[Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Tutaj możesz zamieścić ciekawego news'a oraz skomentować artykuł z naszej strony www
Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3552
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: KARLone » 30 sty 2017, 20:53

natknąłem się na kilka ciekawych informacji:
zazwyczaj teksty o P71 upraszczają temat i podają moc 235 hp do rocznika 2003, podczas gdy co roku były pewne modyfikacje
1998r, 215 hp, 373 Nm, 0-60MPH: 9,01 s, droga hamowania: 41,0 m
1999r, 215 hp, 387 Nm, 0-60MPH: 8,55 s, droga hamowania: 43,6 m
2000r, 215 hp, 387 Nm, 0-60MPH: 8,75 s, droga hamowania: 44,5 m
2001r, 235 hp, 373 Nm, 0-60MPH, ....
2002r, 235 hp, 373 Nm, 0-60MPH, ....
2003r, 224 hp, 369 Nm, 0-60MPH, ....
2004r, 250 (224?) hp, 389 (369?) Nm, 0-60MPH, ....
2005r, 250 hp, 389 Nm, 0-60MPH: 8,15 s, droga hamowania: 44,8 m
2006r, 250 hp, 403 Nm,
2007r, 250 hp, 403 Nm,
2008r, 250 hp, 403 Nm,
2009r, 250 hp, 403 Nm,
2010r, 250 hp, 403 Nm, 0-60MPH: 8,42 (axle 3.55), 8,88 (axle 3.27), droga hamowania 44,2 m
2011r, 250 hp, 403 Nm,

Informacje ze strony nadaguides.com i http://www.policecars.us oraz informacje z testów Michigan State Police

może jak ktoś ma czas mógłby to uzupełnić i zweryfikować...

Online
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11833
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 30 sty 2017, 23:01

Hmmm. Zastanawiają mnie dwie rzeczy. Duże rozbieżności w momencie obrotowym pomiędzy rocznikami, który w 2003 roku spadł do 369 Nm a moc silnika wieksza. Czy moment jest zależny od przełożenia mostu? To znaczy jest w praktyce ale chodzi mi o metodologię pomiaru. No i druga kwestia to wzrost drogi hamowania na przestrzeni lat. Stan ogumienia? Rodzaj i stan nawierzchni podczas testów? Nie widzę innego wytłumaczenia bo przecież hamulce te same. W pierwszych rocznikach ABS był opcją, możliwe że egzemplarze bez ABS miały krótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni? W teorii tak ale w praktyce te wielkie krowy bez ABS-u blokują koła i lecą dalej bez wzgledu na siłę tarcia... ;)
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

saint benji
Posty: 655
Rejestracja: 10 lut 2015, 12:39
Samochód: Ford Crown Victoria
Skąd: Warszawa
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: saint benji » 17 lut 2017, 10:27

Mnie zastanawia to, że P71 z 1998 roku ma te same wartości, oprócz przyspieszenia, co moja P74 LX, tj. 215 KM i 373 Nm. A dłuższa droga hamowania może wynikać nie wiem, z większej masy? Tylko że nie wiem czy masa rosła.

Online
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11833
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 17 lut 2017, 11:48

P71 jest na golasa ok 200kg cięższa od cywila. Jeżeli masz dual exhaust to faktycznie moce mogą być identyczne a róznica w przyspieszeniu może wynikać z agresywniejszego sterowania skrzynią. Tak tylko teoretyzuję...
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Online
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11833
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 01 sty 2020, 10:57

No o dobrneliśmy do roku 2020. Kolejnym punktem, chyba już ostatnim, sagi o Crown Victorii i całej platformie Panther jest zniknięcie ostatnich 20 kilku taksówek Vic z ulic NY. Nie przedłużono im licencji.
https://spidersweb.pl/autoblog/ford-cro ... xi-koniec/
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

Awatar użytkownika

KARLone
Posty: 3552
Rejestracja: 29 sty 2010, 12:07
Skąd: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: KARLone » 08 sty 2020, 21:06

:( ale miałem okazję jechać taxi :D może nie nowojorską ale jednak taxi. To już chyba atrakcja była żeby załapać się na CV. Checkery to dla mnie taka sama ikona jak CV. Jakoś w Checkerach podoba mi się ta buda. Podobny do Chevroleta Bel Air roczniki 50- 57. W sumie też by obleciał. :D


kulka
Posty: 20
Rejestracja: 22 lis 2019, 00:49
Samochód: Lincoln town car dodge ram
Skąd: Strzelin
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: kulka » 08 sty 2020, 22:06

A jak się Ma TC do CV?
Płyta ta sama, auto podobne ale chyba skierowane do innego odbiorcy ?
Mam lincza ale jakoś bardziej mi się CV podoba
Lubię proste kształty , latam też ramem 2genem
Było ich kilka:
Jeep Cherokee xj4.0 90'
Jeep Wrangler yj4.0 91'
Jeep grand Cherokee zj4.0 95'
Dodge ram 1500 5.2 96'
Dodge ram 1500 5.7 HEMI 03'
Jeep Wrangler tj4.0 willys edition 06'
Dodge Durango 5.2 98'
Lincoln town car cartier 4.6 99'
Aktualnie
Dodge ram 1500 5.2 01'
Ford Thunderbird 4.6 96'

Online
Awatar użytkownika

Topic author
RadAg!
Sheriff
Posty: 11833
Rejestracja: 13 paź 2006, 13:27
Samochód: 2001 Ford Crown Victoria Police Interceptor
Skąd:
Kontakt:

Re: [Artykuł] Ostatni amerykański fullsize - Ford Crown Victoria

Post autor: RadAg! » 08 sty 2020, 23:05

LTC to taki Mercedes klasy S a Crown Vic to 2 półki niżej ale jeździ lepiej :D
Jest:
2001 Ford Crown Victoria P71 od 2009
Były:
1995 Chevy Lumina APV 3.1
1995 Mercury Sable 3.8
1995 Ford Taurus 3.0
>>>RoadRunners.pl na Facebook'u<<<
>>>Crown Vic na Facebook'u<<<

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika