Jeep cherokee xj

Jeep
Awatar użytkownika

Topic author
Maly#99
Posty: 606
Rejestracja: 11 paź 2006, 12:45
Skąd: Tarnobrzeg/ Kraków

Jeep cherokee xj

Post autor: Maly#99 » 03 lut 2011, 23:47

panowie czy ktos ma/mial albo chociaz jezdzil takim autem?
bede kupowal kolo maja takiego i szukam wszedzie gdzie sie da opini;)
jeszcze mam pytanko apropo kredytow. gdzie najlepiej pozyczyc 10k? i ile mnie to mniej wiecej wyjdzie na 2 albo 3 lata? czy bede musial oddac 12 14 a moze 20 :what:
Ford Taurus `96 LX 24V V6 Duratec
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika

jaber
Posty: 101
Rejestracja: 03 lis 2009, 22:23
Samochód: Dodge Power Ram w200 1976
Skąd: Ratułów / Zakopane

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: jaber » 04 lut 2011, 01:36

Jeździ się tym fajnie , w terenie daje radę , w trasie jak normalnym autem . Części na allegro czy gdziekolwiek jak lodu w dobrych cenach .

Fajny kanciaty jedynie klaustrofobiczny bo to maleństwa są takie combi 4x4 :)


MichaŁ
Posty: 2475
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MichaŁ » 04 lut 2011, 07:43

Będziesz tego auta używał w terenie, czy bardziej do przemieszczania się po publicznych drogach ?
Na zwykłe drogi ja patrzyłbym bardziej na Grand Cherokee ;) a dlaczego?
M.in. właśnie dla tego, że Cherokee jest we wnętrzu autem małym. A na tylnej kanapie bardzo małym.
Jeśli masz zamiar kogoś wozić, czy też mieć auto, które jeśli trzeba będzie wjedzie w jakiś lekki teren, ale zarazem będzie wygodnym i praktycznym autem to obrałbym kurs właśnie na Grand Cherokee.

Kumpel z roku przytaszczył sobie ostatnio z Holandii, zielonego Grand Cherokee z jasnymi skórami ;-) 4.0 R6 z LPG i wyszedł go na gotowo delikatnie ponad 10 tyś. Zresztą na allegro jest sporo Grandów w tej cenie ;)

Czasem warto puścić auto przez komis i wtedy skredytować. Formalności praktycznie zero, większość na telefon. Oprocentowanie - wiadomo, zależy od banku. Ale nie ma co się łudzić że ktoś Ci da kredyt 10 tyś, a Ty oddasz 10100 zł :D
http://www.placemniej.pl/kredyty/samochodowe
Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6


usredneck

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: usredneck » 04 lut 2011, 12:19

JA mam cherokee 91 roku 4.0 h.o polecam jezdzi na gazie jak na benzynie, pojazd uniwersalny (teren/asfalt) natomiast można go łatwo dostosować do terenu, jest w nim praktycznie tyle samo miejsca co w grandzie, grand jest troche wygodniejszy bo ma zawieszenie na sprężynach, natomiast w cherokee są resory z tyłu. Mój ma podniesione zawieszenie z tyłu o 4 cale a przód o 2 ma założone opony 31 " x 10.5 "x 15" w bieżniku sachara ( rolniczy M/T) i spalanie to od 17.5 do 25 teren do 30 oczywiście LPG.
Jeżeli byś kupował Cherokee to polecam kupić wersję z USA bo ma mocniejszy tylni most i jest trochę bardziej komfortowyi polecam 1991 i nowsze z oznaczeniem silnika H.O. High Output ( układ zapłonowy Chrysler ) tzw MOPAR natomiast starsze to Renix Renault Bendix. jeżeli rozpatrujesz jakieś silniki to bierz po uwagę tylko 4.0 bo 2.5 praktycznie pali tyle samao a ma prawie o 100 kOni mniej, w przypadku granda też polecam 4.0 lub 5.9, 5.2 jest delikatny

Awatar użytkownika

Topic author
Maly#99
Posty: 606
Rejestracja: 11 paź 2006, 12:45
Skąd: Tarnobrzeg/ Kraków

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: Maly#99 » 05 lut 2011, 00:08

Dzieki panowie za odpowiedzi:)
Michał, masz jakies linki do jakiegos holenderskiego otomoto moze?
usredneck, grand odpada z jednego prostego powodu, jest wg mnie paskudny haha 8/
xj jest kwadratowy czyli taki jaki powinien byc wg mnie jeep;)
wlasnie nie wiem za bardzo jakie roznice sa miedzy renixem a moparem i jak sprawdzic czy to wersja usa? mam jesze pytanko, dlaczego tyle aut jest ze szwajcarii?
moja jazda to w 70% bedzie po czarnym a reszta :viva:
silnik tylko 4 :oops:

swoja droga dziwne ze rozwiercone 5.9 jest wytrzymalsze niz 5,2
Ford Taurus `96 LX 24V V6 Duratec
Pozdrawiam
Obrazek

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1370
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: jadaniel » 05 lut 2011, 14:27

Maly#99 pisze:Dzieki panowie za odpowiedzi:)
Michał, masz jakies linki do jakiegos holenderskiego otomoto moze?
http://www.marktplaats.nl/ moze to dość popularne :)
Daniel
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1248
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MarDan » 05 lut 2011, 22:51

Takie pytanko chłopaki - bez obrazy oczywiście ale:

Których wersji jest więcej? Tych "LIMITED" czy tych nie limitowanych? Pytam,ponieważ jeszcze nie widziałem Jeep-a w wersji nielimitowanej - wszystkie są "LIMITED" a widziałem już w cholerę ich - i to dotyczy i kanciaków i tych nowszych.

Moje przypuszczenia są takie,że najwięcej produkują wersji "LIMITED" :D

ps. Kolega blacharz ma kanciaka chyba 4.0 - zajefajny dźwięki to wydaje i z tego co się orientuję (kiedyś czytałem opinię na necie) to najlepiej kanciaka kupić - ponoć nie do zarżnięcia autka
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....

Awatar użytkownika

grusiak
Posty: 707
Rejestracja: 25 paź 2010, 21:52
Skąd: Sulejówek k/Wawy

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: grusiak » 11 lut 2011, 12:40

Warto 4.0 i z automatem. Znacznie mocniejsze i wytrzymalsze niż manuale. Japońska skrzynia w nich siedzi.
Ja miełem takiego 2.8V6 z silnikiem Chevroleta - oryginał ! z 1986r :)
Kochałem to auto jak mało które.
http://www.grusgarage.pl
detroitiron.pl/forum


Janek

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: Janek » 03 mar 2011, 01:44

Maly#99 pisze:panowie czy ktos ma/mial albo chociaz jezdzil takim autem?
bede kupowal kolo maja takiego i szukam wszedzie gdzie sie da opini;)
jeszcze mam pytanko apropo kredytow. gdzie najlepiej pozyczyc 10k? i ile mnie to mniej wiecej wyjdzie na 2 albo 3 lata? czy bede musial oddac 12 14 a moze 20 :what:
XJ z silnikiem 4,0 jest bardzo dobry.
Absolutnie nie kupuj diesla 2,5 VM.
najlepiej kup 4,0 z automatem,bo najwiecej czesci i najtansze.
Ale z manualem tez OK - ja mam wlasnie 4,0 i manual.

Na forum jeep.org jest instrukcja jak kupic XJ.
Bardzo szczegolowa i rzeczowa.


Stawik
Posty: 13
Rejestracja: 23 kwie 2011, 22:23
Samochód: Challenger srt8
Skąd: Starogard Gdanski

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: Stawik » 25 kwie 2011, 14:57

Jesli chcesz kupic to auto to tylko z silnikiem 4.0 jest niezniszczalny .Jesli chodzi o zawieszenie tez mocne .Mam kumpli pracujacych w serwisie jeepa i na pytanie o uzywane auto terenowe za dobre pieniadze od razu mowia - czeeroke 4.0
Swietne autko polecam.Co do grandda to jezdzilem trzema i tu sklamialbym sie do WJ 4.7 chociaz ten czterolitrowy tez daje rade - ja po prostu wole v8 i stad ta dyskryminacja ;).grand jest wiekszy i wygodniejszy ale gorzej radzi sobie w terenie i zawieszenie tez slabsze .... napewno drozszy w eksploatacji.Jesli chcialbys sie kolego zdecydowac na granda daj znac a napisze ci na co zwrocic uwage przy zakupie pozdrawiam

Awatar użytkownika

MarDan
Posty: 1248
Rejestracja: 16 wrz 2007, 11:38
Samochód: MERCURY SABLE 3.8L / 95r - RadAg-a - Thank you !!!
Skąd: Bielsko-Biala

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MarDan » 17 lip 2011, 19:50

Mam pytanie - jak to jest odnośnie przełączania napędów?
Cały czas jest na 4 napęd czy da się odłączyć 2 koła i które to będą wówczas napędowe? I co oznacza "N"?
Pozdrówka



@@@ JEŻELI BOISZ SIĘ GŁOSIĆ PRAWDĘ - JUŻ JESTEŚ NIEWOLNIKIEM @@@

Henryk Pająk

Można znieść obrażenia aż do momentu,kiedy nie czuje się nic... W ten sposób postępują ludzie,którzy ranią innych po tym jak ich wrażliwość jest martwa.....


MichaŁ
Posty: 2475
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MichaŁ » 17 lip 2011, 20:50

Normalnie jeździ się na RWD i można załączyć 4WD :)
Z tego co pamiętam to jest tam chyba 4WD High i Low - jakby "drogowe" i "polowe" - na Low pewnie załącza się jakiś reduktor, czy blokada mechanizmu - do końca tego nie łapie :razz: ale zdarzało mi się jeździć Grand Cherokee i tyle mniej więcej pamiętam :D
Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11189
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: RadAg! » 18 lip 2011, 00:13

Przy okazji zapytam, bo jezdze Navarra w pracy co ma wlasnie RWD, 4WD i Low 4WD. Czy mozna zmieniac uklad napedowy podczas jazdy?
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1370
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: jadaniel » 21 lip 2011, 00:36

RWD - to tylko tyl
4WD - to to samo chyba co 4x4 czyli ciagnie na wszystkie buty,
LOW 4WD - to wlasnie 4x4 z reduktorem albo mechanizmem rożnicowym ,
Daniel
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

m4ni3k
Posty: 837
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
Samochód: pacifica 4.0 AWD
Skąd: Warszawa

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: m4ni3k » 21 lip 2011, 12:32

jezeli jest tak jak pisze Daniel, to na LOW 4WD nie mozna przelaczac w czasie jazdy (poza tym jak jest troche elektroniki to ona nie dopusci do zmiany), przelaczamy na postoju ( w manualu, ewentualnie w automacie toczenie sie ponizej 10km/h), wrzucamy na N, załączamy i czekamy chwile (1-2sek) az załapie. poza tym korzystamy z tego tylko do pewnej predkosci np. reduktor ok 15km/h, mechanizm roznicowy wiecej bo mozna do ok 70km/h. nie mozna jezdzic na blokadach po drogach utwardzonych. grozi to sporymi wydatkami, moze nie odrazu, ale...

nie wiem jak to jest w jeepie czy navarze, pewnie podobnie
te info jest na podstawie Touarega, ktory ma naped staly na 4
Pozdrawiam :-)

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika