Strona 1 z 2

Jeep cherokee xj

: 03 lut 2011, 23:47
autor: Maly#99
panowie czy ktos ma/mial albo chociaz jezdzil takim autem?
bede kupowal kolo maja takiego i szukam wszedzie gdzie sie da opini;)
jeszcze mam pytanko apropo kredytow. gdzie najlepiej pozyczyc 10k? i ile mnie to mniej wiecej wyjdzie na 2 albo 3 lata? czy bede musial oddac 12 14 a moze 20 :what:

Re: Jeep cherokee xj

: 04 lut 2011, 01:36
autor: jaber
Jeździ się tym fajnie , w terenie daje radę , w trasie jak normalnym autem . Części na allegro czy gdziekolwiek jak lodu w dobrych cenach .

Fajny kanciaty jedynie klaustrofobiczny bo to maleństwa są takie combi 4x4 :)

Re: Jeep cherokee xj

: 04 lut 2011, 07:43
autor: MichaŁ
Będziesz tego auta używał w terenie, czy bardziej do przemieszczania się po publicznych drogach ?
Na zwykłe drogi ja patrzyłbym bardziej na Grand Cherokee ;) a dlaczego?
M.in. właśnie dla tego, że Cherokee jest we wnętrzu autem małym. A na tylnej kanapie bardzo małym.
Jeśli masz zamiar kogoś wozić, czy też mieć auto, które jeśli trzeba będzie wjedzie w jakiś lekki teren, ale zarazem będzie wygodnym i praktycznym autem to obrałbym kurs właśnie na Grand Cherokee.

Kumpel z roku przytaszczył sobie ostatnio z Holandii, zielonego Grand Cherokee z jasnymi skórami ;-) 4.0 R6 z LPG i wyszedł go na gotowo delikatnie ponad 10 tyś. Zresztą na allegro jest sporo Grandów w tej cenie ;)

Czasem warto puścić auto przez komis i wtedy skredytować. Formalności praktycznie zero, większość na telefon. Oprocentowanie - wiadomo, zależy od banku. Ale nie ma co się łudzić że ktoś Ci da kredyt 10 tyś, a Ty oddasz 10100 zł :D
http://www.placemniej.pl/kredyty/samochodowe

Re: Jeep cherokee xj

: 04 lut 2011, 12:19
autor: usredneck
JA mam cherokee 91 roku 4.0 h.o polecam jezdzi na gazie jak na benzynie, pojazd uniwersalny (teren/asfalt) natomiast można go łatwo dostosować do terenu, jest w nim praktycznie tyle samo miejsca co w grandzie, grand jest troche wygodniejszy bo ma zawieszenie na sprężynach, natomiast w cherokee są resory z tyłu. Mój ma podniesione zawieszenie z tyłu o 4 cale a przód o 2 ma założone opony 31 " x 10.5 "x 15" w bieżniku sachara ( rolniczy M/T) i spalanie to od 17.5 do 25 teren do 30 oczywiście LPG.
Jeżeli byś kupował Cherokee to polecam kupić wersję z USA bo ma mocniejszy tylni most i jest trochę bardziej komfortowyi polecam 1991 i nowsze z oznaczeniem silnika H.O. High Output ( układ zapłonowy Chrysler ) tzw MOPAR natomiast starsze to Renix Renault Bendix. jeżeli rozpatrujesz jakieś silniki to bierz po uwagę tylko 4.0 bo 2.5 praktycznie pali tyle samao a ma prawie o 100 kOni mniej, w przypadku granda też polecam 4.0 lub 5.9, 5.2 jest delikatny

Re: Jeep cherokee xj

: 05 lut 2011, 00:08
autor: Maly#99
Dzieki panowie za odpowiedzi:)
Michał, masz jakies linki do jakiegos holenderskiego otomoto moze?
usredneck, grand odpada z jednego prostego powodu, jest wg mnie paskudny haha 8/
xj jest kwadratowy czyli taki jaki powinien byc wg mnie jeep;)
wlasnie nie wiem za bardzo jakie roznice sa miedzy renixem a moparem i jak sprawdzic czy to wersja usa? mam jesze pytanko, dlaczego tyle aut jest ze szwajcarii?
moja jazda to w 70% bedzie po czarnym a reszta :viva:
silnik tylko 4 :oops:

swoja droga dziwne ze rozwiercone 5.9 jest wytrzymalsze niz 5,2

Re: Jeep cherokee xj

: 05 lut 2011, 14:27
autor: jadaniel
Maly#99 pisze:Dzieki panowie za odpowiedzi:)
Michał, masz jakies linki do jakiegos holenderskiego otomoto moze?
http://www.marktplaats.nl/ moze to dość popularne :)

Re: Jeep cherokee xj

: 05 lut 2011, 22:51
autor: MarDan
Takie pytanko chłopaki - bez obrazy oczywiście ale:

Których wersji jest więcej? Tych "LIMITED" czy tych nie limitowanych? Pytam,ponieważ jeszcze nie widziałem Jeep-a w wersji nielimitowanej - wszystkie są "LIMITED" a widziałem już w cholerę ich - i to dotyczy i kanciaków i tych nowszych.

Moje przypuszczenia są takie,że najwięcej produkują wersji "LIMITED" :D

ps. Kolega blacharz ma kanciaka chyba 4.0 - zajefajny dźwięki to wydaje i z tego co się orientuję (kiedyś czytałem opinię na necie) to najlepiej kanciaka kupić - ponoć nie do zarżnięcia autka

Re: Jeep cherokee xj

: 11 lut 2011, 12:40
autor: grusiak
Warto 4.0 i z automatem. Znacznie mocniejsze i wytrzymalsze niż manuale. Japońska skrzynia w nich siedzi.
Ja miełem takiego 2.8V6 z silnikiem Chevroleta - oryginał ! z 1986r :)
Kochałem to auto jak mało które.

Re: Jeep cherokee xj

: 03 mar 2011, 01:44
autor: Janek
Maly#99 pisze:panowie czy ktos ma/mial albo chociaz jezdzil takim autem?
bede kupowal kolo maja takiego i szukam wszedzie gdzie sie da opini;)
jeszcze mam pytanko apropo kredytow. gdzie najlepiej pozyczyc 10k? i ile mnie to mniej wiecej wyjdzie na 2 albo 3 lata? czy bede musial oddac 12 14 a moze 20 :what:
XJ z silnikiem 4,0 jest bardzo dobry.
Absolutnie nie kupuj diesla 2,5 VM.
najlepiej kup 4,0 z automatem,bo najwiecej czesci i najtansze.
Ale z manualem tez OK - ja mam wlasnie 4,0 i manual.

Na forum jeep.org jest instrukcja jak kupic XJ.
Bardzo szczegolowa i rzeczowa.

Re: Jeep cherokee xj

: 25 kwie 2011, 14:57
autor: Stawik
Jesli chcesz kupic to auto to tylko z silnikiem 4.0 jest niezniszczalny .Jesli chodzi o zawieszenie tez mocne .Mam kumpli pracujacych w serwisie jeepa i na pytanie o uzywane auto terenowe za dobre pieniadze od razu mowia - czeeroke 4.0
Swietne autko polecam.Co do grandda to jezdzilem trzema i tu sklamialbym sie do WJ 4.7 chociaz ten czterolitrowy tez daje rade - ja po prostu wole v8 i stad ta dyskryminacja ;).grand jest wiekszy i wygodniejszy ale gorzej radzi sobie w terenie i zawieszenie tez slabsze .... napewno drozszy w eksploatacji.Jesli chcialbys sie kolego zdecydowac na granda daj znac a napisze ci na co zwrocic uwage przy zakupie pozdrawiam

Re: Jeep cherokee xj

: 17 lip 2011, 19:50
autor: MarDan
Mam pytanie - jak to jest odnośnie przełączania napędów?
Cały czas jest na 4 napęd czy da się odłączyć 2 koła i które to będą wówczas napędowe? I co oznacza "N"?

Re: Jeep cherokee xj

: 17 lip 2011, 20:50
autor: MichaŁ
Normalnie jeździ się na RWD i można załączyć 4WD :)
Z tego co pamiętam to jest tam chyba 4WD High i Low - jakby "drogowe" i "polowe" - na Low pewnie załącza się jakiś reduktor, czy blokada mechanizmu - do końca tego nie łapie :razz: ale zdarzało mi się jeździć Grand Cherokee i tyle mniej więcej pamiętam :D

Re: Jeep cherokee xj

: 18 lip 2011, 00:13
autor: RadAg!
Przy okazji zapytam, bo jezdze Navarra w pracy co ma wlasnie RWD, 4WD i Low 4WD. Czy mozna zmieniac uklad napedowy podczas jazdy?

Re: Jeep cherokee xj

: 21 lip 2011, 00:36
autor: jadaniel
RWD - to tylko tyl
4WD - to to samo chyba co 4x4 czyli ciagnie na wszystkie buty,
LOW 4WD - to wlasnie 4x4 z reduktorem albo mechanizmem rożnicowym ,

Re: Jeep cherokee xj

: 21 lip 2011, 12:32
autor: m4ni3k
jezeli jest tak jak pisze Daniel, to na LOW 4WD nie mozna przelaczac w czasie jazdy (poza tym jak jest troche elektroniki to ona nie dopusci do zmiany), przelaczamy na postoju ( w manualu, ewentualnie w automacie toczenie sie ponizej 10km/h), wrzucamy na N, załączamy i czekamy chwile (1-2sek) az załapie. poza tym korzystamy z tego tylko do pewnej predkosci np. reduktor ok 15km/h, mechanizm roznicowy wiecej bo mozna do ok 70km/h. nie mozna jezdzic na blokadach po drogach utwardzonych. grozi to sporymi wydatkami, moze nie odrazu, ale...

nie wiem jak to jest w jeepie czy navarze, pewnie podobnie
te info jest na podstawie Touarega, ktory ma naped staly na 4