Strona 1 z 1

Kupno i co dalej

: 28 paź 2020, 15:34
autor: RdK
Witam,
Na wstępie chciałbym poinformować, iż jestem nowym użytkownikiem i zaczynam swoją przygodę.
Z tego miejsca również witam wszystkich użytkowników i proszę o wyrozumiałość. :D
Jak to ze mną jest:
Marzy mi się Cherokee II, jednak coraz ciężej znaleźć jest fajny egzemplarz, a mój stan umysłu nie pozwoli mi potem wjechać nim w błoto, bo szkoda :razz:
Finalnie wybór padł na Jeep Grand Cherokee II, chce z silnikiem 4.7 i napędem typu Quadra-drive.
Szukam oryginału, z którego ja będę dopiero ,,coś" tworzył.
Mój plan to: lift, koła z oponami, może zderzaki, może wyciągarka(pewnie bardziej, aby była), bagażnik na dach, oświetlenie led, snorkel, jakieś osłony pod spodem i zapewne malowanie w jakąś strukturę, aby był zabezpieczony przed zarysowaniami.
Chciałbym, aby auto wyglądało na takie, które dużo może, ale w moich rękach nie wystartuje nigdy więcej, niż w klasie turystyk.
Może to bardzo głupie podejście, ale samochód dla mnie, to nie tylko samochód i mega katowanie w klasie x-treme, czy wyczyn nie jest dla mnie.
Teraz pytanie do mądrzejszych:
-jakie amortyzatory i sprężyny, ogólnie co z zawieszeniem, aby było wyżej, co potem należy przerobić;
-jakie koła i opony;
-jeśli wybór padnie na stalowe zderzaki, to czy polecacie kogoś;
-co z poszerzeniem nadwozia(można to tylko przykleić?? o ile błotniki z przodu można zawsze wymienić, to nie chce po czasie mieć zgnitych z tyłu przez nawiercone otwory do poszerzeń- jeśli mój tor rozumowania jest błędny, proszę o wyprowadzenie z owego błędu)
-jak oceniacie ten silnik i napęd;
-co zrobić przy aucie, aby wyeliminować jakieś bolączki, które wyjdą w przyszłości, bardziej chodzi mi o silnik;
-chętnie dowiem się coś więcej o kwestii ,,przerobienia" skrzyni z 4 na 5 biegów i czy w ogóle ma to sens;
-idąc dalej tropem skrzyni, czy dokładać chłodnicę oleju skrzyni, chyba, że jest a ja żyję w nieświadomości.

Projekt nie za miliony(dlatego użyte i proponowane przez was części nie muszą być dedykowane na wyczyn, ale nie chcę też totalnego szajsu) gdybym takowe posiadał zbudowałbym zmotę na mostach laplandera z ramoklatką.

Pozdrawiam wszystkich

Re: Kupno i co dalej

: 28 paź 2020, 19:19
autor: MichaŁ
Czołem,

Ciekawe podejście.
Zbudować wyprawówke, żeby co najwyżej pojechać nią na piknik na leśnej polanie :)
Nie rozumiem, ale szanuje.

Myślę, że konretne rady jak dłubać WJ'ta łatwiej znajdziesz na stricte jeepowych forach, a jest ich chyba kilka.

Rada z mojej strony.
Jeżeli nie miałeś okazji prowadzić WJta to spróbuj znaleźć kogoś z Twojej okolicy i poprostu przejedź się nim porządnie i w różnych warunkach.

Jeżeli to już zrobiłeś to, nie było tematu.

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka


Re: Kupno i co dalej

: 01 lis 2020, 22:01
autor: Seweryn 1977
Ja Ci napiszę tak - to co piszesz to pseudo offroad, szkoda Twojej kasy - za te kasę plus WJ lepiej poszukaj full size Tahoe. Lepsze stockowe Tahoe niż "porobiony Jeep".
Miałem WJ, ale miałem też Trailblazery (dwa) i proponuję Ci przejechać się jednym i drugim ;)