do wszystkich użytkowników czwórek i nie tylko

Dział poświęcony Taurusowi/Sable z lat 2000-2006
Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

150 koników czyli 3.0 v6 vulcan
mam taki sam silnik w mojej trójce
duratec ma 200 koników

sie poszuka w schemacie co to może być...


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Aby mieć pewność co to za silnik podaj jaką literę masz na 7-mej pozycji kodu VIN. Przeglądając fotki auta zuważyłem na przednim błotniku emblemat FFI (lub FFV) - może on oznaczać wersje przystosowaną do zasilania etanolem (flexible fuel). Ford robił takie auta - można jeździć nimi zarówno na benzynie jak i na etanolu lub na ich mieszankach w dowolnych proporcjach.


Topic author
misiek
Posty: 31
Rejestracja: 13 sty 2007, 18:12
Skąd: Bodzechów

Post autor: misiek »

witka
z boku mam literki FFV ,
ale mi sie wydawało że to oznaczenie fabrycznego przystosowania silnika do założenia instalacji gazowej jak to miałem w lagunie
siódma pozycja w kodzie VIN to cyfra5 ,
jak to sie zawsze człowiek czegoś nowego dowie :shock:


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Przepraszam - powinna być 8-ma cyfra VIN - jak będzie S to jest DOHC (ok 200 hp 24V), U to OHV (ok. 150 hp 12V), 2 - to właśnie Flex Fi. W zasadzie konstrukcyjnie Flex Fi to silnik OHV z rodziny Vulcan a z tego co mi wiadomo ma inny ECM oraz może mieć inne sensory silnika. Dokładnie nie wnikałem w technologie flexible fuel - więc nazbyt wiele nie mogę powiedzieć.


Topic author
misiek
Posty: 31
Rejestracja: 13 sty 2007, 18:12
Skąd: Bodzechów

Post autor: misiek »

no i masz babo placek
od jutra wlewam do baku tylko"bio" paliwo bowiem u mnie ósma pozycja to cyfra 2
jak znajdę chwilę jutro to poczytam na necie co ja tam rzeczywiście mam pod maską.


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Możesz spokojnie jeździć na zwykłej benzynce - silnik jest przygotowany do tego. Twoja sytuacja jest o tyle fajna, że możesz spokojnie jeździć na biopaliwach bez obawy o problemy z silnikiem.


Topic author
misiek
Posty: 31
Rejestracja: 13 sty 2007, 18:12
Skąd: Bodzechów

Post autor: misiek »

witka
za wielką wodą jest takie paliwo E85 które zawiera 85% etanolu i 15% benzyny
i to jest to na czym ten byczek jeździł w swojej ojczyźnie
na galonie oszczędności są około 36 centów,
ale u nas sam zacznę sobie robić takie paliwko dla siebie :hah: ;
z resztek trzciny cukrowej jak w Brazylii lub z resztek kukurydzy
tzn. z łodyg po zebraniu kolb kukurydzianych ,
nie wiem tylko ile cukru zawierają polskie łodygi
:evil:


Topic author
misiek
Posty: 31
Rejestracja: 13 sty 2007, 18:12
Skąd: Bodzechów

Post autor: misiek »

mijałem sie dzisjaj w drodze do Przemyśla w Jarosławiu z byczkiem 3-ką ;
ale że był duży ruch i centrum to nie wiem nawet jak rejestracja była
czy to ktoś od nas z forum mógł być
była godzina około 11 rano w poniedziałek 15 stycznia
misiek

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Post autor: RadAg! »

Fajny bajer z tym biopaliwem...Jak bede kupowal Victorie to zwroce na to uwage...zeby silnik byl pod biopaliwko, chyba tam tez takie montuja, a faktycznie jak sobie wydestyluje to to czego nie wypije moge zalac do baku :) :viva:
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

chyba wszyskie nowsze silniki forda ze stanów są przystosowane do etanolu...


brolcio
Posty: 695
Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
Skąd: Lublin

Post autor: brolcio »

Teoretycznie Vulcan powinien jechać na biopaliwie - jednak mogą pojawić się probley z rozruchem "na zimno" i jest zagrożenie spalania stukowego. Silniki Flex fuel mają zmieniony ECM tak by mógł się dostosować (inne mapy paliwowe i ustawienia zapłonu) do paliwa o innych parametrach.


konradhifi
Posty: 22
Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
Skąd: Przysucha

Post autor: konradhifi »

siema muszę sie pochwalić że też mam IV generacje i już kiedyś z gazdą rozmawiałem,
nie odzywałem się bo miałem stłuczkę i taurus stoi w garażu już chyba 3-miesiące, a to wszystko dlatego , że w polsce nie można dostać czesci karoseri. Ja swoje już ściągnołem ze stanów, ale trwało to długo. Też chciałem spytać o jakiś dobry servis w okolicy warszawy, bo po stłuczce nie mogę odpalić silnika i warjuje mi elektronika. Pozdrawiam wszystkich i nie polecam obijać IV-ej generacji :( PS moja bryka to wersja SEL 3.0 24V ponoć 200KM, jeżdił i wyglądał zajebiście ;)

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

może ten zawór bezpieczeństwa ci paliwo odcioł?


konradhifi
Posty: 22
Rejestracja: 04 lip 2007, 15:22
Skąd: Przysucha

Post autor: konradhifi »

bardzo możliwe , ale nie wiem gdzie on się znajduje + mam problem , potrzebuje zawiasy do drzwi prawych przód i tył :( . Zastanawiam się czy nie będą pasowały od III generacji .

Awatar użytkownika

GAZDA
Posty: 2419
Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
Samochód: FORD kurwa!
Skąd:

Post autor: GAZDA »

oj tego nie wiem, musisz se porównać zobaczyć u kogoś kto ma trójke...
a ty masz kombiaka czy sedana?

ODPOWIEDZ