Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 Limited
: 18 sie 2013, 21:15
Witam wszystkich. Z racji podsunięcia pomysłu utworzenia tematu na temat mojego autka przez użytkownika krzemień323, chciałem zamieścić parę zdjęć i krótki opis mojego Jeepka A więc należy zacząć od tego iż od zawsze odkąd tylko sięgam pamięcią kręciły mnie amerykańskie auta, moim marzeniem było posiadanie takiego pojazdu, aż w końcu marzenie się spełniło. W styczniu 2013 roku kupiłem swój pierwszy samochód, którym oczywiście był amcar Jeep Grand Cherokee z 1998 wersja Limited z genialnym silnikiem 5.2 Magnum V8. Dlaczego akurat Jeep? Trudno powiedzieć może zadecydował o tym fakt iż mieścił się on idealnie w moim budżecie, miał świetny silnik no i jest to Jeep czyli legenda sama w sobie konstrukcja oparta na ramie i ma opinie raczej trwałego auta. Znalezienie Jeepa w dobrym stanie za ok 10 tyś nie jest proste. Oglądałem 3 różne auta, pierwszy z 1994 roku wersja limited przed liftem (trup), drugi 1996 rok wersja orvis ciekawe auto za małe pieniądze tyle tylko że z rzędową 6 pod maską no i jak się okazało stan auta był marny, i ostatni trzeci po którego w drodze założyłem sobie że jest to ostatni Jeep jaki będę oglądał, jeśli będzie w kiepskim stanie to zacznę się rozglądać za czymś innym. Na szczęście kiedy sprzedający otworzył garaż moje pierwsze wrażenie było bardzo pozytywne. Samochód zadbany, rdzy brak, środek czysty bez przetarć, piękny kolor, totalny orginał nigdzie nie robiony ani nie malowany. Jazda testowa też nie wykazała jakichś większych problemów. Auto wyglądało i jeździło jak należy. Widać było że właściciel o niego dbał. Więc po obowiązkowych negocjacjach ceny a przy takim aucie jest co negocjować ze względu na małą chodliwość na polskim rynku, kupiłem Granda i szczęśliwie wróciłem nim do domku. No i od tej pory się zaczęło. Nakręcenie na amcary wzrosło o 200% interesowała mnie każda rzecz w moim aucie, silnik, reduktor, mosty, skrzynia. Wszystkiego dowiadywałem się stopniowo przekopując internet. W tym miejscu warto też nadmienić że często przekopuje internet pod kątem Crown Victorii, ponieważ jestem strasznym zapaleńcem na te auta. Zacząłem poznawać swojego Jeepa, całą markę i ogólnie koncern Chryslera Najciekawsze co odkryłem to to iż myślałem że kupuje wersje europejską czyli ZG ale jak się okazało po rozkodowaniu kodu VIN auto zostało wyprodukowane w Toledo w Ohio czyli jest to wersja ZJ produkcja na rynek amerykański. Drążąc dalej ten temat odkryłem historię mojego auta. A więc jest to Jeep ZJ który został wyprodukowany i był jeżdżony w USA przez około 3 lata w stanie Illinois. Następnie został sprowadzony do niemiec gdzie detale jak światła tylne, kierunkowskazy, czy liczniki zostały wymienione na te z wersji europejskiej, następnie samochód trafił do polski, gdzie przeszedł przez dwóch właścicieli i w końcu wylądował u mnie. A więc wiemy już że jest to wersja ZJ która wyglądem przypomina ZG. Zmiany w wyglądzie to prawdziwe detale których zwykły kowalski nie jest w stanie odróżnić. Różnica tkwi głównie w tylnych lampach w których nie ma obrysówek, oraz w migaczach które w ZG są montowane także na błotnikach. Jest to wersja limited czyli fully loaded Wszystko co tylko fabryka dała jest zamontowane w tym aucie. Silnik 318 Magnum V8. Moc to około 250 KM ponieważ auto ma zmieniony program i przyśpieszenie do 100 zajmuje mu około 7 sekund co jest dobrym wynikiem jak na tak ciężkie auto. Silnik z ogromną historią której początki sięgają lat 50 tych. Jednostka ta była montowana w takich autach jak Dodge Charger, Dodge Challenger, Dodge Coronet. Auto sprawuje się świetnie zarówno w codziennym użytkowaniu jak i w trasie. W terenie też daje rade jak na całkiem stockowy samochód. Napęd quadra trac daje rade nawet w trudnych warunkach. Spalanie w mieście to jakieś 24-27 ltr. w trasie udaje się zejść do 15-16 ltr. Jeep zwraca na siebie uwagę nie tylko wyglądem ale także dźwiękiem Jeśli ktoś jest zainteresowany w dziale dźwięki wydechów na 6 stonie można znaleźć mój filmik Jest to także ostatni prawdziwy Jeep produkowany tylko i wyłącznie przez Chrysler Corporation. Następny model jest projektem wykonanym w niemczech, ma samonośne nadwozie i dzieli części z Mercedesem. Fajne jest to że większość Jeepów które jeżdżą po polskich drogach to następca mojego Granda, czyli Grand Cherokee WJ. ZJ jest już ginącym gatunkiem który za pare lat będzie prawdziwą rzadkością. Uwielbiam w nim to że jest połączeniem świetnej terenówki, mega wygodnej limuzyny a siedząc w środku ma się wrażenie że siedzi się w czołgu wąska przenia szyba i wysoka pozycja za kierownicą robią swoje Od momentu zakupu zrobiłem przy nim pare rzeczy takich jak zdjęcie plastikowych pseudo chromów które założył poprzedni właściciel, zmieniłem opony ponieważ kupiłem go na za małych gumach i wyglądał jak duże kombi. Dobrze że były to nowe opony i szybko sprzedały się na allegro . Wymieniłem uszczelniacz skrzyni, niestety trzeba było go ściągać ze stanów bo w pl brak I cała masa kosmetyki o której nie będę pisał bo długo by to zajęło. Wstawiam trochę fotek które z czasem będę aktualizował. Może dorwę lepszy aparat to zrobie jakieś lepsze fotki. Jak na razie są takie jakie byłem w stanie zrobić Mam nadzieje że autko się wam spodoba Przy okazji pzdr dla krzemienia323 Kombinuj jakiegoś fajnego amerykana to zrobimy jakiś wypadzik na miasto
[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us[/url]
[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img]
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us[/url]