Crown Victoria V8

Ford
Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

na wszystko nie zdążę odpowiedzieć ale jeśli chodzi o wspomaganie, to sprawdź czy pasek wieloklinowy nie ślizga się po kole, nawet kropla oleju robi jazdę.

ze stacyjką to może być ciężko, jeśli jej nigdy nie wyjmowałeś, może na youtubie są filmy instruktażowe, do dosyć proste ale trzeba dokładnie wiedzieć, co nacisną i co przekręcić i w jakim czasie. jak pooglądasz bębenek stacyjki to będziesz widział czy jest już mocno zużyty.

tylne zawieszenie to była u mnie galareta, sytuację poprawiło wymiana sprężyn na takie ze zmienną charakterystyką, skok początkowo jest miększy a im bardziej załadowany to się utwardza bo zwoje są gęściej. Nie dokońca jestem z tego zadowolony, bo jakoś wydaje mi się, że tył jest i tak odrobinę za nisko, być może mechaniory coś "ulepszyły" i teraz tak ma. Nie wiem, może przesadzam ale nie mam drugiej CV do porównania.

potem jeszcze postaram się coś dopisać

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: cezar62 »

RadAg! pisze:Wciskajac ten przycisk na wajsze (tak to sie odmienia? )
przycisk na dźwigni ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

RadAg! Dzięki za informacje.Niestety z moim angielskim bardzo kiepsko:( Dlatego dzięki za ofertę pomocy na forach angielsko j. W drugą stronę służę niemieckim:)
Jeśli chodzi o zawieszenie to dokładną specyfikację dostanę w przyszłym tygodniu (uciekam z wawki na dłuugi weekend:). Ale chyba łatwiej będzie wymienić co nie zostało zrobione (wymienione) Wszystko było rozpięte i sprzężny wyjęte. Gumki też były wymieniane. Po tej operacji musiałem zrobić kompletną geometrię. Przy okazji wyszło że filtr paliwa cieknie - wymieniony. Mechanik twierdzi że nie ma takiej możliwości aby "coś dokręcili za mocno". Ale kto ich tam wie...

Przycisk OD nie działa na pewno. W czasie jazdy z podpiętym kompem próbowałem wciskać. Nic się nie działo. Więc: albo uszkodzony albo w tym modelu wyłączony trwale.

Uff. Kanapę zdjąłem ale żeby założyć musiałem odkręcić pasy (oparcie kanapy w dolnej części jest przykręcone do mocowania pasów) Potem jeszcze dolna część kanapy nie chciała wejść na zaczepy. Uległa w końcu...

Teraz czeka mnie testowa trasa (ok.700 km) po niej będę wiedział więcej. Zamówione części będą w połowie maja wtedy najpóźniej będzie wiadomo czy to rozwiązanie części problemów.

Następnie planuję montaż świateł dziennych. Zobaczymy z jakim skutkiem:)

Ze stacyjką poćwiczę przy okazji

Co do gazu to się waham. Ale zobaczymy ile spali na trasie.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Szukalem na crownvic.net rozwiazan co do problemow z wylaczaniem O/D. Duza wiekszosc uzytkownikow, ktora miala ten sam problem musiala naprawic dzwignie zmiany biegow. Trzeba rozebrac kolumne i znalezc w niej kabelki ktore ida do przycisku w dzwigni (wajsze :D ). One ulegaja najczesciej uszkodzeniu. Mozna tez wymienic cala dzwignie. Ja u siebie bede sciagal plastiki z kolumny bo mi dzwignia stuka na dziurach i chce zobaczyc czy mozna cos tam dokrecic lub przesmarowac, moge cyknac jakies fotki, ale nie wiem czy bede to robil w tym tygodniu...
Tak czy owak wylaczanie O/D jezli nie smigasz na 1/4 mili nie ma wiekszego zastosowania, chyba ze lubisz szybka jazde powyzej 100km/h i wyprzedzanie, wtedy jak wciskasz pedal gazu w podloge skrzynia redukuje z 4 biegu (OD) do dwojki. Over drive band bardzo tego nie lubi i szybko ci sie zuzyje. Aby tego uniknac jak jedziesz powyzej 100 km/h i chcesz wyprzedzisz, wciskasz przycisk OD aby wylaczyc OD, skrzynia redukuje na 3 a redukcja z 3 na 2 nie stanowi dla skrzyni wiekszego obciazenia.
Jezli nie masz ochoty naprawiac tego przycisku to po prostu uwazaj na wciskanie pedalu gazu do konca jesli chcesz wyprzedzac przy duzej predkosci.
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

sławek pisze:[...]

Co do gazu to się waham. Ale zobaczymy ile spali na trasie.
Silnik 4.6 dobrze znosi gaz. Wiem, bo ostatnio miałem rozebrany silnik i nie miał żadnych negatywnych symptomów funkcjonowania na gazie. Przejechałem na gazie 70 tys. km a powodem rozbierania silnika była urwane szpilki z kolektora wydechowego. Dobra sekwencja i nawet nie będziesz wiedział czy to gaz czy benzyna. Gdyby u mnie nie świeciła się lampka to bym sam nie wiedział. Generalnie świetny silnik. Mówi się, że 600 tys mil bez remontu bez problemu daje radę.


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

Pozdrowienia z nad polskiego morza:) zimno ale słonecznie.
Im dłużej jeżdżę victorią tym bardziej mi się podoba. Spalanie będzie chyba w granicach 10 l. Jeszcze nie wyjechałem baku.To utwardzone wspomaganie też jest ok. Może narazie nie będę wymieniał pompy (chyba że coś padnie) Z OD to jednak spróbuję z kablami jak wrócę. Pytanie: jak wyłączyć oświetlenie kabiny. Inaczej ilekroć są otwarte drzwi cały czas się świeci.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

sławek pisze:Pytanie: jak wyłączyć oświetlenie kabiny. Inaczej ilekroć są otwarte drzwi cały czas się świeci.
Wcisniecie pokretla od zapalania swiatel pomaga?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

Niestety nie działa. Tzn. można włączyć oświetlenie kabiny przy zamkniętych drzwiach ale nie można wyłączyć. Mam jeszcze możliwość obrotu pokrętłem w lewo (to chyba jakiś timer) ale nie wiem jak to działa. Oglądałem pokrętło i wygląda na grzebane. Tak jakby zostało powtórnie zamocowane za pomocą taśmy dwustronnej.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

Tutaj o stacyjce
http://forum.roadrunners.pl/download-in ... t1661.html

Tutaj instrukcja do CV 2003, strona 55, powinienes miec jakies pokretlo do rozjasniania/sciemniania podswietlenia deski rozdzielczej, nie wiem gdzie ale gdzies na wierchu, dajesz chyba na min az wylaczy sie swiatlo w aucie.
http://forum.roadrunners.pl/download-in ... -t841.html
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

sławek pisze:[...]Pytanie: jak wyłączyć oświetlenie kabiny. Inaczej ilekroć są otwarte drzwi cały czas się świeci.
Twój model to cywilna wersja? W policyjnych jest magiczny niebieski kabelek ze złączką pod schowkiem "na rękawiczki". Nawet nie będę pisał co trzeba robić żeby światło nie świeciło ;)

W cywilnych wozach powinien być przycisk zaraz przy światełku. W sumie nie wiem jak to ma wyglądać, czasami jest osobny przycisk a czasami trzeba wcisnąć całą lampkę która pełni funkcję przycisku a czasami trzeba wcisnąć tylko jedną ze stron lampki. Trzeba to pooglądać w szczególności szukać napisów "door" "on" "off". ;)


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

Test długodystansowy zakończony:) Wawa/3miaso/Hel/3miasto/Wawa + przejazdy po 3mieście. 3 osoby + bagaż. Dostojnie lecz bez przesady. Normalnie z wyprzedzaniem:) Zgodnie z sugestią najpierw delikatnie pierwsza redukcja, po chwili głębiej i ogień. Fajnie:) Trochę podobnie do mojego starego rozwierconego Camaro. Tylko tam film był z dźwiękiem (i to jakim!) i szedł chyba dużo lepiej. Spalanie 10,3 l/100 km. Troszeczkę wozi się na koleinach ale nie jest źle (225 R16). Stabilność jazdy ok. Zakręty: tu jestem mile zaskoczony myślałem że będzie transatlantyk na falach. Nic z tego jest dobrze, nawet można by szybciej. Zaskoczyła mnie wrażliwość zawieszenia na ilość powietrza w kołach. Po "przepompowaniu" przodu do 240 (nie wiem w jakich jednostkach i zakładając, że manometr na stacji był ok.) Przód zrobił się "nerwowy" i podskakiwał jak piłka do kosza kozłowana nisko nad ziemią. Okropność. Po spuszczeniu nadmiaru powietrza do przepisowych 220 wszystko wróciło do normy. Viki nie lubi krótkich nierówności poprzecznych i studzienek. W te ostatnie wpada dość głośno i nieprzyjemnie. Nie zauważyłem natomiast zjawiska przeskakiwania tylnej osi na krótkich nierównościach poprzecznych (jak to bywało np. w Camaro). Ogólnie przytulnie i łagodnie buja:) Jednak na tyle twardo że nie powoduje objawów morskiej choroby.
Sama podróż bez stresowa. Wysiadłem mniej zmęczony niż w Voyku na tej samej trasie. Oprócz zawieszenia jest to chyba także zasługa ciszy panującej w samochodzie w całym (testowane do 160 - dopiero się poznajemy:)) zakresie prędkości. Przy 160 pasażer z tył zwrócił uwagę na dziwny szum którego ja nie słyszałem - antena CB. Po za tym nic ani nie trzeba robić głośniej radia, ani podnosić głosu. W tym porównaniu Voyager to traktor.
Klima wymaga przyzwyczajenia ze względu na małe możliwości (chyba) ustawienia strug powietrza. Ogólnie dobrze chłodzi tylko trudno tak ją ustawić aby nie wiała bezpośrednio na korpus czy kierowcy czy pasażera. Na pewno jest to odczucie b.subiektywne ale jeździłem samochodami gdzie było to lepiej rozwiązane (np. MB126 560 SEL z 89r)
Wnętrze: welurowe fotele wygodne, o szerokiej możliwości regulacji. Każdy znajdzie coś dla siebie. 184 wzrostu wyprostowane ręce - na kierownicy oparte nadgarstkami, połowa zakresu regulacji fotela na wysokość. Dziwna jest dysproporcja przestrzeni na długość nóg (daleko i głęboko) i odległości od deski rozdzielczej - tu prawie dotykamy kolanami a stopy nikną w tunelu donikąd. I jeszcze trzeba się pochylić aby regulować radioodbiornik. Dla niższych osób za długie siedziska przednich foteli. Z tyłu wygodniej. Oczywiście za krótkie zagłówki przednich foteli i brak tylnych. Ale to pierwsze to chyba cecha charakterystyczna samochodów z USA.
Radio amerykańskie czesze po nieparzystych. Ograniczona możliwość odbioru stacji (antena w szybie) Doskwiera również brak RDS i CD. Nagłośnienie (4 głośniki): porażka (w zestawieniu z Vojkiem - 10 głośników, piękna głębia i te basy...) Już zastanawiam się nad zmianami tego zestawu:)Może fordowskie radio z serii 6000 i lepsze głośniki ? Zobaczymy.
Z ciekawostek: chyba wspomaganie się "ustatkowało" działa tak ciężko jak na początku "testu" ale nie blokuje kierownicy w czasie manewrów parkowania... Czary jakieś czy się przyzwyczaiłem i kręcę wolniej?
Brak lampki w bagażniku. Jest za to jakiś kabelek z wtyczką wiszącą z klapy. Też trzeba będzie to zmienić.
Wyłączanie oświetlenia wew. : bezskuteczne. W załączeniu zdjęcie włącznika świateł.
Pytanie: próbował ktoś zastosować tzw. trzecie diodowe światło stop jako przeciwmgielne? Wyglądałoby to dużo lepiej niż "ordynarna" puszka pod zderzakiem...


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

chyba zdjęcie nie poszło spróbuję jeszcze raz...
Swoją drogą ciekawy byłby test porównawczy rówieśników:
Town Car
DeVill
Crown
Sam długo zastanawiałem się co wybrać i nie powiem zarówno Lincoln jak i Caddy wciąż za mną chodzą.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Crown Victoria V8

Post autor: RadAg! »

sławek pisze:Zaskoczyła mnie wrażliwość zawieszenia na ilość powietrza w kołach.
CV lubia wyzsze cisnienie w oponach od nominalnego. nie wiem jakimi jednostaki operujesz i nie wiem czy do P71 sa te same wartosci ale u mnie naklejka podaje 35 PSI, ja pompuje zawsze 37 PSI, chlopaki z crownvic.net zalecaja nawet 40 PSI, ponoc porawia bardzo tzw. handling (trzymanie sie drogi w zakretach, lepsze czucie przyczepnosci)
Viki nie lubi krótkich nierówności poprzecznych i studzienek.


To prawda, szczegolnie w zakretach, jak tyl najedzie na studzienke dupa lubi isc na bok.
Klima wymaga przyzwyczajenia ze względu na małe możliwości (chyba) ustawienia strug powietrza.


W trybie na szybe i MIX klimatyzacja takze sie zalacza (jezeli temp. otoczenia jest powyzej 4*C) wiec jezeli nie lubisz klimy z nawiewow przednich daj na MIX (zimno w nogi niestety) lub na szybe (bardzo lubie, ladnie wieje po szybie, rozchodzi sie gora wiec nie ma bezposredniego strumienia na cialo)
Dziwna jest dysproporcja przestrzeni na długość nóg (daleko i głęboko) i odległości od deski rozdzielczej
Bardzo lubie pozycje w CV, nogi wyciagniete, rece tez prawie proste, oparcie tez prawie lezy i caly czas wszystko widac przez przednia szybe :D
Brak lampki w bagażniku. Jest za to jakiś kabelek z wtyczką wiszącą z klapy.
Polecam to, genialne rozwiazanie :) http://forum.roadrunners.pl/post16155.html#p16155
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3657
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Crown Victoria V8

Post autor: KARLone »

cywilne wersje pod względem zużycia paliwa są bardziej rozsądne, teraz też mam dłuższe przełożenie (3.07 a było 3.27) ale ciężko powiedzieć na ile to wpłynie na zużycie paliwa.

przełącznik do świateł z funkcją auto lamp? u mnie tego nie ma :)

Co do ciszy, to mam przegnity tłumik, generalnie fajnie mruczy ale cisza w aucie to zaleta nie do przeceniania, chyba to naprawię przed zlotem. Nawet policyjna wersja zapewnia komfort nieporównywalny z niczym pewnie dlatego gliniarze tak niechętnie rezygnowali z tego wozu.


sławek
Posty: 40
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:30
Samochód: 00 Voyager AWD, 98 Ford Victoria Crown sold
Skąd: Warszawa

Re: Crown Victoria V8

Post autor: sławek »

Fajny pomysł z tą taśmą led w bagażniku. Na jakiej zasadzie następuje włączenie bądź wyłączenie. Jest jakiś "cycek" który po podniesieniu klapy zapala światło? Jak to jet w przypadku drzwi? Nie mogąc wyłączyć światła wew.samochodu zastanawiam się nad zblokowaniem włącznika np. w trakcie odkurzania. Czy wiecie może jak działa ten "opóźniacz" lamp (bo chyba o to chodzi)

I wracając do mojego wcześniejszego pytania: co myślicie o diodowym stopie zamiast przeciwmgielnego (są takie nawet ze znaczkiem E)

Strasznie jetem ciekaw jaki wpływ na prędkość/przyśpieszanie/spalanie będzie miała zmiana przełożeń. Chodzą mi po głowie takie różne "głupoty": dodatkowa rura wydechowa (mam jedną), dodatkowa chłodnica oleju skrzyni biegów i inne przełożenia. Pytanie czy będzie to miało wpływ na kontrolę trakcji. Oczywiście zawsze pozostaje otwarte podstawowe pytanie: czy warto w to się bawić.

ODPOWIEDZ