tył jest wyraźnie miększy od przodu? I dalej: czy ew. montaż butli LPG (albo dwóch o małych przekrojach) będzie wymagał utwardzenia sprężyn bądź wymiany amorów?

W dźwigni zmiany biegów jest przełącznik OD. Chyba nie działa. Wciskam i nic. Nie zapala się także żadna kontrolka. Przejazd z podpiętym kompem pokazał normalną zmianę biegów od 1 do 4. Więc albo brak możliwości wyłączania OD albo nie działa (tzn. jest włączony na stałe jak rozumiem wyłączenie blokuje na 3 biegu) Jak można to zdiagnozować i co może być przyczyną? W mieście stołecznym pali (dostojna jazda:) 14/14,5 l/100 Na trasie jeszcze nie sprawdzałem.

Podczas pracy silnika na obrotach jałowych jeżeli położymy rękę na otwartych drzwiach kierowcy czuć pulsujące wibracje. Świece do wymiany czy ten typ tak ma. Miałem już amerykańskie v8 i nie wibrowały (Chevy Camaro i Vette)

Okno pasażera (przód) opuszcza się jakoś tak wolno i nieliniowo (im wyżej tym normalniej) Silniczek do wymiany czy kwestia przeczyszczenia mechanizmu?

I na koniec coś banalnego (chyba) chciałbym przeciągnąć kabel antenowy CB z kabiny do bagażnika (szkoda mi uszczelek w drzwiach) Którędy najlepiej to zrobić nie "dziurawiąc" grodzi do bagażnika.

Dziękuję za sugestie i pomysły:)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12243
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Ales ty Slawek wymagajacy ;)
No to po kolei :D

Jezeli masz cywilna wersje, a z tego co pamietam to masz to twoje wspomaganie utwardza sie ze wzrostem predkosci i tutaj niestety sie przyznam, ze nie wiem jak to dokladnie dziala, ale i tak sprobuje pomoc zadajac 2 pytania:
1. Jakie czesci zawieszenia wymianiales - moze cos za mocno skrecili?
2. Czy znasz/rozumiesz angielski - jesli tak mozna szukac pomocy na forach amerykanskich, jesli nie znasz, daj znac, rozejrze sie w tym temacie :)

Ze stacyjka nie wiem takze jak to dziala, ale moze sprobuj wyjac stacyjke i to cos pomoze? Pod kierownica jakby od dolu stacyjki jak zajrzysz jest otwor. Wkladajac w niego srubokret lub podobne urzadzenie naciskasz pin ktory blokuje stacyjke przed wyjeciem. Ciagnac za stacyjke wyciagniesz caly cylinder z kolumny, nie musisz jej rozbierac. Nie wiem co to da ale zawsze mozna sprobowac, obejrzec itp skoro to tak proste.

Co do tylnego zawieszenia tez trudno mi doradzic. Policyjne wersje maja sporo twardsze zawieszenie niz cywilne. Tyl na pewno lubi "myszkowac" i do tego trzeba sie przyzwyczaic, ja to nawet polubilem ;) Generalnie jezeli chcesz robic tyl i zakladac gaz i masz kase na nowe sprezyny to mozesz pomyslec o innych, twardszych lub o zmiennej charakterystyce ugiecie, spory wybor na rockauto ale butla z gazem chyba nie jest az tak ciezka zeby sie o to martwic?

Powinna sie zapalac zielona kontrolka O/D OFF po wlaczeniu tego przycisku. Ten przycisk dziala tak: wciskasz wylaczasz OD czyli skrzynia pracuje tylko na biegach od 1-3. Po kazdoorazowym uruchomieniu silnika tryb OD jest WLACZONY czyli auto pracuje na 4 biegach. Wyglada na to wiec ze u ciebie nie mozna wylaczyc OD ktore jest sterowane elektronicznie. Moze to tylko kontrolka a moze sterowanie skrzyni... Prosty test, rozpedz auto do 60-70 km/h i jedz rowno ta predkoscia, nie wciskajac mocno pedalu gazu, tak zeby auto dostojnie plynelo na OverDrivie. Wciskajac ten przycisk na wajsze (tak to sie odmienia? ) OD powinno sie wylaczyc i poczujesz redukcje na trojke. jezeli tak sie stanie to tylko kontrolka, jezeli nie zredukuje trzeba szukac dalej. Spalanie masz w normie :)

Pulsujace wibracje - ten typ tak ma, po jakims czasie to tez moze sie zaczac podobac ;) Jakiekolwiek problemy z niedopalami i tak dalej, wywali ci komputer, jezeli wiec nie masz zadnych bledow wszystkie cylindry pracuja prawidlowo.

Okno pasazera u mnie tez tak dziala. Nie pomoglo czyszczenie, smarowanie, zbyt trudny dostep do calego mechanizmu (po sciagnieciu boczkow oczywiscie) aby posmarowac kazdy zakamarek. Silniczek raczej ok, tylko czesci ruchome pewnie z wiekiem staja sie niezbyt ruchome :D

Jak zdejmiesz oparcie tylnej kanapy masz otwory montazowe przez ktore pociagniesz kabel do bagaznika bez problemu.

Mam nadzieje ze jakos pomoglem, wal z problemami, chetnie pomoge, a jak nie poruszasz sie zrecznie po stronach w j. angielskim to poszukam za ciebie :)
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ