1998 P71 Crown Victoria

Ford
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: RadAg! »

pecha pisze:O jezu cóż żeś znowu roz$£¥ale?
Nic pecha... Ruda się wdała...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: brolcio »

Moje doświadczenia (ogólne) z częściami typu "economy" są takie , że do montażu potrzebny jest duuuży młotek i szlifierka - obchodzę je z daleka. Klasa "economy" oznaczać też będzie to co w dostępnych u nas tanich zamiennikach tj cienką blachę i konieczność pasowania wszelkich otworów itd.

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: KARLone »

na razie ciężko mi coś powiedzieć. Kupiłem, mam, leżą w piwnicy. Na razie nie gniją :D Miałem już w zeszłym roku robić blacharkę ale jakoś nie miałem ochoty rozstawać się z autem. Wiadomo, porozbierają, coś jeszcze wyjdzie i czas na naprawę się wydłuża. Może w tym roku, o ile nie wydam kasy na następnego złoma ;)

Co do błotników, to mam te najtańsze, a to dlatego, że kiedyś, jeszcze w stanach załatwiłem sobie oryginalne używki z cywilnej CV, po czym okazało się, że coś tam nie pasuje... Coś z otworami było nie tak. Założyli więc z powrotem stare i wstawili reperaturki z cywilnych. Wytrzymało to 6 lat i prawdę mówiąc nie puściło w miejscu spawu, a w oryginalnej części reperaturki pojawiły się bąble pod lakierem. Nauczony doświadczeniem, że coś tam może nie pasować, i że są to aftermarkety, przyjmuję plan B, że blacharz bo założeniu nowych błotników stwierdzi, że aftermarket nie trzyma kształtów, wymiarów czy jakikolwiek sposób będzie nie pasował, każę znowu zrobić reperaturki w oryginalnych błotnikach . W oryginałach korozja jest tylko na rancie przy zgrzewach, więc zamierzam skupić się na porządnym zabezpieczeniu tego fragmentu.

Używki mają to do siebie, że nie widać czy dzieje się coś pod lakierem, tzw. mikrokorozja np. z wyglądu zdrowy błotnik zgnije po dwóch latach od wstawienia. Lata robią swoje.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: RadAg! »

To po co w sumie kupiłeś te błotniki nowe? :D

Gadałem z kilkoma gośćmi w Stanach z prośbą o poszukanie na szrotach błotników z Vic bez korozji ale niestety to jest ponoć najsłabsza część karoserii i wszystkie gniją...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1426
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: pecha »

a jakby je zrobić z czegoś innego?

uwaga za friko daję pomysł na biznes:
zebrać wymiary z błotników oryginalnych
wklepać to w program do 3d
wydrukować taki błotniki z jakiegoś tworzywa
sprzedawać na potęgę

nie dość, że nie będą gnić to jeszcze zmniejszy się masa na przedzie pojazdu

Awatar użytkownika

BartekV8
Posty: 271
Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
Skąd: Mińsk Mazowiecki

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: BartekV8 »

W prlu tez robili elementy blacharskie z tworzywa.. Teraz nikt tego nie chce bo w rzemieslniczch warunkach wychodzil kazdy inny i sa bardziej podatne na pekanie. Oczywiscie jest bardzo wiele aut w ktorych sa elementy nadwozia z plastiku ale co fabryka to fabryka.
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9

Awatar użytkownika

Dziobu
Posty: 81
Rejestracja: 28 sie 2012, 20:09
Samochód: Mercedes W 124 E, Chrysler Voyager 3.3 LE
Skąd: Legionowo

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: Dziobu »

Ja tam się nie znam, ale przypuszczam że dobry program + drukarka 3D są odrobinę bardziej precyzyjne niż prl-owski warsztat rzemieślniczy :) Skoro można wydrukować np. pistolet który strzela, to taki błotnik to chyba 'małe piwo przed śniadaniem"... Może pomysł jednak nie taki głupi? ;)

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: saint benji »

No mi też weszła rdza w jeden błotnik i trzeba będzie robić...

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: KARLone »

szczerze mówiąc to myślałem o zrobieniu reperaturek z włókna szklanego i żywicy. Skoro tylko ranty gniją to można by było tylko reperaturki wstawić. Konieczna byłaby forma, a sama żywica jest bardzo twarda i elastyczna jednocześnie, w dodatku odporna na benzyny, sól itp. Nie mam jednak czasu na taką zabawę.


piotrekzet

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: piotrekzet »

pecha pisze:a jakby je zrobić z czegoś innego?

uwaga za friko daję pomysł na biznes:
zebrać wymiary z błotników oryginalnych
wklepać to w program do 3d
wydrukować taki błotniki z jakiegoś tworzywa
sprzedawać na potęgę

nie dość, że nie będą gnić to jeszcze zmniejszy się masa na przedzie pojazdu
Pomysł fajny, ale kto zainwestuje w taką wielką drukarkę? ;) Koszty zakupu zwróciłyby się prawnukom ;)
Do tego zaraz UOKiK zażądałby certyfikatów, ZAIKS opłat licencyjnych za radyjko, grające w fabryce, a producenci opłaty praw autorskich i odszkodowań za piractwo. I to jest największy minus tego pomysłu. Ale nie, że jestem negatywnie nastawiony... :)


Niewysoki
Posty: 34
Rejestracja: 02 maja 2010, 18:13
Skąd:

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: Niewysoki »

bo to jest pomysł na biznes w Chinach. Zakładamy tam firmę i jazda.
'69 Dodge Monaco 500, ex '92 Chevrolet Caprice Wagon, '91 Oldsmobile Custom Cruiser

Awatar użytkownika

pecha
Posty: 1426
Rejestracja: 25 wrz 2012, 23:06
Samochód: Azul grande, El Bandito
Skąd: Łódź

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: pecha »

ewentualnie na kickstarter.com


piotrekzet

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: piotrekzet »

Fajny ten kickstarter, nie znałem tego :)

Awatar użytkownika

Topic author
KARLone
Posty: 3658
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: KARLone »

taki update: pompa paliwa u mnie nie domaga. Dusi się na zimnym. zamiast 2 barów daje 1,6. filtry i ftryski zmienione. Tak co chwilę coś. 450 tys. km i trzeba wymieniać po kolei, kto to widział????????????

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12244
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: 1998 P71 Crown Victoria

Post autor: RadAg! »

Pompę kupisz dość tanio, da się wymienić bez zrzucania zbiornika. Kiedyś się tym tematem interesowałem: http://www.crownvic.net/ubbthreads/ubbt ... 16&fpart=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ