Jeep Grand Wagoneer SJ '85 5.9 V8 by Prezes_XJ :D
: 08 sty 2017, 15:00
Cześć W końcu znalazłem chwilę, aby założyć porządny wątek...
Bieżące sprawozdania robię na fanpage na fb: http://www.facebook.com/woodywarsaw
Tu jednak zacznę od początku...
2014-12-04
Witam,
w dniu dzisiejszym w końcu mam pod domem wymarzony samochód.
Kupiony na spontanie, ale nie żałuję!
Jest bliski ideału, trzeba jedynie podpicować go wizualnie
Czas na kilka fotek
Pierwsze spotkanie:
Pierwsze tankowanie:
Postój na trasie i nie dowierzanie, że mam wreszcie takie cudo!
Dodano: 2014-12-07
W końcu mam czas na spokojnie wszystko opisać
Historia samochodu wygląda następująco...
Przez 25 lat jeździł sobie po Californii. Następnie do Holandii sprowadził go sobie dziadek - pasjonat motoryzacji. Jeździł nim regularnie ale trzymał go w garażu dlatego przez kolejne 10 lat jego stan nie uległ pogorszeniu. Wszystkie blachy dalej są w dobrym stanie, samochód prakycznie nie posiada rdzy
Uwagi wymaga lakier, który jest dosyć mocno zmatowiony od słońca i dodatkowo posiada gdzieniegdzie zaprawki w trochę innym odcieniu (robione już w Holandii). W planie mam zrobienie profesjonalnej polerki i zabezpieczenie, gdyż na całym samochodzie jest oryginalny lakier i szkoda by było malować.
"Drewienko" na tylnej klapie jest w najgorszym stanie, na drzwiach jest całkiem nieźle, chociaż będę myślał o tym, aby całość wymienić na nowe, jednolite.
Wnętrze jest zachowane w oryginale i poprzedni właściciel założył jedynie radio-CD JVC, które docelowo planuję zastąpić jakimś kaseciakiem Jeep'a ale to już dalszy plan, bo są rzeczy ważniejsze.
Muszę się również udać do tapicera, aby częściowo wymienić skórę na fotelu kierowcy oraz zregenerować resztę, bo niestety słońce i brak odpowiedniej impregnacji się nie przysłużyły i tapicerka jest częściowo popękana, a na fotelu kierowcy podarta.
Przebieg w dniu zakupu to 152 000 mil i wydaje się być oryginalny.
Samochód ma założoną holenderską instalację gazową, na której nawet odpala i całkowicie nie ma potrzeby używania benzyny. Obstawiam, że nikt regularnie go na benzynie nie przepalał, dlatego zanim przełączę na benzynę, chcę aby mechanik przejrzał układ paliwowy czy chociażby zmienił filtr
Z całości wyposażenia, które ma ten samochód (a nie różni się prawie wcale od ZJa Limiteda!) na tą chwilę dostrzegłem następujące rzeczy do naprawy:
- światła mijania (wymiana żarówek nie pomogła)
- światła wsteczne (wymiana żarówek nie pomogła)
- halogeny
- szyba lewe tylne drzwi (silniczek pracuje)
- centralny zamek (drzwi otwierają i zamykają się wybiórczo)
- sterowanie lusterkami (obydwa nie reagują - chwilowe ustawienie jest okej, ale chciałbym żeby działało)
- głośnik w drzwiach kierowcy
Rzeczy które zamierzam zrobić już w najbliższym czasie:
- przegląd startowy, wymiana wszystkich możliwych płynów (poza spryskiwaczy, bo wlałem świeży, zimowy )
- dołożenie światła przeciwmgielnego (raz, że przyda się na przegląd, dwa jak będzie mgła to nie chcę, żeby ktoś wjechał mi w tyłek...)
- przegląd techniczny i rejestracja na normalne tablice rejestracyjne
Wagoneer posiada oryginalne oświetlenie, nikt nie przerabiał kierunkowskazów, nie odcinał pozycji i zamierzam to tak zostawić. Z tyłu są czerwone kierunkowskazy, ale zamierzam to rozwiązać poprzez montaż pomarańczowych ledowych żarówek, które podobno są w stanie świecić zgodnie z naszymi przepisami nawet przez czerwone klosze. Jak wyjdzie ładnie to zostawię, jeśli nie, to będzie to zabieg wykonywany jedynie na przeglądy
SJ'em jeździ się wspaniale. Kanapy są miękkie, zawieszenie dobrze wybiera nierówności, układ kierowniczy chodzi tak lekko, że można prowadzić jednym palcem. Na Warszawskich ulicach prawie każdy się za nim ogląda
Widziałem, że kilka osób już ponosi fantazja dotycząca liftu. Na dzień dzisiejszy moim planem jest doprowadzenie samochodu to jak najlepszego stanu i zbytnie nie ingerowanie w jego oryginalność. Jeśli okaże się, że te czynności nie zjedzą mnie finansowo, to nie wykluczam opcji zrobienia 2" liftu i założenia 31" AT'ków. Ale to już dalekosiężne plany
2014-12-09
Święty Mikołaj przyszedł wcześniej w tym roku
Dziś odebrałem paczkę, a to jej zawartość:
2014-12-10
Nagrałem obecny dźwięk Wagoneera
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=VKeWh7ZQ7-o
No to jeszcze pierwszy, "ciężki" offroad
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=ZaDpELPAO-Q
2014-12-20
Wiem, że wszyscy lubią zdjęcia, dlatego w końcu udało mi się klika zrobić
Chwilowo mam stylowe pokrowce na fotelach
Ogólny wygląd z zewnątrz:
Kilka rzeczy do ogarnięcia:
Drugi grill już czeka.
Zaprawki w innym kolorze zostaną usunięte i prawidłowo porobione.
Malować całości nie zamierzam, moim celem będzie trzymanie się oryginału tak bardzo, jak tylko to będzie możliwe
Czas na filmiki
Na początek otwieranie klapy:
[video=youtube]
Przerobione kierunki z tyłu oraz jak to wygląda fabrycznie z przodu:
[video=youtube]
A na koniec filmik ukazujący klimat deski rozdzielczej:
[video=youtube]
2014-12-23
Dzięki pewnemu koledze dziś "wpadła" w moje ręce ciekawa gazetka z 1975 roku:
A w niej krótki artykuł:
2014-12-31
A teraz mam dla Was nową dawkę zdjęć Wykonane w górach, w zimowej scenerii.
Specjalnie z okazji nowego roku! Zatem życzę wszystkim spełnienia marzeń i kolejnych obniżek cen paliwa
No i zapraszam do oglądania:
2015-01-06
Już za mniej więcej dwa tygodnie samochód trafia do Krzyśka na wymianę kompletu uszczelek silnika (pewnie razem z rozrządem, bo taki zestaw udało się kupić), wymianę wszystkich olejów (silnik, skrzynia, reduktor, mosty) wymiana płynu chłodniczego, może hamulcowego no i filtr oleju i paliwa Przy okazji jak już będzie na podnośniku to pióra idą do kowala i będzie coś ok 2-3" liftu. Do tego 31" ATki i już będę zadowolony z wyglądu, który będzie przypominał Jeepa z prawdziwego zdarzenia
A teraz pierwsze przymiarki. Póki co jedynie przyłożona, żeby na żywo porównać wielkość koła. Czyli 31" względem 225/75 na których stoi.
Docelowo wyglądem będzie zbliżony do takiego. Tu jest niby 4" ale ma koła 31, więc po prostu prześwit między oponą a nadkolem będzie mniejszy o jakieś 3-4 cm.
2015-01-06
W połowie grudnia doszły do mnie dwa ciekawe modele w skali którą zbieram (1:43)
Myślę, że to odpowiednie miejsce na ich pokazanie.
Radiowóz to "gazetówka" z rosyjskiej kolekcji radiowozów świata (wydawnictwo to samo co kultowe auta prl'u).
Złoty model jest produkcji firmy PremiumX, świetne wykonanie, no i w tej kolorystyce jest to limitowana edycja do zaledwie 500 sztuk.
Jedyne "ale" dotyczące PremiumX'a to napisy na oponach które są podróbkami BFGoodrich All Terrain, ale nie psuje to znacząco odbioru całego modelu
Oto dwa Grand Wagoneer'y:
==============
Więcej "z pamiętnika" będę dodawał później, żeby Wam od razu nie dać wszystkiego na tacy
Bieżące sprawozdania robię na fanpage na fb: http://www.facebook.com/woodywarsaw
Tu jednak zacznę od początku...
2014-12-04
Witam,
w dniu dzisiejszym w końcu mam pod domem wymarzony samochód.
Kupiony na spontanie, ale nie żałuję!
Jest bliski ideału, trzeba jedynie podpicować go wizualnie
Czas na kilka fotek
Pierwsze spotkanie:
Pierwsze tankowanie:
Postój na trasie i nie dowierzanie, że mam wreszcie takie cudo!
Dodano: 2014-12-07
W końcu mam czas na spokojnie wszystko opisać
Historia samochodu wygląda następująco...
Przez 25 lat jeździł sobie po Californii. Następnie do Holandii sprowadził go sobie dziadek - pasjonat motoryzacji. Jeździł nim regularnie ale trzymał go w garażu dlatego przez kolejne 10 lat jego stan nie uległ pogorszeniu. Wszystkie blachy dalej są w dobrym stanie, samochód prakycznie nie posiada rdzy
Uwagi wymaga lakier, który jest dosyć mocno zmatowiony od słońca i dodatkowo posiada gdzieniegdzie zaprawki w trochę innym odcieniu (robione już w Holandii). W planie mam zrobienie profesjonalnej polerki i zabezpieczenie, gdyż na całym samochodzie jest oryginalny lakier i szkoda by było malować.
"Drewienko" na tylnej klapie jest w najgorszym stanie, na drzwiach jest całkiem nieźle, chociaż będę myślał o tym, aby całość wymienić na nowe, jednolite.
Wnętrze jest zachowane w oryginale i poprzedni właściciel założył jedynie radio-CD JVC, które docelowo planuję zastąpić jakimś kaseciakiem Jeep'a ale to już dalszy plan, bo są rzeczy ważniejsze.
Muszę się również udać do tapicera, aby częściowo wymienić skórę na fotelu kierowcy oraz zregenerować resztę, bo niestety słońce i brak odpowiedniej impregnacji się nie przysłużyły i tapicerka jest częściowo popękana, a na fotelu kierowcy podarta.
Przebieg w dniu zakupu to 152 000 mil i wydaje się być oryginalny.
Samochód ma założoną holenderską instalację gazową, na której nawet odpala i całkowicie nie ma potrzeby używania benzyny. Obstawiam, że nikt regularnie go na benzynie nie przepalał, dlatego zanim przełączę na benzynę, chcę aby mechanik przejrzał układ paliwowy czy chociażby zmienił filtr
Z całości wyposażenia, które ma ten samochód (a nie różni się prawie wcale od ZJa Limiteda!) na tą chwilę dostrzegłem następujące rzeczy do naprawy:
- światła mijania (wymiana żarówek nie pomogła)
- światła wsteczne (wymiana żarówek nie pomogła)
- halogeny
- szyba lewe tylne drzwi (silniczek pracuje)
- centralny zamek (drzwi otwierają i zamykają się wybiórczo)
- sterowanie lusterkami (obydwa nie reagują - chwilowe ustawienie jest okej, ale chciałbym żeby działało)
- głośnik w drzwiach kierowcy
Rzeczy które zamierzam zrobić już w najbliższym czasie:
- przegląd startowy, wymiana wszystkich możliwych płynów (poza spryskiwaczy, bo wlałem świeży, zimowy )
- dołożenie światła przeciwmgielnego (raz, że przyda się na przegląd, dwa jak będzie mgła to nie chcę, żeby ktoś wjechał mi w tyłek...)
- przegląd techniczny i rejestracja na normalne tablice rejestracyjne
Wagoneer posiada oryginalne oświetlenie, nikt nie przerabiał kierunkowskazów, nie odcinał pozycji i zamierzam to tak zostawić. Z tyłu są czerwone kierunkowskazy, ale zamierzam to rozwiązać poprzez montaż pomarańczowych ledowych żarówek, które podobno są w stanie świecić zgodnie z naszymi przepisami nawet przez czerwone klosze. Jak wyjdzie ładnie to zostawię, jeśli nie, to będzie to zabieg wykonywany jedynie na przeglądy
SJ'em jeździ się wspaniale. Kanapy są miękkie, zawieszenie dobrze wybiera nierówności, układ kierowniczy chodzi tak lekko, że można prowadzić jednym palcem. Na Warszawskich ulicach prawie każdy się za nim ogląda
Widziałem, że kilka osób już ponosi fantazja dotycząca liftu. Na dzień dzisiejszy moim planem jest doprowadzenie samochodu to jak najlepszego stanu i zbytnie nie ingerowanie w jego oryginalność. Jeśli okaże się, że te czynności nie zjedzą mnie finansowo, to nie wykluczam opcji zrobienia 2" liftu i założenia 31" AT'ków. Ale to już dalekosiężne plany
2014-12-09
Święty Mikołaj przyszedł wcześniej w tym roku
Dziś odebrałem paczkę, a to jej zawartość:
2014-12-10
Nagrałem obecny dźwięk Wagoneera
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=VKeWh7ZQ7-o
No to jeszcze pierwszy, "ciężki" offroad
[video=youtube]http://https://www.youtube.com/watch?v=ZaDpELPAO-Q
2014-12-20
Wiem, że wszyscy lubią zdjęcia, dlatego w końcu udało mi się klika zrobić
Chwilowo mam stylowe pokrowce na fotelach
Ogólny wygląd z zewnątrz:
Kilka rzeczy do ogarnięcia:
Drugi grill już czeka.
Zaprawki w innym kolorze zostaną usunięte i prawidłowo porobione.
Malować całości nie zamierzam, moim celem będzie trzymanie się oryginału tak bardzo, jak tylko to będzie możliwe
Czas na filmiki
Na początek otwieranie klapy:
[video=youtube]
Przerobione kierunki z tyłu oraz jak to wygląda fabrycznie z przodu:
[video=youtube]
A na koniec filmik ukazujący klimat deski rozdzielczej:
[video=youtube]
2014-12-23
Dzięki pewnemu koledze dziś "wpadła" w moje ręce ciekawa gazetka z 1975 roku:
A w niej krótki artykuł:
2014-12-31
A teraz mam dla Was nową dawkę zdjęć Wykonane w górach, w zimowej scenerii.
Specjalnie z okazji nowego roku! Zatem życzę wszystkim spełnienia marzeń i kolejnych obniżek cen paliwa
No i zapraszam do oglądania:
2015-01-06
Już za mniej więcej dwa tygodnie samochód trafia do Krzyśka na wymianę kompletu uszczelek silnika (pewnie razem z rozrządem, bo taki zestaw udało się kupić), wymianę wszystkich olejów (silnik, skrzynia, reduktor, mosty) wymiana płynu chłodniczego, może hamulcowego no i filtr oleju i paliwa Przy okazji jak już będzie na podnośniku to pióra idą do kowala i będzie coś ok 2-3" liftu. Do tego 31" ATki i już będę zadowolony z wyglądu, który będzie przypominał Jeepa z prawdziwego zdarzenia
A teraz pierwsze przymiarki. Póki co jedynie przyłożona, żeby na żywo porównać wielkość koła. Czyli 31" względem 225/75 na których stoi.
Docelowo wyglądem będzie zbliżony do takiego. Tu jest niby 4" ale ma koła 31, więc po prostu prześwit między oponą a nadkolem będzie mniejszy o jakieś 3-4 cm.
2015-01-06
W połowie grudnia doszły do mnie dwa ciekawe modele w skali którą zbieram (1:43)
Myślę, że to odpowiednie miejsce na ich pokazanie.
Radiowóz to "gazetówka" z rosyjskiej kolekcji radiowozów świata (wydawnictwo to samo co kultowe auta prl'u).
Złoty model jest produkcji firmy PremiumX, świetne wykonanie, no i w tej kolorystyce jest to limitowana edycja do zaledwie 500 sztuk.
Jedyne "ale" dotyczące PremiumX'a to napisy na oponach które są podróbkami BFGoodrich All Terrain, ale nie psuje to znacząco odbioru całego modelu
Oto dwa Grand Wagoneer'y:
==============
Więcej "z pamiętnika" będę dodawał później, żeby Wam od razu nie dać wszystkiego na tacy