Jeep cherokee xj

Jeep
Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11245
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: RadAg! » 21 lip 2011, 13:37

Czyli miedzy zwyklym 4WD a RWD moge zmieniac w czasie jazdy czy nie?

Moge uzywac 4WD zwyklego na zwyklych drogach? Czesto sobie zalaczam np. jak pada, i gnam 50-60 mph bo na RWD lubi sie dupa slizgac, jako ze jest niedociazona wogle.
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

m4ni3k
Posty: 837
Rejestracja: 20 kwie 2011, 21:50
Samochód: pacifica 4.0 AWD
Skąd: Warszawa

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: m4ni3k » 22 lip 2011, 01:12

moim zdaniem z rwd na 4wd mozesz spokojnie zmieniac, nie wlaczasz blokad, mechanizmow roznicowych wiec powinno byc ok. szczegolnie, ze jak pisalem wczesniej, majac elektronike na pokladzie, gdyby zmiana byla niedozwolona ona by ją zablokowała
Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika

RadAg!
Sheriff
Posty: 11245
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontaktowanie:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: RadAg! » 22 lip 2011, 08:21

Dobra, ale jak sie zepsuje to nie umyje ci auta na zlocie :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

jadaniel
Posty: 1403
Rejestracja: 05 maja 2010, 19:22
Samochód: Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
Skąd: Barwice - PL ; Peterborough - UK

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: jadaniel » 22 lip 2011, 13:56

spokojnie można zmieniać ale tylko przy malych prędkosciach , poprostu nie musisz sie zatrzymać na "stop" zeby przełączyc napędy , natomiast z zapiętym reduktorem to koniecznie trzeba sie zatrzymać , no i lepiej chyba nie latać 4x4 z takimi przedkosciami 950-60 mph) :)
Daniel
Chevy Tahoe 5.3 V8 '02
ex Chevy Camaro Z28 LS1 5.7 V8 '99
ex Chevy Caprice 5.0 V8 '91

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 415
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: pietia30 » 22 paź 2012, 12:31

Witam,
Odświeże temat ponieważ sam szukam czegoś 4X4 z dużym prześwitem potocznie zwanym u nas Jeep'em :D Myślę o Blazerze, Patrolu, Nawarze lub właśnie Cherokee.
Szukam do 10 tys. i z cyklonem ;)
I najbardziej przekonuje mnie Cherokee kanciak po 1991 4.0 HO+LPG.
Ktoś jeszcze z Was ma lub miał takie auto? A może dużo nim jeździł?
Potrzebuje opinii, na co zwracac uwagę przy zakupie?! Jakie ma największe bolączki? Jak z cenami części?
Zima się zbliża, śniegu znów napada więc autko 4X4 potrzebne ;) a dodatkowo na wakację zawsze wybieramy Bałkany, tam wiadomo dużo dróg szutrowych. Nie lubimy dużych miast tylko zawsze wybieramy obrzeża lub wsie.
Obecnie w planach jest Turcja i Gruzja. Z większym naciskiem na Gruzję :D i właśnie tam między innymi ma mi się sprawdzić Cherokee... Ale się rozpisałem nie na temat..heh

Pozdrówka


MichaŁ
Posty: 2502
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MichaŁ » 22 paź 2012, 12:53

Jeśli chcesz tym jeździć na codzień to z amcarów wybrałbym Blazera (szkoda, że wcześniej nie mówiłeś - mogłeś brac mojego). Cherokee jest moim zdaniem dużo bardziej taczkowaty i bardziej identyfikowałbym go z terenem. Blazer natomiast jest bardziej "miękki" i uładzony we wnętrzu. Naprawdę dobre auto na co dzień i żeby czasem gdzieś wyskoczyć.

A kolejna sprawa, że póki co od wszystkich użytkowników Cherokee słyszę że w 4.0, 20 litrów cyklonu to pikuś, Blazerem maksymalnie spaliłem 19,5 litra i to naprawdę przy ostrym pałowaniu. Przy normalnej jeździe u siebie w mieście zamykałem się średnio w 17 litrach.
Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 415
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: pietia30 » 22 paź 2012, 14:31

MichaŁ pisze:Jeśli chcesz tym jeździć na codzień to z amcarów wybrałbym Blazera (szkoda, że wcześniej nie mówiłeś - mogłeś brac mojego). Cherokee jest moim zdaniem dużo bardziej taczkowaty i bardziej identyfikowałbym go z terenem. Blazer natomiast jest bardziej "miękki" i uładzony we wnętrzu. Naprawdę dobre auto na co dzień i żeby czasem gdzieś wyskoczyć.

A kolejna sprawa, że póki co od wszystkich użytkowników Cherokee słyszę że w 4.0, 20 litrów cyklonu to pikuś, Blazerem maksymalnie spaliłem 19,5 litra i to naprawdę przy ostrym pałowaniu. Przy normalnej jeździe u siebie w mieście zamykałem się średnio w 17 litrach.
dzięki Michał, cenna opinia i ważny argument-spalanie :D 20l cyklonu to pikuś dla tego auta???!!! nie wyglada już tak różowo i pięknie bo jak ruszę w teren to mi 35 spali...hmmm trzeba się jeszcze nad nim zastanowić. To jak gadałem ze znajomym który ujeżdżał w gruzji Ładę Nive to mu 15-20l paliła, a myśle że Łada to starsza myśl technologiczna... :roll:


MichaŁ
Posty: 2502
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MichaŁ » 22 paź 2012, 14:55

Może na temat spalania wypowiedzą się ludzie, którzy jeżdżą albo jeździli Chero. Ja bazuje na opiniach ludzi spotykanych na zlotach. Nie dziwiło mnie to kiedy rozmawiałem z ludźmi o podwyższonych Cherokee na wielkich gumach. Ale bodajże na drugim zlocie WCAA były też seryjne Cherokee i zdanie mieli podobne.
Jakbym chciał kupić Jeepa to już Grand Cherokee - bardziej cywilizowany.
Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3293
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: KARLone » 27 paź 2012, 11:58

każdy cheerok z silnikiem 4.0 pali swoje, 15-20L lpg. Napęd na 4 i kanciasta buda wcale nie sprzyja ekonomii. Są też silniki na gnojowicę (2.5L), znacząco mniej palą ale są znacznie słabsze, w zasadzie osiągi ursusa. Na pocieszenie można powiedzieć, że żadna sensowna terenówka mniej nie pali. Jeśli masz zamiar jeździć po drogach szutrowych a nie bezdrożach, to Blazer albo Explorer. Ten drugi jest bardzo ekonomiczny (13-17 L lpg), zresztą to chyba najpopularniejszy suv w stanach do dzisiaj. Poza tym w terenie całkiem sporo potrafi. Przy zakupie terenówki trzeba się wykazać sporą cierpliwością jeśli ogranicza cię budżet. Mało kto chce sprzedać egzemplarz w dobrym stanie a jak już taki się znajdzie, to właściciel raczej nie jest chętny do obniżania ceny.

Awatar użytkownika

pietia30
Posty: 415
Rejestracja: 18 wrz 2011, 17:56
Samochód: Chrysler Newport 1972, Pontiac Firebird 1991
Skąd:

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: pietia30 » 30 paź 2012, 09:11

KARLone pisze:każdy cheerok z silnikiem 4.0 pali swoje, 15-20L lpg. Napęd na 4 i kanciasta buda wcale nie sprzyja ekonomii. Są też silniki na gnojowicę (2.5L), znacząco mniej palą ale są znacznie słabsze, w zasadzie osiągi ursusa. Na pocieszenie można powiedzieć, że żadna sensowna terenówka mniej nie pali. Jeśli masz zamiar jeździć po drogach szutrowych a nie bezdrożach, to Blazer albo Explorer. Ten drugi jest bardzo ekonomiczny (13-17 L lpg), zresztą to chyba najpopularniejszy suv w stanach do dzisiaj. Poza tym w terenie całkiem sporo potrafi. Przy zakupie terenówki trzeba się wykazać sporą cierpliwością jeśli ogranicza cię budżet. Mało kto chce sprzedać egzemplarz w dobrym stanie a jak już taki się znajdzie, to właściciel raczej nie jest chętny do obniżania ceny.
dzięki, nie spodziewam się że 4x4 z silnikiem powyżej 4.0 bedzie paliło 10l gazu ;) ale już toche przejżałem opinii na temat tych aut, pogadałem ze sprzedającymi, zrobiłem małe rozeznanie na forum kaukazkim. ( polecam to forum dla wyjeżdżających Kaukaz.pl )Wynikiem mojego "wywiadu" będzie chyba auto japońskie do ktorego dawno się przymierzałem a więc mitsubishi Pajero II 3.0 V6 181 KM. Dobre osiągi, trwałość i dostępnośc częsci oraz ich cena przemawiają za tym autem :D Nie rozpisuje się dalej bo to japończyk. Nie to miejsce. THE END :)

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3293
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: KARLone » 01 lis 2012, 10:16

Potwierdzam opinię o silniku 3.0 V6. Ten sam silnik Chrysler instalował w Caravanie i Town & Country. Miałem przyjemność posiadać. Polecam.


MichaŁ
Posty: 2502
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:04
Samochód: -
Skąd: Oleśnica

Re: Jeep cherokee xj

Post autor: MichaŁ » 01 lis 2012, 10:26

Zgadza się, tylko w Chryslerach była niższa moc.
Silnik jest prosty jak konstrukcja cepa. Graty są tanie i dostępne od ręki. Radzi sobie nawet na najprostszej instalacji LPG.
Były:
2000 Chevy Tahoe LT 5.3 V8 Vortec
1986 Mercury Grand Marquis 5.0 V8
1993 Chrysler Le Baron Cabrio 3.0 V6
1996 Chrysler Voyager LE 3.3 V6
1990 GMC Vandura 5.7 V8 Explorer
2000 Chevrolet Impala 3.4 V6
1998 Chevrolet Blazer LT 4.3 V6
1989 Plymouth Grand Voyager SE 3.0 V6
2000 Chrysler 300M 3.5 V6
1999 Chrysler Town&Country Limited 3.8 V6
1999 Chrysler Grand Voyager LX 3.3 V6

Odpowiedz

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika