Jako, że padł mi alternator (nie mam ładowania) postanowiłem go sobie z bliska obejrzeć
Zabrałem ze sobą aparat foto i mamy relację - może kiedyś komuś się przyda.
Na początek odpiąłem kable od akumulatora i alternatora.
Na tym zdjęciu widać też dobrze śrubkę, którą również należy wykręcić aby zdemontować alternator.
Odkręcamy dwie główne śruby trzymające alternator w miejscu.
Śruby solidne, mocno przykręcone.
Śruby wykręcone wyglądają tak
Trzeba zdjąć pasek z koła alternatora, w tym celu odkręcamy rolkę napinającą.
Tu odpada klucz nasadowy, bo mało miejsca - użyłem klucza płaskiego, nastawnego.
Śruba bardzo mocno trzyma.
Rolka ma pod spodem podkładkę, która chce wypaść po odkręceniu śruby
Po zdjęciu rolki pasek jest luźny - można go podnieść i zdjąć z alternatora.
Alternator siedzi solidnie w gnieździe. Użyłem klucza do podważenia go.
Alternator częściowo wysunięty.
I już go mam
A tak wygląda podstawa, gdzie sobie siedział.
To jest słynny regulator napięcia.
Żeby go zdemontować, trzeba odkręcić cztery śruby typu thorx w narożnikach.
Teraz widać pierścienie komutatora, po których ślizgają się szczotki.
I oto one - zjechane sporo, ale chyba jeszcze sprawne.
A tak wyglądają nowe szczotki.
Regulator napięcia od spodu.
W innym ujęciu.
Na koniec widok na fragment płyty z diodami, czyli prostownik.
Pogoda się zepsuła, więc skręciłem wszystko ponownie do kupy i poszedłem do domu odpocząć
Demontaż alternatora Taurus '96
-
Topic author - Posty: 3285
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Demontaż alternatora Taurus '96
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Naprawde piekna instrukcja. Ja jak robie cos przy aucie to z reguly mam tak ufajdane rece ze nie mam jak chwycic aparatu...
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
super te foty, idealna instrukcja dla każdego...
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Szczerze powiem, że super instrukcja Z pewnością dla wielu bardzo pomocna
Mam jedną tylko sugestię. Na przyszłość odpinaj tylko klemę (+) Nie stracisz wszystkich ustawień urządzeń elektronicznych
Nie resetuje to też komputera - no chyba, że właśnie o to chodziło
tutaj fajnie rozwiązane, ze regulator i szczotkotrzymać na zewnątrz są. Ja kiedyś wymieniałem szczotki w Caprice. Zdemontowałem obudowę i przy montażu zapomniałem wsadzić drucik, który by przytrzymał schowane szczotki. Niestety szczotki poległy.
Mam jedną tylko sugestię. Na przyszłość odpinaj tylko klemę (+) Nie stracisz wszystkich ustawień urządzeń elektronicznych
Nie resetuje to też komputera - no chyba, że właśnie o to chodziło
tutaj fajnie rozwiązane, ze regulator i szczotkotrzymać na zewnątrz są. Ja kiedyś wymieniałem szczotki w Caprice. Zdemontowałem obudowę i przy montażu zapomniałem wsadzić drucik, który by przytrzymał schowane szczotki. Niestety szczotki poległy.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
Topic author - Posty: 3285
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Czy raczej właśnie klemę minusową odpinać tylko ?...grusiak pisze:Na przyszłość odpinaj tylko klemę (+)
(tak też podaje Haynes Repair Manual - odpiąć minus)
Ale fakt, ja chciałem zresetować kompa na wszelki wypadek, więc odpiąłem wszystko
Tu również trzeba odrobinę uważać na szczotki przy montażu regulatora.grusiak pisze:Zdemontowałem obudowę i przy montażu zapomniałem wsadzić drucik, który by przytrzymał schowane szczotki. Niestety szczotki poległy.
Ale nie jest to wielki problem, bo właśnie ze względu na łatwe umiejscowienie go,
można włożyć regulator na miejsce bez stosowania jakiegos patentu na wciśnięcie szczotek.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
-
- Posty: 690
- Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
- Skąd: Sulejówek k/Wawy
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Moim zdaniem na 99% nie resetuje zdjęcie (+)
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum
detroitiron.pl/forum
-
- Posty: 2419
- Rejestracja: 16 paź 2006, 13:05
- Samochód: FORD kurwa!
- Skąd:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
ja zawsze w taurusie mase ściągałem i komputer sie resetował...
-
- Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Juz Karlone o tym pisal kiedys w innym watku ze to nieprawda ze jak sciagamy + to sie nie resetuje. Obojetnie czy sciagasz PLUS czy MINUS przerywasz obwod i w obu sytuacjach konsekwencje sa identyczne.
To tak jak by napisac ze jak od zarowki odlaczysz kabel + to bedzie nadal swiecic a jak odlaczysz - to zgasnie
To tak jak by napisac ze jak od zarowki odlaczysz kabel + to bedzie nadal swiecic a jak odlaczysz - to zgasnie
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Cezar - opisałeś trochę dziwny sposób demontażu paska - ja to robię za pomocą klucza typu fajka napinając napinacz - bez zdejmowania jakiegokolwiek rolki - faktycznie nie każdy klucz tam podejdzie - ale jest znacznie prościej. Co do regulatora napięcia to podobno jest identyczny w Mondeo.
-
Topic author - Posty: 3285
- Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
- Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
- Skąd: Opole
- Kontakt:
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Ale jaki napinacz ? Szukałem i nic nie znalazłem co mógłbym ruszyć, żeby poluzować pasek, dlatego łatwiej mi było zdjąć tę rolkę
Teoretycznie napinacz powinien być pod rolką, którą zdemontowałem, ale dostęp tam, to już całkiem niemożliwy jak dla mnie.
Teoretycznie napinacz powinien być pod rolką, którą zdemontowałem, ale dostęp tam, to już całkiem niemożliwy jak dla mnie.
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6
-
- Posty: 695
- Rejestracja: 13 paź 2006, 18:55
- Samochód: Astro, Camaro, Firebird, Sable
- Skąd: Lublin
Re: Demontaż alternatora Taurus '96
Wystarczy zdjąć zbiorniczek wyrównawczy z układu chłodzenia i wszystko staje się widoczne. Faktycznie sporo czasu mi zajeło dobranie odpowiedniego klucza - dostęp jest faktycznie nieciekawy.