Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

W dziale znajdziesz linki do instrukcji obsługi, schematów elektrycznych i innych często poszukiwanych danych dla użytkowników aut amerykańskich, linki do filmów i zdjęcia z rozbiórki różnych elementów.

Topic author
piotrekzet

Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Hejka,
Być może ktoś jeszcze będzie chciał koniecznie poznać budowę kolumny kierownicy z jej prostackimi rozwiązaniami, więc wrzucam tutaj :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2015, 23:36 przez piotrekzet, łącznie zmieniany 1 raz.


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial

Post autor: piotrekzet »

Opis za chwilę :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial

Post autor: piotrekzet »

Na Foto 1 - kremowy element to sterowanie odpalaniem. Z boku wkręcania jest złączka z kablami, głównie żółte, szare z żółtym paskiem, szaro czerwony, czarno zielony - te są grube. Poza tym czarno niebieski, fioletowo biały, czarny i biało czerwony - cienkie. Odkręcamy, torx t30, nie gubimy śrubek :)
Foto 2 - po zdjęciu kostki. Widoczny otwór, w który wchodzi bolec. Zwracamy uwagę na sprężynę w lewej części zdjęcia, na razie bez paniki.
Foto 3 - odkręcamy dwie śruby po bokach kolumny kierownicy. Na jednej widoczny założony klucz, torx t30. Druga prawie odkręcona. Odmawiamy zdrowaśkę.
Foto 4 - dobieramy się do kolumny od tyłu ;) musimy odkręcić krzyżak, klucz nasadowy 1/2 cala, ewentualnie ordynarne 13 mm. UWAGA - trzeba wykręcić całą śrubę i ją wyjąć.
Foto 5 - elementy, które są od tyłu, ułożone w kolejności. Pora na spowiedź i gorzkie żale.
Foto 6 - ściągamy przednią część kolumny, pilnujemy cholernej sprężyny, o której pisałem wcześniej. UWAGA - przed całą operacją dobrze jest wyjąć stacyjkę, chociaż dochodzę do wniosku, że nie jest to konieczne. UWAGA 2 - po prawej widoczny plastikowy element z metalowym bolcem - wyciągnie resztę bebechów, ale bez paniki, tego się nie da założyć odwrotnie, chyba że bezmyślnie i przy pomocy młotka.
Foto 7 - reszta bebechów, o których przed chwilą wspomniałem. Upierdzielone w żółtym smarze, dla kontrastu z żółtym plastikiem :)
Foto 8 - rzeczone bebechy widok od południa.
Foto 9 - ponownie bebechy, widok od północy.
W razie pytań piszcie :)

Jeszcze jedna uwaga, dla użytkowników wajchy w podłodze - kolumna kierownicy jest dokladnie taka sama, jedyną różnicą jest dodatkowy element w postaci wajchy zmiany biegów. Wiem, bo przerobiłem taurusa z biegami w podłodze na takiego z wajchą w pogrzebaczu :) Większe zmiany były pod maską :)


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Teraz kilka hintów jak to wszystko złożyć do kupy :)
Pierwsza uwaga - te dwa metalowe, że tak powiem, zęby - są też na sprężynach. Żeby założyć przednią część kolumny trzeba je podważyć - większy śrubokręt daje radę. Na razie nie zakładamy sprężyny, która podnosi kierownicę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Przykręcamy jedną stronę, tę gdzie nie ma sprężyny, na razie lekko. Z drugiej strony odciągamy przednią część na maksa, wkładamy sprężynę i sciągamy wszystko ściskiem jak na foto, albo dowolnym innym :) Ściąga się nadspodziewanie lekko. Wkręcamy drugą śrubę, już do oporu, dokręcamy po drugiej stronie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Na foto 3 i 4 - plastikowe rowadzenie przy kluczyku maksymalnie przekreconym w tył.
Foto 5 - kluczyk maksymalnie w prawo. W tej pozycji potrafi się zablokować, trzeba delikatnie pogmerać i da się cofnąć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

A to bonus dla zainteresowanych - po lewej kolumna jeśli macie wajchę w podłodze. Po prawej gadżety do wajchowania przy kierownicy. Przy okazji - kiedyś latała mi wajcha, nieprecyzyjnie ustawiała się na pozycjach na desce - okazało się, że plastikowa tuleja (ta bliżej kierownicy) sobie wyszła. Po prawidłowym złożeniu już było ok.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: RadAg! »

Zdjęcia fatalne :D (to tak w podziękowaniu za publikację na RR :D )

Mi lekko stuka kierownica na jakimś łożysku. Tam są jakieś łożyska w tej kolumnie? Czy jeśli tak to orientujesz się jak je wymienić?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Z telefonu, dzięki że doceniłeś :P
Foto 5 i 6 pierwsza seria - od tyłu jest plastikowa tuleja (to czarne coś, najbliżej kolumny) - z tego co zauważyłem, to jedyne łożyskowanie w tylnej części kolumny. W przedniej części od tyłu jest taki fikuśny nierozbieralny przegub, plastikowo metalowy. Z przodu (foto 3 druga seria) moim zdaniem jest łożysko zaraz za tym żółtym plastikiem i sprężyną. Zabezpieczone segerem. Być może wystarczy rozebrać i przesmarować, teraz sprawdziłem, że u mnie chodzi z lekkimi oporami, więc to chyba dość popularne niedomaganie.
A tak btw, to może opory na którejś sprężynie? Jeśli obraca się "po suchym", to będzie sprawiać wrażenie problemu z łożyskiem :)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 12237
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: RadAg! »

Ewidentnie pracuje na boki. Mocno trzeba szarpać, ale czuć delikatne stukanie, dlatego obstawiam łożysko ale może wystarczy coś gdzieś dokręcić?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Hm, wolę nie pytać co robisz z tą kierownicą... ;) Wiesz, zasadniczo to ona sama z siebie ma lekkie luzy, bo możesz ją opuścić i podnieść, stukać może ma tym przegubie po drodze, na krzyżakach... Jak się uprzesz to i do przodu/do tyłu, bo są te sprężyny :) Tak na odległość to trudno mi coś podpowiedzieć. Może sprawdź czy jest dobrze dokręcona cała kolumna, 4 śruby po zewnętrznych stronach kolumny, takie podłużne otwory :) A może sama kierownica jest poluzowana na tym kwadracie?

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: cezar62 »

Ja bym powiedział, że zdjęcia robione kalkulatorem, no, ewentualnie zgodzę się, że to telefon, ale tylko jeżeli to model z ubiegłego wieku :D

A chciałbym wiedzieć, po co wogóle zabrałeś tę kolumnę z auta? :shock: Nudziłeś się mocno, czy jak? ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

Zrób lepsze i wyślij z telefonu na forum :P Musialem z każdego robić printscreen, bo ktoś ustalił ograniczenie na chyba 800 kb, a każda fotka w oryginale miała ponad 1 Mb :P
Ta kolumna oryginalnie była w taurusie, wajcha od pogrzebacza w sable. Obydwa odeszły do krainy wiecznych autostrad, ale nadal częściowo żyją w mojej piwnicy :) Mam na przyklad w pełni sprawny keyless entry system, ogarnięty i do podłączenia :) Dwie kompletne nagrzewnice, deski rozdzielcze, boczki drzwi, zegary, fotele... No kupę gratów, a że Maciek mial problem ze stacyjką, a ja mialem kilka piw i czas.... ;)

Awatar użytkownika

cezar62
Posty: 3273
Rejestracja: 19 lut 2008, 15:03
Samochód: 2008 Jeep Compass Sport 2,4L
Skąd: Opole
Kontakt:

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: cezar62 »

;D

Zatem żałuję, że nie znajdzie się u Ciebie w piwnicy "mechanizm odpalania tutorial" do PT Cruisera ;)
Jest:
2008 Jeep Compass Sport 2,4L

Były:
1996 Ford Taurus GL 3.0 V6
1995 Dodge Stratus SE 2.0 R4
2000 Chrysler PT Cruiser Touring Edition 2.0 R4
1995 Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8
2006 Jeep Grand Cherokee Limited WK Series 4.7 V8
2004 Ford Taurus SES 3.0 V6


Topic author
piotrekzet

Re: Mechanizm odpalania tutorial Ford/Lincoln/Mercury

Post autor: piotrekzet »

A z czym masz problem? :cool:

ODPOWIEDZ