Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
O Grandzie już mamy artykuł ale co dwa to nie jeden . Rozumiem że na stronę można wrzucić?
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
- Posty: 949
- Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
- Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
- Skąd: Ostrowiec Św.
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
Chwila moment Panowie! Zanim na stronkę to małe poprawki trzeba uczynić
Zaczynając od początku, napisane jest:
''Jeepa produkowano w trzech podstawowych standardach wyposażenia: Base, Laredo i Limited.'' To jest delikatne wprowadzanie czytelnika w błąd, ponieważ Base jest gatunkiem właściwie nieistniejącym, więc nie powinien zostać wymieniony w trzech podstawowych odmianach Granda.
Dalej, kolejny błąd to : ''Z powodu słabego popytu zastąpiono go już po dwóch latach modelem Laredo. ''
Base zastąpiono Laredo już w 1994 roku, czyli rok po rozpoczęciu produkcji.
Dalej co do skrzyń biegów w Diesel'u- napisane jest ''Za przeniesienie napędu odpowiedzialne były skrzynie manualne (rzadko) i automatyczne.''
Nie byłow Dieselu opcji z automatem. Diesel z automatem pokazał się dopiero w modelu WJ
Dalej co do opcji przeniesienia napędu- napisane jest: ''W zależności od roku produkcji i wersji Jeep’a możemy spotkać dwa podstawowe rodzaje skrzyń rozdzielczo-redukcyjnych. W jednej stosowano system Command-Trac - part time 4WD (napędu 4x4 nie należy używać na utwardzonych nawierzchniach), w drugiej Select-Trac - full time 4WD (dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu możn a używać napędu 4x4 na utwardzonych nawierzchniach).''
Owszem w Jeepie z reguły były 2 rodzaje skrzyń rozdzielczych, ale broń boże nie Command Trac.
W Jeepie były montowane (jako podstawowa, biedniejsza wersja) Select Trac (czyli nie full time tak jak jest napisane, a reduktor z możliwością rozłączenia napędu 4x4 i jazdą tylko 2x4... miał też możliwość jeżdżenia w 4x4 po asfalcie full-time)
A drugi reduktor Quadra Trac był Full Time 4x4 Only. Nie było możliwości rozpięcia napędów. Qudra miał też inną budowę, był bardziej skomplikowany, oparty na sprzęgle wiskotycznym.
WSZYSTKIE REDUKTORY montowane w Jeepie miały możliwość jeżdżenia z napędem 4x4 PO ASFALCIE.
Dalej, kwestia hamulców. Napisane jest: '' Pomijając modele z bębnowymi hamulcami na tylnej osi nawet auta z tarczami na wszystkich osiach...''
Nie było ZJ'ta z bębnowymi hamulcami... ZJ z tyłu miał tarczobębny przez cały okres produkcji a jedynie wersja 5.9 Limited (1998 rok) dostała tarcze na wszystkich 4 kołach.
No i jeszcze na koniec w minusach napisane jest tak: ''• Niska trwałość chłodnicy i nagrzewnicy (5-7 lat)''
Skąd te dane? Ja pierwsze słyszę o takiej przypadłości a siedzę w Jeepach już ho ho. Moja chłodnica ma 21 lat i jakoś jeszcze trzyma się dobrze... podobnie nagrzewnica. Nie spotkałem się także z powszechnością tego problemu, więc uważam, że umieszczenie tej informacji w minusach nie jest dobrym pomysłem... Już bardziej bym tam widział rdzewiejące progi
To chyba wszystko co udało mi się wyłapać. Oczywiście nie piszę tego złośliwie a tylko w celu poprawienia jakości artykułu
Zaczynając od początku, napisane jest:
''Jeepa produkowano w trzech podstawowych standardach wyposażenia: Base, Laredo i Limited.'' To jest delikatne wprowadzanie czytelnika w błąd, ponieważ Base jest gatunkiem właściwie nieistniejącym, więc nie powinien zostać wymieniony w trzech podstawowych odmianach Granda.
Dalej, kolejny błąd to : ''Z powodu słabego popytu zastąpiono go już po dwóch latach modelem Laredo. ''
Base zastąpiono Laredo już w 1994 roku, czyli rok po rozpoczęciu produkcji.
Dalej co do skrzyń biegów w Diesel'u- napisane jest ''Za przeniesienie napędu odpowiedzialne były skrzynie manualne (rzadko) i automatyczne.''
Nie byłow Dieselu opcji z automatem. Diesel z automatem pokazał się dopiero w modelu WJ
Dalej co do opcji przeniesienia napędu- napisane jest: ''W zależności od roku produkcji i wersji Jeep’a możemy spotkać dwa podstawowe rodzaje skrzyń rozdzielczo-redukcyjnych. W jednej stosowano system Command-Trac - part time 4WD (napędu 4x4 nie należy używać na utwardzonych nawierzchniach), w drugiej Select-Trac - full time 4WD (dzięki międzyosiowemu mechanizmowi różnicowemu możn a używać napędu 4x4 na utwardzonych nawierzchniach).''
Owszem w Jeepie z reguły były 2 rodzaje skrzyń rozdzielczych, ale broń boże nie Command Trac.
W Jeepie były montowane (jako podstawowa, biedniejsza wersja) Select Trac (czyli nie full time tak jak jest napisane, a reduktor z możliwością rozłączenia napędu 4x4 i jazdą tylko 2x4... miał też możliwość jeżdżenia w 4x4 po asfalcie full-time)
A drugi reduktor Quadra Trac był Full Time 4x4 Only. Nie było możliwości rozpięcia napędów. Qudra miał też inną budowę, był bardziej skomplikowany, oparty na sprzęgle wiskotycznym.
WSZYSTKIE REDUKTORY montowane w Jeepie miały możliwość jeżdżenia z napędem 4x4 PO ASFALCIE.
Dalej, kwestia hamulców. Napisane jest: '' Pomijając modele z bębnowymi hamulcami na tylnej osi nawet auta z tarczami na wszystkich osiach...''
Nie było ZJ'ta z bębnowymi hamulcami... ZJ z tyłu miał tarczobębny przez cały okres produkcji a jedynie wersja 5.9 Limited (1998 rok) dostała tarcze na wszystkich 4 kołach.
No i jeszcze na koniec w minusach napisane jest tak: ''• Niska trwałość chłodnicy i nagrzewnicy (5-7 lat)''
Skąd te dane? Ja pierwsze słyszę o takiej przypadłości a siedzę w Jeepach już ho ho. Moja chłodnica ma 21 lat i jakoś jeszcze trzyma się dobrze... podobnie nagrzewnica. Nie spotkałem się także z powszechnością tego problemu, więc uważam, że umieszczenie tej informacji w minusach nie jest dobrym pomysłem... Już bardziej bym tam widział rdzewiejące progi
To chyba wszystko co udało mi się wyłapać. Oczywiście nie piszę tego złośliwie a tylko w celu poprawienia jakości artykułu
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
Lukas rozwala system
Wysłane z komóry
Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
-
Topic author - Sheriff
- Posty: 12244
- Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
- Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
- Skąd:
- Kontakt:
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
No to teraz niecierpliwie czekam na komentarz Lucasa
Wysłane z komóry
Wysłane z komóry
Były:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
Ja pierdziu! Miło popatrzeć na "starcie" dwóch fachowców Panowie, nie mam pojęcia, kto ma rację i w sumie to mało istotne, ale szacun za drążenie tematu
-
- Posty: 1079
- Rejestracja: 09 lut 2015, 14:07
- Samochód: nope
- Skąd: Kiełczów k. Oleśnicy
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
Mądrych to i miło poczytać
był Chevrolet Caprice 1990 r. 5.0 V8
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
był Lincoln Mark VIII 1993 r. 4.6 V8
był Buick Park Avenue 1992 3.8 V6
-
- Posty: 949
- Rejestracja: 16 sie 2013, 22:28
- Samochód: 1992 Mercury Grand Marquis
- Skąd: Ostrowiec Św.
Re: Jeep Grand Cherokee - indianin w polskich lasach....
A więc co do wersji wyposażenia... Oczywiście, że Base było wersją Jeepa... tyle tylko, że wg. mnie średnio łapie się ono na wymianę pośród tych najbardziej popularnych... Produkowane było przez 1 rok i do dzisiejszego dnia przetrwała dosłownie garstka egzemplarzy. Więc moim odczuciu podstawowe wersje ZJ'a to Laredo i Limited... Bardziej popularne od Base jest nawet 5.9 Limited a było edycją Limitowaną
Rozpoczęcie produkcji Granda miało miejsce w 1993 roku, w 1992 model zadebiutował oficjalnie przed publiką.
Z tymi skrzyniami rozdzielczymi to bym uważał bo nie podałeś najbardziej popularnej, natomiast podałeś Command Trac'a, który na rynku wtórnym właściwie nie istnieje, a jeśli już to w Dieselu.
W Grandzie było tak:
NP242 - Select Trac (2WD, 4 Party Time, 4 Full Time, N, 4LO) najczęściej stosowany w Laredo oraz w autach z silnikiem 4.0
NV249 - Quadra trac (4 Full Time, N, 4LO) najczęściej Limitedy i silniki V8
I te wyżej wymienione dwa reduktory są absolutnie absolutną najczęściej spotykaną opcją w ZJ'tach
NV231 - Comand Trac (2H, 4H, N, 4LO) występował w Dieslach (z tego co się dowiedziałem ) oraz w jakiejś minimalnej ilości egzemplarzy przedliftowych, produkowanych na rynek USA z 4.0 pod maską.... Command Trac to raczej XJ'owi bym przypisał.
Pisanie o Command Trac to tak jak pisanie o czerwonym wnętrzu w ZJ'cie... było, ale prawie nikt o tym nie wie i nikt na oczy nie widział
Co do bębnowych hamulców... pierwsze słyszę, no ale człowiek cały czas się uczy.... Chyba, że to znów tylko opcja dostępna dla Dieseli
Rozpoczęcie produkcji Granda miało miejsce w 1993 roku, w 1992 model zadebiutował oficjalnie przed publiką.
Z tymi skrzyniami rozdzielczymi to bym uważał bo nie podałeś najbardziej popularnej, natomiast podałeś Command Trac'a, który na rynku wtórnym właściwie nie istnieje, a jeśli już to w Dieselu.
W Grandzie było tak:
NP242 - Select Trac (2WD, 4 Party Time, 4 Full Time, N, 4LO) najczęściej stosowany w Laredo oraz w autach z silnikiem 4.0
NV249 - Quadra trac (4 Full Time, N, 4LO) najczęściej Limitedy i silniki V8
I te wyżej wymienione dwa reduktory są absolutnie absolutną najczęściej spotykaną opcją w ZJ'tach
NV231 - Comand Trac (2H, 4H, N, 4LO) występował w Dieslach (z tego co się dowiedziałem ) oraz w jakiejś minimalnej ilości egzemplarzy przedliftowych, produkowanych na rynek USA z 4.0 pod maską.... Command Trac to raczej XJ'owi bym przypisał.
Pisanie o Command Trac to tak jak pisanie o czerwonym wnętrzu w ZJ'cie... było, ale prawie nikt o tym nie wie i nikt na oczy nie widział
Co do bębnowych hamulców... pierwsze słyszę, no ale człowiek cały czas się uczy.... Chyba, że to znów tylko opcja dostępna dla Dieseli
1998 Jeep Grand Cherokee 5.2 Limited-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis
2000 Jeep Grand Cherokee 4.7 Limited-EX
2004 Ford Explorer Sport Trac 4.0 XLS-EX
2001 Dodge Durango 5.9 SLT PLus-EX
1995 Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited-EX
2003 Chevrolet Avalanche 5.3 4x4-EX
2003 Chrysler 300M 3.5 H.O.-EX
2000 Jeep Grand Cherokee 4.0 Laredo-EX
1992 Buick Park Avenue 3.8-EX
1992 Jeep Cherokee 4.0 Limited-EX
1992 Mercury Grand Marquis