Strona 1 z 2

Reduktor Grand Cherokee

: 17 lut 2014, 23:03
autor: regie
witam panow od jeepow. zona wymyslila dla siebie pojazd o nazwie Grand Cherokee II, 99-04. pytanie mam odnosnie reduktora. z tego co sie juz zdoktoryzowalem to do wyboru jest selec-trac, quadra-trac II i quadra drive. o tyle o ile selec trac jest dla mnie zrozumiale bo mialem okazje tym jechac to sprawa z quadra nie jest juz prosta. pytanie czy w quadra naped jest staly na 4 czy tylko sie dolacza przy poslizgu. auto bedzie jezdzic raczej tylko po asfalcie wiec staly naped na 4 nie wiem czy jest potrzebny: 1. spalanie 2. zuzycie elementow. w selec trac jest stale 2WD jako opcja ale ponoc te skrzynie sie sypia i dla zonki nie wiem czy az taka jest konieczna. doradzcie cos panowie takze w kwestii silnika 4.0 czy 4.7? a moze znacie kogos kto chce sprzedac. bylem juz cos ogladac ale zwykle te 'niebite' w 'idealnym stanie' nie chodzily na ktorys garczek, obowiazkowy check engine i szpachla nakladana chyba szczotka druciana. z gory dzieki za pomoc.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 18 lut 2014, 08:57
autor: Arkadi
Polecam tą stronkę: http://jeepnieci.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 18 lut 2014, 11:28
autor: Lucas
A więc tak na początek. Model wj jest najsłabszą i najbardziej awaryjną konstrukcją, ma częste problemy nie tylko czysto mechaniczne ale także elektryczne. Znam kilka osób które jeździli wj i po pewnym czasie zrezygnowały, zrobiły zamianę na starszy (ZJ) lub nowszy (WK) model.

Wracając do redaktorów to jeśli nie będzie uzytkowany w terenie to bierz auto w najlepszym możliwym stanie. Ale jeśli chcesz dokładnie wiedzieć to tak:
Select-trac jest rzadki w tym modelu, dobry ale rzadki
Quadra drive, najczęściej spotykany i tutaj masz 70% mocy na tył i 30% na przód a w razie poslizgu moc jesvt przekazywana na koło które ma największą przyczepność.
Quadra trac II najnowszy i ponoć bardzo dobry. Działa na podobnej zasadzie jak Quadra Drive ale dostępny jest głównie w nowszych wj w bogatej wersji.

Silniki 4.0 i 4.7 oba bardzo dobre, ale wydaje mi się że żonie wystarczyłby 4.0

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 23 lut 2014, 16:44
autor: regie
Dzieki za informacje panowie auto zostalo kupione w skrzyni Quadra trac II.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 23 lut 2014, 20:45
autor: Lucas
Pogratulować! Bardzo dobry wybór jeśli chodzi o reduktor, no i wygląda na niezniszczony. Bezawaryjnej jazdy i przyjemności z użytkowania Jeep'a ;) regie jaki tam masz silnik?

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 24 lut 2014, 07:59
autor: regie
Auto chyba naprawde sie udalo, silnik 4.7 220koni. przy zakupie byl sprawdzany miernikiem i wychodzi ze lakier oryginal. ma nowe tarcze i klocki przod, zmienione lampy ze swiatlem do jazdy dziennej, oczywiscie zagazowany (w 2012) przebieg 170 tysiecy, wersja europejska przyjechala ze Szwajcarii. do zrobienia narazie tylko wszystkie szesc amortyzatorkow od klap i swieci airbag ponoc od gazu, kapcie ktos zalozyl ogromne delikatnie zawadzaja o rame przy pelnym skrecie. oby jezdzil ale jestem dobrej mysli.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 24 lut 2014, 11:02
autor: Lucas
No to jeszcze raz gratuluje. Tylko ten AIRBAG trochę mi się nie wydaje, żeby to od LPG, jeśli już, to od LPG słyszałem o świecącym CHECK ENGINE ale jakimś wielkim znawcą WJ nie jestem.
A kapcie dość że zawadzają to i śmiesznie wyglądają, ja bym je zmienił na mniejsze ;)

Regie on jest w kolorze takiej ciemnej śliwki? (Deep Amethyst Pearl Coat) Jeśli tak to piękny kolor, mam ten sam na swoim i bardzo mi się podoba, szczególnie w słoneczne dni.

Załóż mu temat w dziale Jeep-a ;)

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 24 lut 2014, 11:40
autor: regie
Wlasnie ciekawa sprawa z tym kolorem, do slonca wyglada calkiem inaczej tak jak mowisz cos wpadajacego w sliwke. Airbag tez mi sie nie wydaje od LPG, jutro bedzie chwila to podepne go pod jakis comp. narazie zoncia zadowolona a co gorsza chodzi jak paw bo w moim Lincolnie jes silnik 4.6 a u niej motorownia 4.7l. Dopiero po dolozeniu motorowni z naszych starych aut sytuacja jest jasna: Lincoln 4.6 + Scorpio 2.9 daje 7.5, u zonci Grand 4.7 + Corsa 1.4 daje razem 6.1 i wszystko jasne. Jutro Grand otrzyma pakiet startowy typu filtry oleje itd, przy okazji pstrykne pare fotek to wrzuce z jakims watkiem.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 27 lut 2014, 00:34
autor: dżordż
Naprawa kontrolki airbagu często ogranicza się do poruszania wiązką pod fotelami, gdzie od przesuwania może się zgubić połączenie. :)

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 27 lut 2014, 08:22
autor: pecha
Lucas pisze: A kapcie dość że zawadzają to i śmiesznie wyglądają, ja bym je zmienił na mniejsze ;)
Trzeba go podnieść po prostu, to jest jedyne poprawne rozwiązanie.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 27 lut 2014, 22:03
autor: regie
jeszcze pare fotek, auto jest juz po pakiecie startowym jeszcze przydaloby sie go podpiac pod jakis komputer, dzieki za podpowiedz z airbagiem jutro tam zajrze, co do podnoszenia auta to nie wiem czy to dobry pomysl wolalbym jednak zalozyc zonie jakies 'normalniejsze, szosowki.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 27 lut 2014, 22:12
autor: Lucas
Ja też jestem zdania, że nie ma co bawić się w podnoszenie, skoro oryginał też wygląda ok no i po co żonie lift zawieszenia? Zmień gumy na mniejsze, wyjdzie taniej i będzie się lżej prowadził a i spalanie nieznacznie zmaleje ;)

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 28 lut 2014, 07:36
autor: pecha
Jaki masz rozmiar tych opon, ile bieżnika, jak będziesz wymieniał to może sie dogadamy?

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 28 lut 2014, 19:48
autor: regie
wlasnie. auto bedzie do jazdy malo terenowej wiec podnoszenie raczej nie, dzis nawet przejrzalem ceny opon. te na jeepie to 275/70/16 a nazwie Matador jak widac na fotkach, cena nowych makabryczna, do sprawdzenia w necie. stan raczej super jutro moge zrobic test monety, wloze piatke w bieznik i zobaczymy ile jest (zebym tylko potem piatke dal rade wydlubac). a na powaznie myslalem o 255 lub nawet 245 z przeznaczeniem bardziej na asfalt. twardsze prowadzenie, spalanie, itd.

Re: Reduktor Grand Cherokee

: 28 lut 2014, 21:16
autor: pecha
Ja pass, felgi mam 17"