IV vs. II Gen- final battle;-]
-
Topic author - nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
IV vs. II Gen- final battle;-]
Czwarte Generacje sa super wypasione Nie robia juz moze takiego wrazenia jak jedynki na przelomie lat 80 i 90 ale ja i tak uwazam, ze jest to jeden z najlepszych samochodow. Kiedys sobie takiego kupie [oczywiscie kombi] a najlepiej to byloby skolekcjonowac wszystkie cztery Generacje- cos na poczatek w koncu juz jest Pamietam jak przyjechalem do stanow w 2004 to moje szczegolne zainteresowanie budzily glownie Trzecie Generacje bo ich bylo wtedy chyba najwiecej nie liczac jeszcze zawalenia Dwojek- po kilka na kazdej ulicy i to czesto nawet Wagonow. Trzecia generacja ma jak na moj gust troche za duzo plastikow i oblych ksztaltow np. na desce rozdzielczej, drzwiach a wlasnie w IV szczegolnie fajnie rozwiazene sa np. tapicerki dzwi- patrzac na podlokietniki, przyciski do szyb czy lusterek to wydaje sie jakby byly one rozwinieciem tych stosowanych w II Generacji. To samo jesli chodzi o pake w Wagonie- na pierwszy rzut w III i IV wyglada prawie jak w moim. To wlasnie lubie w Taurusach- przez lata pomimo zmian w ksztalcie karoserii wiele detali zostawalo podobnych tak jak chociazby maly pedal hamulca recznego, biegi przy kierownicy czy rozkladana laweczka/straponten tylem do kierunku jazdy na pace. W III Generacjach stosowano nawet kierownice z II Gen SHO i ostatnich II Generacji z lat 94-95. Samochod IV Generacji na pierwszy rzut oka i po zajeciu miejsc sprawia wrazenie najobszerniejszego ze wszystkich Taurusow. W IV wszystko jest oczywiscie bardziej rozbudowane, lepszej jakosci plastiki [mlodsze przy tym o 10 lat;-] sprawiaja wrazenie solidniejszych. To nie tak jak np. Toyota Corolla, ze model z powiedzmy 98 roku jest podobny do modelu z 90 chyba tylko z nazwy.
Stylistyka podlokietnikow, przyciskow do szyb i lusterek zywcem przejeta z II Generacji
Rzut oka na pake
Co ciekawe wlascicielem Taurusa trzeciej Generacji w stanie srednim z przebiegiem ponad 100 tys. mil mozna sie stac juz za okolo 2.000$!!! Egzemplarz IV Generacji z poczatku produkcji jest osiagalny juz za 5-6 tys. Szczerze mowiac nie mam pojecia dlaczego ludzie tak nie szanuja Taurusow...
Pozdro
Stylistyka podlokietnikow, przyciskow do szyb i lusterek zywcem przejeta z II Generacji
Rzut oka na pake
Co ciekawe wlascicielem Taurusa trzeciej Generacji w stanie srednim z przebiegiem ponad 100 tys. mil mozna sie stac juz za okolo 2.000$!!! Egzemplarz IV Generacji z poczatku produkcji jest osiagalny juz za 5-6 tys. Szczerze mowiac nie mam pojecia dlaczego ludzie tak nie szanuja Taurusow...
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 08 lut 2007, 17:34
- Skąd: Małopolska
Niewszystkie, ale sporo.
Patent stosowany w wielu amerykanskich wagonach...
Spotykany tez w Camry, Mercu E124, Volvach. Widzialem tez 2 Renault z takim patentem bodaj Laguny.
Patent stosowany w wielu amerykanskich wagonach...
Spotykany tez w Camry, Mercu E124, Volvach. Widzialem tez 2 Renault z takim patentem bodaj Laguny.
Maciej Mikler - Van Klub Polska - http://www.van-club.com
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
'85 Dodge Ram Van 5.2V8 - http://www.salonka.prv.pl
'04 Dodge Ram 1500 5.7V8
'95 Cadillac Eldorado TC 4.6V8 ,
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Nie widzisz że to czym się tak zachwycasz wynika wprost z cięcia kosztów?? Proste że taniej jest raz zaprojektowany - dajmy na to - panel klimatyzacji upchnąć we wszystkich aktualnie produkowanych autach koncernu wyposażonych w klimę, a najlepiej przenieść ile się da na następną generację...Taurus_GL pisze:w IV szczegolnie fajnie rozwiazene sa np. tapicerki dzwi- patrzac na podlokietniki, przyciski do szyb czy lusterek to wydaje sie jakby byly one rozwinieciem tych stosowanych w II Generacji. To samo jesli chodzi o pake w Wagonie- na pierwszy rzut w III i IV wyglada prawie jak w moim. To wlasnie lubie w Taurusach- przez lata pomimo zmian w ksztalcie karoserii wiele detali zostawalo podobnych(...)
W III Generacjach stosowano nawet kierownice z II Gen SHO i ostatnich II Generacji z lat 94-95.
BTW - ta kierownica była nawet w Lincolnach z tamtego okresu (!)
Zajebiacha: przyzwoicie zarabiasz, masz dom w dobrej dzielnicy, kupiujesz sobie "prestiżową limuzynę" - a w środku masz elementy żywcem wzięte z robolskiego Taurusa.
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
-
Topic author - nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Ja pragne tylko przypomniec Koledze, ze przynajmniej w czasach kiedy jezdzily Taurusy I i II Gen wcale nie byl to robolski samochod. Taurus byl raczej samochodem klasy sredniej przesiadajacej sie wlasnie wtedy z archaicznych kanciastych Fordow LTD, Chevy Celebrity i tym podobnych wozkow na cos nowoczesnego. Jednym slowem rodzice, dwoje lub troje dzieci, domek i obowiazkowo kudlaty piesmichal_5000 pisze:BTW - ta kierownica była nawet w Lincolnach z tamtego okresu (!)
Zajebiacha: przyzwoicie zarabiasz, masz dom w dobrej dzielnicy, kupiujesz sobie "prestiżową limuzynę" - a w środku masz elementy żywcem wzięte z robolskiego Taurusa.
Samochodem rodzin na dorobku i mlodszych ludzi byl w latach 80 i 90 Escort i jego odpowiednik Mercury nie pamietam juz jaki model w wersji sedan, pieciodrzwiowej, trzydrzwiowe coupe i oczywiscie moj kochany Wagon Z kolei samochod ludzi starszych i wlasnie roboli zyjacych w bloku dojezdzajacych do pracy to bylo nic innego jak Tempo i Mercury Topaz w wersjach dwu i czterodrzwiowej czesto z charakterystycznym rurkowym bagazniczkiem na tylnej klapie. To byly samochody wyraznie nizszej klasy niz Taurus i np. wykonczenie wnetrza tez znacznie odbiegalo. Nic mi o tym nie wiadomo, zeby stosowano w Tempo czy Escortach chociazby wlasnie te oslawione kierownice z Taurusa. Stylistyka karoserii byla oczywiscie bardzo zblizona do Taurusa tak, ze na pierwszy rzut Tempo i Escort wygladaly jak pomniejszony Taurus. Jeszcze bardziej widac to w Topazie gdzie zastosowano nawet taka sama swietlowke z przodu jak w Sable. Po prostu Taurus byl czyms w rodzaju "modelu flagowego".
----Bylo oczywiscie jeszcze trzecie autko bazujace na Taurusie- Ford Thunderbird. Z napedem na tyl jednak w starszym wykonaniu z silnikiem 3.8 typu oczywiscie Taurus/Sable/Continental, i miedzy innymi lusterkami i klamkami od Taurusa. Pod koniec produkcji Thunderbirdy mialy juz silniki V8, niemniej amerykanscy taurusiarze mowia, ze Tunderbird to Taurus Coupe heheh
Pozdrawiam
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Mi stosowanie wspolnych elementow w kilku roznych modelach absolutnie nie przeszkadza...A co do Twoich-Michale preferencji to sie juz kiedys chyba wypowiadalem
Jestes perfekcjonista, wykonanie auta tak zeby wszystko pasowalo idealnie, nic nie trzeszczalo...wszystko bylo spasowane i zaprojektowane przez najlepszych stylistow, to dla Ciebie bardzo wazne...Podejrzewam ze nic poza Mercedesem cie nie zadowoli o ile bedzie mialo szklany szyberdach
Jestes perfekcjonista, wykonanie auta tak zeby wszystko pasowalo idealnie, nic nie trzeszczalo...wszystko bylo spasowane i zaprojektowane przez najlepszych stylistow, to dla Ciebie bardzo wazne...Podejrzewam ze nic poza Mercedesem cie nie zadowoli o ile bedzie mialo szklany szyberdach
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 450
- Rejestracja: 06 lis 2006, 19:45
- Skąd: Warszawa
Zgadza się, Radku, już kiedyś o tym rozmawialiśmy.RadAg! pisze:Mi stosowanie wspolnych elementow w kilku roznych modelach absolutnie nie przeszkadza...A co do Twoich-Michale preferencji to sie juz kiedys chyba wypowiadalem
Jestes perfekcjonista, wykonanie auta tak zeby wszystko pasowalo idealnie, nic nie trzeszczalo...wszystko bylo spasowane i zaprojektowane przez najlepszych stylistow, to dla Ciebie bardzo wazne...Podejrzewam ze nic poza Mercedesem cie nie zadowoli o ile bedzie mialo szklany szyberdach
Z najlepszymi stylistami to może lekka przesada, ale faktem jest że gorzej mi się robi jak wszystko w aucie drży, skrzypi i trzeszczy...
PS.1. Poza Mercedesem jest kilku solidnych producentów, ale ciiii... Pożyjemy-zobaczymy
PS.2. Bez dwóch zdań, szklany szyberdach IS A MUST w moim nowym aucie!
'00 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
Ex: '96 BMW 740i, cosmosschwarz
Ex: '91 Mercedes-Benz 560 SEC, perlmuttgrau
-
Topic author - nasz człowiek z Chicago
- Posty: 468
- Rejestracja: 16 paź 2006, 20:51
- Skąd: Chicago
No Ford miał zdecydowanie najlepszych stylistów na przełomie lat 80 i 90 Proszę tylko porównać chociażby z japończykami z tego okresu A w swoim Fordzie mam po prostu WSZYSTKO tak jak powinno być Szkoda naprawde, że te bryki tak szybko znikają z dróg- wiadomo- trochę gorzej było z wykonaniem Żeby tak jeszcze Taurus był solidny jak Merolek czy Volvo a tak jedziesz po nierównościach a wszystko trzeszczy jak w Tarpaniemichal_5000 pisze:Zgadza się, Radku, już kiedyś o tym rozmawialiśmy.
Z najlepszymi stylistami to może lekka przesada, ale faktem jest że gorzej mi się robi jak wszystko w aucie drży, skrzypi i trzeszczy...
Nooooo, żeby tylko nie zapeszyćmichal_5000 pisze:PS.1. Poza Mercedesem jest kilku solidnych producentów, ale ciiii... Pożyjemy-zobaczymy
Ordnung must sein hahahahamichal_5000 pisze:PS.2. Bez dwóch zdań, szklany szyberdach IS A MUST w moim nowym aucie!
PS. Acha ten odpowiednik Escorta II Generacji to Mercury Tracer oczywiście także ze świetluwką w przedniej części i okrągłą tylną szybą jak w Sable
storm.tocmp.com/mercury/tracer/1992/03.jpg
Pozdro
1991 Ford Taurus GL Wagon;
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
1988 Ford Taurus GL Wagon;
1986 FORD TAURUS LX
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Jezdzilem 4gen w sedanie przez ponad miesiac i z radoscia wrocilem do 2gen. 2 gen lepiej zachowuje sie na naszych polskich drogach czesci sa tansze a silnik mniej wyzylowany. Plusem jest wyposazenie i wyglad bo jest laniejszy niz 3gen ktora wyglada jak niedorobionia Kia w rozmiarze xxxl (przepraszam nie chce nikogo urazic ale tak mi sie kojarzy gdy jezdze 3gen) do tego ten tyl w kombiakiach zerzniety z 3gen porazka zupelna:) W 1 i 2 gen piekne byly te swiatla w wersji wagon (tu uwaga policja zabiera dowod w wagonach gdyz niektore maja wydech skierowany na prawa strone co jest w Polsce zabronione moze byc do tylu lub na lewo!!!!) Moim zdaniem jak 4 gen to tylko sedan i sho bo reszta to lipa 3.0 jest troche za slabe moim zdaniem do tej budy. Bardzo ale to naprawde bardzo podobaja mi sie swiatla tylne i prrzednie w wersji sedan oraz deska rozdzielcza to jest naprawde swietnie zrobione!
Wole jednak 2 gen gdyz te auta sa piekne od kiedy mam taurusa mustangi stoja:) a ja smigam sobie z usmiechem na ryju:P
Z fordow moge z taurusa 2 gen przesiac sie do 1,2,4,5gen mustanga gt albo do 1,2,4gen crown victorii , galaxie w coupecie ew Torino/ranchero/expedition/f250 zande cougary probe czy inne pseudo amerykanskie fury:P
Wole jednak 2 gen gdyz te auta sa piekne od kiedy mam taurusa mustangi stoja:) a ja smigam sobie z usmiechem na ryju:P
Z fordow moge z taurusa 2 gen przesiac sie do 1,2,4,5gen mustanga gt albo do 1,2,4gen crown victorii , galaxie w coupecie ew Torino/ranchero/expedition/f250 zande cougary probe czy inne pseudo amerykanskie fury:P
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 12 paź 2006, 14:50
- Skąd: Brzostek
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Wolnego... Wkurzyłem sie...Alexander25 pisze:... 3gen ktora wyglada jak niedorobionia Kia w rozmiarze xxxl...
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 22:58 przez Jacekn8, łącznie zmieniany 1 raz.
1998 Ford Taurus Wagon SE 3.0 Vulcan
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
2009 Ford Mondeo 2.0 Klekot
-
- Posty: 271
- Rejestracja: 15 lis 2009, 20:31
- Samochód: Dodge Aries LE 89, Jeep ZJ LX 98r.
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Fajnie wygląda ta kanapa w bagażniku, ciekawe tylko czy jest na niej wygodnie..
1989 Dodge Aries 2,2
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
1996 Chevrolet Caprice 5,7 LT1
1998 Jeep Grand Cherokee 5,9
-
- Posty: 3658
- Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
- Skąd: Górny Śląsk
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
raczej komfort ławki w parku ale przynajmniej z buta nie trzeba zapylać no i mało które auto o tych rozmiarach u nas ma możliwość przewiezienia 6 osób + kierowca. Hehe przyznajcie się ile razy jechaliście w bagażniku na jakąś imprezkę? A tak przynajmniej można usiąść, zamiast skulić się jak pies.
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
No nie do konca. Jak sie okazuje ze mozesz zabrac normalnie 6-7 osob to i tak zawsze wezmiesz z tej racji jeszcze wiecej no bo zawsze ta kolejna moze jechac w bagazniku. Ja pamietam 18-tke jednej z kolezanek z technikum (stare dobre czasy) gdzie z imprezy wracalismy w 8 osob fiatem tempra. Po prostu chlopaki trzymali swoje laski na kolanach...Ja wtedy nie mialem swojej laski wiec trzymalem na kolanach kolezanke, ale nie pamietam ktora
Z kolei wiele razy przydawalo mi sie 3-cie miejsce z przodu w Taurusie. Ile razy umawialismy sie ze znajomymi na wycieczke i zawsze mowilem ze moze jechac 5 osob i kierowca. wszyscy pytali czy ja mam vana... Albo jedziemy przez miasto, w aucie siedzi 5 osob, idzie znajomy ulica...zxatrzymujemy, i mowimy, choc, podwieziemy cie a on mysli ze jaja sobie z niego robimy, po czym moja zona przesuwala sie na srodkowe miejsce z przodu...(umowmy sie ze to srodkowe miejsce jest raczej dla drobnych osob).
Brakuje mi tego w CV, dlatego zanim kupilem moja zawsze chcialem detektywistyczna wersje z policyjnymi osiagami ale z cywilnym wnetrzem....Ale przyjdzie czas na kolejne Victorie
Z kolei wiele razy przydawalo mi sie 3-cie miejsce z przodu w Taurusie. Ile razy umawialismy sie ze znajomymi na wycieczke i zawsze mowilem ze moze jechac 5 osob i kierowca. wszyscy pytali czy ja mam vana... Albo jedziemy przez miasto, w aucie siedzi 5 osob, idzie znajomy ulica...zxatrzymujemy, i mowimy, choc, podwieziemy cie a on mysli ze jaja sobie z niego robimy, po czym moja zona przesuwala sie na srodkowe miejsce z przodu...(umowmy sie ze to srodkowe miejsce jest raczej dla drobnych osob).
Brakuje mi tego w CV, dlatego zanim kupilem moja zawsze chcialem detektywistyczna wersje z policyjnymi osiagami ale z cywilnym wnetrzem....Ale przyjdzie czas na kolejne Victorie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: IV vs. II Gen- final battle;-]
Fajne jest jak w taurusie sie ma kanape z przodu na 3+3 gorzej jak jest 2+3 ze skrzynia z drazkiem miedzy fotelami albo jak ja mam beznadziejnie bo mam drazek na kierownicy a fotele z wersji lx el wwe wszystkich plaszczyznach ale 2 a nie kanape jest to moj pierwszy taurus bez kanapy nad czym ubolewam:/
Jest w Polsce jedno co laczy obie genrecje:)
Za cholere nie dostanie sie niewalonego modelu 4 i 2 gen:0 2 gen co jezdzila po Plsce ma zazwyczaj wystrzelone poduchy a jak wpisuje sie vin 4gen to wszedzie jest salvage:P czyli totalna lipa . W robocie kupiili tereaz 5 gen i bede sobie smigal srebrnym sedanem tyle kiego w sedanie naped 4x4?
Jest w Polsce jedno co laczy obie genrecje:)
Za cholere nie dostanie sie niewalonego modelu 4 i 2 gen:0 2 gen co jezdzila po Plsce ma zazwyczaj wystrzelone poduchy a jak wpisuje sie vin 4gen to wszedzie jest salvage:P czyli totalna lipa . W robocie kupiili tereaz 5 gen i bede sobie smigal srebrnym sedanem tyle kiego w sedanie naped 4x4?